323f BJ 1.6 LPG ZM, falujące obroty na benzynie i na LPG

Postprzez karczyk91 » 30 wrz 2015, 09:12

Witam,
Widzę, że problem falujących obrotów nie jest obcy dla właścicieli naszych Madź, ale założyłem nowy temat, bo nie znalazłem takiego, w którym ktoś pisze że obroty falują i na benzynie, i na LPG.

Problem pojawia się tylko na luzie. Obroty są na poziomie ok 750 obr/min (już wtedy wskazówka obrotów się lekko waha) i co kilkadziesiąt sekund obroty spadają do ok 300 i wracają do 750. Silnik gaśnie jednak tylko sporadycznie. Przy trzymaniu pedału gazu w jednym położeniu na luzie obroty też są nierówne.

Obroty są jeszcze bardziej rozregulowane przy włączonej klimatyzacji, wentylacji.

Przy normalnej jeździe nie wyczuwam problemów z obrotami. Tylko podczas dojeżdżania np do skrzyżowania jak zrzucam go z biegu na luz obroty schodzą znowu nisko do ok 300 obr/min i zaraz wracają do 750.

Problem z falującymi obrotami jest zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie (na benzynie obroty falują trochę mniej)

Ciężko też wyczuć pedał gazu przy ruszaniu, przez co samochód często mi gaśnie albo za bardzo go gazuje.

Oprócz tego pali się żółta kontrolka silnika.

Czyszczona była przepustnica, instalacja była przeglądana przez gazownika, zawory regulowane, podpięty komputer nie pokazał błędów, filtr wymieniony. Nie wiem co to może być za przyczyna.
Czy problem leży na pewno w instalacji LPG skoro na benzynie również są podobne problemy?

Proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 16:43
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ
silnik – 1.6 benzyna + LPG, ZM
rok produkcji – 2002

Postprzez benq323 » 30 wrz 2015, 09:46

Odłacz aku i wciśnij pedał hamulca na paręnaście sekund. Następnie podłącz aku i oddał auto na samej benzynie tak aby nie przyłączyło się na Lpg i zostaw tak na wolnych obrotach aż do nagrzania. Może poprostu komp musi się zresetować i na nowo ustawić sobie dawki. Dodatkowo sprawdź jakie masz ładowanie na wolnych obrotach.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez karczyk91 » 30 wrz 2015, 16:54

o tym nie pomyślałem, spróbuję

Dopisano 30 wrz 2015, 16:55:

czy ktoś z szanownych mazdoholików ma jeszcze jakieś pomysły? :P
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 16:43
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ
silnik – 1.6 benzyna + LPG, ZM
rok produkcji – 2002

Postprzez tinek » 30 wrz 2015, 21:14

Jak pali się checkengine to błąd w ecu na pewno jakiś jest, był ruszany tps w przepustnicy? Możliwe, że zapłon (świece, cewki) już mają dosyć.
Lpg może być przyczyną, ale nie musi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez cepo12 » 30 wrz 2015, 22:24

Na Biegu jałowym przepustnica jest zamknieta? Czy ma lekką szczelinę? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 30 maja 2012, 22:07
Posty: 447 (1/3)
Skąd: Okolice Płocka
Auto: Jest – >rx 8 zawrotne 1.3 doritos
Trochę tego było – >
X9
323f bj ba bgx2
Mpv

Postprzez karczyk91 » 30 wrz 2015, 23:56

Kostkę TPS wyjmowałem po prostu z przepustnicy podczas jej czyszczenia, ale obroty falowały już wcześniej zanim zająłem się czyszczeniem przepustnicy.
Na biegu jałowym przepustnica jest zamknięta, powietrze przedostaje się tylko przez ten kanał w przepustnicy.
Czy możliwe że uszkodzony jest TPS?
Podejrzewam też krokowca. Czy jego uszkodzenie może być przyczyną moich problemów?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 16:43
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ
silnik – 1.6 benzyna + LPG, ZM
rok produkcji – 2002

Postprzez cepo12 » 1 paź 2015, 01:03

karczyk91 napisał(a):Podejrzewam też krokowca. Czy jego uszkodzenie może być przyczyną moich problemów?
całkiem możliwe, styczności z tym silnikiem nie miałem, ale sprawdzić krokowca byłoby warto :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 30 maja 2012, 22:07
Posty: 447 (1/3)
Skąd: Okolice Płocka
Auto: Jest – >rx 8 zawrotne 1.3 doritos
Trochę tego było – >
X9
323f bj ba bgx2
Mpv

Postprzez karczyk91 » 1 paź 2015, 12:57

Czy jeżeli TPS lub krokowiec byłby uszkodzony to czy wyskoczyłby błąd po podpięciu do komputera?
Jak mogę sprawdzić czy te urządzenia są uszkodzone?
Czy kontrolka checkengine pojawia się m.in w przypadku uszkodzenia tych elementów?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 16:43
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ
silnik – 1.6 benzyna + LPG, ZM
rok produkcji – 2002

Postprzez tinek » 1 paź 2015, 20:24

Błąd może się od nich pojawić, ale nie musi, jak Ci się pali check to warto sprawdzić od czego.
Wolne obroty są dodatkowo regulowane śrubą regulacyjną, jak kiedyś nią nagmerałem i ustawiłem ciut wyższe wolne obroty to po jakimś czasie miałem opadanie obrotów do ~500 po wysprzęgleniu (wróciło do normy po ustawieniu ~750obr)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez karczyk91 » 2 paź 2015, 11:13

Dziękuję za rady.
Zna ktoś może dobry warsztat w Lublinie i w okolicach, który przyjrzałby się mojej Madzi?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 16:43
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ
silnik – 1.6 benzyna + LPG, ZM
rok produkcji – 2002

Postprzez fafcio » 21 paź 2015, 11:24

Witam.
Miałem to samo, okazało sie, że uszczelka pod głowicą do roboty i dwa zawory wydechowe wypalone. Teraz po 2 latach problem powrócił, ale podobno tylko zawory do regulacji, niby na gazie trzeba co 30tyś regulować luzy na zaworach.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 23:49
Posty: 23
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323