[Rozwiązany]Nierówna praca LF, drżenie

Postprzez ramzixp » 1 lip 2015, 11:41

Witam, mam od 2 dni dość poważny problem z silnikiem benzynowym LF 2.0, rocznik 2004.
Mianowicie występują drgania, które czuję w podłodze zarówno na luzie jak i przy wbitych biegach. Silnik rozgrzany, na zimnym nie ma problemu.

1. 2 tygodnie temu wymieniono filtr oleju, olej i filtr powietrza
2. Wczoraj wymieniłem świece, miałem Denso, zamontowałem NGK, myślałem, że one będą powodem. Na świecach było trochę nagaru
3. Dzisiaj przeczyścili mi zawór biegu jałowego i skasowali 180 zł ;/ Efekt jest taki, że obroty już nie falują, ale nadal mam drgania silnika
4. Komputer nic nie wykazuje, brak kodów błędów

Chodzi normalnie około 30 sekund, buch... silne drganie, normalnie przez około 30 sekund i powtórka. Czuć w podłodze.


Autem byłem w górach i troszkę dałem mu w kość.

Co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania silnika?
Ostatnio edytowano 11 lip 2015, 18:25 przez ramzixp, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez marcin255 » 1 lip 2015, 11:55

klima się uruchamia ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ramzixp » 1 lip 2015, 12:14

Klima jest uruchomiona, działa normalnie, mam nowy wentylator i świeżo nabita.
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez marcin255 » 1 lip 2015, 13:16

dlatego masz te regularne drgania , wyłącz klimę i zobaczy czy ustąpi
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ramzixp » 1 lip 2015, 14:08

Bez klimy to samo, myślisz, że nie sprawdzałem? Spróbuję przeczyścić przepływomierz i przepustnicę, może też poduszka być, bo męczyłem auto w górach. Coś jeszcze przy okazji czyścić i sprawdzać, skoro będę rozgrzebywał?
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez piterus87 » 2 lip 2015, 12:38

Najlepiej jakbyś podłączył auto pod jakiś interfejs diagnostyczny i sprawdził czy w chwili pojawienia się tych drgań nie zwiększa się obciążenie silnika. Sprawdź też cały dolot czy nie ma gdzieś nieszczelności. Czyszczenie przepływki i przepustnicy też nie zaszkodzi.
Swoją drogą 180zł za przeczyszczenie silnika krokowego, gdzie sam byś to wykonał w góra 20 min, to gruba przesada :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez ramzixp » 3 lip 2015, 14:07

piterus87 napisał(a):Najlepiej jakbyś podłączył auto pod jakiś interfejs diagnostyczny i sprawdził czy w chwili pojawienia się tych drgań nie zwiększa się obciążenie silnika. Sprawdź też cały dolot czy nie ma gdzieś nieszczelności. Czyszczenie przepływki i przepustnicy też nie zaszkodzi.
Swoją drogą 180zł za przeczyszczenie silnika krokowego, gdzie sam byś to wykonał w góra 20 min, to gruba przesada :|


Wiem, że to gruba przesada. Jeszcze ździerca wkręcał, że jest wszystko ok (testował na zimnym silniku) i powiedział, że jak się powtórzy, to by jechać do ASO bo to z pewnością silnik krokowy ;/ którego nie można za bardzo dostać.
BTW. dzisiaj dokładniej obserwowałem pracę silnika:
1. Bieg jałowy, chodzi jako tako, klima i dmuchawa wyłączona, są delikatne drgania co 30 sekund-1 minuta
2. Bieg jałowy, klima włączona, drgania się mocno nasilają, co 5-10 sekund. Klimę wyłączam, drgania się uspokajają, ale nadal występują
3. Brak mocy, na biegu trzecim i czwartym, na wszystkich biegach praca przerywana, dodaję gazu i czuć jakby powietrza nie miał, jakby przerwany dopływ był czy coś takiego
4. Na klimie obroty falują, bez klimy stoją równo w miejscu mimo drgań
5. Wydech tak samo, przerywany w chwili drgania


Aż tak się nie znam, ale czy jeśli to wina silnika krokowego, to problem powinien ustąpić na biegu? Odpowiada on chyba tylko za pracę na biegu jałowym?

Dzisiaj przyjdzie mi obd2, więc sprawdzę samemu co się dzieje, bo tym burakom w serwisie nie wierzę.
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez kuman1987r » 3 lip 2015, 15:09

ja mam własnie cos podobnego, auto na wolnych obrotach wibruje nie mocno ale jest dobrze wyczuwalne,
rozebralem układ dolotowy wyglada na cały odkreciłem przepustnice i silniczek krokowy jeszcze raz przeczyscilem ale nie dało efektu , zostaja jeszcze te plastikowe wezyki do kolektora dolotowego , ewentualnie klapki zmiennych faz dolotu , lub silniczek krokowy,
po podpieciu kompa wywaliło mi bład zwiazany z zmiennymi fazami dolotu

u mnie pod obciazenie silnika słychac swiest w okolicy przepustnicy

https://youtu.be/wDSEK1OxJ1Q
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez piterus87 » 3 lip 2015, 15:36

Co do drgań to winna może być któraś poduszka silnika.

ramzixp napisał(a):3. Brak mocy, na biegu trzecim i czwartym, na wszystkich biegach praca przerywana, dodaję gazu i czuć jakby powietrza nie miał, jakby przerwany dopływ był czy coś takiego

Tak jak pisałem. Wyczyść przepustnicę i przepływomierz. Sprawdź też stan filtra powietrza. Jeżeli zabrudzony – wymień. Sprawdź cały dolot czy nie łapie nigdzie lewego powietrza.


ramzixp napisał(a):4. Na klimie obroty falują, bez klimy stoją równo w miejscu mimo drgań

Klima obciąża silnik, więc na postoju obroty mogą trochę falować. Oczywiście w granicach rozsądku.


kuman1987r napisał(a):ja mam własnie cos podobnego, auto na wolnych obrotach wibruje nie mocno ale jest dobrze wyczuwalne,
rozebralem układ dolotowy wyglada na cały odkreciłem przepustnice i silniczek krokowy jeszcze raz przeczyscilem ale nie dało efektu , zostaja jeszcze te plastikowe wezyki do kolektora dolotowego , ewentualnie klapki zmiennych faz dolotu , lub silniczek krokowy,
po podpieciu kompa wywaliło mi bład zwiazany z zmiennymi fazami dolotu

u mnie pod obciazenie silnika słychac swiest w okolicy przepustnicy

https://youtu.be/wDSEK1OxJ1Q

Odłącz wtyczkę od VRIS i klapki ucichną
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez kuman1987r » 3 lip 2015, 15:39

Która to wtyczka ? Ta po lewej stronie pod kolektorem szara wtyczka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez ramzixp » 3 lip 2015, 16:34

piterus87 napisał(a):Co do drgań to winna może być któraś poduszka silnika.

kuman1987r napisał(a):Która to wtyczka ? Ta po lewej stronie pod kolektorem szara wtyczka?


Raczej nie poduszka bo... podłączyłem pod torquee, oczywiście zero błędów wykazuje, ale:
wskaźnik Vacuum w trakcie drgania spada o połowę, przy normalnej pracy trzyma się na 21, spadek do 10 i nagły spadek obrotów z 700 do 400. Nie może to być też silniczek krokowy, bo zjawisko występuje na każdym biegu i przy dużej prędkości też.

Co oznacza ten wskaźnik? Powietrze? Jeśli tak, to silnik nie dostaje powietrza.
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez piterus87 » 3 lip 2015, 17:41

ramzixp napisał(a):Co oznacza ten wskaźnik? Powietrze? Jeśli tak, to silnik nie dostaje powietrza.


Albo czujnik błędnie go oblicza. Za ten parametr odpowiada czujnik MAF czy jak kto woli przepływomierz. Koniecznie go wyczyść. Najlepiej sprayem do hamulców. Tylko nie dotykaj niczym samego czujnika (wystających drucików) bo jest bardzo delikatny.


kuman1987r napisał(a):Która to wtyczka ? Ta po lewej stronie pod kolektorem szara wtyczka?

Za klapki odpowiada brązowa/pomarańczowa wtyczka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez ramzixp » 3 lip 2015, 21:02

Przepływomierz, dolot, przepustnica przeczyszczone. Efekt zerowy ;/ Pozostało tylko ASO, może być zawór egr lub ten silniczek krokowy ;/

edit: udało mi się kupić silnik krokowy na allegro z demontażu, zobaczymy czy to jego wina
co mi przychodzi do głowy, to jeszcze wtrysk, ale tu już zabawa będzie droższa. Generalnie jestem zawiedziony moją mazdą, miały być auta bezawaryjne, a w ciągu 3 lat wymieniłem całe zawieszenie, wentylator chłodnicy, mocowania amortyzatorów, 2x świece i w cholerę różnych innych rzeczy ;/
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez widmo82 » 6 lip 2015, 17:28

Ciekawe co robili przy aucie poprzedni wlasciciele i jaki ma realny przebieg i ogolna historię. Byc może to jest przyczyna dlaczego stałes się jej kolejnym włascicielem.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ramzixp » 6 lip 2015, 20:48

widmo82 napisał(a):Ciekawe co robili przy aucie poprzedni wlasciciele i jaki ma realny przebieg i ogolna historię. Byc może to jest przyczyna dlaczego stałes się jej kolejnym włascicielem.

Poprzedni właściciel to Niemiec i mam full książkę z ASO, z pieczątkami i regularnym serwisem. Niestety auto było tuningowane:
-założył sportowe sprężyny
-zdjął pokrywy silnika, nie wiem po co, ale ich nie miałem, po dzwonie z pewnością nie jest

Nic nie wskazuje na żadną stłuczkę, lakier oryginalny, wszystko sprawne, nic nie było pogięte lub popękane. Silnik chodzi pięknie, tylko teraz po 3 latach się odezwał z tym drganiem. Jutro przyjdzie silnik krokowy, wymienię i sprawdzę. Później pozostaje jedynie, wtrysk lub egr. (mam nadzieję, że to jednak ten silniczek)

W aucie wymieniłem:
-kompletne zawieszenie, mocowania amortyzatorów
-wszystkie filtry, płyny i olej
-świece (2x)
-wentylator chłodnicy (padł mi któregoś dnia)

Nie mniej, trafiłem na felerny egzemplarz M3 i mam serdecznie dość mazdy. Następne auto to jakieś 4x4 w stylu Toyoty Land Cruiser.
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez kalesoon » 6 lip 2015, 22:21

Jeżeli sprężyny Eibach pro kit, to one są dystrybuowane oficjalnie przez Mazde – żaden tuning ;), nie ma się co martwić na zapas.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez ramzixp » 6 lip 2015, 22:27

kalesoon napisał(a):Jeżeli sprężyny Eibach pro kit, to one są dystrybuowane oficjalnie przez Mazde – żaden tuning ;), nie ma się co martwić na zapas.

To były dziwne sprężyny:
przód przycięte
tył normalne, eibach
jeden amortyzator tył japoński, drugi ...czeski ;)

więc wolałem zamontować coś normalnego

zresztą z wiekiem przechodzi parcie na obniżone samochody, im jestem starszy, chcę coś co wjedzie wszędzie ;)
ostatnio widziałem toyoty lc i land rovery na śnieżce, też tak chcę ^^
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez kalesoon » 6 lip 2015, 22:40

ramzixp napisał(a):
kalesoon napisał(a):Jeżeli sprężyny Eibach pro kit, to one są dystrybuowane oficjalnie przez Mazde – żaden tuning ;), nie ma się co martwić na zapas.

To były dziwne sprężyny:
przód przycięte
tył normalne, eibach
jeden amortyzator tył japoński, drugi ...czeski ;)


No to jeżeli tak się to miało to to ani tuning ani oficjalna modyfikacja – tylko pseudo wymiany/modyfikacje". Bić i patrzeć jak równo puchnie!
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez ramzixp » 7 lip 2015, 15:48

Teraz to już cały głupi jestem:
-przeczyszczona przepustnica, przepływomierz, dolot
-wymieniony silniczek krokowy

Dalej to samo ;/ lewego powietrza nie ma raczej. Ciekawostka, teraz zauważyłem, że przy włączonej klimie drgania są tak silne, że aż telepie silnikiem. Po wyłączeniu klimy się uspokaja. Jednak na mocno rozgrzanym silniku, zaczyna lekko drgać. Przy okazji, włączona klima to falujące obroty.

Wygląda na to, że kompresor klimy, a to już zabawa w regenerację lub 1500 zł nowy. Cholera, nie wiem co robić, ASO to mi nówkę wciśnie. Czy to jest to z pewnością? Nie mam pojęcia. Cewka raczej nie, nic by nie miała wspólnego z klimą i nie paliłby jeden cylinder.
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez Gamboa » 9 lip 2015, 18:23

sciągnij pasek od kompresora klimy i zobacz czy różnica.
kompresor klimy da sie naprawić w serwisie klimatyzacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323