Wartości korekt wtryskiwaczy w Forscan
Ostatni jeden z naszych kolegów pisało wygranej sprawie ze sprzedawcą, lejący wtrysk stopił tłok.
Niestety nie umiem znaleźć postu ale było wszystko ładnie opisane, wraz ze zdjęciami.
A tobie o co chodziło? Enduro
Niestety nie umiem znaleźć postu ale było wszystko ładnie opisane, wraz ze zdjęciami.
A tobie o co chodziło? Enduro
Enduro napisał(a):....
uszkodzony wtrysk uszkodzi tlok![]()
E.
o to j/w,
tak uprzednio pisalem..
chyba raczej nie czytasz postow a na pewno mojego nie przeczytales
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
zrobiłem płukankę liqui moly 2666 podłączyłem bezpośrednio z bańki po wypaleni wszystkiego podłączyłem normalnie i po kalibracji korekty spadł całkiem ładnie
1 na 38
2 na 8
3 na 8
4 na 12
drugą butelkę wlałem do zbiornika pojeżdżę kilka dni i zrobię ponownie kalibrację i zobaczymy jak wtedy będzie ale jak na razie jak 38 to mogę jeździć . a i po czyszczeniu i kalibracji silniczek chodzi prawie jak benzyna cichutko
1 na 38
2 na 8
3 na 8
4 na 12
drugą butelkę wlałem do zbiornika pojeżdżę kilka dni i zrobię ponownie kalibrację i zobaczymy jak wtedy będzie ale jak na razie jak 38 to mogę jeździć . a i po czyszczeniu i kalibracji silniczek chodzi prawie jak benzyna cichutko
polecam wyczyszczenie ultradzwiekami...
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
przed kalibracją:
Po kalibracji:
Czy powinienem powoli oswajać się z planem wymiany 1-go wtryskiwacza
ale przy jakim ciśnieniu ? przy każdym
( w forscanie są chyba 4 różne do wyboru – przedział od 35-120)
w jakim sensie to rozumieć ? – że jak wtryski są do
, to wtryski nie przejdą kalibracji 
zastanawia mnie też wartość korekty 1go wtryskiwacza – czy nie powinno być tak, że jak jest wyeksploatowany, to przy większym ciśnieniu powinien mocniej lać
( a tym samym korekta powinna być większa) 
Po kalibracji:
Czy powinienem powoli oswajać się z planem wymiany 1-go wtryskiwacza

Enduro napisał(a):wg. mazdy wartosci przelewowe w RF7J od +100 do -100 sa w normie
powyzej zalecana jest wymiana
ale przy jakim ciśnieniu ? przy każdym
Enduro napisał(a):najlepiej kalibracja potwierdza ich sprawnosc w 100%.
w jakim sensie to rozumieć ? – że jak wtryski są do

zastanawia mnie też wartość korekty 1go wtryskiwacza – czy nie powinno być tak, że jak jest wyeksploatowany, to przy większym ciśnieniu powinien mocniej lać
dobrzyn22 napisał(a):...Enduro napisał(a):najlepiej kalibracja potwierdza ich sprawnosc w 100%.
w jakim sensie to rozumieć ? – że jak wtryski są do, to wtryski nie przejdą kalibracji
..
tak.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
bawiłem się trochę Forscanem ostatnio i znów mam pewne wątpliwości – może ktoś pomoże mi je rozwiać 
Sprawdziłem numery wtryskiwaczy – i albo się mylę, albo numer wtrysku nr.2 nie jest u mnie wcale wpisany
No i następna sprawa – czy sprawdzając korekty, ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**", czy też "INJ*_CMP"
Odpowiem sobie sam:
Zdecydowanie ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**" – jeżeli ma wartości większe niż +/– 100 po 3 próbach kalibracji, może to oznaczać uszkodzenie/wyeksploatowanie wtryskiwacza
Parametr "INJ*_CMP" pokazuje natomiast bieżące, krótkotrwałe korekty i twórcy Forscana nie mają żadnych informacji, czy parametr ten może być stosowany do diagnostyki wtryskiwaczy i jaka jest wartość progowa.
Sprawdziłem numery wtryskiwaczy – i albo się mylę, albo numer wtrysku nr.2 nie jest u mnie wcale wpisany

No i następna sprawa – czy sprawdzając korekty, ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**", czy też "INJ*_CMP"
Odpowiem sobie sam:
Zdecydowanie ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**" – jeżeli ma wartości większe niż +/– 100 po 3 próbach kalibracji, może to oznaczać uszkodzenie/wyeksploatowanie wtryskiwacza
Parametr "INJ*_CMP" pokazuje natomiast bieżące, krótkotrwałe korekty i twórcy Forscana nie mają żadnych informacji, czy parametr ten może być stosowany do diagnostyki wtryskiwaczy i jaka jest wartość progowa.
Witam,posiadam mazde 6 gy 2004 rok kombi 2 litrowy disel przebieg 262000 ostatnio silnik nie pracuje równo sprawdzalem na forscanie korekcje wtryskow na 1 wynik 0.125 na drugim zero na trzecim 1.813 na czwartym zero prosze o odpowiedz mam rozumiec ze trzeci wtrysk padł czym grozi jazda z taka usterka prosze o odpowiedz z góry dziekuje
- Od: 6 cze 2016, 19:34
- Posty: 4
Podłączyłem dzisiaj Forscan i oto wyniki. Czy może ktoś mi zdiagnozować ? Sorki za jakość zdjęc
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Witam
Mam następujące wartości wtryskiwaczy w forscanie:
FI_LRN_01: -28 _11: -64 _21: -64 _31: -40
_02: 36 _12: -36 _22: -32 _32: -24
_03: -24 _13: -52 _23: -52 _33: -28
_04: – 4 _14: -40 -24: -48 _34: -56
INJ1_CMP – 0
INJ2_CMP – 8082 – ta wartość powolutku rośnie
INJ3_CMP – 585
INJ4_CMP – 527
Najbardziej martwi mnie wartość INJ2_CMP bo jest bardzo duża i wolno rośnie.
Proszę o ocenę czy wartości są w normie?
Mam następujące wartości wtryskiwaczy w forscanie:
FI_LRN_01: -28 _11: -64 _21: -64 _31: -40
_02: 36 _12: -36 _22: -32 _32: -24
_03: -24 _13: -52 _23: -52 _33: -28
_04: – 4 _14: -40 -24: -48 _34: -56
INJ1_CMP – 0
INJ2_CMP – 8082 – ta wartość powolutku rośnie
INJ3_CMP – 585
INJ4_CMP – 527
Najbardziej martwi mnie wartość INJ2_CMP bo jest bardzo duża i wolno rośnie.
Proszę o ocenę czy wartości są w normie?
Dzięki Tadziol. W ciągu miesiąca będę oddawał auto do mechanika na wymianę oleju, filtrów itp. Będę chciał też profilaktycznie wymienić podkładki pod wtryskiwaczami i mam pytanie: czy z wlaniem forte lepiej zaczekać do wymiany podkładek i wtedy zapodać czy nie patrzeć na to i kupić jak najszybciej?
Czy odrazu po wyjeżdżeniu baku paliwa z forte (wlałem dwa, od czyszczenia układu paliwowego i od czyszczenia wtryskiwaczy) od razu robić kalibracje wtrysków czy zaczekać i kalibracje zrobić po wymianie podkładek pod wtryskami ( za ok. 2 tyg.)?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6