Mazda3 BK LF '08 TOP – czerwony szatan

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez widmo82 » 12 maja 2015, 18:00

Producent Pańskiego pojazdu wymaga do smarowania silnika olejów o poziomach jakości od ACEA A3/B3, przez A3/B4, A5/B5, C2, C3 w klasach lepkości od xW-30 aż po xW-40.

Z naszej oferty co najmniej kilkanaście produktów spełnia te wymagania.

Narzędzia doboru oleju MOTUL funkcjonujące pod dwoma adresami internetowymi pokazują jedynie kilka możliwych produktów. Pokazywanie wszystkich możliwych powoduje zbyt wiele wątpliwości wśród naszych użytkowników.
Zdecydowaliśmy się pokazywać jedynie kilka z nich.

Produkty, które ukazują się w obu naszych narzędziach, są w 100% zgodne z zaleceniami producentów pojazdów.

Produkty pokazujące sie w narzędziu funkcjonującym pod adresem http://www.dobierz-olej.pl dobierane są przez naszych kolegów z oddziału niemieckiego i ja osobiście cenię je najbardziej i najczęściej z niego korzystam.
Narzędzie to obecnie podaje następujące produkty, co nie znaczy, że za rok nie będą one nieco inne, z całą pewnością zgopdne z wymaganiami producenta pojazdu:
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30
MOTUL 6100 Synergie+ 10W40
MOTUL 2100 Power+ 10W40
MOTUL Specific 913D 5W30

Jak pan doskonale zauważył proponowane są oleje o bardzo rozległym spektrum zarówno jakości jak i ceny od najniższej lepkości paliwooszędnych olejów 8100 Eco-nergy 5W30 po skrajnie wysoką lepkość, jak dla tego silnika 2100 Power+ 10W40, dokładnie tak jak zaleca MAZDA.
Patrząc na wymagania olej MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 znajduję się pomiędzy nimi i oczywiście w 100% spełnia wymagania jakości MAZDA do tego silnika.

Produkty pokazujące sie w narzędziu funkcjonującym pod adresem http://www.motul.pl dobierane są przez naszych kolegów z centrali we Francji.
Narzędzie to obecnie podaje następujące produkty, co nie znaczy, że za rok nie będą one nieco inne, z całą pewnością zgopdne z wymaganiami producenta pojazdu:
MOTUL 8100 Eco-clean 5W30
MOTUL 8100 Eco-lite 5W30
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30
MOTUL 8100 X-clean FE 5W30
MOTUL 8100 X-clean+ 5W30
MOTUL 6100 Synergie+ 10W40
MOTUL 4100 Turbolight 10W40

Jak pan doskonale zauważył, podobnie jak poprzednio proponowane są oleje o bardzo rozległym spektrum zarówno jakości jak i ceny od najniższej lepkości paliwooszędnych olejów 8100 Eco-nergy 5W30 Czy Eco-lite 5W30 po skrajnie wysoką lepkość, jak dla tego silnika 4100 Turbolight 10W40, dokładnie tak jak zaleca MAZDA.
Patrząc na wymagania olej MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 znajduję się pomiędzy nimi i oczywiście w 100% spełnia wymagania jakości MAZDA do tego silnika i jest niezmiernie podobny do wskazanego oleju MOTUL 8100 X-clean 5W30.

Jeżeli jeszcze cokolwiek pozostaje niejasne to chętnie poświęcę mój czas ponownie jak i zachęcam do wzięcia udziału w szkoleniach, które organizujemy dla naszych klientów warsztatowych i hurtowych i sklepów motoryzacyjnych.

Pozostając z poważaniem

MOTUL Deutschland GmbH
Piotr Pyrka
Technical Manager Poland
Mobil +48 609 374 033
E-Mail p.pyrka@motul.de
Internet http://www.motul.pl
Facebook http://www.facebook.com/MotulPolska



Czyli odpisał to co mi powiedział przez telefon: "jaki olej Pan kupi to i tak będzie dobry" :D
Szkoda, że zabrakło konkretów, dlatego jeśli masz jakieś sugestię co do dalszego drążenia tematu to czekam. Na chwilę obecną zamierzam odpisać:
Pytałem głównie o to czemu strona dobierz-olej.pl nie zaleca tych samych olei co motul.pl (z naciskiem na wyjasnienie braku zaleceń w stosowaniu oleji z serii 8100, których zabrakło w konfiguratorze na dobierz-olej.pl.
Tak wiem, że wszystkie oleje spełniają normy producenta mojego auta, ale nie uzyskałem na powyższe pytanie odpowiedzi, stąd je ponawiam bo to co Pan mi napisał to wiedziałem dzwoniąc do Pana. Głównie chodzi mi o rozbieżności czy polecać wszystkie oleje z serii 8100 X-clean czy tylko wybrane.
Zabrakło zdecydowanie precyzyjniejszego wytłumaczenia, który olej jest lepszy od innego i dlaczego (np. inna temperatura zapłonu) oraz czy posiada ewentualnie jakieś minusy względem pozostałych poza ceną. Wszystkie rozważania proszę podjąć przy uwzględnieniu oleju 5W30.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 12 maja 2015, 19:20

takie ... bla bla bla
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 14 maja 2015, 09:21

Podmianka fabrycznej żarówki Stanley na LED. Gdyby ktoś był zainteresowany to odstąpię 1szt. za 30zł
Załączniki
2015-05-13 23.11.32.jpg
2015-05-13 23.13.54.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez widmo82 » 4 cze 2015, 22:31

Niedawno o swoim problemie z oponą pisał pawcio1017 Postanowiłem dorzucic swoje doświadczenie.
Kilka tygodni temu pojechałem przerzucić opony/felgi. Było trochę przekładania (2kpl alu+1kpl stal) więc umówiłem się z wulkanizatorem/sąsiadem. że odbiorę rano. Opona to Goodyear Ultra Grip 8 z 2013r. 7.7mm, którą przejechałem obecną łagodną zimę w tym trasa z Niemiec po zakupie auta. W sumie ok 6tyś. Oddałem założoną na felgę stalową z prośbą o przełożenie na aluminium. Stalówka jest prosta, nie biła, powietrze nie schodziło, bez żadnych innych oznak uszkodzeń. Rano odbieram i słyszę, że pierwszy raz widzi takie uszkodzenie, że nigdy nie miał podobnego przypadku i nie wie co się stało, ale jak ściągał ze stalówki to lekko zeszła i taki widok ujrzał.
Zrobiłem duże oczy i ustaliliśmy, że poszuka takiej na podmianę i wtedy się będziemy dopiero liczyć.
Pare dni temu zacząłem drążyć temat najpierw przedstawiając sprawę na infolinii Goodyera a później już z oponą pojechałem do jednego z przedstawicieli regionalnych. Co usłyszałem? Opone mogę za darmo odesłać do Dębicy, ale szkoda fatygi bo: opona została uszkodzona mechanicznie na 99,99% z winy wulkanizatora ponieważ rozerwanie tzw. drutówki w stopce opony jest praktycznie niemożliwe bez znacznego uszkodzenia felgi (np. przywalenie w scianę). Obie opinie pokrywały się. Usłyszałem, że byłoby to pierwsze takie uszkodzenie z winy kierującego, kiedy nie ma innych widocznych uszkodzeń a pękła wspomniana stopka. Brak rozcięć, pęknięć, przetarć, bulw itp. Jako potwierdzenie, zostało pokazane mi odciśnięcie po odbijaku, który został nieprawidłowo przyłożony przy ściąganiu opony z felgi, które jest tuż obok tego rozerwania stopki. Teoretycznie, uszkodzenie mogło powstać przy uprzedniej przekładce opon, ale opona na szczęście wytrwała, nie powodując wypadku i dopiero teraz przy kolejnej wymianie, uprzednio nadwyrężone miejsce puściło ;/
Sam nie wiem, jak to ogarnąć. Mogę zasugerować pokrycie kosztu zakupu kolejnej opony a zapewne sąsiad odbije sobie na mnie przy kolejnych wizytach nie tylko wulkanizacyjnych (mamy w domu 3 auta). Przy okazji będzie siara z sąsiadem ;/
Nie uśmiecha mi się pokrywać wszystkich kosztów (opona + usługa przekładek opon)
Szperam więc sobie dziś za nowymi (leżaki z 2011-2012) w cenie ok 280zł lub za używką. Niestety te w lepszym stanie są, albo bardzo stare albo droższe niż nowe, ale za to młodsze. Co ciekawe, producent uznaje gwarancję, nawet jak nie mamy paragonu (decyduje DOT z opony – 5lat). Niestety jak opona jest po naprawie – nie ma już gwarancji :/
G_UG8.jpg
Załączniki
budowa-opony.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez widmo82 » 15 lip 2015, 12:47

Trochę zaniedbałem ten watek, więc kolejno nadrabiam co się wydarzyło ...
Reklamacja na oponę została oczywiście odrzucona przez Goodyear, pismo w drodze. Z wulkanizatorem doszedłem do porozumienia: nie policzył mi za usługę roszad przekładek opon (3 komplety) a na dodatek najbliższa przełożenie opon na zimę tez ma być w gratisie. W zamian we własnym zakresie znalazłem w równie bdb stanie oponę z rynku wtórnego. Myślę, że to rozsądne porozumienie. Ja nie poniosłem dodatkowych kosztów a sąsiad nie wyjął dodatkowych złotówek ze swojego portfela.

Miałem wolny dzień, więc nie czekajac aż stuknie 10000, podjechałem do bananmina na okresowy serwis gwarancyjny LPG po przejechaniu 8500km. Przy okazji poznałem Dominatora, który przyjechał ze znajomym na serwis 6tki :) Kopneliśmy krzyżowo w oponki poznanych mazd i do domku:)
Obrazek

Minęło już ponad 7mc od kiedy kładłem ostatni raz wosk coli 476 (od 2-3mc wspieram sie GYEON Q2M WetCoat), dlatego w ramach przygotowań, zakupiłem "kilka" padów. O dziwo zapowiadają się bardzo dobrze co w połączeniu z bdb ceną, bardzo cieszy :)
Obrazek

Colourlock czekał "na tę jedną chwilę" od ...choinki, ale dopiero teraz zabrałem sie za mieszek i siedzenia
– Nie były zniszczone, więc wielkiej różnicy nie ma, ale jestem zadowolony z efektu. Skóra zmatowiła się, poczerniła, nie ślizga się jak uprzednio i przede wszystkim jest czysta i zabezpieczona!
Obrazek
Obrazek
A tak wygląda jedna fibra po ogarnięciu przednich siedzeń:
Obrazek
-mega zaskoczenie ile syfu w nich siedziało a wyglądały na całkiem ładne:)

Może nie do końca do oglądania filmów na YouTube :) ale może do nawigacji:
Obrazek

W miejsce zapalniczki, pojawiła się mocna ładowarka. Właśnie takiej małej od dawna szukałem, żeby nie rzucała się w oczy:
Obrazek
Obrazek
Z worka ostatnich zakupów znalazło się coś pod kolor:
Obrazek

Na deser...
Kolorystycznie bliźniaczka. Minimalnie starsza, ale urosła dużo większa. Czy jest sposób by i moja taka była, ale żeby nie karmić jej złotówkami? :)
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 22 lip 2015, 12:11 przez widmo82, łącznie edytowano 11 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 15 lip 2015, 18:37

teraz luks na tych fotkach to wiśniowa jest
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 15 lip 2015, 18:49

Ja tam zawsze widziałem jeden kolor... (dosłownie) miedziany czerwony czyli 32V a Ty?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 15 lip 2015, 18:55

wiem , zależy od swiatła i to fajne w tym lakierze
Załączniki
20141217_140725.jpg
20150713_175601.jpg
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 15 lip 2015, 19:30

im czystrza i mokra oraz więcej słońca tym czerwień czerwieńsza :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jaketherake » 15 lip 2015, 19:53

Jeśli mnie wzrok nie myli, to zaobserowałem ciekawą rzecz odnośnie zużycia skóry: u mnie zagięcia i pomarszczenia (na szczęście przyjechało bez pęknięć – w PL używam do pielęgnacji Gliptona) są na lewej stronie fotela kierowcy, natomiast u Ciebie tego nie widzę, za to chyba nieduże pomarszczenia na fotelu pasażera od strony drzwi?
Kierowca wsiadał od strony pasażera? <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez macvas » 15 lip 2015, 19:57

jaketherake napisał(a):za to chyba nieduże pomarszczenia na fotelu pasażera od strony drzwi?
Kierowca wsiadał od strony pasażera?

Jeśli już, to prędzej bym powiedział, że to przekładki z angola.., ale ile ja bym dał za te czy tamte <zawstydzony>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez widmo82 » 15 lip 2015, 22:49

Nie, znów was oszukało światło :)
Realnie zdecydowanie mocniej widać wytarcie i zagięcia na fotelu kierowcy.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dominator » 16 lip 2015, 12:25

Fajnie kropelkuje. A lakier wyglada dosc nowoczesnie, tak bym to okreslil i samochod wyglada swiezo :)
Na przegladzie bylem z bratem, ma nawet swoj temat na forum w M6.
Dbaj o maszyne, tym bardziej jak garazowane :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Grzegorz K » 17 lip 2015, 20:41

Ciekawa ta ładowarka. Po prostu wchodzi w gniazdo zapalniczki ??
Co do wieszaka na smartfona zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż trzymanie go w ręce w czasie nawigacji tak jak to robi mój kolega <cisza>
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez widmo82 » 20 lip 2015, 23:09

Tak. Całą ładowarkę wciskasz w zapalniczkę. Ta po prawej jest własnie ta ze zdjęcia powyżej, Dwie środkowe to Chińczyki z portami 2.1A+1A Ta po lewej to oryginał HTC 1A
Zmierzyłem ile da się z nich wydusić i wszystkie dają 1.3A a ta HTC 0,75 i nie dawała rady naładować telefon podczas jazdy z włączoną transmisją danych, nawigacja z googli, WiFi, ekran na max jasność.
Załączniki
2015-07-20 22.20.05.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Li Mu Bai » 20 lip 2015, 23:15

Ja bym polecił to http://www.ceneo.pl/31317122
też szukałem czegoś co schowa się w całym gnieździe i ta spełnia w pełni moje oczekiwania. Ładuje bezproblemu telefon z włączonym netem oraz GPS, a do tego nawigację samochodową.


Cu wchodzę w ten wątek to się zachwycam czerwoną m3 <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez widmo82 » 21 lip 2015, 10:59

Problemem są też kable ;/ Mam kilka oryginalnych (tablet->Philips, telefony: Samsung, HTC, ZTE) i zarówno w przypadku ładowarki samochodowej jak i sieciowej, czasem zmiana kabla sprawia spory spadek wydajności ;/ Niektóre ładowarki nie lubią konkurencyjnych kabli co wydłuża znacząco ładowanie. Podpięcie chińskiego śmiecia (popularny ostatnio kabel typu "makaron")... porażka.
Jak ktoś ma andka to bardzo orientacyjnie moze sprawdzic za pomocą:
https://play.google.com/store/apps/deta ... pere&hl=pl
https://play.google.com/store/apps/details?id=ccc71.bmw
Wyniki możecie uśrednić z takim miernikiem:
tester.jpg

:D
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Li Mu Bai » 21 lip 2015, 19:09

OJ to prawda, kable robią bardzo dużą różnicę. Nie powiem, że jest tu zależność chińskie-słabe, oryginalne-super, bo używam kabla podróbki i ładuje z większym prądem niż oryginalny od xperii, ale warto zapoznać się z ciekawym testem https://www.youtube.com/watch?v=mp9obomBHU4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez SiN4don » 21 lip 2015, 20:12

widmo82, fajnie to autko wygląda :) W najfajniejszym pakiecie stylistycznym.

Szkoda tylko, że pozbyłeś się diesla ;) Zaważyła na tym tylko chęć posiadania 2.0 LF czy też z dieslem jakieś problemy były, które przyspieszyły decyzję o zmianie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez widmo82 » 21 lip 2015, 23:06

Diesla się nie pozbyłem. Sprzedałem z nadzieją, że trafia w dobre ręce (ktoś przez forum), bez wkładu początkowego. Niestety trafiło na po zakupowy przegląd do jakiegoś lokalnego kowala i wmówił nowemu właścicielowi wiele bzdur w tym dolewkę czynnika EOLYS (moja fotorelacja jest na forum) mimo, że był przeze mnie dolewamy 10tyś km wcześniej. Później kazał reanimować turbo bo w odmie zobaczył olej a jak zobaczył (dobrze opisany) błąd uwalonej świecy (P0380) to nie wiedział co oznacza ;/ Tak więc mazda z całą pewnością tęskni za mną ;/ A zakup LFa był planowany od dawna, szukałem w swoich okolicach, ale mało ich, pomagał Marianek i inni z forum, aż trafiłem na tego diabła i dbam jak o poprzednią :)
Mam jeszcze drobne plany do wykonania a później tylko myć i jeździć :)
Ostatnio edytowano 22 lip 2015, 08:40 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy