Mazda3 BK LF '03 2.0 ★ Stanced "MPS"/IGI

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez IGI » 13 lip 2015, 09:03

Ciężko mi to przechodzi przez klawisze, ale nawet sobie nie wyobrażasz jak dobrze się to trzyma, świetna sprawa i wygląda kozacko :D
Tak, tylko dolne części drzwi + fluidol.
Jeżeli chodzi o małe ogniska to co, zaprawki raczej bo nie mam innego pomysłu. Zawsze można iść na grubo i walnąć ocynk ;)

Teraz mam pytanko do osób, które zajmowały się detailingiem lakieru. Auto po polerce, chciałbym dodatkowo zabezpieczyć "czymś".. właśnie czym żeby woda ładnie spływała?
I druga sprawa robić to ręcznie czy dodatkowo kupować urządzenia?
W tym temacie nie jestem obeznany, słyszałem że środki Meguiars są w porządku, proszę dajcie jakieś info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez macvas » 13 lip 2015, 13:29

W kwestii detailingu lakieru, to temat rzeka, a wyboru jest tyle ile hajsu w portfelu. <faja>

Pisząc o zabezpieczeniu "czymś" przypuszczam, że nie masz na myśli kompleksowych rozwiązań oferowanych w "salonach urody" (jak diamondbrite, c-quartz, etc.), a wolisz to zrobić we własnym zakresie? Jeśli we własnym, to odpowiedź na drugie pytanie "ręcznie czy dodatkowo kupować urządzenia?" jest prosta – takie rzeczy (jak niżej opiszę) kładziemy zazwyczaj ręcznie, z tym odstępstwem że niektóre cleanery i politury można zarzucić maszynowo (ale to raczej dla nadgorliwców, albo faktycznie na pierwszy raz, gdy chcemy zrobić naprawdę wytrzymałą warstwę pod wosk). Póki co wystrzegaj się maszyn, aż Ci ręce i dłonie nabiorą wprawy do wszelkich możliwych ruchów <lol>

IGI napisał(a):W tym temacie nie jestem obeznany,

Auto masz po polerce, więc jeśli była fachowo zrobiona, to lakier jest przyzwoicie przygotowany do dalszych, ręcznych działań. Teraz "na dzień dobry" należałoby przejść zwyczajowo utartą drogą: cleaner z odżywką>ewentualnie politura (wskazana gdy był w użyciu zwykły cleaner)>wosk (sealant, naturalny lub hybryda). Całość dopełniamy ew. QuickDetailer'em (gdy chcemy jeszcze coś tam poprawić), ale przeważnie nikt nie ma już na to siły i ochoty po "działaniach zasadniczych".

Podstawa to dobry cleaner, który dogłębnie oczyści Ci lakier po pastach polerskich, a dalej utworzy dobre wiązanie z woskiem. Wosk (jego rodzaj) jest zwykle sprawą upodobań i bagażu zebranych doświadczeń. Warto (nie tyle cenowo co sprawnościowo) wyjść od sprawdzonych syntetyków, nabrać wprawy i przejść na naturalne, droższe (na bazie carnauby). Tutaj oczywiście nie ma żadnego przymusu i kto jak woli zacząć ten tak działa. :>

Pomiędzy cleaner'em a woskiem zwykle kładzie się politurę, która oprócz właściwości maskujących ma za zadanie podbić kolor. W Naszym przypadku (27A – Velocity Red Triple Mica), gdy cleaner zrobił swoją robotę – dobra politura to klucz do końcowego sukcesu. Nie może być przesadnie gruba, bo wytworzy tłusty osad i stanie na przeszkodzie w związaniu się warstw. Kładziemy dosłownie symbolicznie i po wszystkim dobrze wcieramy i spolerowujemy.
Niezależnie od oczekiwanego efektu (większość z Nas celuje w idealny "Wet Look" ale miłośników odcieni zmatowiałych też nie brakuje) sprawą wagi państwowej są należyte odstępy czasowe. Każda warstwa musi mieć swój czas, aby mogła się utrwalić i zadziałać. O tym nie można zapominać.

Przy nakładaniu wosku w zależności od tego jaki produkt wybrałeś, warto zastanowić się nad ilością warstw, które chcesz położyć. Zbyt mało, może dać krótkotrwały, "kruchy" efekt i sprowadzi całość do kolejnych żmudnych godzin w celu przywrócenia "punktu wyjścia". Zbyt dużo, da owszem dobry efekt ochronny ale może związać się na lakierze w sposób miejscami mało estetyczny i w przyszłości również utrudni Nam "zabawy" z kolejnymi produktami. Optymalnie to 2-3 warstwy.

Pytasz o Megs'a ja odpowiadam: to sprawdzona marka i dobre produkty do zbierania pierwszych szlifów i doświadczeń. Po czasie lub gdy potrzeba z przyjemnością jest je mieć w zasobniku pod ręką. <spoko>

Mój zestaw zarzucony na świeżo "po polerce" (przerabiałem to w maju) nie był może rewelacyjny, ale z pewnością cieszył oko: CarChem Cleansing Polish + CarChem Spray Wax.

Pojeździłem z tym tydzień i pewnie gdyby nie Czaplinek to jeździłbym dalej. A tak pokryłem auto powłoką GYEON Q2 CanCoat, która jest swoistym, kompleksowym rozwiązaniem w aerozolu. Mija trzeci miesiąc i w zgodnej ocenie podziwiających na żywo "jest miodnie". Tobie jednak polecam rozwagę i otrzaskać się z tematem w tradycyjny sposób. Powodzenia <spoko>

IGI napisał(a):Auto wróciło.. już bez rdzy :)

Kawał dobrej roboty masz z tą konserwacją zrobione.
Moja Madzia ma bardzo podobne miejscowe oznaki, zwłaszcza te poszycia drzwi nie dają mi spokoju – dosłownie przez sen słyszę jak ruda tam chrupie i śmieje się w twarz, a ja nic tu jeszcze nie podziałałem <oczy>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez IGI » 14 lip 2015, 18:32

Wow jestem zaskoczony tą wypowiedzią, nie spodziewałem się takich obszernych wypowiedzi, bardzo za nią dziękuję :)

Czyli rozumiem że na początku ma być ten cleaner tak? Dalej politura, następnie wosk i na koniec QuickDetailer chociaż nie jest to już konieczne, dobrze zrozumiałem? :) To wszystko jest w formie takiego jakby gęstego płynu?
Jeszcze słyszałem o czymś takim jak glinkowanie <co?>

Teraz tak, o jakich odstępach czasowych mówisz? :) Rozumiem że wszystko należy wcierać ręcznie, następnie polerować, warstwa po warstwie?
Czuję że faktycznie moje ręce nauczą się czegoś nowego po takiej akcji <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez Piotrek_154 » 14 lip 2015, 18:35

Jeśli masz czas i cierpliwość na poszukiwania to ktoś na forum wspominał o forum dotyczącym kosmetyki aut. Znajdziesz u wujka google na pewno :)
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez macvas » 14 lip 2015, 19:54

IGI napisał(a):Wow jestem zaskoczony tą wypowiedzią, nie spodziewałem się takich obszernych wypowiedzi, bardzo za nią dziękuję :)

No problemo. Reprezentujemy te same barwy <faja>

IGI napisał(a):Czyli rozumiem że na początku ma być ten cleaner tak? Dalej politura, następnie wosk i na koniec QuickDetailer chociaż nie jest to już konieczne, dobrze zrozumiałem? :) To wszystko jest w formie takiego jakby gęstego płynu?

Dobrze zrozumiałeś. Jako procedura startowa, ta ścieżka będzie ok. Znajdą się tacy co zakwestionują cały pomysł z QD po kompletnej polerce (i też racja), bo faktycznie nie jest wymagany i naprawdę zarzuć go tylko wtedy jeśli uznasz, że nie masz jeszcze dosyć. Imo w trakcie prac przy aucie jest jednak tak, że jeśli nie kładziemy trwałych ultra powłok to zwykle taki wosk (w minimum dwóch warstwach) jest tym ostatnim stadium, a po nim należy przecież odczekać dobę, dwie (w zależności co tam konkretnego położyłeś i jak radzi producent) w garażu lub pod wiatą aby się to wszystko "scementowało".
Po tym czasie, nie oszukujmy się, zwykle już coś tam, gdzieś osiądzie na karoserii i ten końcowy efekt jest trochę "przykryty". Wówczas QuickDetailer jak w nazwie "na szybkiego" oczyści auto z takiego kurzu i podbije połysk, zakryje jakieś niedoskonałości w naszej pracy bez konieczności myjni – ta przeważnie jest nie wskazana przez kilka, kilkanaście godzin po położeniu całej tej chemii. <oczko>

IGI napisał(a):Jeszcze słyszałem o czymś takim jak glinkowanie <co?>

Nie ma sensu, bo masz przecież polerkę mechaniczną i syf drogowy został zdjęty. Dobry cleaner ściągnie chemię po polerce i można działać dalej z politurą i woskiem. Glinkowanie daje wymierne efekty gdy już trochę czasu upłynie Ci od polerki i zdążysz nazbierać asfaltu i innych "metali". Najlepiej robić je dwa razy w roku przed jesienią (gdy kładziemy mocny wosk na okres jesień-zima i potrzebne jest zdjęcie sporego osadu po upalnym lecie) i na wiosnę (ściągasz to co nazbierasz zimą). Zbyt częste glinkowanie to jak masturbacja <glupek2>

IGI napisał(a):Teraz tak, o jakich odstępach czasowych mówisz? :) Rozumiem że wszystko należy wcierać ręcznie, następnie polerować, warstwa po warstwie?

Nie ma reguły. Warto czytać etykiety. Każdy specyfik ma swoje właściwości. Obowiązuje zasad, aby chemię kłaść z dala od nasłonecznienia. Nakładamy zwykle na jeden element, więc czas w którym ma się wchłonąć można spożytkować na kolejny element i potem powracamy do pierwszego, aby go spolerować. Z pewnością wypracujesz sobie metodę.
Tak jak wspomniał kolega Piotrek_154 nieocenionym kompendium wiedzy jest ww. forum tematyczne – z którego warto czerpać wiedzę i doświadczenia innych.

IGI napisał(a):Czuję że faktycznie moje ręce nauczą się czegoś nowego po takiej akcji <lol>

Tego Ci życzę i masy godzin fajnej zabawy i satysfakcji z efektów, pięknego auta i opuszczonych kopar przechodniów <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez IGI » 23 lip 2015, 08:31

Na pewno skorzystam z tego co mi napisałeś, bardzo Ci dziękuję za pomoc :)

Po prawie 4 dniach walki udało się w całości złożyć i spasować co do milimetra cały przód. Walka ze zderzakiem nie należała do najłatwiejszych, ale ludzie interesujący się autem na ulicy wynagrodzili te dni spędzone w garażu.. Czas na stęsowanie, czas na gwint <spoko>
Załączniki
1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez Norreca » 23 lip 2015, 12:58

fajnie wyglada, a uczucie jak sie ktos oglada lub zatrzymuje i fotki robi jest bezcenne :D znam to ! :)
Raz pamietam siedzimy w kuchni z zona i jakis kolo z drogi zatrzymuje sie zjezdza na parking robi fotki auta i odjerzdza... (tez mial mazde btw) moze to znak byl by uciekac bo jutro auta juz nie bedzie :P kto wie....

jak dla mnie ta tablica psuje troszke wizualnie... lubie symertie... ale jak Tobie sie podoba to najwazniejsze.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez petro » 23 lip 2015, 13:59

Jest luksus IGI, gratulacje <spoko> .
Norreca napisał(a):...jak dla mnie ta tablica psuje troszke wizualnie... lubie symertie... ale jak Tobie sie podoba to najwazniejsze.

Prawda jest gorsza niż się wydaje. W M3 na tablicę z przodu nigdzie nie ma dobrego miejsca. <rotfl> Gdziekolwiek by jej nie przylepić, zawsze będzie psuła piękny widok Mazduśki. :D
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez szczotkadokibla » 23 lip 2015, 14:57

A mi się tam tablica podoba. Wszystkie fajne wozy mają niesymetrycznie umieszczone tablice, od Imprezy po Alfy :) Świetnie też się prezentują halogeny. Ogólnie (poza dildo :D ) bardzo przyjemnie zrobione autko. Z gustem i bez przesadyzmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Norreca » 23 lip 2015, 15:39

petro napisał(a):
Norreca napisał(a):...jak dla mnie ta tablica psuje troszke wizualnie... lubie symertie... ale jak Tobie sie podoba to najwazniejsze.

Prawda jest gorsza niż się wydaje. W M3 na tablicę z przodu nigdzie nie ma dobrego miejsca.


to prawda.
ale jak dla mnie niesymetryczna tablica jest jak magnes dla oka i pierwsze co widac i na czym oko sie zawiesza to wlasnie ona.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Bejsu » 23 lip 2015, 17:51

fajnie to wszystko wygląda :) Agresywna ta Mazda :p
Jedynie te halogeny bym zostawił białe :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez ragun » 23 lip 2015, 18:01

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez macvas » 23 lip 2015, 21:19

Jak dla mnie poezja.. oczywiście Mazda IGI'ego, a nie ten rak.. <faja>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez adidom » 23 lip 2015, 21:23

Super wygląda <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez kalesoon » 23 lip 2015, 21:49

Czapki z głów, bajerancko się prezentuje. Pytanie z mojej strony, czy taka tablica jest legalna? Można normalną zastąpić przez taką mniejszą tablicę?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez IGI » 24 lip 2015, 09:24

Nie spodziewałem się takich komentarzy, przeczytałem je z przyjemnością, dzięki :)
Powoli z powrotem wraca mi banan na twarzy, że właśnie ludzie zwracają uwagę na auto, które chociaż w drobnym stopniu różni się od innych.. Norreca widzisz jesteś jeszcze poziomy wyżej skoro trzaskają fotki, to jest to co cieszy :)
Jeżeli chodzi o halogeny, plan od początku był taki, aby nie zlały się z lampami, więc wpadła folia, usłyszałem już kilka hejtów na ten temat, ale dla mnie jest git, więc zostaje tak jak jest :)
Właśnie, tablica rejestracyjna.. długo myślałem jak ją zamontować i gdzie, rozwiązanie znalazłem w postaci magnesów neodymowych, które są od środka, także w każdej chwili mogę tablicę zdjąć, bez niej jest już w ogóle pięknie. Od razu odpowiem, nie jest to legalna blacha, także robi mi się ciepło jak widzę radiowóz, na szczęście przyszykowana jest także normalna, także podmianka to kwestia 10 sekund <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez Ven » 24 lip 2015, 15:53

Jak dla mnie Bomba przez duże "B" taki troszkę JDM wyszedł, ale chyba o to chodziło <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez IGI » 26 lip 2015, 12:52

Ven napisał(a):Jak dla mnie Bomba przez duże "B" taki troszkę JDM wyszedł, ale chyba o to chodziło <spoko>


Troszkę może tak, ale nie ukrywam że wzoruje się na poniższych 2 projektach zza wielkiej wody.. Tam mi się spodobały żółte halogeny <ok>

Pytanko, jak zdjąć obudowy lusterek żeby ich nie uszkodzić?? Ktoś coś działał? Chce się pozbyć tego piekielnego chromu raz na zawsze :)
Załączniki
url.jpg
DSC2210.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez Ven » 26 lip 2015, 13:18

IGI napisał(a):Pytanko, jak zdjąć obudowy lusterek żeby ich nie uszkodzić?? Ktoś coś działał?


Obudowy są na zatrzaskach, dosyć łatwo wychodzą. Jak dobrze pomanewrujesz lusterkami to nawet sięgniesz zatrzaski od środka śrubokrętem... nic skomplikowanego, dasz radę :D
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez IGI » 17 sie 2015, 22:03

Powrót po długim urlopie i zabrałem się za auto.. niestety aktual nie należy do szczęśliwych.
Wypełniłem dziurę w zderzaku- wpadł końcowy przelotowy 100mm tłumik i co? Sądziłem, że rozwali mi łeb jak w poprzednim aucie a tu nawet lekkiego buczenia nie ma! Co mam pomodzić z wydechem co by zaczęło cokolwiek krzyczeć? Czy dłubanie przy części zaznaczonej na czerwono coś da..katalizator? <co?>

Przy okazji chciał człowiek umyć auto bo utyrane a jakiś idiota na środku położył pachołek.. zniszczona dolna część zderzaka.. jutro spróbuję coś zdziałać <nie>
Załączniki
11.jpg
Niby przelot
22.jpg
Coś da modzenie tutaj??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy