Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
jeśli ruszasz sworzeń wahacza, a tym bardziej końcówki drążków, to nie zbieżność, a pełna geometria zawiechy wskazana..
oldwin, kto Cie uczył takich głupot? Przy wymianie sworznia robimy pełną geometrię zawieszenia?
Po co?
Rozumiem, jak wymieniamy końcówkę drążka kierowniczego, jedziemy na ZBIEŻNOŚĆ, ustawiamy i to wystarczy aby dalej jeździć. W momencie kiedy ingerujesz w tylne wahacze wzdłużne, lub porzeczne, to wtedy jest wymagana pełna geometria zawieszenia z ustawianiem zbieżności na tylnej osi.
Diagnosta zawsze Ci powie że każde wyjęcie wahacza ingeruje w zbieżność, i jest to prawdą, ale wymieniałem sporo sworzni, tuleji, itd w kolumnie mcpersona i zbieżność zmieniała się o około 0.25 stopnia, czyli mniej więcej tyle co margines błędu na stacji diagnostycznej.
Po co?
Rozumiem, jak wymieniamy końcówkę drążka kierowniczego, jedziemy na ZBIEŻNOŚĆ, ustawiamy i to wystarczy aby dalej jeździć. W momencie kiedy ingerujesz w tylne wahacze wzdłużne, lub porzeczne, to wtedy jest wymagana pełna geometria zawieszenia z ustawianiem zbieżności na tylnej osi.
Diagnosta zawsze Ci powie że każde wyjęcie wahacza ingeruje w zbieżność, i jest to prawdą, ale wymieniałem sporo sworzni, tuleji, itd w kolumnie mcpersona i zbieżność zmieniała się o około 0.25 stopnia, czyli mniej więcej tyle co margines błędu na stacji diagnostycznej.
hola hola.. zwolnij.
ile razy wyciągałem sworzeń wahacza.. tyle razy kończyło się to robieniem geometrii.
co do drążków to fakt.. nie tak to chciałem napisać i o czymś innym myślałem.. tutaj w sumie tylko zbieżność przednich do regulacji.
ile razy wyciągałem sworzeń wahacza.. tyle razy kończyło się to robieniem geometrii.
co do drążków to fakt.. nie tak to chciałem napisać i o czymś innym myślałem.. tutaj w sumie tylko zbieżność przednich do regulacji.
witam. mam pytanie. moje auto prowadzi sie super, nie ma luzów na kierownicy a amortyzatory maja po 75 procent. na nierównościach jest cicho i ok.
ale jak przyjdą dziury czy np łączenie nawierzchni i jest skok to auto sie tłucze. wydaje mi sie że przód jak i tył. co to może być?
łącznik stabilizatora?
sworznie na wahaczu?
ale jak przyjdą dziury czy np łączenie nawierzchni i jest skok to auto sie tłucze. wydaje mi sie że przód jak i tył. co to może być?
łącznik stabilizatora?
sworznie na wahaczu?
Gamboa napisał(a):witam. mam pytanie. moje auto prowadzi sie super, nie ma luzów na kierownicy a amortyzatory maja po 75 procent. na nierównościach jest cicho i ok.
ale jak przyjdą dziury czy np łączenie nawierzchni i jest skok to auto sie tłucze. wydaje mi sie że przód jak i tył. co to może być?
łącznik stabilizatora?
sworznie na wahaczu?
to że koło przez 75% czasu badania ma kontakt z podłożem absolutnie o niczym nie świadczy. Ja miałem 85% i stuki przy zjeżdżaniu z łączenia nawierzchni, krawężnika itp. Jak wyjąłem amortyzator to ten złożył się pod własnym ciężarem. Po rozcięciu okazało się że urwało mi "tłumiki". Drugi amortyzator był ok. Tylko że w Olsztynie mamy takie "drogi", że o takie uszkodzenia nie trudno.
P.S. sworzeń dawałby też pewnie o sobie znać przez drgania kierownicy, przy manewrach parkingowych ewentualnie podczas hamowania/ruszania. Łączniki to przy nierównościach na drodze zawsze dają o obie znać. Zwłaszcza jak te są niesymetryczne tzn. każde koło wpada oddzielnie. Ale oczywiście najpierw trzeba sprawdzić luzy a kiedy to nic nie da zabrać za amortyzatory. U mnie pomogło.
Co do ustawienia zbieżnosci to równierz wymieniłem wszystkie sworznie + gumy stabilizatora , nigdzie nie byłem na zbierznośći uważałem to za strate pieniedzy, auto jezdzi równutko ładnie się trzyma drogi. w zawieszeniu sprawdzenie powinno to byc za free przynajmniej tak jest w moje mieścinie , wchodze z diagnostą po samochód i on załacza trzepaki i suwadła i widze co jest nie tak, dalej jade do kumpla wjezdzam na kanał podnosze tył samochodu auto wisi na podnosniku ja wtedy szarpie za wszastkie [waaaco?] i łączniki. Jedyną rzeczą to której nie da się sprawdzic w100% to armotyzatory, a trzepaki są nie warygodne
byłem na przeglądzie zawieszenia i nie ma żadnych luzów, wszystko siedzi sztywno. ale czy to że siedzi sztywno znaczy że jest dobre? taki łącznik stabilizatora czy może coś się w nim zniszczyć że dalej będzie sztywny a będzie wydawał z siebie dźwięki konania na dołkach>??
mechanik mówił że to może być wina tego, że amortyzatory są twarde i przez to sie tak tłucze wszystko. ma racje czy głupek?
mechanik mówił że to może być wina tego, że amortyzatory są twarde i przez to sie tak tłucze wszystko. ma racje czy głupek?
Niektórych luzów nie da się wykryć na podnośniku. Pojawiają się dopiero pod obciążeniem auta. U mnie było tak samo. Coś pukało a niby wszystko sztywne. Okazało się że gumy stabilizatora mają minimalny luz ale tylko jak auto stoi na kołach. Po wymianie cisza.
Mam pytanie czy u was też tak ciężko wchodziły tylne tuleje wahacza chodzi o przód masakra pojechałem na przegląd bo akurat w niedziele mam koniec i gościu mówi mi że są totalnie wywalone wiedziałem że będę musiał je zmienić ale nic nie stukało więc jeszcze czekałem po przeglądzie na szarpakach pierwsze dziury i waliła lewa tuleja więc sklep i szybka wymiana zrobiłem tylko tą gorszą druga po powrocie. Z tego co się oriętuję to były osoby które robiły to w domu więc trochę jestem zdziwiony jak się to udało bez prasy u mnie nie było szans myślałem że wahacz się pognie tak ciężko wchodziło
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Tak ale przód/tył są całkiem inne
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
oprócz łączników najlepiej wymieniać do nich gumy, łączniki żeby cały komplet wymienić? coś jeszcze co sie osobno kupuje? bo chce zamówić w polsce a jestem w niemczech więc ciężko mi tak oo
ogolnie sa różne typy łączników, jedne sa na kontre z imbusa a te inne nie i chyba te 2gie są lepsze, czyż nie?
ogolnie sa różne typy łączników, jedne sa na kontre z imbusa a te inne nie i chyba te 2gie są lepsze, czyż nie?
Kropek, jeżeli piszesz o tylnych tulejach przedniego wahacza, czyli potocznie silentblockach, to ja wymieniałem sobie u siebie oba. One muszą mieć wcisk, ale bez przesady. Sądzę że jest to w granicy 0,05mm wcisku. Generalnie ja wbijałem ją trzymając wahacz w ręce, plastikowym kilogramowym młotkiem. W jednym i drugim wahaczu poszło gładko. Na pewno nie potrzebowałem prasy.
Ojcu wymieniałem tuleję pływającą w przednim wahaczu, w nissanie note, to bez prasy nie dało rady, bo imadło nie prowadziło równo tuleji, ukosowała się i łatwo o uszkodzenie.
Ojcu wymieniałem tuleję pływającą w przednim wahaczu, w nissanie note, to bez prasy nie dało rady, bo imadło nie prowadziło równo tuleji, ukosowała się i łatwo o uszkodzenie.
Ja znowu w tylnym wachaczu wymieniałem na podwurku miałem ściągacz ale nie chciały zejsc wiec musiałem z całym wachaczem jechac na prase, chodz tak jak piszecie są ludziska którzy wymieniają bez użycia prasy.
Gamboa nie trzeba wymieniac gum razem z łącznikami z tego co zauważyłem to gumy stabilizatora wytrzymują dużo wiecej km
Gamboa nie trzeba wymieniac gum razem z łącznikami z tego co zauważyłem to gumy stabilizatora wytrzymują dużo wiecej km
iwon44 dokładnie wymieniałem silentblocki i nie dało rady wbijać nawet takim 1kg młotkiem przez drewniany klocek mimo że miałem wyjęty wahacz, a prasą wchodziło skokami po 1cm ale naprawdę miałem wrażenie że wahacz się pognie.
Wiedziałem że ktoś pisał że weszły bez problemu chyba nawet czytałem twoją wypowiedź.
Miałem trochę roboty najgorsze było to że musiałem wymienić kilka godzin przed wyjazdem na urlop jak by było tego mało to nie miałem prądu po nawałnicach na szczęście uratował mnie agregat.
Lemforder od forda wiadomo nie pasują tam gwinty musiałem uwalić kontówką ze starej tulei gwinty i wspawałem do nowej (nie musiałem szukać na szybko nowych śrub) inaczej po wyjeździe na urlop.
Najlepsze jest to że tyle razy już pisałem o problemach z drganiami całego auta podczas przyśpieszania. Szukałem nie wiadomo gdzie. Okazuje się że po wymianie jednej drgania znacznie się zmniejszyły nie mam szarpnięcia kierownicą np gdy auto ciągnie i naraz zdejmuje nogę z gazu to było takie szarpnięcie prawo lewo, poza tym podczas przyśpieszania auto jeszcze mi drga więc zobaczę co będzie po wymianie drugiej jak wrócę do domu po urlopie. Obecnie te drgania są jednak znacznie mniejsze jeśli okaże się to winna druga tuleja to chyba będę pił aż
Wiedziałem że ktoś pisał że weszły bez problemu chyba nawet czytałem twoją wypowiedź.
Miałem trochę roboty najgorsze było to że musiałem wymienić kilka godzin przed wyjazdem na urlop jak by było tego mało to nie miałem prądu po nawałnicach na szczęście uratował mnie agregat.
Lemforder od forda wiadomo nie pasują tam gwinty musiałem uwalić kontówką ze starej tulei gwinty i wspawałem do nowej (nie musiałem szukać na szybko nowych śrub) inaczej po wyjeździe na urlop.
Najlepsze jest to że tyle razy już pisałem o problemach z drganiami całego auta podczas przyśpieszania. Szukałem nie wiadomo gdzie. Okazuje się że po wymianie jednej drgania znacznie się zmniejszyły nie mam szarpnięcia kierownicą np gdy auto ciągnie i naraz zdejmuje nogę z gazu to było takie szarpnięcie prawo lewo, poza tym podczas przyśpieszania auto jeszcze mi drga więc zobaczę co będzie po wymianie drugiej jak wrócę do domu po urlopie. Obecnie te drgania są jednak znacznie mniejsze jeśli okaże się to winna druga tuleja to chyba będę pił aż

Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
dobra teraz proszę o odpowiedź do mojego pytania to jutro podejdę sobie do febi i zamówie. czy łączniki do przodu są takie:
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora ... 56637.html
jak poczytacie na tej aukcji to ja mieszkam w ennepetal
przejeżdzam codziennie obok tej firmy, nawet próbowałem sie dostać do pracy ale na razie nie ma szans 
a do tyłu takie?
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora ... 10008.html
czy do tego coś jeszcze musze kupować?????

jak poczytacie na tej aukcji to ja mieszkam w ennepetal
a do tyłu takie?

czy do tego coś jeszcze musze kupować?????
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości