Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez oldwin » 7 lip 2015, 02:43

jeśli ruszasz sworzeń wahacza, a tym bardziej końcówki drążków, to nie zbieżność, a pełna geometria zawiechy wskazana..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez iwon44 » 7 lip 2015, 21:38

oldwin, kto Cie uczył takich głupot? Przy wymianie sworznia robimy pełną geometrię zawieszenia?
Po co?
Rozumiem, jak wymieniamy końcówkę drążka kierowniczego, jedziemy na ZBIEŻNOŚĆ, ustawiamy i to wystarczy aby dalej jeździć. W momencie kiedy ingerujesz w tylne wahacze wzdłużne, lub porzeczne, to wtedy jest wymagana pełna geometria zawieszenia z ustawianiem zbieżności na tylnej osi.
Diagnosta zawsze Ci powie że każde wyjęcie wahacza ingeruje w zbieżność, i jest to prawdą, ale wymieniałem sporo sworzni, tuleji, itd w kolumnie mcpersona i zbieżność zmieniała się o około 0.25 stopnia, czyli mniej więcej tyle co margines błędu na stacji diagnostycznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez oldwin » 7 lip 2015, 21:49

hola hola.. zwolnij.

ile razy wyciągałem sworzeń wahacza.. tyle razy kończyło się to robieniem geometrii.

co do drążków to fakt.. nie tak to chciałem napisać i o czymś innym myślałem.. tutaj w sumie tylko zbieżność przednich do regulacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez yezior » 7 lip 2015, 21:55

Dzięki Koledzy. Lecą lajki. Po co w ogóle to wprowadzili? mazdaspeed = facebook? Dno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez Gamboa » 9 lip 2015, 18:33

witam. mam pytanie. moje auto prowadzi sie super, nie ma luzów na kierownicy a amortyzatory maja po 75 procent. na nierównościach jest cicho i ok.
ale jak przyjdą dziury czy np łączenie nawierzchni i jest skok to auto sie tłucze. wydaje mi sie że przód jak i tył. co to może być?
łącznik stabilizatora?
sworznie na wahaczu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez yezior » 9 lip 2015, 21:10

Na kostce, takiej równej, miałem serie tłuczeń na przodzie. Wymieniłem łączniki. Ze trzy miesiące było cicho. Teraz od czasu do czasu się odezwą. Nie ma zasady. Nie polecam BluePrinta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez rafik256 » 9 lip 2015, 21:20

Gamboa napisał(a):witam. mam pytanie. moje auto prowadzi sie super, nie ma luzów na kierownicy a amortyzatory maja po 75 procent. na nierównościach jest cicho i ok.
ale jak przyjdą dziury czy np łączenie nawierzchni i jest skok to auto sie tłucze. wydaje mi sie że przód jak i tył. co to może być?
łącznik stabilizatora?
sworznie na wahaczu?

to że koło przez 75% czasu badania ma kontakt z podłożem absolutnie o niczym nie świadczy. Ja miałem 85% i stuki przy zjeżdżaniu z łączenia nawierzchni, krawężnika itp. Jak wyjąłem amortyzator to ten złożył się pod własnym ciężarem. Po rozcięciu okazało się że urwało mi "tłumiki". Drugi amortyzator był ok. Tylko że w Olsztynie mamy takie "drogi", że o takie uszkodzenia nie trudno.
P.S. sworzeń dawałby też pewnie o sobie znać przez drgania kierownicy, przy manewrach parkingowych ewentualnie podczas hamowania/ruszania. Łączniki to przy nierównościach na drodze zawsze dają o obie znać. Zwłaszcza jak te są niesymetryczne tzn. każde koło wpada oddzielnie. Ale oczywiście najpierw trzeba sprawdzić luzy a kiedy to nic nie da zabrać za amortyzatory. U mnie pomogło.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez dzux » 10 lip 2015, 09:30

Co do ustawienia zbieżnosci to równierz wymieniłem wszystkie sworznie + gumy stabilizatora , nigdzie nie byłem na zbierznośći uważałem to za strate pieniedzy, auto jezdzi równutko ładnie się trzyma drogi. w zawieszeniu sprawdzenie powinno to byc za free przynajmniej tak jest w moje mieścinie , wchodze z diagnostą po samochód i on załacza trzepaki i suwadła i widze co jest nie tak, dalej jade do kumpla wjezdzam na kanał podnosze tył samochodu auto wisi na podnosniku ja wtedy szarpie za wszastkie [waaaco?] i łączniki. Jedyną rzeczą to której nie da się sprawdzic w100% to armotyzatory, a trzepaki są nie warygodne
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez piterus87 » 10 lip 2015, 11:01

rafik256 napisał(a):Tylko że w Olsztynie mamy takie "drogi", że o takie uszkodzenia nie trudno.


Co prawda to prawda <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Gamboa » 10 lip 2015, 19:46

byłem na przeglądzie zawieszenia i nie ma żadnych luzów, wszystko siedzi sztywno. ale czy to że siedzi sztywno znaczy że jest dobre? taki łącznik stabilizatora czy może coś się w nim zniszczyć że dalej będzie sztywny a będzie wydawał z siebie dźwięki konania na dołkach>??
mechanik mówił że to może być wina tego, że amortyzatory są twarde i przez to sie tak tłucze wszystko. ma racje czy głupek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez piterus87 » 10 lip 2015, 21:29

Niektórych luzów nie da się wykryć na podnośniku. Pojawiają się dopiero pod obciążeniem auta. U mnie było tak samo. Coś pukało a niby wszystko sztywne. Okazało się że gumy stabilizatora mają minimalny luz ale tylko jak auto stoi na kołach. Po wymianie cisza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez kropek101 » 10 lip 2015, 21:45

Mam pytanie czy u was też tak ciężko wchodziły tylne tuleje wahacza chodzi o przód masakra pojechałem na przegląd bo akurat w niedziele mam koniec i gościu mówi mi że są totalnie wywalone wiedziałem że będę musiał je zmienić ale nic nie stukało więc jeszcze czekałem po przeglądzie na szarpakach pierwsze dziury i waliła lewa tuleja więc sklep i szybka wymiana zrobiłem tylko tą gorszą druga po powrocie. Z tego co się oriętuję to były osoby które robiły to w domu więc trochę jestem zdziwiony jak się to udało bez prasy u mnie nie było szans myślałem że wahacz się pognie tak ciężko wchodziło
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 11 lip 2015, 16:14

czy łączniki stabilizatora są 2 z przodu i 2 z tyłu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez kropek101 » 11 lip 2015, 16:21

Tak ale przód/tył są całkiem inne

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 11 lip 2015, 17:23

oprócz łączników najlepiej wymieniać do nich gumy, łączniki żeby cały komplet wymienić? coś jeszcze co sie osobno kupuje? bo chce zamówić w polsce a jestem w niemczech więc ciężko mi tak oo
ogolnie sa różne typy łączników, jedne sa na kontre z imbusa a te inne nie i chyba te 2gie są lepsze, czyż nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez iwon44 » 11 lip 2015, 19:38

Kropek, jeżeli piszesz o tylnych tulejach przedniego wahacza, czyli potocznie silentblockach, to ja wymieniałem sobie u siebie oba. One muszą mieć wcisk, ale bez przesady. Sądzę że jest to w granicy 0,05mm wcisku. Generalnie ja wbijałem ją trzymając wahacz w ręce, plastikowym kilogramowym młotkiem. W jednym i drugim wahaczu poszło gładko. Na pewno nie potrzebowałem prasy.
Ojcu wymieniałem tuleję pływającą w przednim wahaczu, w nissanie note, to bez prasy nie dało rady, bo imadło nie prowadziło równo tuleji, ukosowała się i łatwo o uszkodzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez dzux » 12 lip 2015, 18:41

Ja znowu w tylnym wachaczu wymieniałem na podwurku miałem ściągacz ale nie chciały zejsc wiec musiałem z całym wachaczem jechac na prase, chodz tak jak piszecie są ludziska którzy wymieniają bez użycia prasy.
Gamboa nie trzeba wymieniac gum razem z łącznikami z tego co zauważyłem to gumy stabilizatora wytrzymują dużo wiecej km
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez kropek101 » 12 lip 2015, 19:06

iwon44 dokładnie wymieniałem silentblocki i nie dało rady wbijać nawet takim 1kg młotkiem przez drewniany klocek mimo że miałem wyjęty wahacz, a prasą wchodziło skokami po 1cm ale naprawdę miałem wrażenie że wahacz się pognie.
Wiedziałem że ktoś pisał że weszły bez problemu chyba nawet czytałem twoją wypowiedź.
Miałem trochę roboty najgorsze było to że musiałem wymienić kilka godzin przed wyjazdem na urlop jak by było tego mało to nie miałem prądu po nawałnicach na szczęście uratował mnie agregat.
Lemforder od forda wiadomo nie pasują tam gwinty musiałem uwalić kontówką ze starej tulei gwinty i wspawałem do nowej (nie musiałem szukać na szybko nowych śrub) inaczej po wyjeździe na urlop.

Najlepsze jest to że tyle razy już pisałem o problemach z drganiami całego auta podczas przyśpieszania. Szukałem nie wiadomo gdzie. Okazuje się że po wymianie jednej drgania znacznie się zmniejszyły nie mam szarpnięcia kierownicą np gdy auto ciągnie i naraz zdejmuje nogę z gazu to było takie szarpnięcie prawo lewo, poza tym podczas przyśpieszania auto jeszcze mi drga więc zobaczę co będzie po wymianie drugiej jak wrócę do domu po urlopie. Obecnie te drgania są jednak znacznie mniejsze jeśli okaże się to winna druga tuleja to chyba będę pił aż <zygi>
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 13 lip 2015, 11:01

dobra teraz proszę o odpowiedź do mojego pytania to jutro podejdę sobie do febi i zamówie. czy łączniki do przodu są takie:
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora ... 56637.html

jak poczytacie na tej aukcji to ja mieszkam w ennepetal :D przejeżdzam codziennie obok tej firmy, nawet próbowałem sie dostać do pracy ale na razie nie ma szans :D


a do tyłu takie?

http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora ... 10008.html


czy do tego coś jeszcze musze kupować?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez piterus87 » 13 lip 2015, 11:52

Do przodu – w porządku.
Do tyłu – poszukaj czegoś lepszego. To jest jakiś no name
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323