Odłączony przewód od silnika?

Postprzez kasia1989 » 28 sie 2015, 12:27

Obrazek
Kupiłam używaną mazdę 6 kombi kilka lat temu i odkąd pamiętam przewód zaznaczony na zdjęciu był odłączony od silnika w dwóch miejscach (żółte kółka) – zwisając bezwładnie. Pytałam już kilku różnych mechaników czy tak powinno być, bo jakoś już tak mam, że dziwne, nadprogramowe, dyndające rurki wzbudzają we mnie niepokój...:) Panowie mechanicy – jeden po drugim – machali ręką i zapewniali minie, że wszystko jest w porządku i nie mam się czym przejmować. Od kilku dni widzę, że samochód ma problem z przyspieszaniem i "dławi się" przy jeździe na niższych obrotach (nawet w przedziale 2-2,5). Wczoraj postanowiłam sprawdzić co się stanie po podłączeniu wężyka do otworów, z których jak zakładam wypad lub został odłączony. Pomogło i wcześniej opisane problemy zniknęły jak ręką odjął. Dlatego mam 2 pytanka: czy na pewno mogę to tak zostawić i jak fachowo nazywa się ten przewód, ponieważ widzę że w jednym miejscu jest on pęknięty i dla świętego spokoju chciałabym go wymienić.

Z góry dziękuję za pomoc:)
kasia1989
 

Postprzez matthies » 28 sie 2015, 18:00

zdecydowanie dobrze że to podpięłaś. Nie znam jego całkowitej funkcji, ale skoro jest, to powinien być podłączony. Panom "mechanikom" możesz pogratulować fachu w ręku, że nawet nie chciało im się tego wężyka wcisnąć na miejsce, co zajmuje nawet nie minutę, co zapewne sama zdążyłaś zauważyć.
Nr części na pewno ci ktoś zaraz podpowie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marcin255 » 28 sie 2015, 18:41

odpowietrzenie skrzyni korbowej , można na końcu założyć mały filterek a otwór w dolocie zaślepić żeby opary oleju nie syfiły przepustnicy – ja tak mam od 3 lat
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez xRafalx » 28 sie 2015, 19:02

Jest to wąż do odmy. Ma być wpięty tak jak na obrazku :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez brodaM6 » 28 sie 2015, 22:07

Nie musi :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidass » 28 sie 2015, 22:24

Odpowietrzenie skrzyni korbowej idzie zawsze za przepustnicą – przeważnie w kolektor a odma przed dla równowagi ciśnień , po podpięciu zlikwidowałaś nieszczelność układu dolotowego ale jak napisał kolega możesz to dać w atmosferę tzn zaślepić otwór przed tb-przepustnicą a przewód odmy podłączyć ale puścić do catch tanka z filtrem i spokój na lata , tylko trzeba co jakiś czas szczególnie zimą sprawdzać owy przewód bo potrafi zgromadzić się w nim ulep substancji pochodnych z odmy czyli opary wody paliwa i oleum a to w zimowych warunkach -masło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez brodaM6 » 29 sie 2015, 08:42

W poprzednim aucie tez miałem zrobiony taki myk tylko na samym filterku i tak jak pisze Leonidas zbiera sie tam masło i przytyka ,lepiej zainstalować tego catch tanka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez kasia1989 » 29 sie 2015, 09:42

dziękuję wszystkim za odpowiedzi:)
to w takim razie po przeczytaniu waszych postów nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie:
lepiej podłączyć przewód z obu stron (tak jak mam teraz), czy nie podłączać i bawić się w te filtry i catch tanki?
kasia1989
 

Postprzez brodaM6 » 29 sie 2015, 10:03

Wybór należy do ciebie ,bo obydwie opcje sa dobre ,podłączajac obecny przewód nie ponosisz dodatkowych kosztów filtra i catch tanka.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron