A wiem ze ten zbiorniczek ma jakis zwiazek ze sprzeglem, bo przejrzalem to co bylo na forum zanim napisalem
Sprzęgło – po wciśnięciu nie podnosi się
Witam kilka dni temu zaparkowałem sobie samochód przy krawężniku (co nie ma znaczenia
). Wrocilem po 5 minutach wsiadam do samochodu i wciskam sprzeglo do konca (mam takie przyzwyczajenie ze jak wlaczam na pierwszy bieg to sprzeglo naciskam 2 razy
) i ku mojemu zdziwieniu drugi raz nie trafilem juz na sprzeglo, poniewaz bylo wbite w podloge (nie odskoczylo). Zadzwonilem po kumpla (holowal mazdą 323f gt – chyba jest nieco lzejsza bo na skrzyzowaniu pod gorke palil gume przez pare sekund zanim ruszylismy, no ale nie mialem innej mozliwosci) podrzucil mnie pod dom, otwieram maske i widze ze plyn w zbiorczniczki na plyn hamulcowy jest troszke ponad stan MIN.
A wiem ze ten zbiorniczek ma jakis zwiazek ze sprzeglem, bo przejrzalem to co bylo na forum zanim napisalem
Pytanie jest takie – co to moze byc (wężyk?) i jaki orientacyjny koszt remontu, hmm... i gdzie tego szukać pod maską...
A wiem ze ten zbiorniczek ma jakis zwiazek ze sprzeglem, bo przejrzalem to co bylo na forum zanim napisalem
-------
nigdy nie czułem się w tej grze jak pastor
nigdy nie czułem się w tej grze jak pastor
- Od: 9 wrz 2005, 09:20
- Posty: 13
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Xedos 6 2.0 24V6
wydaje mi sie ze teraz juz nie cieknie przy naciskaniu sprzegla, chyba powinienem dolac plynu hamulcowego do tego zbiorniczka bo tam zawsze bylo na MAX a teraz jest na MIN... tylko jaki kupic ?
-------
nigdy nie czułem się w tej grze jak pastor
nigdy nie czułem się w tej grze jak pastor
- Od: 9 wrz 2005, 09:20
- Posty: 13
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Xedos 6 2.0 24V6
mi kiedys w corolli padł tłoczek od pompki sprzegla a objawy byly takie same – kupilem w aso za ok 80 pln – wymienilem w pol godziny i po sprawie 
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
tez tak mi sie zdazało- np gdy dłuzej trzymałem wcisniety pedal sprzegla,to przez chwile robiło sie zupełnie bezwładne,ale po kilku sekundach od zdjeca nogi z pedału wszystko wracalo do normy...mam wyciek płynu tuz nad pedałem sprzegła w wewnątrz auta,ale oststnio jaby sie "zapiekło" i nie leci od 5 mies....
czy madzia zakwitnie na wiosne?
jasne..moja juz przekwitła:(
jasne..moja juz przekwitła:(
- Od: 14 lut 2004, 12:10
- Posty: 142
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v
Odgrzewam bardzo stary temat, bo akurat mialem usterke i pasuje idealnie
Dzisiaj wracalem sobie szczesliwy do domu, mialem wlasnie wykonywac manewr skretu w lewo na bardzo ruchliwym skrzyzowaniu (z wawelskiej w grojecka, jesli ktos przeze mnie tam stal – wybaczcie)... Wlasnie mialem ruszyc, odpuszczam powoli sprzeglo, ale nagle czuje, ze pod noga nie ma pedalu. Patrze zdezorientowany w dol, a tam tylko dwa pedaly
Sprzeglo zostalo wcisniete (ale chyba nie bylo wysprzeglone, bo biegu zdjac nie moglem). Zepchnac go nie bylo jak z wrzuconym biegiem, wiec na srodku skrzyzowania w akompaniamencie klaksonow posilowalem sie z pedalem i odpuscil. Tyle, ze przy kazdej nastepnej probie wcisniecia i wrzucenia biegu znowu zostawal wcisniety. Dotoczylem sie jakos do domu co i raz siegajac w dol i odblokowujac pedal, ale do przyjemnych (i bezpiecznych) doznan to nie nalezalo. Sprawdzilem stan zbiorniczka plynu hamulcowego – bylo jeszcze sporo nad MIN (chociaz teraz skojazylem, ze czasami przy ostrym hamowaniu zapalala mi sie kontrolka recznego), ale zalalem do pelna. Teraz samochod stygnie i zaraz pojde zobaczyc, czy mu sie poprawilo...
Dzwonilem pod magiczny numer 323626 ale Pan Doktor nie odbiera, wiec poczytalem sobie na forum i znalazlem ten temat. Czy to moze byc kwestia zbyt malej ilosci plynu, czy mam jakis wyciek i powinienem sie dotoczyc do jakiegos warsztatu? Jak juz sie rozpedze wyzsze biegi wrzucam bez problemu i sprzeglo wraca – tylko ruszenie spod swiatel jest problemem
Nie bede tak jezdzil, bo troche strach – po drodze do domu pare razy nie zauwazylem, ze sprzeglo zostalo ale nie bylo wysprzeglone i przy hamowaniu mi gasl silnik – nieprzyjemne.
Dzisiaj wracalem sobie szczesliwy do domu, mialem wlasnie wykonywac manewr skretu w lewo na bardzo ruchliwym skrzyzowaniu (z wawelskiej w grojecka, jesli ktos przeze mnie tam stal – wybaczcie)... Wlasnie mialem ruszyc, odpuszczam powoli sprzeglo, ale nagle czuje, ze pod noga nie ma pedalu. Patrze zdezorientowany w dol, a tam tylko dwa pedaly
Dzwonilem pod magiczny numer 323626 ale Pan Doktor nie odbiera, wiec poczytalem sobie na forum i znalazlem ten temat. Czy to moze byc kwestia zbyt malej ilosci plynu, czy mam jakis wyciek i powinienem sie dotoczyc do jakiegos warsztatu? Jak juz sie rozpedze wyzsze biegi wrzucam bez problemu i sprzeglo wraca – tylko ruszenie spod swiatel jest problemem
- Od: 12 mar 2006, 22:02
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 MPS '07
Sam płyn pracuje w układzie zmkniętym, więc jego brak musi miec przyczynę (sam w sobie się nie skończy). Poszukaj wycieku – podejżewam że to jest przyczyną. Jeśli nawet mam połączony w zbiorniczku układ hamulcowy ze sprzęgłem (w co wątpię – albo masz dwa zbiorniczki albo jeden podzielony) – to oznaczałoby że masz w słąbym stanie klocki hamulcowe (stąd zapalanie się lampki ręcznego podczas ruszania czy jazdy)> Tak czy siak autko musi powędrowąc do góry i musisz się przyjrzeć co jest przyczyną.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Huano napisał(a):nawet mam połączony w zbiorniczku układ hamulcowy ze sprzęgłem (w co wątpię – albo masz dwa zbiorniczki albo jeden podzielony)
W GE (przynajmniej z FSem) jest jeden, wspólny, niepodzielony zbiorniczek
regiz napisał(a):Czy to moze byc kwestia zbyt malej ilosci plynu, czy mam jakis wyciek
Jedno i drugie. Ponieważ zbiorniczek jest jeden, to wyciek np. z wysprzęglika pozbawiłby cię hamulców – niemiła perspektywa. Stąd króciec czerpiący płyn dla układu sprzęgła jest wyżej, żeby zostało coś dla pompy hamulcowej.
Dolewanie pomoże tylko na krótką metę (jak trzeba gdzieś dojechać, choćby do warsztatu
No niestety, teraz pedal sprzegla jest juz w ogole luzny i zadnego biegu nie wrzuce. Takze nawet do warsztatu sie nie dotocze
Do Jaksy troche daleko zeby dopchac, wiec sprobuje jutro zagadac do chlopakow z warsztatu 200m od domu, specjalizuja sie w alarmach i zawieszeniach (ciekawe polaczenie;) ), ale moze cos poradza...
- Od: 12 mar 2006, 22:02
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 MPS '07
Sorki ale nie mogłem rozmawiac ( trzeba dzwonic do oporuregiz napisał(a):Dzwonilem pod magiczny numer 323626
Niech sprawdza siłownik przy łapie sprzegła i przewod elastyczny ktory jest pod filtrem powietrza. ( taka mała uwaga )regiz napisał(a):sprobuje jutro zagadac do chlopakow z warsztatu 200m
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jak rozwiaze ta sprawe i zaczna mi sie wakacje bede jeszcze dzwonil, bo mi sie troche uzbieralo rzeczy do zrobienia... Juz kiedys dostalem dobra rade, zeby ten samochod sprzedac i kupic to samo w lepszym stanie, ale chyba go pokochalem
Dzieki.
Jaksa napisał(a): Niech sprawdza siłownik przy łapie sprzegła i przewod elastyczny ktory jest pod filtrem powietrza. ( taka mała uwaga )
Dzieki.
- Od: 12 mar 2006, 22:02
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 MPS '07
Jakby ktos mial kiedys podobny problem pisze co sie stalo:
Tak jak przewidzial Jaksa (dzieki
) poszedl przewod mniej wiecej pod filtrem powietrza (troche w strone akumulatora). Poszedl niestety nie sam z siebie, uszkodzila go zewnetrzna cewka zaplonowa, ktora jest tam zamontowana
Ale teraz jest nowy przewodzik i sprzeglo smiga.
Zawsze jak mam okazje popatrzec na ten samochod od spodu mam takie mysli, ale teraz to juz chyba postanowione – czas sie pozbyc tego auta
Wszystko ubabrane w oleju... szkoda tylko tego nowego katalizatora, jaki zamontowalem. Moze go wymontuje i wezme sobie do nastepnego samochodu
No nic, przyszla pora, zeby sie rozejzec za czyms innym... moze 323f z KF?
Tak jak przewidzial Jaksa (dzieki
Zawsze jak mam okazje popatrzec na ten samochod od spodu mam takie mysli, ale teraz to juz chyba postanowione – czas sie pozbyc tego auta
No nic, przyszla pora, zeby sie rozejzec za czyms innym... moze 323f z KF?
- Od: 12 mar 2006, 22:02
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 MPS '07
Uszczelki pokryw zaworowych , tyle było o uszczelkach z JC a ludzie nadal tam kupują.....regiz napisał(a): kable WN przy swiecach tona w basenie oleju
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ok zapraszamregiz napisał(a):podjade i porozmawiamy, co da sie z tym samochodem zrobic
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6