Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Rallye Mazdzilla
o fajnie
jakich żarówek użyłeś do podswietlenia klimy? ja ostatnio wymieniłem to ledwo co było widać niebieską poswiate i oświetlały pół pokrętła.
- Od: 10 lut 2015, 17:52
- Posty: 87
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BP 2.0 150 KM Hikari
Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B
Planowane modyfikacje i naprawy:
– wymiana żarówek w światłach przeciwmgielnych przednich na LEDy,
masz już upatrzone jakieś konkretne ledy w tym zakresie?
No i lotka to podstawa w naszych 3 bez tego jej tyłek wygląda jak pół doopy za krzaka
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
petros99 napisał(a):jakich żarówek użyłeś do podswietlenia klimy?
Szczerze powiedziawszy

Kupiłem na allegro, dioda walcowa T5 R5 12V, wyglądała tak:
blaze007 napisał(a):masz już upatrzone jakieś konkretne ledy w tym zakresie?
Strasznie duży wybór LEDów h11, chodzi mi głównie o dobre światła przeciwmgielne i wstępnie będę brał coś takiego: http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-Led-H11-29W-9x-HP-DRL-do-Jazdy-dzienne-OSRAM/735
Co do tyłka to nawet podoba mi się ten Mazdowski garb
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
W tym tygodniu wymieniłem źródła światła w lampach przeciwmgielnych na wcześniej wspomniane LEDy. Światło teraz pasuje barwą do ksenonów, jest też stosunkowo mocne.
Dodatkowo sprawiłem sobie spryskiwacze mgłowe OE Mazda, niestety trzeba było dorzucić pod spód uszczelki ze starych sprysków, żeby nowe nie telepały się na masce
Wymienione zostały przewody na dłuższe.
Niestety wymiana przednich kierunków na ledy zakończyła się failem, oporniki okazały się za słabe, teraz czekam na dostawę nowych z Chin
Dodatkowo sprawiłem sobie spryskiwacze mgłowe OE Mazda, niestety trzeba było dorzucić pod spód uszczelki ze starych sprysków, żeby nowe nie telepały się na masce
Niestety wymiana przednich kierunków na ledy zakończyła się failem, oporniki okazały się za słabe, teraz czekam na dostawę nowych z Chin
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Seryjna pompa daje radę bez problemu do spryskiwaczy mgłowych? Jaki koszt OE sprysków (są dedykowane do BK)?
dicon napisał(a):Dodatkowo sprawiłem sobie spryskiwacze mgłowe OE Mazda, niestety trzeba było dorzucić pod spód uszczelki ze starych sprysków, żeby nowe nie telepały się na masceWymienione zostały przewody na dłuższe.
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Pompa nawet daje radę, chociaż mogło by być lepiej
mogę wrzucić filmik jak to chodzi. Spryskiwacze są z Mazdy CX-5, pasują do większości modeli – chociaż u mnie, jak napisałem trzeba było dołożyć dodatkowo uszczelki ze starych sprysków, być może grubość blachy na masce była zbyt mała. Koszt to 89zł na allegro, towar z mazparts.pl 
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Mieszkam w mieście, więc 100km/h w zabudowanym nie przejdzie
w piątek jadę w trasę więc mogę co nieco napisać. Jutro z rana Mazda jedzie do fachmana na wymianę sprężyn i paska wielorowkowego napędu alternatora 
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Pod spodem przedstawiam dwa filmiki z działania spryskiwaczy mgłowych, jeden przy prędkości 110 km/h , drugi przy 140 km/h. Nagrywane telefonem umieszczonym na wysokości lusterka (więc wysoko – widać dokąd dolatuje płyn). O ile przy 110 jest dobrze, to przy 140 cała szyba nie jest spryskiwana, ale w tradycyjnych spryskach jest chyba podobnie.
W załączniku jeszcze jedna modyfikacja, doszły sprężyny obniżające Eibacha, dzięki kuman1987r. Jest nisko, w weekend przybrałem podwoziem trochę krawężnika wjeżdżając na chodnik
W załączniku jeszcze jedna modyfikacja, doszły sprężyny obniżające Eibacha, dzięki kuman1987r. Jest nisko, w weekend przybrałem podwoziem trochę krawężnika wjeżdżając na chodnik

- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Jakiekolwiek mgłowe włożysz na miejsce seryjnych i tak będzie lepiej 

Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
fajnie siedzi
tez sie zastanawiam nad tymi spryskiwaczami

tez sie zastanawiam nad tymi spryskiwaczami
Postaram się zrobić więcej zdjęć, bo w sumie auto jeszcze bardziej siadło na tych sprężynach od momentu ich założenia
W przyszłym roku jak się uda to dojdą nowe felgi
Co do spryskiwaczy to oczywiście Grzegorz masz rację, wszystkie mgłowe lepsze niż seryjne
Jest jeszcze jedna wielka zaleta – zdecydowanie mniej auto zużywa płynu do spryskiwaczy. Także polecam, kuman1987r możesz bez wahania wymieniać 

Co do spryskiwaczy to oczywiście Grzegorz masz rację, wszystkie mgłowe lepsze niż seryjne
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Witam po długiej nieobecności. Wreszcie po długich tygodniach kombinowania z ledami w kierunkowskazach udało mi się stworzyć w pełni sprawną, działającą instalację oczywiście bez tzw. efektu 'hyperflash". Poniżej filmik, niedługo więcej informacji 
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
to fajnie udało ci sie to ogarnac czekam na wiecej info 
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany zamianą standardowych żarówek w kierunkowskazach na LEDy, to zapraszam na krótkie objaśnienie
Zasadniczym problemem w tego typu operacjach jest to, że LEDy mają dużo mniejszą moc niż tradycyjne żarówki, po ich zamianie zazwyczaj zawsze występuje efekt "hyperflash" – czyli po polsku: żarówki migają z większą częstotliwością – co często bywa irytujące. Rozwiązaniem jest podłączenie do instalacji opornika/rezystora.
Dla osób, które planują montaż LEDów tylko z tyłu, rozwiązanie jest banalnie proste, wystarczy zaopatrzyć się w "Filtr LED" o parametrach 20 Ohm, 50 Wat:
Montaż tego filtra nie ingeruje w fabryczną instalację samochodu, jednak cena nie jest niska, wynosi 25zł/sztuka.
Dla tych, którzy wolą ponad dwukrotnie tańsze rozwiązanie, jednak ingerujące w instalację – rezystor drutowy z radiatorem 20 Ohm i 50 Wat:
Dla osób, które chcą LEDy we wszystkich światłach – przednich i tylnych potrzebne są drobne kalkulacje.
Dla mojego samochodu kupiłem 4 LEDy o mocy 7,5 wata.
Kierunkowskazy działają w parach, czyli, jeżeli załączamy kierunkowskaz w lewo to świecą światła tylko z lewej strony – przednie i tylne. Analogicznie prawa strona.
Na jedną stronę potrzebujemy opór około 50 wat, tak więc:
Przednia żarówka 7,5W + Tylna żarówka 7,5W = 15W
50W – 15W = 35 Wat
35 Wat to opór, którym musimy obciążyć jedną stronę kierunkowskazów. Tu jest dobra wiadomość, nie musimy kupywać 4 oporników, dla każdej żarówki, wystarczą 2! – montujemy je przy tylnych światłach, że względu na to, że jest tam dużo miejsca.
W moim przypadku potrzebowałem opornik, który symulował będzie obciążenie 35 wat. Wybrałem więc opornik 4 Ohm i 50 Wat (jednak polecam oporniki 100 – 150 W, gdyż nie nagrzewają się tak jak 50 W).
Dla laików, oporniki i symulowane obciążenie na instalacji 12V:
3 Ohm – 48 Wat
4 Ohm – 36 Wat
6 Ohm – 24 Wat
8 Ohm – 18 Wat
10 Ohm – 14,4 Wat
15 Ohm – 9,6 Wat
20 Ohm – 7,2 Wat
Schemat podłączenia opornika:
Ja podpiąłem oporniki nie ingerując w instalację samochodu, kupiony miałem wyżej wspomniany filtr led, odciąłem od niego kostkę z opornikiem i podpiąłem swój.
Zasadniczym problemem w tego typu operacjach jest to, że LEDy mają dużo mniejszą moc niż tradycyjne żarówki, po ich zamianie zazwyczaj zawsze występuje efekt "hyperflash" – czyli po polsku: żarówki migają z większą częstotliwością – co często bywa irytujące. Rozwiązaniem jest podłączenie do instalacji opornika/rezystora.
Dla osób, które planują montaż LEDów tylko z tyłu, rozwiązanie jest banalnie proste, wystarczy zaopatrzyć się w "Filtr LED" o parametrach 20 Ohm, 50 Wat:
Montaż tego filtra nie ingeruje w fabryczną instalację samochodu, jednak cena nie jest niska, wynosi 25zł/sztuka.
Dla tych, którzy wolą ponad dwukrotnie tańsze rozwiązanie, jednak ingerujące w instalację – rezystor drutowy z radiatorem 20 Ohm i 50 Wat:
Dla osób, które chcą LEDy we wszystkich światłach – przednich i tylnych potrzebne są drobne kalkulacje.
Dla mojego samochodu kupiłem 4 LEDy o mocy 7,5 wata.
Kierunkowskazy działają w parach, czyli, jeżeli załączamy kierunkowskaz w lewo to świecą światła tylko z lewej strony – przednie i tylne. Analogicznie prawa strona.
Na jedną stronę potrzebujemy opór około 50 wat, tak więc:
Przednia żarówka 7,5W + Tylna żarówka 7,5W = 15W
50W – 15W = 35 Wat
35 Wat to opór, którym musimy obciążyć jedną stronę kierunkowskazów. Tu jest dobra wiadomość, nie musimy kupywać 4 oporników, dla każdej żarówki, wystarczą 2! – montujemy je przy tylnych światłach, że względu na to, że jest tam dużo miejsca.
W moim przypadku potrzebowałem opornik, który symulował będzie obciążenie 35 wat. Wybrałem więc opornik 4 Ohm i 50 Wat (jednak polecam oporniki 100 – 150 W, gdyż nie nagrzewają się tak jak 50 W).
Dla laików, oporniki i symulowane obciążenie na instalacji 12V:
3 Ohm – 48 Wat
4 Ohm – 36 Wat
6 Ohm – 24 Wat
8 Ohm – 18 Wat
10 Ohm – 14,4 Wat
15 Ohm – 9,6 Wat
20 Ohm – 7,2 Wat
Schemat podłączenia opornika:
Ja podpiąłem oporniki nie ingerując w instalację samochodu, kupiony miałem wyżej wspomniany filtr led, odciąłem od niego kostkę z opornikiem i podpiąłem swój.
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Witam, żyjemy, mamy się dobrze
. Wpadłem wrzucić kilka zdjęć i poinformować o zakończeniu prac nad LEDami w Mazdzilli 
Ostatnimi czasy zmieniłem przednie postojówki na mocniejsze, wpadła biała dioda do podświetlenia climatronica i żarówka światła wstecznego. Tym samym wymienione zostały wszystkie tradycyjne żarówki na LEDy
Opis wszystkich LEDów, jakie użyłem do oświetlenia samochodu:
Typ: Cree XP-E 10x31mm;
Zastosowanie: Oświetlenie tylnej kabiny, lampka bagażnika;
Cena: 2x 22
Typ: T10 W5W High Power LED, kolor czerwony, 24 chipy COB;
Zastosowanie: Światło STOP w klapie;
Cena: 7,90
Typ: T20 7440 5xCOB, 7,5W, kolor pomarańczowy;
Zastosowanie: Tylne kierunkowskazy;
Cena: 2x 59
Typ: W5W Cree XP-E;
Zastosowanie: Oświetlenie przedniej kabiny, oświetlenie tablicy rejestr., schowek pasażera;
Cena: 5x 22,5
Typ: H11 Osram Cree, 7W
Zastosowanie: Przednie światła przeciwmgielne;
Cena: 2x 59
Typ: PY21W/BAU15s High Power COB, 7,5W, kolor pomarańczowy;
Zastosowanie: Przednie kierunkowskazy;
Cena: 2x 70
Typ: W5W Monster Light CREEXB-D, 4W, 800LM;
Zastosowanie: Przednie postojówki;
Cena: 2x 32
Typ: LED walcowa T5 R5, 0,1W, kolor niebieski;
Zastosowanie: Podświetlenie pokręteł climatronica, popielniczki, zapalniczki, lampki przy stacyjce;
Cena: 5x 1,49
Typ: FLAT LED T4.7 12mm, 0,3W;
Zastosowanie: Podświetlenie wyboru nawiewu;
Cena: 7,99
Typ: Cree W21W T20, 6,0W;
Zastosowanie: Światło biegu wstecznego;
Cena: 69,99
Typ: Cree W21W T20, 4,0W, 500LM, kolor czerwony;
Zastosowanie: Tylne światło przeciwmgielne;
Cena: 59,5
Ostatnimi czasy zmieniłem przednie postojówki na mocniejsze, wpadła biała dioda do podświetlenia climatronica i żarówka światła wstecznego. Tym samym wymienione zostały wszystkie tradycyjne żarówki na LEDy

Opis wszystkich LEDów, jakie użyłem do oświetlenia samochodu:
Typ: Cree XP-E 10x31mm;
Zastosowanie: Oświetlenie tylnej kabiny, lampka bagażnika;
Cena: 2x 22
Typ: T10 W5W High Power LED, kolor czerwony, 24 chipy COB;
Zastosowanie: Światło STOP w klapie;
Cena: 7,90
Typ: T20 7440 5xCOB, 7,5W, kolor pomarańczowy;
Zastosowanie: Tylne kierunkowskazy;
Cena: 2x 59
Typ: W5W Cree XP-E;
Zastosowanie: Oświetlenie przedniej kabiny, oświetlenie tablicy rejestr., schowek pasażera;
Cena: 5x 22,5
Typ: H11 Osram Cree, 7W
Zastosowanie: Przednie światła przeciwmgielne;
Cena: 2x 59
Typ: PY21W/BAU15s High Power COB, 7,5W, kolor pomarańczowy;
Zastosowanie: Przednie kierunkowskazy;
Cena: 2x 70
Typ: W5W Monster Light CREEXB-D, 4W, 800LM;
Zastosowanie: Przednie postojówki;
Cena: 2x 32
Typ: LED walcowa T5 R5, 0,1W, kolor niebieski;
Zastosowanie: Podświetlenie pokręteł climatronica, popielniczki, zapalniczki, lampki przy stacyjce;
Cena: 5x 1,49
Typ: FLAT LED T4.7 12mm, 0,3W;
Zastosowanie: Podświetlenie wyboru nawiewu;
Cena: 7,99
Typ: Cree W21W T20, 6,0W;
Zastosowanie: Światło biegu wstecznego;
Cena: 69,99
Typ: Cree W21W T20, 4,0W, 500LM, kolor czerwony;
Zastosowanie: Tylne światło przeciwmgielne;
Cena: 59,5
Ostatnio edytowano 25 paź 2015, 18:45 przez dicon, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości