Czujnik temperatury silnika – kontrola sprawności.
1, 2
Koledzy gdzie znajduje sie ten czujnik bo w czasie jazdy czasami na desce rozdzielczej wskaznik temp. silnika szybko opada podnosi sie i tak kilka razy tak ak by tam styku dobrego nie bylo i dlatego chciałbym to sobie sprawdzic. auto normalnie pali , dmucha cieple powietrze takze nic poza od czasu do czasu wariujacym wskaznikiem na desce nie dolega . Pozdro 
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
- Od: 10 sie 2010, 10:41
- Posty: 46
- Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB
Ten czujnik znajduje się pomiędzy obudową filtra powietrza a pokrywą zaworów. Tam są dwa obok siebie: ten bliżej przodu auta to czujnik temperatury wody, a ten wyżej zaraz to czujnik, który przesyła wskazania na deskę.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
od jakiegoś czasu wskaźnik temp. wariuje, podnosi się podczas przyspieszania, opada po puszczeniu gazu, czasem nie jest w pozycji startowej, ale troszkę podniesiony jednak pokazuje mniej niż powinien. Co zrobić z tym czujnikiem? Wystarczy coś ze stykami zrobić, czy wymienić? I jakie są przybliżone koszty?
mogę odkopać?
w jakim położeniu normalnie znajduje się wskazówka od temperatury i przy jakim położeniu włączają się wentylatory? u mnie nie przekroczyła nigdy połowy a wentylator się włącza i to według mnie za często. schładza przez około minutę-dwie a wskazówka może delikatnie opada. widać po niej jakieś jakieś zmiany temperatury czy stoi ona w połowie i dopiero jak się przegrzeje tak dosyć mocno zaczyna iść w górę?
w jakim położeniu normalnie znajduje się wskazówka od temperatury i przy jakim położeniu włączają się wentylatory? u mnie nie przekroczyła nigdy połowy a wentylator się włącza i to według mnie za często. schładza przez około minutę-dwie a wskazówka może delikatnie opada. widać po niej jakieś jakieś zmiany temperatury czy stoi ona w połowie i dopiero jak się przegrzeje tak dosyć mocno zaczyna iść w górę?
Mam podobnie. Zastanawiam się nawet czy tak częste załączanie się wiatraka to nie wina jazdy na LPG. Gaz spala się w wyższej temperaturze. Co do wskaźnika to raczej nie jest to urządzenie zbyt dokładnie wyskalowane.
I ja mam tak samo. Wskazówka zawsze jest delikatnie niżej niż w połowie. Wentylator odpala się dość często, ale przy jeździe miejskiej. Wystarczy kilka razy ruszyć i się zatrzymać pod rząd (typowa jazda w korku) i wentylator zaczyna śmigać). Gdzieś ktoś kiedyś powiedział, że tak ma być i już 
tylko że u mnie nawet w czasie jazdy się włącza i mnie to wpienia. jutro będzie nowy czujnik ten dwupinowy a potem jak nic nie da to termostat. od dwóch dni tak mam. w upały nawet tak często nie chodził
sebekle napisał(a):tylko że u mnie nawet w czasie jazdy się włącza i mnie to wpienia. jutro będzie nowy czujnik ten dwupinowy a potem jak nic nie da to termostat. od dwóch dni tak mam. w upały nawet tak często nie chodził
A sprawdzałeś czy masz płyn?
szerokości
grzech
grzech
płyn był, wszystko było. tylko że termostat postanowił się zepsuć. najpierw coś tam działał bo wentylator dawał radę go schłodzić a dzisiaj wskazówka jednak się podniosła ponad połowę. ogrzewanie na full, zjazd pod warsztat, dwie śruby i problem tymczasowo zażegnany. jutro będzie nowy. a ten wyciągnięty to mogę nawet nad kuchenką grzać i się nie otworzy. upały go wyczerpały. a tak z ciekawości temperaturę otwarcia powinien mieć 82 stopnie
dziwne mnie uczono ze sprawny termostat zadziala powyzej 90 stopni nie biorac pod uwage tych z grzalka ,ale widocznei w mazdzie jest inaczej
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6