Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 2.0 LF
Hej. Polećcie mi jakis dobry tani olej 5W-40 do Mazdy3 2litry benzyna150km 2004r. Chodzi o to ze okazało sie ze madzia lubi sobie łyknąć oleju-zapewne pierscienie i silnik do remontu ale poki co nie stac mnie na jego remont i dopoki takowego nie zrobie nie chce zalewac madzi jakims drogim olejem ale tez nie chce jej lać jakiegoś chłamu, stąd pytanie jaki Dobry olej w dobrej cenie byscie mi mogli polecic. Ostatnio musialem kupic na szybko olej i kupiłem Elfa wczesniej jezdziła na millersie trident 5W-40 ale to stosunkowo drogi olej. Czym mogłbym ja zalać tym razem?
Pojemność preferowana raczej 5 litrow zeby sie nie rozdrabniac
To może ją zacznę , czy ten olej nada się do tego silnika i nie będzie się gryzl z obecnie zalanym elfem?
http://allegro.pl/total-quartz-9000-ene ... 07768.html
Pojemność preferowana raczej 5 litrow zeby sie nie rozdrabniac
To może ją zacznę , czy ten olej nada się do tego silnika i nie będzie się gryzl z obecnie zalanym elfem?

Minęło pół roku i 10k przeleciało na szafie więc czas pomyśleć nad zmianą oleju. Ostatnio wlałem Motul X-Clean i mimo faktu, że tylko polski oddział Motula zaleca ten olej (zagraniczne polecają inne) to jestem z niego zadowolony. Nie wiem czy jest sens zmieniać na inny np. chwalony tutaj Eco-energy (jest sporo droższy) lub szukać jakiegoś nowego odpowiednika ELFa SRX 900. Na stronie rekomendują: SOLARIS LLX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH LLX 5W30.
Ten Eco-energy z tego co gdzies czytalem, że może i obniża spalanie, ale kosztem gorszego smarowania – czy to prawda nie wiem. Jak czytam o tych olejach to teraz wszystko jest bardzo podobne i olej do benzyny mozna spokojnie lac nawet do diesla z DPF. Nawet opisy u róznych producentów sa baaardzo podobne.
Ten Eco-energy z tego co gdzies czytalem, że może i obniża spalanie, ale kosztem gorszego smarowania – czy to prawda nie wiem. Jak czytam o tych olejach to teraz wszystko jest bardzo podobne i olej do benzyny mozna spokojnie lac nawet do diesla z DPF. Nawet opisy u róznych producentów sa baaardzo podobne.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ja też mam zalanego motula x-clean i niczym sie nie różni (ja nie zauważyłem różnicy) od mojego wcześniejszego castrol edge.
w czym zobacze różnice?
wogóle co to za właściwość x-clean? przyznam że zalałem motulem bo nie mieli valvoline
w czym zobacze różnice?
wogóle co to za właściwość x-clean? przyznam że zalałem motulem bo nie mieli valvoline
Niektorym po zmianie oleju na inny zaczyna go drastycznie ubywac stad moja uwaga, ze nie widze roznicy, jestem zadowolony. ciekawe ile raalnie mniej moze spalic auto przy zastosowaniu tego oleju motula edge. Oficjalne dane podaja do 10%, ale pewnie dlugo szukali silnika i warunkow sprzyjajacych do wykazania, ze faktycznie az 10% 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ja zalałem zwykłego. Plusa żaden konfigurator nie poleca. Ale jak to mówi pan z motula "co pan kupisz będzie dobre bo producent mazdy nie ma wygórowanych wymagań i wiele naszych olei będzie miesciło się w specyfikacji" 
PS: Trafilem na zaskakujący w paru miejscach test: http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
PS: Trafilem na zaskakujący w paru miejscach test: http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
i tak jak mówie nie zauważyłem żadnej różnicy w spalaniu, zaraz po zalaniu oleju jechałem 1200km i było takie same jak to z zalanym olejem edge, no ale może trzeba czasu, teraz przejechałem na nim 5tys km i dalej nic
oleju też nie ubywa (chyba, nie sprawdzałem
)
Wg. mnie to kit z tym spalaniem mniejszym nawet o 10%. Poszperajcie w googlach i przewaznie piszą o wynikach 2-4% a tu nagle motul podaje 10%
Druga sprawa, że nawet gdyby faktycznie na tym Edge, spalanie mialo spasc o 10% to z całą pewnością nie jesteście tego w stanie stwierdzić. Zróbcie kiedyś trasę min 200kim i zatankujcie, pozniej droga powrotna i po tankowaniu nikłe szansa ma powtórzenie wyniku 
W ulotce olei mazdy, widnieje notka, ze ich olej obniza o 2.55%:)
Wracajac do linka z góry strony w mojej wypowiedzi. Wkleje zdjęcia gdyby je wcieło z linkowanej strony..
Miłym zaskoczeniem jest dość tani olej GM, który wlewam do Vivaro i przeraża jakość oleju Mazdy.
W ulotce olei mazdy, widnieje notka, ze ich olej obniza o 2.55%:)
Wracajac do linka z góry strony w mojej wypowiedzi. Wkleje zdjęcia gdyby je wcieło z linkowanej strony..
Miłym zaskoczeniem jest dość tani olej GM, który wlewam do Vivaro i przeraża jakość oleju Mazdy.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jeśli dobrze rozumiem załączone grafiki to wynika z nich, że SynPower od Valvo jest całkiem ok.
I faktycznie Mazda Original wygląda nieciekawie.
Pytanie czy ten ruski test jest coś wart?
Patrząc na inne oleje w tym teście nieźle też wygląda Aral, którego chciałem zalać
I faktycznie Mazda Original wygląda nieciekawie.
Pytanie czy ten ruski test jest coś wart?
Patrząc na inne oleje w tym teście nieźle też wygląda Aral, którego chciałem zalać
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Wg. mnie test dość rzetelny i trudno posądzić autorów o stronniczość ze względu na fakt trudnego określenia zwycięzcy. Taki Castrol przechodzi ze skrajności w skrajność i podobnie jest z innymi producentami: BMW, Mobil, SHELL, Total. Wg. mnie ten test pokazuje, że nie ma najlepszego producenta olei. Jednocześnie stawia nas klientów w bardzo trudnej sytuacji ;/
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 stronniczy raczej nie, chodziło mi o rzetelność. Skoro uważasz, że i z tym ok to spoko.
yezior właśnie u mnie też był zalewany Aral HighTronic w DE przez poprzedniego właściciela i myślałem aby przy nim zostać, ale ostatecznie zalałem ori Mazdowski...
Patrząc na ten test być może w przyszłym roku jednak powrócę do Arala – jest niby droższy, ale widać, że chyba jest to czymś podparte.
W pracy silnika nie zauważyłem zmian, ale...
yezior właśnie u mnie też był zalewany Aral HighTronic w DE przez poprzedniego właściciela i myślałem aby przy nim zostać, ale ostatecznie zalałem ori Mazdowski...
Patrząc na ten test być może w przyszłym roku jednak powrócę do Arala – jest niby droższy, ale widać, że chyba jest to czymś podparte.
W pracy silnika nie zauważyłem zmian, ale...
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Teraz mam zalany ELF EVOLUTION 900 sxr 5w30, jest już ponad 4k km na nim przejechane, druga wymiana po remoncie silnika. Oleju nie ubywa nic, jest go nawet więcej ponad max. Rura dalej niestety osmolona, olej z tygodnia na tydzień robi się czarniejszy.
Planuję wlać coś lepszego teraz i przejechać już koło 10k km. Pewnie wrzucę Motula eco-nergy 5w30, zobaczę jak się będzie spisywał przy mojej agresywnej jeździe
Planuję wlać coś lepszego teraz i przejechać już koło 10k km. Pewnie wrzucę Motula eco-nergy 5w30, zobaczę jak się będzie spisywał przy mojej agresywnej jeździe
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Ja biorę ECO-NERGY, ale tylko po to by się przekonać, czy zauważę różnicę a jak nie to wracam do niżej półki cenowej np. X-Clean lub któryś ELF:)
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Znacie może jakiś poradnik jak wymienić olej w Mazdzie 3, bo na forum w poradnikach jest do diesla tylko. Odbywa się to podobnie? Bo jutro chcę zmienić olej i filtr.
- Od: 16 sie 2015, 19:41
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna
Oto krótki poradnik:
1. Zdemontuj pokrywę dolną pod silnikiem.
2. Odkręć korek wlewu oleju.
3. Podstawić pod silnik miskę o pojemności minimum 5 litrów.
4. Odkręcić korek spustowy oleju.
5. Poczekać aż spłynie całość zawartości z miski olejowej.
6. Wymienić podkładkę pod śrubą i wkręcić ją w otwór spustowy. Odpowiednio ją oczywiście dokręcić.
7. Przesunąć miskę pod filtr oleju.
8. Odkręcić filtr oleju odpowiednim przyrządem.
9. Nasmarować lekko olejem uszczelkę nowego filtra oleju.
10. Wkręcić nowy filtr oleju z odpowiednią siłą.
11. Wlać do silnika nowy olej tak okolo 3,8 litra.
12. Odczekać chwilę i sprawdzić poziom oleju za pomocą "bagnetu".
13. Czynność dolewania powtarzać az do uzyskania wymaganego poziomu oleju.
14. Przymocować pokrywę dolną silnika.
15. Zakręcić korek wlewu oleju i iść na kawę...
tt user
1. Zdemontuj pokrywę dolną pod silnikiem.
2. Odkręć korek wlewu oleju.
3. Podstawić pod silnik miskę o pojemności minimum 5 litrów.
4. Odkręcić korek spustowy oleju.
5. Poczekać aż spłynie całość zawartości z miski olejowej.
6. Wymienić podkładkę pod śrubą i wkręcić ją w otwór spustowy. Odpowiednio ją oczywiście dokręcić.
7. Przesunąć miskę pod filtr oleju.
8. Odkręcić filtr oleju odpowiednim przyrządem.
9. Nasmarować lekko olejem uszczelkę nowego filtra oleju.
10. Wkręcić nowy filtr oleju z odpowiednią siłą.
11. Wlać do silnika nowy olej tak okolo 3,8 litra.
12. Odczekać chwilę i sprawdzić poziom oleju za pomocą "bagnetu".
13. Czynność dolewania powtarzać az do uzyskania wymaganego poziomu oleju.
14. Przymocować pokrywę dolną silnika.
15. Zakręcić korek wlewu oleju i iść na kawę...
tt user
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości