Producent Pańskiego pojazdu wymaga do smarowania silnika olejów o poziomach jakości od ACEA A3/B3, przez A3/B4, A5/B5, C2, C3 w klasach lepkości od xW-30 aż po xW-40.
Z naszej oferty co najmniej kilkanaście produktów spełnia te wymagania.
Narzędzia doboru oleju MOTUL funkcjonujące pod dwoma adresami internetowymi pokazują jedynie kilka możliwych produktów. Pokazywanie wszystkich możliwych powoduje zbyt wiele wątpliwości wśród naszych użytkowników.
Zdecydowaliśmy się pokazywać jedynie kilka z nich.
Produkty, które ukazują się w obu naszych narzędziach, są w 100% zgodne z zaleceniami producentów pojazdów.
Produkty pokazujące sie w narzędziu funkcjonującym pod adresem http://www.dobierz-olej.pl dobierane są przez naszych kolegów z oddziału niemieckiego i ja osobiście cenię je najbardziej i najczęściej z niego korzystam.
Narzędzie to obecnie podaje następujące produkty, co nie znaczy, że za rok nie będą one nieco inne, z całą pewnością zgopdne z wymaganiami producenta pojazdu:
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30
MOTUL 6100 Synergie+ 10W40
MOTUL 2100 Power+ 10W40
MOTUL Specific 913D 5W30
Jak pan doskonale zauważył proponowane są oleje o bardzo rozległym spektrum zarówno jakości jak i ceny od najniższej lepkości paliwooszędnych olejów 8100 Eco-nergy 5W30 po skrajnie wysoką lepkość, jak dla tego silnika 2100 Power+ 10W40, dokładnie tak jak zaleca MAZDA.
Patrząc na wymagania olej MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 znajduję się pomiędzy nimi i oczywiście w 100% spełnia wymagania jakości MAZDA do tego silnika.
Produkty pokazujące sie w narzędziu funkcjonującym pod adresem http://www.motul.pl dobierane są przez naszych kolegów z centrali we Francji.
Narzędzie to obecnie podaje następujące produkty, co nie znaczy, że za rok nie będą one nieco inne, z całą pewnością zgopdne z wymaganiami producenta pojazdu:
MOTUL 8100 Eco-clean 5W30
MOTUL 8100 Eco-lite 5W30
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30
MOTUL 8100 X-clean FE 5W30
MOTUL 8100 X-clean+ 5W30
MOTUL 6100 Synergie+ 10W40
MOTUL 4100 Turbolight 10W40
Jak pan doskonale zauważył, podobnie jak poprzednio proponowane są oleje o bardzo rozległym spektrum zarówno jakości jak i ceny od najniższej lepkości paliwooszędnych olejów 8100 Eco-nergy 5W30 Czy Eco-lite 5W30 po skrajnie wysoką lepkość, jak dla tego silnika 4100 Turbolight 10W40, dokładnie tak jak zaleca MAZDA.
Patrząc na wymagania olej MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 znajduję się pomiędzy nimi i oczywiście w 100% spełnia wymagania jakości MAZDA do tego silnika i jest niezmiernie podobny do wskazanego oleju MOTUL 8100 X-clean 5W30.
Jeżeli jeszcze cokolwiek pozostaje niejasne to chętnie poświęcę mój czas ponownie jak i zachęcam do wzięcia udziału w szkoleniach, które organizujemy dla naszych klientów warsztatowych i hurtowych i sklepów motoryzacyjnych.
Pozostając z poważaniem
MOTUL Deutschland GmbH
Piotr Pyrka
Technical Manager Poland
Mobil +48 609 374 033
E-Mail p.pyrka@motul.de
Internet http://www.motul.pl
Facebook http://www.facebook.com/MotulPolska
Czyli odpisał to co mi powiedział przez telefon: "jaki olej Pan kupi to i tak będzie dobry"
Szkoda, że zabrakło konkretów, dlatego jeśli masz jakieś sugestię co do dalszego drążenia tematu to czekam. Na chwilę obecną zamierzam odpisać:
Pytałem głównie o to czemu strona dobierz-olej.pl nie zaleca tych samych olei co motul.pl (z naciskiem na wyjasnienie braku zaleceń w stosowaniu oleji z serii 8100, których zabrakło w konfiguratorze na dobierz-olej.pl.
Tak wiem, że wszystkie oleje spełniają normy producenta mojego auta, ale nie uzyskałem na powyższe pytanie odpowiedzi, stąd je ponawiam bo to co Pan mi napisał to wiedziałem dzwoniąc do Pana. Głównie chodzi mi o rozbieżności czy polecać wszystkie oleje z serii 8100 X-clean czy tylko wybrane.
Zabrakło zdecydowanie precyzyjniejszego wytłumaczenia, który olej jest lepszy od innego i dlaczego (np. inna temperatura zapłonu) oraz czy posiada ewentualnie jakieś minusy względem pozostałych poza ceną. Wszystkie rozważania proszę podjąć przy uwzględnieniu oleju 5W30.