Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez czah666 » 2 wrz 2015, 18:25

Beny napisał(a):
ProboszczV6 napisał(a): Rdza jest już między blachami i pewnie weszła już do wnetrza,
eee weź nie strasz.Narazie poprawie to co jest a jak znajdę czas to zagladne z tyłu pod wykładzinę.

Czacha 5 juz bierze?



czy bierze ? no tylne nadkola od wewnątrz robiłem ostatnio i własnie się zbiaram do konserwacji podwozia bo już rudy nalot wszędzie widać- ale tylko powierzchniowo naszczeście , nadkola tez tylko od wewnątrz były "zaczęte"– wiec mysle ze zdążyłem na czas :)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 158 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez jacobs » 2 wrz 2015, 19:48

Beny napisał(a):Grzyb robił 6 konkretnie bez ściemy,pewnie widziałeś fotorelacje a i tak finalnie ruda wylazla

Życie go negatywnie doświadczyło i teraz zniechęca wszystkich :P

IMO, warto konserwować, ale podstawa to porządne oczyszczenie i związanie resztek korozji.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez widmo82 » 2 wrz 2015, 22:09

Wszystko zależy od tego czy w profilach zamkniętych siedzi już rdza. Np. w trójkach często zjada drzwi. Najpierw felc. Jedyne co zostaje to być pierwszym przed rdzą. Jeśli się spóźnimy a tego ciężko się dopatrzeć to nic dziwnego, ze mimo konserwacji coś wychodzi. Drugie miejsce to ranty błotników tylnych, które obcierane materiałowymi nadkolami, zaczyna je zjadać. U mnie akurat to miejsce jest czyściutkie. Niestety nie wiem co się kryje w tylnych drzwiach.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Grzyby » 3 wrz 2015, 00:22

jacobs napisał(a):Życie go negatywnie doświadczyło i teraz zniechęca wszystkich

Nie to że zniechęcam, po prostu pewne fakty trzeba przyjąć do wiadomości i nie liczyć na cuda :)
widmo82 napisał(a):Czemu piszesz, że to szkoda kasy?

Jeśli na siedmiolatku nie było nic robione od nowości to generalnie pomoże to niewiele. Głównie na lepsze samopoczucie wydającego kasę :)
Moja szóstka miała 4 lata jak się za nią zabrałem i niestety ... niewiele to dało. A nie szczędziłem pracy, kasy i zaangażowania.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Exegi Monumentum » 4 wrz 2015, 14:10

Witam,
mam do Was pytania w związku ze standardowym problemem w Mazdach.
Za nadkolach zaczęła pojawiać się rdza.
Chciałbym się dowiedzieć czy takim tematem zająć się przed zimą, żeby to dalej się nie posunęło czy dopiero po zimie?
Czy przy takim nalocie na nadkolach trzeba już wymieniać reperaturki czy da się tego uniknąć?

Pozdrawiam
Piotr
Załączniki
20150903_114732.jpg
20150903_114741.jpg
20150903_114818.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 22:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez mcrow » 4 wrz 2015, 14:31

ja wychodzę z założenia że wszelką rdzę usuwam natychmiast .... wedle możliwości ofc, po zimie może być jeszcze gorzej ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 12:50
Posty: 331 (1/13)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Megana I 1.4 8v 1997r.
Almera 1.5 dCi 2005r.
Magdalena 3 BK 1.6 2009r.

Postprzez vixo » 4 wrz 2015, 16:54

Po zimie może nie być czego ratować ;)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2014, 17:47
Posty: 37 (1/0)
Skąd: EOP
Auto: Mazda 323F BG
Nissan Primera eGT SR20DET

Postprzez mucek37 » 7 wrz 2015, 21:06

Exegi Monumentum no więc nadkola tylne u mnie w 323 bj wyglądały podobnie. Ja zrobiłem tak:
1. Wypiaskowałem co się dało i ile się dało.
2. Odtłuściłem nitro
3. Prysnąłem podkładem reaktywnym w spreju, żeby pozachodził w trudne miejsca,
4. Następnie pędzlem powycierałem podkład reaktywny bardzo sumiennie, nie stosuj żadnych brunoksów i r-stopów, jest na YT film gdzie lakiernik robił test, obejrzyj będziesz wiedział ile to jest warte...
5. Na to środek do konserwacji podwozia tyle, aby utworzyć nieprzerwaną warstwę.
6. Na ranty od wewnątrz położyłem słuszną warstwę towotu do przegubów.
7. Założyłem plastikowe nadkola, które przykręciłem wkrętem samo wiercącym, posmarowanym wcześniej smarem miedzianym, a łeb od wewnątrz dostał warstwę silikonu.
8. Nadkole zostało uszczelnione silikonem między nim a rantem błotnika, żeby nie zaciekała tam woda.
9. Jak są takie ranty to w progach już jest syf na 100%, ja wykorzystując wszystkie technologiczne otwory, jak i te przeznaczone do konserwacji zalałem rospryskując pod ciśnieniem zwykły przepalony olej, a jak ściekło zastosowałem jeszcze preparat do profili zamkniętych na bazie olejo-wosku.
10. Odkręciłem przednie błotniki i na dole zrobiłem tak jak z tyłu.

Uwagi:
1. Z g.... bicza nie ukręcisz (z całym szacunkiem).
2. Dyskusja nad wyższością poszczególnych preparatów jest bez sensu.
3. Najbardziej liczy się staranność wykonania czyszczenia.
4. Ja nie jestem eko – je....m, ale ma skapywać przepał ma w garażu a nie wszędzie indziej i to przez kilka dni...
5. Taki zabieg pomógł na 5 lat w przypadku nadkoli, progi trzeba było powtórzyć.

Opisałem jak ja to uczyniłem, nie interesuje mnie czy fachowo i czy zgodnie ze sztuką u mnie zdało egzamin..

Jak to zaniedbasz to po zimie proponuję zainwestować w ocynkowane reperatury...
Wytrwałości i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 mar 2010, 17:14
Posty: 16 (0/1)
Auto: Mazda 323 F BJ 2.0 DITD 1999 r.
Mazda Premacy 1.8 ; 2004 r.

Postprzez Exegi Monumentum » 16 wrz 2015, 21:21

Dzięki mucek za wyczerpującą odpowiedź.
Po konsultacji z lakiernikiem doszedłem do wniosku, że i tak będzie trzeba robić reperaturki, więc zostawię temat na po zimie, a teraz zakonserwuję w miarę możliwości żeby mocno się to nie rozwinęło.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 22:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez widmo82 » 18 wrz 2015, 13:54

Przygotowuje auto do konserwacji, zdemontowane nadkola, plastiki itp. Pytanie jest na jakie elementy nie można tryskać barankiem ? Mówię o środku Noxudol. Widzę jakieś gumy, przewody np. hamulcowe. Tryskać wszędzie czy coś omijać? Oczywiście samego amortyzatora i wydechu nie zamierzam, ale korci mnie wszystko pozostałe.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez buczos » 18 wrz 2015, 14:57

uważaj na czujnik poziomowania ksenonów – u mnie jest przymocowany na prawym tylnym wahaczu – u Ciebie pewnie też. Jak go za bardzo zapaćkasz to może się cięgno blokować
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez romexik » 18 wrz 2015, 15:35

Możesz wszystko zabezpieczać prócz układu wydechu, tam gdzie będzie duża temepratura, elementy hamulców też nie radzę pokrywać
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez minero » 18 wrz 2015, 15:52

a bedzie ktos sie z tym bedzie bawil teraz na jesien i jest z Krakowa? potrzebuje przed zima to ogarnac. Moze bym sie dolaczyl do kogos i latwiej z kims byloby to ogarnac :) Jestem z Krakowa ale okolice tez wchodza w gre :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 16:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Postprzez widmo82 » 19 wrz 2015, 00:19

buczos: to to?
2015-09-18 23.31.08.jpg

PS: W zamysle mam oklejenie wszystkich takich wtyczek, załączek, czujnikow i postaram się też okleic przewody za radą oficjalnego dystrybutora Noudola ze względu na... nieznany skład tego plastiku/otuliny jak rowniez wszelkie gumowe elementy.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez buczos » 21 wrz 2015, 07:56

Tak. Jeżeli jeszcze nie masz zatartego czujnika i cięgna chodzą dobrze, to lepiej ich nie pryskać bo mogą się zabić konserwacja i będą chodzić ciężko lub w ogóle.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez widmo82 » 22 wrz 2015, 10:30

Dzieki Buczos, zabezpieczyłem wszystkie wtyczki, złączki i starałem się omijać wszelkie el. plastikowe/gumowe w tym przewody.

Ci co uzywali noxudol 1600 moga wypowiedziec się po ilu dniach można zakładać nadkola, żeby sie nie wymazać?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez avalar » 23 wrz 2015, 08:03

Właśnie jestem na kupnie środków noxudol i takie pytanie czy na konserwacje spodu i nadkoli nie wystarczy noxudol 900?
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez mudol » 23 wrz 2015, 12:47

Widmo wrzuciłbyś fotki jak Ci to sprawnie wyszło? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 21:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez widmo82 » 23 wrz 2015, 14:07

avalar ja zrezygnowałem z 900 na rzecz 1600 z racji opinii, że długo podsycha wierzchnia warstwa i długo się maże przy składaniu. Ja tryskałem w poniedziałek ok 18ej i po 2dobach tj. dziś, myślę w podobnych godzinach składać auto. Zużyłem 4l i wydaje mi się, że jest to opcja "na bogato". Nakładanie pędzlem wg. mnie to kara. Dobrze, że pożyłem od sąsiada kompresor. Spokojnie wystarcza ciśnienie 6-7 atmosfer i 50l
Mudol: zdjecia wraz z moimi wnioskami będą w moim wątku, ale zapewne dopiero w piątek.
Ostatnio edytowano 23 wrz 2015, 23:55 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez avalar » 23 wrz 2015, 19:55

widmo82 dzięki za wyjaśnienie :) W takim razie, też zmieniam 900 na 1600 :)
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki