max. 3000 obrotow, zatkany filtr paliwa, szlam w baku (mazda 3 1,6 diesel)

Postprzez widmo82 » 22 sie 2010, 07:44

Miacho napisał(a):
filtr w ASO kosztowal 115 PLN

To się fest opłacało. Ja za Boscha płaciłem coś w okolicach 130-140zł.

Wyglada na to ze ceny mocno spadly. W styczniu kupowalem do swojej mazdy filtr, nawet malutka fotorelacje zrobilem wtedy kosztowal 240zl
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez romain » 11 wrz 2010, 09:15

Witam
Od pewnego czasu nie mogę uporać sie z moim autem. Przebieg 150 tyś. Jestem pierwszym właścicielem. Bez wypadku. ON verva, dynamic, itp . Oto moje obserwcje.
Dławi na wysokich obrotach. Czasami potrafi zgasnąć podczas jazdy. Owszem zaraz odpali, ale jazda w takim stanie jest moło atrakcyjna.
Dymi na czarno jak przygazuję. Na wolnych obrotach czasami pracuje równo, czasami nierówno.
Dynamika pod psem. Wtryski głośne, klekoczą. Jednak objawy czasami ustają i auto jeździ świetnie.
Diagnostyka nic nie wykazuje. Co jakiś czas dolewm STP diesel. Trudno zauważyć poprawę.
Wymieniłem:
Filtr paliwa, powietrza oraz uwaga...DPF. Płyn kataliczny uzupełniony. Reset dawkowania.
Wtryski po testach na stanowisku pobierczym, mieszczą sie w przewidzianych widełkach wartości.
Regulator cisnienia na pompie wymieniony.
EGR przeczyszczony, ale po zamontowanu nie mogłem odpalić. Zdziwiło mni to. Układ paliwowy był nie ruszany. Pomógł autostart. Być może EGR zawiesza się. Czy podłączenie pod IDS'a może nie wykrywać opisanych objawów?
Czy miał ktoś podobe przejścia?

R
Początkujący
 
Od: 2 sie 2007, 17:50
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: mazda 3 1,6 MZCD 109 KM

Postprzez ellukasz » 9 paź 2010, 20:10

Piszesz, że ci wtryski klekoczą ... A może ci się wypaliły podkładki pod wtryskami, to dość często się zdarza w tym silniczku. Kupisz je w ASO Forda, wymienisz sam lub jak wolisz u mechanika. Jednak samemu dasz radę. Ja bym zaczął od tego nie drogi koszt ok 36zł za komplet podkładek. Powodzenia
Ostatnio edytowano 9 paź 2010, 22:23 przez ellukasz, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 12:28
Posty: 24

Postprzez Bandit » 9 paź 2010, 20:36

Proszę popraw temat wątku na bardziej czytelny i zrozumiały ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez mkowals1 » 26 lis 2010, 22:21

Witam!
Ostatnio mam podobny problem (z Mazda 3 1.6d 2008r, przebieg ok 30tys km -prawdziwy) – samochód nagle traci moc podczas przyśpieszania, po puszczeniu pedału gazu/wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Do ok 2000 RPM jest ok. powyżej 3000 praktycznie pewne że zgaśnie. Samochód był w ASO, stwierdzona niepoprawne ciśnienie w szynie paliwowej, wymienili regulator ciśnienia i updatowali oprogramowanie. Pomogło na jakieś 2 dni.
Teraz jest znowu w serwisie i czeka na nowa pompę. Na szczęśnie wszystko na gwarancji i za to nie płacę. Dam znać czy coś się poprawiło ale szczerze mówiąc dziwi mnie to że pompa uległa awarii po tak małym przebiegu.
mkowals1
 

Postprzez CezaR83 » 27 lis 2010, 02:43

mkowals1 napisał(a):samochód nagle traci moc podczas przyśpieszania, po puszczeniu pedału gazu/wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Do ok 2000 RPM jest ok. powyżej 3000 praktycznie pewne że zgaśnie.

heh Déjà vu ;)

Wymień filtr paliwa....:P jest zapchany i dlatego ciśnienie na szynie jest nie takie jak trzeba... (najpierw poczekaj na nową pompę a później jak będzie dalej źle to im powiedz co maja wymienić, co to za ASO?) :]

zerknij tu: viewtopic.php?f=114&t=102870
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (70/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez mkowals1 » 6 gru 2010, 12:10

Dzięki!
To było ASO w UK w Basingstoke. Dzisiaj spróbuje się umówić w innym ASO zobaczymy co powiedzą i jak sami na to nie wpadną to powiem im o tym filtrze. A co do ostatniej naprawy to trzymali samochód przez dwa tygodnie (na szczęście miałem zastępczy) i ostatecznie nie wymienili pompy, odesłali ja do bosch'a i ponoć był uszkodzony zwór i wszystko zostało naprawione.
Niestety samochód teraz jest mułowaty no i wczoraj znowu zgasł podczas przyśpieszania.
******
Po wizycie:
Filtr był częściowo zapchany i to on prawdopodobnie powodował problemy.

Niestety ASO które wymieniało pompę kompletnie spartaczyło robotę. Pompa nie była nawet właściwie przykręcona, brakowało kilku śrub, prawdopodobnie źle zostały ustawione „timings” pompy i podawała ona nadmiar paliwa (które najprawdopodobniej nie spalało się bo samochód był słaby). Generalnie mam teraz niezły bałagan pod maską.
Niestety naprawa ani dokładniejsze sprawdzenie nie mogły być wykonane, ponieważ ASO w którym samochód znajduje się teraz, musi najpierw dostać aprobatę od Mazdy na naprawę, która teoretycznie powinna być wykonana przez ASO w Basingstoke (na co ja się oczywiście nie zgadzam.)

To co mnie martwi w tej chwili to jaki wpływ na pozostałe podzespoły mogła mieć jazda z niepoprawnie zamontowaną, podającą nadmierne ilości paliwa pompą, a troszkę przejechałem bo około 250 mil ( ok. 400km). Czy mogło to mieć jakiś wpływ na DFP (FAP)?

Poczekam jak zgodzą się na naprawę i postaram się wynegocjować przedłużenie gwarancji, przynajmniej o rok. Mimo wszystko proszę o jakieś sugestie co do tego co mogło się popsuć.
mkowals1
 

Postprzez frutis28 » 7 kwi 2011, 09:21

Witam.
Mam to samo w mojej lalce. Z tym że u mnie auto przestaje reagować po przekroczeniu 4000. Po raz pierwszy przydażyło mi się to wczoraj także po wizycie u mechanika dam znać czy to akurat przypchany filtr. Ewentualnie jeśli ktoś ma inny pomysł proszę o info.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 12:55
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2006r

Postprzez pgolis » 4 paź 2011, 21:12

Posiadam mazdeczke6 2005r 2.0 diesel sport . Podczas jazdy na 1, 2 biegu idzie jak burza, na 3 biegu na 3 tys obr. traci moc ale nie gasnie utrzymuje predkosc 100 km, na 4 biegu ponizej 3 tys. a na 5 okolo2.5 nie przyspiesza dlawi sie filtr powietrza jest ok. serwis w mazdzie rok temu. czy ktos wie moze cos na ten temat co to moze byc bylbym wdzieczny
pgolis
 

Postprzez bouoz » 5 paź 2011, 07:29

możliwe, że włączył Ci się tryb serwisowy, komputer ogranicza obroty do 3000 i chroni silnik i turbinę, kiedyś tak miałem z powodu dziurki w dolocie, jednak nie zaświeciła mi się wtedy żadna kontrolka. pozdrawiam
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez żuczek92 » 30 sie 2015, 14:54

Witajcie :)

Mam podobny problem w mojej Maździnce. Posiadam Mazdę 3 z 2004 roku (1.6 diesiel, BK w hatchbacku). Wczoraj jak jechałem po mieście to obroty doszły do 3tys i dalej nic. Autko jest mułowate. A dzisiaj, jak ruszałem spod pracy to zaświeciła mi się kontrolka silnika. :(
Kumpel powiedział, że to objawy zatkanego przepyłwomierza przy filtrze paliwa i doradził, żebym przygazował ją na sprzęgle. Co też uczyniłem. Przygazowałem ją przez kilka minut, ale dalej dochodzi mi do 3tys i klapa... :(
Doradźcie mi, czy przygazowanie rzeczywiście może pomóc odetkać przepływomierz, czy szykuje mi się wizyta u mechanika?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2015, 12:45
Posty: 8
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 109km, 2004

Postprzez widmo82 » 30 sie 2015, 16:08

żuczek92 napisał(a): zaświeciła mi się kontrolka silnika.

żuczek92 napisał(a):czy szykuje mi się wizyta u mechanika?

z komputerem diagnostycznym
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez żuczek92 » 30 sie 2015, 17:08

Dzięki wielkie widmo82 ;)

Drobny update:

Poczytałem nieco tu na forum o podobnych przypadkach i postanowiłem "sprawdzić" stan filtra powietrza. Otworzyłem maskę, pogrzebałem troche (ale że nie znam się za bardzo na mechanice) to jedynie popatrzyłem na serce Mazdy. Odczekałem chwilę i CUD(!) obroty wróciły do normy – poza kontrolką, która nadal się świeciła. Mimo wszystko postanowiłem zrobić jazdę próbną. Przejechałem kilka km i wszystko było w porządku. W międzyczasie zrobiłem krótki postój "na siku" i gdy ponownie uruchomiłem silnik obroty znowu dochodziły do 3tys.. :( plus tego był taki, że kontrolka zgasła.

Teraz postanowiłem odłączyć na godzinę aku i sprawdzię jak będzie się sytuacja miała wtedy.

Update nr 2:

O 18 podłączyłem z powrotem aku. Efekt – kontrolka się nie świeci i obroty powróciły :) jednak mimo wszystko jutro robię wycieczkę na spotkanie z komputerem :)
Początkujący
 
Od: 29 mar 2015, 12:45
Posty: 8
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 109km, 2004

Postprzez Grzesiek1010 » 17 wrz 2015, 19:27

Samochód kupiony w sobotę Mazda 06 1,6 109KM dzisiaj zapaliła się rano kontrolka check engine. Pojechalem na odsxzyt błędów p 2584 ;/ skasował błąd i przez 10min było dobrze. Zatankowalem auto i znowu check engine :/
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2015, 13:28
Posty: 43 (6/0)
Auto: Mazda 3 BK 06 1,6

Postprzez macvas » 18 wrz 2015, 09:26

Opisz co jeszcze wiesz o nabytym aucie – ma FAP czy został usunięty? Jaki przebieg na liczniku?
Błąd teoretycznie wskazuje na brak aktywatora katalizatora (rozwiązanie: sprawdzić poziom i uzupełnić płyn Eolys), ale w kastratach potrafi wyskakiwać również jako efekt partactwa przy ECU.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Grzesiek1010 » 18 wrz 2015, 20:15

A co tam jak szalec to szalec ;p
W poniedziałek wstawiam samochód do V-Tec Tuning Łowicz ;PPP

Demontaż dpf
Zmiana oleju
Filtrów
Rozrząd
I chipowanie :D
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2015, 13:28
Posty: 43 (6/0)
Auto: Mazda 3 BK 06 1,6

Postprzez macvas » 18 wrz 2015, 22:18

Jak wróci to napisz jak tam wrażenia zza kółka po tej kuracji. Powodzenia <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Grzesiek1010 » 18 wrz 2015, 23:21

macvas napisał(a):Jak wróci to napisz jak tam wrażenia zza kółka po tej kuracji. Powodzenia <spoko>


chciałem w ten weekend pomalować zaciski, wyczyścić piasty i umyć ogólnie autko ale kolega ma wesele. W środku nie ma co robić jest tak zadbane, że wytrzepie tylko dywaniki :P

Czasu brak za tydzień w weekend nie planuje nic więcej niż dłubanie przy samochodzie
zdam relacje na bank
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2015, 13:28
Posty: 43 (6/0)
Auto: Mazda 3 BK 06 1,6

Postprzez Grzesiek1010 » 23 wrz 2015, 12:18

Jeszcze przed wymianą rozrządu, oleju i filtrów :)

FAP poleciał tłumik zmodyfikowany chip założony
Załączniki
12002428_1011452245585619_8368720951916715344_o.jpg
12028615_1011452335585610_606018924415959672_o.jpg
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2015, 13:28
Posty: 43 (6/0)
Auto: Mazda 3 BK 06 1,6

Postprzez macvas » 23 wrz 2015, 14:23

Taki milusi programik, bez szaleństw <spoko>
FAP sam w sobie jednak mocno tłamsi ten silnik.
Zakładam, że przy tych ustawieniach EGR'u pewnie nie dotykał?
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323