Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Marek 161BD081 » 19 sie 2015, 22:36

U Ciebie zapewne siedzi aparat M3, który jest znacznie popularniejszy od P5 czy P9
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michalxxxxx » 19 sie 2015, 22:50

Aj aż tak się nie znam... Nic jutro popytam znajomych i zobaczymy może jakiś inny znajomy będzie miał kabelki i aparat pasujący do mojego silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Marek 161BD081 » 19 sie 2015, 22:56

Wypożycz sobie cały komplet czyli aparat wraz z przewodami – tak będzie najwygodniej.
Zaznacz tylko pozycję w demontowanym aparacie aby założyć go później tak samo.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pociech » 19 sie 2015, 23:03

michalxxxxx napisał(a):Godzinę później chcę odpalić silnik i nie daje rady. Kręcę raz, drugi i po dłuższej niż zazwyczaj chwili odpaliła ale strasznie zaczęła dziwnie chodzić tak jakby paliła na 2 gary tylko a próba dodania gazu kończyła się spadkiem obrotów a w efekcie silnik zgasł.


Zdarzyło mi się coś podobnego po zatankowaniu kiepskiego paliwa. Wyjechałem za bramę i ledwie udało mi się wrócić te kilka metrów. Po kilku minutach gazowania silnik zaskoczył normalnie i jakoś już pojechałem 100km, chociaż momentami na autostradzie miałem wrażenie, że lekko przygasa. Wyjeździłem to paliwo prawie do końca i zatankowałem gdzieś indziej. Od tego czasu (kilka miesięcy i przejechane ponad 7000km) nie zdarzyło się nic podobnego, a niczego nie wymieniałem, dlatego głównym podejrzanym było właśnie paliwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2014, 20:46
Posty: 77
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008

Postprzez michalxxxxx » 23 sie 2015, 17:13

Podmianka automatu nic nie dała. Auto stoi u mechanika i teraz On biedny będzie musiał zgadywać co się mogło stać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez dam8971 » 12 wrz 2015, 17:58

Witam. Przeczytalem już pół forum i nie mogę zdiagnozować swojej usterki. Mazda szarpie w zakresie 1000- 3000 rpm. Nagrzana bardziej, Silnik chodzi równo, max falownie to grubość wskazówki. Mam gaz sekwencyjny a objawy są na benzynie i na gazie ( na benzynie mniej szarpie). Egr zaslepiłem, przekladalem z innej mazdy flaki, przepływke. Tps, kable, aparat zapłonowy i nie ma żadnej różnicy, świece mają 20km przejechane. Zaglądałem do przepustnicy i czysta. Rura owinieta izolacja i szerokim power tape. Podciśnienia na miejscu. Sondy nie pozmieniałem bo zabrakło czasu. Silnik chodzi w miarę ale też szarpie na aparacie maksymalnie przekreconym w prawo. Silnik dobrze odpala. Już nie mam pojęcia co może być Przyczyną. Help.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez krzysek71 » 13 wrz 2015, 07:25

Błędy mrygałeś.Miałem podobny objaw winą był czujnik powietrza zasysanego to jest ten który wchodzi do filtra powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez dam8971 » 13 wrz 2015, 11:37

Gdy sprawdzałem błędy to nie miałem żadnego. Teraz zrobię jeszcze pare km i zobaczę od nowa. Tego czujnika nie sprawdzałem
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez krzysek71 » 13 wrz 2015, 12:09

Uzupełnij profil.Jak kasowałeś błędy to sondy ci pokaże po przebiegu 40-50km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez dam8971 » 13 wrz 2015, 20:46

Zrobiłem ponad 100 jutro sprawdzę jeszcze raz co tam Led pokaże. Ale drażni mnie to. Czemu na gazie może bardziej szarpać. Na benzynie gdy mam max przyspieszony zapłon to nie szarpie.. Jak ustawie na jakieś tam znaki co są wydarte śrubokrętem to szarpie że nie da się jechać..
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez dam8971 » 18 wrz 2015, 20:57

Sorry ze pisze post pod postem ale nikt nie zna jakiejkolwiek odpowiedzi? ....
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 wrz 2015, 12:21

Czy nie masz większego szarpania na gorącym silniku?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dam8971 » 19 wrz 2015, 18:44

Mam dokładnie. Jak zimny jeszcze to bardzo to nie wkurza ale jak gorący to Już ruszania wygląda jak żaba.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 wrz 2015, 22:31

Dogadaj się z kimś ze swoich okolic aby podmienić na próbę aparat zapłonowy.
Rocznik auta jest 1995 więc aparat masz P5 (lub P9). W nowszych był już używany M3, który ma inne podłączenia więc miej to na uwadze.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sefyu » 26 wrz 2015, 13:45

Witam jest to silnik 1.5 DOHC 16v 96 rocznik . Rozrząd wymieniany na podzespołach GMB (oryginał) Ruville i pasek continentala... ale problem ten był już przed rozrządem samochod potrafił mi gasnąć gdy wjeżdżałem pod dom na luzie przy mocnym skręcie, po tzw. przygazówce samochód cieżko łapie obroty. Olej leje 10w40 Mobil1 zmieniany miesiąc temu wraz z filtrem, rozrzad tak jak wyżej, nowy filtr powietrza najwyższej półki i ogólnie jestem w kropce bo kable wysokiego napięcia były rok temu zakładane nowe, i też wyższej klasy (minarelli) ogólem wszystko w aucie jest oryginałem a jesli już wymienione to na lepsze ...silnik na wolnych dziwnie sie trzęsie i z charakterystyki (dźwięk) coś jakby jeden tłok nie dopalał ... lecz gdy po koleji wypinając każdy wtrysk auto muliło dając znać że jednak każdy cylinder pracuje :) pomocy !
Jeśli ktoś chce filmik z pracy silnika to sporządze takowy !
Dziękuje z góry !
Początkujący
 
Od: 27 lut 2015, 11:20
Posty: 7
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323s, 1.5 16V DOHC 88km, 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 26 wrz 2015, 14:40

Do sprawdzenia ew. błędy kompa i zapewne konieczna będzie sprawdzenie i ew. regulacja TPS oraz biegu jałowego.
Jest do tego opis na Forum.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Bibi6 » 10 gru 2015, 10:26

Witam.
Mam podobny problem, mam mazda 323f 95r w samej benzynie i muli się,szarpie, dopiero przy większej dawce obrotów zaczyna przyspieszać.. dużo pali koło 10l na 100 km wymieniłem sondę jest trochę lepiej ale nadal brak jej mocy i szarpie.. Co to może być? Miał ktoś tak?

Z góry dzięki za pomoc :–)
 
Od: 9 lip 2015, 16:00
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Boża Wola-Blonie
Auto: Mazda 323F BA 1,5

Postprzez Marecki97 » 24 gru 2015, 16:33

Hej chłopaki. Mam poważny problem z moja mazda, od jakiegoś czasu nie chce przyspieszac , szarpie.. Popatrzylem pod maske i zauważyłem dziurę w rurze dolotowej powietrza. Czy te objawy mogą być właśnie tym spowodowane ?
dziala to jak turbodziura ;(
ja gazuje a obroty prawie ze w miejscu stoją lub spadaja lekko :( :( :(
Załączniki
WP_20151224_15_16_50_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 16:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez Mynio 86 » 25 gru 2015, 21:55

Na 99% jest to przyczyną. Często ta harmonijka jest sparciała lub pęka jak Twoja po tylu latach. Najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana na nową, ale to jest nieopłacalne, bo na przykład mi się nie udało znaleźć zamiennika, a nowa w ASO kosztuje 420 zł. – ja tyle zapłaciłem. Proponuję Ci spróbować skleić, albo ewentualnie poszukać jakiejś używki w dobrym stanie lub zamówić parę rurek z kwasówki jakie się montuje do filtra stożkowego. A tak poza tym jest to częsty problem już w tak leciwych samochodach i ta kwestia była już wiele razy poruszana na forum, więc wystarczyło użyć wyszukiwarki. Jak się nie mylę to jest nawet fotorelacja z tej naprawy.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez rafał88 » 26 gru 2015, 12:07

Jak na szybko to taśma i ogien, a jak na troche mnie szybko. Wytnij harmonijke , daj rure pomiedzy te 2 elementy ktore Ci zostana opaski i tez bedzie bangal.

Sa zamienniki tych rur z tedguma za 140zl nowe.
\
Nr. katalogowy 00392516
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323