Problem z biegiem wstecznym
1, 2
Jest opis demontażu klimatronika w celu napraw podświetlenia. Tam jest instrukcja.
Generalnie odkrecasz gałke od biegów, wyciagasz ramkę z mieszkiem, odkręcasz widoczny wkręt +2 po bokach obudowy przy nogach (jeden od strony kierowcy, drugi pasażera) i wyciągasz cały "kibel". Wtedy masz już dostęp bebechów lewarka.
Generalnie odkrecasz gałke od biegów, wyciagasz ramkę z mieszkiem, odkręcasz widoczny wkręt +2 po bokach obudowy przy nogach (jeden od strony kierowcy, drugi pasażera) i wyciągasz cały "kibel". Wtedy masz już dostęp bebechów lewarka.
- Od: 11 maja 2015, 10:01
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007
Co prawda jeszcze nie zabrałem się za naprawę wstecznego (zawsze brak czasu) ale znalazłem dobry opis jak rozebrać konsolę środkową. Pewnie wielu się przyda.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=393&t=117932
Jak tylko zabiorę się za naprawę wstecznego dorzucę jeszcze zdjęcie problematycznego pękniętego plastiku.
Pozdrawiam
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=393&t=117932
Jak tylko zabiorę się za naprawę wstecznego dorzucę jeszcze zdjęcie problematycznego pękniętego plastiku.
Pozdrawiam
- Od: 7 wrz 2015, 12:44
- Posty: 19
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 5
Silnik 2.0 16v 146KM + LPG KME Nevo
Rok prod. 2009
Witam,
mam troszkę inny problem nie mogę wrzucić wstecznego biegi 1,3,5 jeszcze wchodzą ale nie jest to co zawsze. Rozebrałem plastiki pęknięć nie widzę (chyba ze trzeba rozbierać całą gałkę) bez cięgien chodzi lewarek nie przycina to i dalej nie szukałem;>.
Obstawiam jednak cięgno bo jak wrzucę wsteczny i nie wejdzie wystarczy dopchnąć trochę cięgno palcem i wskakuje. Ale do rzeczy jest możliwość podciągnięcia cięgna przy skrzyni??
nie miałem czasu rozbierać jeszcze a nie wiem czy jest sens podchodzić bez nowych cięgien.
Pozdrawiam
Hog
mam troszkę inny problem nie mogę wrzucić wstecznego biegi 1,3,5 jeszcze wchodzą ale nie jest to co zawsze. Rozebrałem plastiki pęknięć nie widzę (chyba ze trzeba rozbierać całą gałkę) bez cięgien chodzi lewarek nie przycina to i dalej nie szukałem;>.
Obstawiam jednak cięgno bo jak wrzucę wsteczny i nie wejdzie wystarczy dopchnąć trochę cięgno palcem i wskakuje. Ale do rzeczy jest możliwość podciągnięcia cięgna przy skrzyni??
nie miałem czasu rozbierać jeszcze a nie wiem czy jest sens podchodzić bez nowych cięgien.
Pozdrawiam
Hog
Co wskoczyło: jedynka czy wsteczny? (skrzynia 6 biegowa).
Po rozebraniu konsoli w tunelu znalazłem ułamany kawałek pasujący do elementu na końcu lewarka. Nie ma możliwości kupić tego oddzielnie trzeba wydać ok. 450 zł za całą konsole, nr kat. Mazdy to CD87-46-160A.
Skleiłem Loctite 406, blokada działa.
Edit:
W miejscu klejenia, po półrocznej eksploatacji puściło. Zakupiłem używkę za 99 zł. Uwaga: do benzyniaka pasuje konsola od diesla oczywiście 6 biegowa, wymiana to ok. 20 minut. Po wymianie mam odczucie, że biegi płynniej wchodzą. Wydaje mi się, że przyczyną uszkodzenia tego plastiku był moje postępowanie tj.: gaszenie silnika, zaciągnięcie hamulca i wrzucenie wstecznego.
Po rozebraniu konsoli w tunelu znalazłem ułamany kawałek pasujący do elementu na końcu lewarka. Nie ma możliwości kupić tego oddzielnie trzeba wydać ok. 450 zł za całą konsole, nr kat. Mazdy to CD87-46-160A.
Skleiłem Loctite 406, blokada działa.
Edit:
W miejscu klejenia, po półrocznej eksploatacji puściło. Zakupiłem używkę za 99 zł. Uwaga: do benzyniaka pasuje konsola od diesla oczywiście 6 biegowa, wymiana to ok. 20 minut. Po wymianie mam odczucie, że biegi płynniej wchodzą. Wydaje mi się, że przyczyną uszkodzenia tego plastiku był moje postępowanie tj.: gaszenie silnika, zaciągnięcie hamulca i wrzucenie wstecznego.
- Od: 12 lut 2013, 18:11
- Posty: 25
- Skąd: B-stok
- Auto: Corolla E10 SW 4AFE 1996
Mazda 5 CR LF 2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości