Odpowietrzanie hamulców
Strona 1 z 1
witam forumowiczów
moja mazda (323f bj 1.5 1998) postawiła mnie przed koniecznością wymiany tarcz i klocków, robiąc to chciał bym także zmienić płyn hamulcowy na nowy i wymienić uszczelniacze zacisku.
W związku z tym mam pytanie do posiadaczy tego auta gdyż spotkałem się z rozbieżnościami w sprawie odpowietrzenia układu:
1> od którego koła zacząć odpowietrzanie jeśli posiadam ABS ? (a wgl w tym modelu abs jest na 4 koła ?)
2> robić to na wyłączonym czy włączonym zapłonie ?
3> czy odpowietrzać również tył jeśli będę robił tylko przód ?
4> jaki włac płyn dot3 czy dot4 ?
proszę o fachowe opinie, pozdro
moja mazda (323f bj 1.5 1998) postawiła mnie przed koniecznością wymiany tarcz i klocków, robiąc to chciał bym także zmienić płyn hamulcowy na nowy i wymienić uszczelniacze zacisku.
W związku z tym mam pytanie do posiadaczy tego auta gdyż spotkałem się z rozbieżnościami w sprawie odpowietrzenia układu:
1> od którego koła zacząć odpowietrzanie jeśli posiadam ABS ? (a wgl w tym modelu abs jest na 4 koła ?)
2> robić to na wyłączonym czy włączonym zapłonie ?
3> czy odpowietrzać również tył jeśli będę robił tylko przód ?
4> jaki włac płyn dot3 czy dot4 ?
proszę o fachowe opinie, pozdro
- Od: 4 wrz 2014, 21:31
- Posty: 9
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16v ZL '98
Jak okręcisz przewód od zacisku to zaciśnij go jakimś ściskiem aby nie uciekło go zbyt dużo. Następnie lejesz ful do zbiorniczka i odpowietrzasz tak jak zawsze nie musi być na zapłonie. Pamiętaj aby nie urwać odpowietrznika i jako pierwszego próbuj odkręcić najlepiej ze środkiem do zapieczonych śrub. Nie ważne jest od którego koła zaczniesz i nie musisz odpowietrzać wszystkich kół jeśli robisz tylko przód. Z układem abs nie wolno dopuści do zapowietrzenia się pompy ABS czyli najbezpieczniej jest zabezpieczyć przewód przed nadmiernym wyciekiem płynu. Pamiętaj też aby dolewać do do zbiorniczka przy odpowietrzaniu.
Ja kilka miesięcy temu wlałem DOT4 mimo że wiedziałem że zalecają DOT3. Według mnie ktoś już pewnie dawno wyianił na DOT4 bo niektóre sklepy motoryzacyjne DOT3 już nawet nie sprzedają . Do tej pory zero problemów z hamulcami. Nie dopuść do zapowierzenia pompy hamulcowej i Absu i bedzei wszystko w porządku – wymień od razu płyn w układzie sprzęgła
DOT3 i DOT4 różnią się temperaturą wrzenia,nawet jeśli je ze sobą zmieszasz nic się nie stanie ( co innego DOT5.1). DOT3 jak najbardziej jest dostępny;sprzęgło zasilane jest z tego samego zbiorniczka,wymiana płynu wskazana.
Osobiście latam na DOT3,skoro tak zaleca producent...
Osobiście latam na DOT3,skoro tak zaleca producent...
-
rav 75
Skorzystam z okazji i zadam pytanie dot.ukladu hamulcowego.
Czy tylne zaciski(układ hamulca ręcznego)można w jakiś sposób regulować?
W 626ge była taka możliwość, a 323bj?
Dźwignia ręcznego podnosi się u mnie wysoko jak przęło mostu zwodzonego,dodatkowo słabo trzyma i zastanawiam się co zrobić,żeby ręczny chwytał na 3...5 klików.
Czy tylne zaciski(układ hamulca ręcznego)można w jakiś sposób regulować?
W 626ge była taka możliwość, a 323bj?
Dźwignia ręcznego podnosi się u mnie wysoko jak przęło mostu zwodzonego,dodatkowo słabo trzyma i zastanawiam się co zrobić,żeby ręczny chwytał na 3...5 klików.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
muunek napisał(a):Czy tylne zaciski(układ hamulca ręcznego)można w jakiś sposób regulować?
W 626ge była taka możliwość, a 323bj?
Dźwignia ręcznego podnosi się u mnie wysoko jak przęło mostu zwodzonego,dodatkowo słabo trzyma i zastanawiam się co zrobić,żeby ręczny chwytał na 3...5 klików.
zaciski mają samoregulacje na tłoczku, regulacje od wajchy masz pod tapicerką – podciąganie linki
regulacje od wajchy masz pod tapicerką – podciąganie linki
Trzeba zdjąć podłokietnik,żeby się dostać do śruby regulacyjnej, czy inaczej jest to opracowane?
W GE miałem prostą plastik-zaślepkę. Im nowsze tym kompliktowniejsze...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dobrze jest mieć do tego celu dłuższą nasadkę 10mm i grzechotkę bo jest utrudniony dostęp do nakrętki od naciągu linki i zwykłym kluczem płaskim ciężko się kręci. Mnie uczono aby odpowietrzając hamulce zaczynać od koła, które znajduje się najdalej od pompy hamulcowej.
- Od: 7 cze 2014, 13:18
- Posty: 33
- Skąd: Boguszów-Gorce / Opole
- Auto: Mazda 323F Bj 2001r.
1.6 16v Benzyna – ZM
mieć do tego celu dłuższą nasadkę 10mm i grzechotkę bo jest utrudniony dostęp do nakrętki od naciągu
znalazłem i naciągnąłem; jest lepiej, ale hamulec jakiś taki drętwy pozostał. droga dźwigni znacznie krótsza, ale przy zaciąganiu mam wrażenie jakby między zaciskiem była gumowa piłka a nie tarcza hamulcowa.
przy wymianie klocków będę się musiał przyjrzeć zaciskom..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości