Szarpanie przy zmianie biegu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kuba-82 » 31 maja 2015, 09:19

Witam Koledzy. pojeździłem moją M 5 i doszedłem, że jest coś nie tak, otóż nie mogę "opanować szarpania przy zmianie biegu z pierwszego na drugi. Na początku pomyślałem , że to kwestia przyzwyczajenia, ale coraz bardziej skłaniam się ku temu , ze jest to wina uwalonej poduszki silnika. Dodam jeszcze ze na postoju,na biegu jałowym dodając gazu czuć jak silnik szarpie. Czy jest ktoś z okolic Tomaszowa Maz. kto mógłby na to zerknąć, lub polecić jakiegoś mechanika , który prawidłowo zlokalizowałby usterkę, a nie wymieniał części metodą prób i błędów? pozdrawiam Kuba.
Poszedłem się przejechać i mam jeszcze jedno spostrzeżenie , może pomocne w diagnozie,otóż jak jadę na tempomacie to gdy nagniotę "+" aby zwiększyć prędkość jest pojedyncze szarpniecie w momencie przyspieszenia
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez dzux » 31 maja 2015, 16:02

Czy na postoju drży kierownica ? proponował bym czyszczenie przepustnicy jest filmik na forum jak to zrobic.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez kuba-82 » 1 cze 2015, 07:02

Kolego, kierownica może delikatnie drży ,ale prawie niewyczuwalnie.Mógłbyś podrzucić link do czyszczenia przepustnicy, bo nie mogę znaleźć? <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez Yard » 1 cze 2015, 07:09

Filmy z warsztatu
Masz taki skromny opis, że kolega nie zauważył, że masz Diesla.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kuba-82 » 1 cze 2015, 21:51

Dzięki kolego.
Koledzy, czy jest możliwość wyczyszczenia przepustnicy bez jej demontażu?
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez kombi78 » 21 cze 2015, 00:43

Mam czasami podobne objawy podczas zmiany z I na II bieg, jest to efekt podobny do zmiany biegów przy niepełnym wysprzęgleniu. Obstawiam na którąś poduchę skrzyni lub silnika. Swoją przepustnicę czyściłem profilaktycznie i nie sądzę aby, to było problemem. Jak się postarsz, to uda Ci się zrobić czyszenie przepustnicy bez jej demontażu – trza mieć "długie" palce :D .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 21:40
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 5 (CR) 1.8 115KM 2007

Postprzez kuba-82 » 21 cze 2015, 14:28

Koledzy,wyjąłem przepustnicę i egr, wyczyściłem z sadzy, efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.Przepustnica nie była brudna, ona była zaklejona sadzą.Egr już lepiej wyglądał. ale za to rurka idąca od egr-a do przepustnicy nie miała prawie prześwitu podobnie jak wlot do przepustnicy.Zmiana biegu z jedynki na dwójkę jest łagodniejsza.Zauważyłem że sprzęgło w maździe jest sztywne i trzeba się obchodzić z nim delikatnie,poza tym szarpanie występowało tylko przy zmianie biegu 1-2. Pozdrawiam Kuba
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

PostTen post został usunięty przez dzux 30 cze 2015, 21:35.

Postprzez dzux » 30 cze 2015, 21:40

U mnie był ok troszkę tylko przeczyściłem przepustnice i egr pierwszy raz wyciągałem to z mazdy 5 operacja bardzo łatwa, egr był czysty przesmarowałem go tylko wd-40 wiec fotek nie robiłem
Załączniki
DSC_0764.jpg
przed czyszczeniem
DSC_0766.jpg
po czyszczeniu
DSC_0767.jpg
widok dolotu zdjęcie robione z boku
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy