Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez MrShaleck » 19 lut 2015, 22:42

Panowie – miałem na prawdę lekko przetarty jeden kabel (gruby czerwony). Peszel był już dziurawy, jeden mniejszy niebieski był zgnieciony ale nie uszkodzony. Póki co po krótkiej trasie brak błędów, ale nie ciesze się zawczasu.
Swoją drogą – strasznie łatwy demontaż zderzaka jest w szóstce :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez smile » 19 lut 2015, 23:15

A widzisz, jeden kabelek ile potrafił nabroić... a pomyśl sobie ile może bałaganu narobić kilka takich kabelków?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez MrShaleck » 19 lut 2015, 23:19

Noo generalnie wiesz, aku był odpięty ze 4 godziny. Więc jutro może wrócić kontrolka na blat, ale ja przynajmniej jestem spokojny o kable na 10 lat :)
Strasznie głupio jest to skonstruowane... Chyba zapomnieli o tym, że IC BARDZO się rusza w trakcie użytkowania.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 22 lut 2015, 14:43

Tak więc Panowie – nie chcę zapeszać, ale od 180km nic. Czysta od kontrolek(tych złych oczywiście) deska rozdzielcza.

Dziękuję za pomoc. Mam nadzieje, że to efekt długofalowy, a nie akurat wynik odpięcia akumulatora(juz odpinałem kiedyś, zawsze po 20-40km wracął problem). :d
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 23 lut 2015, 23:01

Ch...du...a i kamieni kupa.
Kontrolki wróciły na swoje ulubione miejsce czyli moją deskę rozdzielczą.
Krew mnie zalewa.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez Otwock_M6 » 27 lut 2015, 13:44

U mnie rozwiązaniem błędu Kod: P2009 – Niskie napięcie w obwodzie IMRC 1 rzędu cylindrów
(oczywiście zapalona kontrolka silnika i trakcji) była wymiana selenoidu – 5 minut. Czyli tak jak pisze większość w temacie.
Otwock_M6
 

Postprzez MrShaleck » 28 lut 2015, 12:03

Który to z solenoidów? Bo wnioskuje, że chodzi o jeden z tych które są nad chłodnica z przodu auta. No i jaki tego koszt ? ;/
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez Otwock_M6 » 28 lut 2015, 13:28

u mnie błąd P2009 = ELEKTROZAWÓR CIŚNIENIA K5T44173 – na allegro od 40zł
Otwock_M6
 

Postprzez kraczek84 » 12 mar 2015, 23:18

Witam

okazało się że odkręciła się tarcza czujnika położenia wała rozrządu, (Taracza z wycięciami z której czujnik odczytuje sygnały) kręciła się luźno na wałku – Stad problem z odczytami położenia wału i wałka i hałas.
silnik zmielił 3 śrubki ...

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 mar 2014, 20:22
Posty: 7
Auto: Mazda 6 GY, 2006 RF-7J, 143KM

Postprzez Enduro » 12 mar 2015, 23:28

chodzi tu o walek rozrzadu na ktorym jest kolo z nacieciami..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skuty » 12 kwi 2015, 16:37

Witam
Jest to mój pierwszy wpis i jeżeli narusze zasady forum to bardzo przepraszam.
Problem dotyczy Mazdy6 ts2, 2.0 diesel z 2006 roku. 143km. Przejechane 160 tys.

Kupiłem Mazde dwa tygodnie temu. W piątek zapaliły mi się kontrolki jak w temacie.
Gdy auto się zagrzeje to silnik kręci się tylko do 2,5 tys i tyle, nic wiecej nie mozna z niego wcisnąć.

Dzis po zgaszeniu silnika pod domem odpalilem go raz jeszcze i znów działa bez zarzutu ale nie wiem jak długo gdyż zrobiłem tylko krótką rundę. Kontrolki nadal się świeciły.

Wiem, powinienem podpiąć pod komputer ale aż do czwartku nie mam takiej możliwości a do tyry trzeba jakoś się dostać.

Może ktoś miał podobny problem i wie co zrobić?
Czy uważacie, że mogę narazie jeździć takim autem? Nie zepsuje go bardziej?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc
skuty
 

Postprzez skuty » 13 kwi 2015, 17:03

Witam

Mam juz bledy:

P1391
P0154
P2459

Mazdy nigdy nie miałem...pytanie czy ktoś sie orientuje ile bedzie mnie to kosztować? No i co muszę zrobic.

Dzieki
skuty
 

Postprzez brodaM6 » 13 kwi 2015, 19:52

Niewiedza kosztuje dużo ,masa jest tego http://translate.google.pl/translate?hl ... rev=search

Dopisano wtorek, 14 kwietnia 2015, 07:08:

viewtopic.php?f=90&t=123243&start=1740
viewtopic.php?p=858951
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez skuty » 20 kwi 2015, 17:55

Auto odwiedziło mechanika i wszystko bylo ok...
Az do dzis, nowy blad to P0133. Czy wymienil sonde Lambda na wadliwa?
Jakies pomysly?

Dzieki
skuty
 

Postprzez brodaM6 » 21 kwi 2015, 06:53

Gdzieś ostatnio komuś wklejalem link z tym błędem, był poruszany na forum ,prawdopodobnie grzałka sondy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mariusz5891 » 27 sie 2015, 22:06

Witam kolegów i proszę o pomoc. Przeczytałem cały wątek i dużo innych, ale nie znalazłem takiego przypadku jaki występuje u mnie dlatego pozwoliłem sobie opisać swój problem.
A zaczął się on około tygodnia temu. Problem objawia się w sposób następujący: kiedy jeżdżę na wysokich obrotach nic złego się nie dzieje, ale kiedy zwalniam i obroty spadają, czasami zdarza się tak, że powiedzmy mam 3000 obrotów, dojeżdżam do tego skrzyżowania, obrotu powoli spadają i nagle spada dużo szybciej np o 300 i z powrotem odbiją lekko w górę – w tym czasie zaświeca się na około 1-2 sekundy kontrolka immobilizera.
Zaobserwowałem takie zjawisko kilka razy w czwartek. Chciałem jeszcze trochę poobserwować od czego to zależy itd., ale w sobotę gdy wyjechałem na miasto, po dojechaniu do skrzyżowania oprócz opisanej wyżej sytuacji pojawiły mi się również wielokrotnie pojawiające się w wątku kontroli check engine i tcs, no i auto przeszło w stan awaryjny – nie reagowało na pedał gazu. Po zgaszeniu silnika i odpalenia ponownie udało mi się bardzo wolno zjechać na pobocze, później dałem mu chwilę odpocząć, odpaliłem ponownie i dało się normalnie jechać, ale ciągle pozostała kontrolka check engine, a że była to sobota a miałem przed sobą długą trasę podjechał do aso mazdy, opisałem problem, podpięli pod komputer i diagnoza:
C1119 – błąd sygnału wejściowego TCS
P0606 – procesor ECM/PCM (??)
B1318 – niskie napięcie akumulatora.
Kolo z obsługi powiedział, że mam za słaby akumulator – 50Ah. Błędy udało się usunąć, a ja pomyślałem, że wystarczy wymiana aku i wszystko będzie dobrze. Dalsza droga przebiegła bez żadnych komplikacji.
We wtorek kupiłem YUASA YBX5005 65Ah 550A, zamontowałem i ruszyłem w podróż próbną. Przejechałem jakieś 10 km i byłem już z siebie mocno dumny, że poradziłem sobie z problemem, ale niestety na skrzyżowaniu znów przytrafiła się przygoda z CE + TCS :(
Dwa dni później po odpaleniu auta kontrolka check engine zgasła, ale problem migającej kontroli immobilizera nadal występuje.
Jakieś sugestie Panowie? Czy to może być ta sławetna przetarta wiązka przewodów pomiędzy InterCoolerem a przednią lewą lampą? Pomóżcie <oczy>
Avatar użytkownika
 
Od: 25 maja 2015, 09:22
Posty: 55 (7/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06

Postprzez MrShaleck » 28 sie 2015, 06:56

mariusz5891 napisał(a):Jakieś sugestie Panowie? Czy to może być ta sławetna przetarta wiązka przewodów pomiędzy InterCoolerem a przednią lewą lampą? Pomóżcie


To sprawdź jako pierwsze, bo masz spore objawy gubienia masy :)
Jak nie pomoże to będziemy myśleć co dalej.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez mariusz5891 » 1 wrz 2015, 21:40

Bardzo dziękuję koledze wyżej za sugestie. Byłeś blisko, problem tkwił w świecach. Chłopaki przy montażu instalacji LPG wymienili mi na irydowe, a te niestety nie spodobały się mojej Madzi <glupek2>. Po wymianie na stare problem całkowicie zniknął <spoko>
Avatar użytkownika
 
Od: 25 maja 2015, 09:22
Posty: 55 (7/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06

Postprzez MrShaleck » 1 wrz 2015, 23:53

mariusz5891 napisał(a):Po wymianie na stare problem całkowicie zniknął

A to najlepsza wieść w tym wątku, bezawaryjności! :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez noname82 » 21 wrz 2015, 19:11

Witam mam problem z moja mazdą 6 2.0 136 km ,świecą tę przeklete kontrolki (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC),podłaczyłem pod kompa wyskoczył mi bład P0401 Układ recurkulacji spalin (system EGR) -niewystarczajacy przepływ ,więc wyczyściłem zawór egr bła skasowałem i znów po jakiś 25 km znowu się zapaliły te kontrolki ,podpiąłem pod kompa tym razem przez program forscan i ten sam bła P0401+C1119- brak prawidłowej komunikacji pomiędzy modulem ABS/TCS/DSC a sterownikiem PCM już nie wiem co mam robić silnik mimo tych kontrolek normalnie pracuje żadnej różnicy nie ma ale denerwują mnie te kontrolki
noname82
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6