Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Siemka. Po wymianie silnika w mojej madzi na początku auto nie miało mocy. Wymieniłem aparat i madzia już jeździ ale nie równo chodzi na biegu jałowym. Lekko faluje na benzynie i czasami lubi szarpnąć.
Na gazie chodzi troche lepiej ale i tak musze jeszcze raz go wyregulować
Prosiłbym o pomocy w odczytaniu błędów:
na zapłonie:
na pracującym silniku:
Mi się wydaje, że będzie 16 czyli egr i 08 przepływówka
Na gazie chodzi troche lepiej ale i tak musze jeszcze raz go wyregulować
Prosiłbym o pomocy w odczytaniu błędów:
na zapłonie:
na pracującym silniku:
Mi się wydaje, że będzie 16 czyli egr i 08 przepływówka

Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174


Cześć. Nazywam się Dawid, jest to mój pierwszy post. 
Bryka: Mazda 323F BA 98r (bez ABS) 1.5 DOHC Z5 + LPG.
Oczywiście po odpaleniu samochodu kontrolki gasną wszystkie.
Tak o! Chciałem sprawdzić czy moja mazda ma jakieś zapisane błędy, czy tylko zamruga działanie i koniec. Jednak ku mojemu zaskoczeniu LED rozpoczął coś migać. Zabrałem się za nagranie tego i sprawdzenie w tabeli bo widziałem gdzieś na forum. Aczkolwiek patrząc na częstotliwość i różne długości mrugnięć nie jestem pewien jak to powinienem odczytywać. jedno ledwo mrygnie tak zgaśnie, gdzie następnie zaświeci na dłuższy momencik i zgaśnie. Gdyby ktoś ogarnął ten temat i powiedział na czym stoję. Jakoś tydzień temu miałem poprawiane progi ku czemu był odpinany akumulator by móc spawać, tak że tydzień temu został zresetowany komputer bo jak rozumiem chodzi o całkowite rozładowanie instalacji w samochodzie.
Dodam że w filmiku był włączony zapłon na początku, wyłączam całkowicie i od 0:10 włączam zapłon
Bryka: Mazda 323F BA 98r (bez ABS) 1.5 DOHC Z5 + LPG.
Oczywiście po odpaleniu samochodu kontrolki gasną wszystkie.
Tak o! Chciałem sprawdzić czy moja mazda ma jakieś zapisane błędy, czy tylko zamruga działanie i koniec. Jednak ku mojemu zaskoczeniu LED rozpoczął coś migać. Zabrałem się za nagranie tego i sprawdzenie w tabeli bo widziałem gdzieś na forum. Aczkolwiek patrząc na częstotliwość i różne długości mrugnięć nie jestem pewien jak to powinienem odczytywać. jedno ledwo mrygnie tak zgaśnie, gdzie następnie zaświeci na dłuższy momencik i zgaśnie. Gdyby ktoś ogarnął ten temat i powiedział na czym stoję. Jakoś tydzień temu miałem poprawiane progi ku czemu był odpinany akumulator by móc spawać, tak że tydzień temu został zresetowany komputer bo jak rozumiem chodzi o całkowite rozładowanie instalacji w samochodzie.
Dodam że w filmiku był włączony zapłon na początku, wyłączam całkowicie i od 0:10 włączam zapłon
-
handuner
Rure dolotu powietrza (tą taka harmonijke grubą dość) mam poklejoną szeroką srebrną taśmą jakąś. Czy to może mieć związek z tym? Czy to coś głębiej gdzie indziej szukać?
-
handuner
jak mialbys nieszcczlnosc to auto nie jechaloby tak jak powinnoo jezdzic 
Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input
Czyli to chyba sonda;)
Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input
Czyli to chyba sonda;)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
rafał88 napisał(a):....
Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input
Czyli to chyba sonda;)
Raczej czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
ECU rozróżnia stany takie jak odłączony czujnik (przerwa w obwodzie) od stanu zwarcia.
Zapewne tym to się różni.
Zapewne tym to się różni.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Sprawdź sondę "prawą" (RH) czyli tą od strony cylindrów nieparzystych (od strony ściany grodziowej).
Popatrz na nieco inny opis: viewtopic.php?f=97&t=11514&start=455
Popatrz na nieco inny opis: viewtopic.php?f=97&t=11514&start=455
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To co najmniej dziwne bo ten błąd odpowiada defektowi sondy lambda, inna sprawa że nie kojarzę elektrozaworu a jedynym zaworem jest zawór regulacji ciśnienia na listownie wtryskowej ale on nie ma osprzętu elektrycznego jest mechaniczny
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
jatza – masz LPG?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam ponownie.
Tak jak wcześniej pisałem, wygląda to tak:
Błąd po skasowaniu pojawia się znowu.
No więc wybłyskałem sobie błędy diodą i wyszło mi tak:
Najpierw jeden długi sygnał, później dwa razy błąd 11, a na koniec błąd 17 (to samo na uruchomionym silniku). Jak mam to interpretować?
Tak jak wcześniej pisałem, wygląda to tak:
Błąd po skasowaniu pojawia się znowu.
No więc wybłyskałem sobie błędy diodą i wyszło mi tak:
Najpierw jeden długi sygnał, później dwa razy błąd 11, a na koniec błąd 17 (to samo na uruchomionym silniku). Jak mam to interpretować?
jatza – weź pod uwagę, że kody masz 4-cyfrowe a nie 2.
W takim razie tez masz kod P1170 co wskazuje na problem z lambdą.
Interpretujesz:
0 – jeden długi błysk i brak krótkich (akurat ta cyfra jest na końcu kodu)
1 – długi błysk + 1 x krótki
1 – długi błysk + 1 x krótki
7 – długi błysk + 7 x krótki
Podłącz miernik pod wyjście sondy a zobaczysz czy w ogóle ona żyje.
W takim razie tez masz kod P1170 co wskazuje na problem z lambdą.
jatza napisał(a):Najpierw jeden długi sygnał, później dwa razy błąd 11, a na koniec błąd 17 (to samo na uruchomionym silniku). Jak mam to interpretować?
Interpretujesz:
0 – jeden długi błysk i brak krótkich (akurat ta cyfra jest na końcu kodu)
1 – długi błysk + 1 x krótki
1 – długi błysk + 1 x krótki
7 – długi błysk + 7 x krótki
Podłącz miernik pod wyjście sondy a zobaczysz czy w ogóle ona żyje.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Szukam i nie mogę znależć.Wszędzie podane są opisy kodów dwucyfrowych a u mnie mruga chyba czterocyfrowe(przedlift 96r. 1.8 114) długie,długie,krótkie,długie czyli wychodzi wg dwucyfrowych 10 i 11-ale nie ma takiego błędu jak 11 a 10 to czujnik temp powietrz zasysanego którego u mnie chyba ne ma.Natomiast jeśli dobrze interpretuję to wg systemu czterocyfrowego byłoby to 0010.Tylko co to oznacza?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kiedyś się tym bawiłem co nieco pamiętam jeszcze. Jeśli masz sygnał długi i przerwa to jest cyfra 0, potem masz długi i jedno krótkie mignięcie i przerwa to jest 1, potem długi i przerwa i długi i przerwa czyli bład P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction. Czyli krótko mówiąc przepływomierz. Kody błędów znalazłem tu na forum nie jestem do końca pewny czy pasują do BA. Łap viewtopic.php?t=67424

Jeśli coś pomieszałem to proszę niech mnie ktoś poprawi
Jeśli coś pomieszałem to proszę niech mnie ktoś poprawi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości