Jaki olej silnikowy?
To pytanie bardziej do mechaników:) Ja bym się tym nie rozwodził. Jakiś koleś jeździł w Niemczech na niby polecanym 5W30 Dexalia, a w praktyce mogło być zalane coś pokroju 10W40 lub wyżej, zalane dodatkowo ceramizerem lub motodoktorem, Jeżeli zalejesz dość dobrym olejem i spalanie oliwy pozostanie w normie, tzn, że masz zdrowy silnik i nie masz się czym przejmować.
Majk500 napisał(a):No właśnie, a jak poznać czy olej jest przepracowany? oczywiście chodzi o kontrolę organoleptyczną, typu wygląd, roztarcie między palcami itp?
Jedynie wysłać próbkę do badań- koszt kilkadziesiąt złotych i po 2-3 próbach wiesz co lejesz i co się z nim dzieje po danym przebiegu. Znam maniaków co w wolnossącym V6 wlewają motula i robią interwał co 7,5 kkm..
Jak bym miał auto od nowego, to bym uważał co i jak, a tak w aucie kilkaset kkm na karku- co da lanie racingów do kulania po mieście jak już silnik ma bliżej do kapitalki jak dalej.
Majk500 napisał(a): A KL'e "podobno" szybko przepracowują olej...?
Miałem 1.0 do krótkich lotów po mieście i tam wchodziło 3,7L, a do KL zalewam 4L- siłą rzeczy nie pociągnie długo.
No właśnie tu też czasami są sprzeczności. Do mnie wchodzi 4.2 litra i wtedy jest równiuśko na full. A jak zaleje bańkę 4 l to jest nie do końca. Jakaś inna miska olejowa na przestrzeni lat albo coś? Czy nie lejesz na full równo z kreską?
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Majk500 napisał(a):No właśnie tu też czasami są sprzeczności. Do mnie wchodzi 4.2 litra i wtedy jest równiuśko na full. A jak zaleje bańkę 4 l to jest nie do końca. Jakaś inna miska olejowa na przestrzeni lat albo coś? Czy nie lejesz na full równo z kreską?
na początku kupiłem 4+1- to ta 1 litrówka o mało nie skisła przy wlaniu 4l kreska oliwy kończy się tam gdzie zaczyna się Full na bagnecie- są maniacy, że wszystkie płyny powinny być w połowie między min max (bo się płyny rozszerzają pod wpływem temperatury itd) to taki gagatek już by odsysał.
pierwsze 2 wymiany tak, później tamten litr był oddany i dopiero od 3 wymiany dolewam niespełna litr między wymianami- góra, że znów się zacznie wyciek zaślepką rozrządu, którą mi się zaczęło sączyć miesiąc po wymianie rozrządu- tego nie liczę.
We wszystkich autach jest valvoline- mam dostęp do fajnej ceny (85-91zł 4l- są tańsze, ale niewiadomego pochodzenia), więc nie zamierzam zmieniać.
We wszystkich autach jest valvoline- mam dostęp do fajnej ceny (85-91zł 4l- są tańsze, ale niewiadomego pochodzenia), więc nie zamierzam zmieniać.
Witam. Panowie muszę wymienić olej w maździe (xedos 2.0 v6), ponieważ kupiłem ją i nie wiadomo jaki jest teraz wlany oraz kiedy był wlewany (prawdopodobnie dość dawno). Generalnie od spodu silnik jest trochę mokry, ale jaka jest tego przyczyna to nie wiem. Aktualnie dolałem ok 1l pólsyntetyka castrol 10w/40 ponieważ poziom był na minimum a nawet troszkę poniżej... Nowy filtr już mam, blue print ale nie wiem jaki olej zalać, ponieważ wszędzie gdzie byłem, mówią co innego. Ogólnie chcę zalać syntetyk, w jednym sklepie sprzedawca powiedział, żebym wziął 5w/50 to nie będzie tak ubywać, w drugim sklepie powiedział, żeby wlać max 5w/40 ponieważ katalogowo jest podane 5w/30. Myślałem nad Castrol'em edge 5w/40 ale jak trochę poczytałem to wiem, że lepiej było by zalac np. Valvoline albo Liqui moly tylko, że nie mogę ich za bardzo nigdzie znaleźć u mnie w mieście. A teraz główne pytanie, czy słyszał ktoś z Was o oleju Wolver supertec? W jednym, bardziej zaprzyjaźnionym sklepie właśnie jego mi polecono, niemiecki i podobno dobry 5w/40 ok 80-90zł za 4l ale nic nie mogę o nim znaleźć na necie (chyba, że po niemiecku ale niemieckiego nie znam). Chciałem jeszcze spytać co myślicie na temat płukanek, warto płukać czy nie?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
- Od: 29 cze 2014, 01:26
- Posty: 10
- Skąd: Bełchatów/Kraków
- Auto: Jest –> Mazda Xedos 6 2.0 V6
Było –> Mazda 626 GE 1.8
valvoline max life 10w40 jak ci lyka olej to nie polecam pelnego syntetyku
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Zalej Mobi1 0w40, ostatnio zalałem taki do swojego Millera, jakoś mniej go kompresor pochłania, o tym dlaczego wybrałem akurat ten olej pisałem wcześniej. Oczywiście można zalać też coś innego, byle nie zejść poniżej 5w40, nawet dobry olej HC sobie da radę np Total 9000 5w40 na którym jeździ mój znajomy w X9 KF.
Wycieki musisz uszczelnić oczywiście. Najczęściej leje się z pokryw głowic, simeringów wałków rozrządu/wału, czasem z zaślepek wałków, z aparatu zapłonowego. Na uszczelkach nie oszczędzaj, w większości przypadków spisują się dobrze tylko oryginały prosto z Japonii.
Zalewanie półsyntetyku/mineralnego 10w40 zostało w tym temacie szeroko skomentowane negatywnie, myślę że nikt z nas się nie będzie powtarzał.
Wycieki musisz uszczelnić oczywiście. Najczęściej leje się z pokryw głowic, simeringów wałków rozrządu/wału, czasem z zaślepek wałków, z aparatu zapłonowego. Na uszczelkach nie oszczędzaj, w większości przypadków spisują się dobrze tylko oryginały prosto z Japonii.
Zalewanie półsyntetyku/mineralnego 10w40 zostało w tym temacie szeroko skomentowane negatywnie, myślę że nikt z nas się nie będzie powtarzał.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Wolver?
Raczej mało popularny producent olejów w naszym kraju, osobiście nie lubię eksperymentować z silnikiem w swoim samochodzie. Rzecz jasna wybór należy do Ciebie ale jeśli miałbym coś doradzić to Liqui Moly.
Raczej mało popularny producent olejów w naszym kraju, osobiście nie lubię eksperymentować z silnikiem w swoim samochodzie. Rzecz jasna wybór należy do Ciebie ale jeśli miałbym coś doradzić to Liqui Moly.
Ostatnio edytowano 19 lip 2015, 09:36 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Reklama - usunięcie części postu
Powód: Reklama - usunięcie części postu
Wyczerpany tak,ale teraz by można jakieś info stworzyć dla potomnych żeby się nie obawiali o swoje silniki.
Coś typu przebieg auta,zalewane oleje konsumpcja,zmiana na pełnysyntetyk.
Coś typu przebieg auta,zalewane oleje konsumpcja,zmiana na pełnysyntetyk.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8670 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Witam,
szukam odpowiedzi już od dłuższego czasu czy lać ta DEXELIE 5W30 do mojego diesla 2,0 121 KM. Pomożecie?
szukam odpowiedzi już od dłuższego czasu czy lać ta DEXELIE 5W30 do mojego diesla 2,0 121 KM. Pomożecie?
-
M6Piter1985
Nie. Do klekota Mazdy musi być pełny syntetyk, czyli dla olejów oryginalnych Dexelia DPF. Dexelia Ultra to olej HC. Inaczej zakleja się smok w misce olejowej i cały silnik trafia szlag...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Też ma instrukcję, też takie coś tam jest napisane, ale zalewam 0w40 Mobil1
Wracając do porównania olejów.
Kolega od tego słynnego SAABa 9-5 2.3 T 320KM 470Nm zrobił ostatnio eksperyment.
Od remontu jeździł na oleju Mobil1 5W-50, silnik pracował bardzo dobrze, upalany był intensywnie, na 10tys km wciągał około litra oleju przez turbosprężarkę która była nie pierwszej młodości. Przy ostatniej wymianie zrobił eksperyment, wlał mu Valvoline VR1 Racing 5w-50. Auto po 2tys km zaczęło palić olej w ilościach około 1 litra, stawiało zasłonę dymną, pojawiły się duże przedmuchy, po 4tys km rozleciała się turbosprężarka, rozleciała się dosłownie na części-ukręciło wałek, czyli pewnie chwyciło łożysko, wymienił na regenerowaną. Auto nadal stawiało zasłonę dymną i było wyraźnie słabsze, ale jeździło jeszcze jakiś czas. Doradziłem mu po 6tys.km żeby wylał w cholere ten Valvoline dał płukankę i wlał Mobil1 5W-50. Objawy ustąpiły po kilkudziesięciu kilometrach. Sam nie wiem dlaczego takie cuda się zaczęły dziać. Kiedyś czytałem że Valvo VR1 5w50 ma gorsze dodatki od Mobil1 5W50 i ogólnie jest gorszy jakościowo, teraz miałem okazję się przekonać że jest to prawdą, chociaż nie spodziewałem się aż tak spektakularnych efektów. Wymianę na Valvo VR1 doradził mu inny znajomy mechanik.
Oba oleje były kupowane z pewnego źródła, Intercars.
Wracając do porównania olejów.
Kolega od tego słynnego SAABa 9-5 2.3 T 320KM 470Nm zrobił ostatnio eksperyment.
Od remontu jeździł na oleju Mobil1 5W-50, silnik pracował bardzo dobrze, upalany był intensywnie, na 10tys km wciągał około litra oleju przez turbosprężarkę która była nie pierwszej młodości. Przy ostatniej wymianie zrobił eksperyment, wlał mu Valvoline VR1 Racing 5w-50. Auto po 2tys km zaczęło palić olej w ilościach około 1 litra, stawiało zasłonę dymną, pojawiły się duże przedmuchy, po 4tys km rozleciała się turbosprężarka, rozleciała się dosłownie na części-ukręciło wałek, czyli pewnie chwyciło łożysko, wymienił na regenerowaną. Auto nadal stawiało zasłonę dymną i było wyraźnie słabsze, ale jeździło jeszcze jakiś czas. Doradziłem mu po 6tys.km żeby wylał w cholere ten Valvoline dał płukankę i wlał Mobil1 5W-50. Objawy ustąpiły po kilkudziesięciu kilometrach. Sam nie wiem dlaczego takie cuda się zaczęły dziać. Kiedyś czytałem że Valvo VR1 5w50 ma gorsze dodatki od Mobil1 5W50 i ogólnie jest gorszy jakościowo, teraz miałem okazję się przekonać że jest to prawdą, chociaż nie spodziewałem się aż tak spektakularnych efektów. Wymianę na Valvo VR1 doradził mu inny znajomy mechanik.
Oba oleje były kupowane z pewnego źródła, Intercars.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Ja obecnie mam zalany Liqui Moly Top tec 4100 5w40 w obu mazdach, obie przeszły z mobil 10w40 jeśli chodzi o zużycie oleju to w MT po ok 5000km nie ma jeszcze potrzeby nic dolewac. Natomiast w AT w trakcie 10000km dolałem ok1,5l. Dodam tylko że MT nie ma żadnych wycieków, silnik suchutki. AT poci się w kilku miejscach i czasami zostawia nie duże plamki i stąd pewnie ta różnica.
Różnice miedzy 10w a 5w jakie zaobserwowałem:
-Cichsza praca silników
-Lżej odpala w zimę po nocy
-Przestały cykac popychacze na zimno przy mrozie.
Dwa ostatnie punkty to zapewne kwestia większej rzadkości olejów 5w przy niskich temperaturch.
Zastanawiam się teraz nad przejściem do lepkości 30... Jak zaleca producent czy to 5w czy 10w, piszą że ma byc 30 Mniejsze opory lepsze smarowanie, podobno mniejsze zużycie paliwa . Martwi mnie tylko mniejsza odpornośc filmu olejowego na zerwanie, przy większych obciążeniach silnika, szczególnie w upalne dni... Co prawda nie pałuje Mazdy dzień w dzień do odcinki ale czasami się zdarzy
No i teraz pytanie, warto, nie warto przechodzic na 5w30? A może 10w30 jak instrukcja mówi Według producenta 5w30 jest za rzadki na lato, więc może 5w40 będzie złotym środkiem rzadszy ale odporniejszy na zerwania...
Jeszcze kwestia płukanki, stosowac co wymianę a może co 2-3 ?
Różnice miedzy 10w a 5w jakie zaobserwowałem:
-Cichsza praca silników
-Lżej odpala w zimę po nocy
-Przestały cykac popychacze na zimno przy mrozie.
Dwa ostatnie punkty to zapewne kwestia większej rzadkości olejów 5w przy niskich temperaturch.
Zastanawiam się teraz nad przejściem do lepkości 30... Jak zaleca producent czy to 5w czy 10w, piszą że ma byc 30 Mniejsze opory lepsze smarowanie, podobno mniejsze zużycie paliwa . Martwi mnie tylko mniejsza odpornośc filmu olejowego na zerwanie, przy większych obciążeniach silnika, szczególnie w upalne dni... Co prawda nie pałuje Mazdy dzień w dzień do odcinki ale czasami się zdarzy
No i teraz pytanie, warto, nie warto przechodzic na 5w30? A może 10w30 jak instrukcja mówi Według producenta 5w30 jest za rzadki na lato, więc może 5w40 będzie złotym środkiem rzadszy ale odporniejszy na zerwania...
Jeszcze kwestia płukanki, stosowac co wymianę a może co 2-3 ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości