Witam,
Widzę, że problem falujących obrotów nie jest obcy dla właścicieli naszych Madź, ale założyłem nowy temat, bo nie znalazłem takiego, w którym ktoś pisze że obroty falują i na benzynie, i na LPG.
Problem pojawia się tylko na luzie. Obroty są na poziomie ok 750 obr/min (już wtedy wskazówka obrotów się lekko waha) i co kilkadziesiąt sekund obroty spadają do ok 300 i wracają do 750. Silnik gaśnie jednak tylko sporadycznie. Przy trzymaniu pedału gazu w jednym położeniu na luzie obroty też są nierówne.
Obroty są jeszcze bardziej rozregulowane przy włączonej klimatyzacji, wentylacji.
Przy normalnej jeździe nie wyczuwam problemów z obrotami. Tylko podczas dojeżdżania np do skrzyżowania jak zrzucam go z biegu na luz obroty schodzą znowu nisko do ok 300 obr/min i zaraz wracają do 750.
Problem z falującymi obrotami jest zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie (na benzynie obroty falują trochę mniej)
Ciężko też wyczuć pedał gazu przy ruszaniu, przez co samochód często mi gaśnie albo za bardzo go gazuje.
Oprócz tego pali się żółta kontrolka silnika.
Czyszczona była przepustnica, instalacja była przeglądana przez gazownika, zawory regulowane, podpięty komputer nie pokazał błędów, filtr wymieniony. Nie wiem co to może być za przyczyna.
Czy problem leży na pewno w instalacji LPG skoro na benzynie również są podobne problemy?
Proszę o pomoc
323f BJ 1.6 LPG ZM, falujące obroty na benzynie i na LPG
Strona 1 z 1
Odłacz aku i wciśnij pedał hamulca na paręnaście sekund. Następnie podłącz aku i oddał auto na samej benzynie tak aby nie przyłączyło się na Lpg i zostaw tak na wolnych obrotach aż do nagrzania. Może poprostu komp musi się zresetować i na nowo ustawić sobie dawki. Dodatkowo sprawdź jakie masz ładowanie na wolnych obrotach.
Regeneracja DPF........info PW
Jak pali się checkengine to błąd w ecu na pewno jakiś jest, był ruszany tps w przepustnicy? Możliwe, że zapłon (świece, cewki) już mają dosyć.
Lpg może być przyczyną, ale nie musi.
Lpg może być przyczyną, ale nie musi.
Kostkę TPS wyjmowałem po prostu z przepustnicy podczas jej czyszczenia, ale obroty falowały już wcześniej zanim zająłem się czyszczeniem przepustnicy.
Na biegu jałowym przepustnica jest zamknięta, powietrze przedostaje się tylko przez ten kanał w przepustnicy.
Czy możliwe że uszkodzony jest TPS?
Podejrzewam też krokowca. Czy jego uszkodzenie może być przyczyną moich problemów?
Na biegu jałowym przepustnica jest zamknięta, powietrze przedostaje się tylko przez ten kanał w przepustnicy.
Czy możliwe że uszkodzony jest TPS?
Podejrzewam też krokowca. Czy jego uszkodzenie może być przyczyną moich problemów?
- Od: 22 wrz 2015, 16:43
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BJ
silnik – 1.6 benzyna + LPG, ZM
rok produkcji – 2002
całkiem możliwe, styczności z tym silnikiem nie miałem, ale sprawdzić krokowca byłoby wartokarczyk91 napisał(a):Podejrzewam też krokowca. Czy jego uszkodzenie może być przyczyną moich problemów?
Czy jeżeli TPS lub krokowiec byłby uszkodzony to czy wyskoczyłby błąd po podpięciu do komputera?
Jak mogę sprawdzić czy te urządzenia są uszkodzone?
Czy kontrolka checkengine pojawia się m.in w przypadku uszkodzenia tych elementów?
Jak mogę sprawdzić czy te urządzenia są uszkodzone?
Czy kontrolka checkengine pojawia się m.in w przypadku uszkodzenia tych elementów?
- Od: 22 wrz 2015, 16:43
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BJ
silnik – 1.6 benzyna + LPG, ZM
rok produkcji – 2002
Błąd może się od nich pojawić, ale nie musi, jak Ci się pali check to warto sprawdzić od czego.
Wolne obroty są dodatkowo regulowane śrubą regulacyjną, jak kiedyś nią nagmerałem i ustawiłem ciut wyższe wolne obroty to po jakimś czasie miałem opadanie obrotów do ~500 po wysprzęgleniu (wróciło do normy po ustawieniu ~750obr)
Wolne obroty są dodatkowo regulowane śrubą regulacyjną, jak kiedyś nią nagmerałem i ustawiłem ciut wyższe wolne obroty to po jakimś czasie miałem opadanie obrotów do ~500 po wysprzęgleniu (wróciło do normy po ustawieniu ~750obr)
Witam.
Miałem to samo, okazało sie, że uszczelka pod głowicą do roboty i dwa zawory wydechowe wypalone. Teraz po 2 latach problem powrócił, ale podobno tylko zawory do regulacji, niby na gazie trzeba co 30tyś regulować luzy na zaworach.
Miałem to samo, okazało sie, że uszczelka pod głowicą do roboty i dwa zawory wydechowe wypalone. Teraz po 2 latach problem powrócił, ale podobno tylko zawory do regulacji, niby na gazie trzeba co 30tyś regulować luzy na zaworach.
- Od: 10 lip 2013, 23:49
- Posty: 23
- Skąd: Żory
- Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości