Odpowietrzanie hamulców

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kamsyk88 » 15 cze 2015, 10:00

witam forumowiczów

moja mazda (323f bj 1.5 1998) postawiła mnie przed koniecznością wymiany tarcz i klocków, robiąc to chciał bym także zmienić płyn hamulcowy na nowy i wymienić uszczelniacze zacisku.
W związku z tym mam pytanie do posiadaczy tego auta gdyż spotkałem się z rozbieżnościami w sprawie odpowietrzenia układu:
1> od którego koła zacząć odpowietrzanie jeśli posiadam ABS ? (a wgl w tym modelu abs jest na 4 koła ?)
2> robić to na wyłączonym czy włączonym zapłonie ?
3> czy odpowietrzać również tył jeśli będę robił tylko przód ?
4> jaki włac płyn dot3 czy dot4 ?

proszę o fachowe opinie, pozdro
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 21:31
Posty: 9
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16v ZL '98

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2015, 13:34

Jak okręcisz przewód od zacisku to zaciśnij go jakimś ściskiem aby nie uciekło go zbyt dużo. Następnie lejesz ful do zbiorniczka i odpowietrzasz tak jak zawsze nie musi być na zapłonie. Pamiętaj aby nie urwać odpowietrznika i jako pierwszego próbuj odkręcić najlepiej ze środkiem do zapieczonych śrub. Nie ważne jest od którego koła zaczniesz i nie musisz odpowietrzać wszystkich kół jeśli robisz tylko przód. Z układem abs nie wolno dopuści do zapowietrzenia się pompy ABS czyli najbezpieczniej jest zabezpieczyć przewód przed nadmiernym wyciekiem płynu. Pamiętaj też aby dolewać do do zbiorniczka przy odpowietrzaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dantes » 15 cze 2015, 15:30

kamsyk88 napisał(a):4> jaki włac płyn dot3 czy dot4 ?

Ja mam napisane na zakrętce zbiorniczka i jest to, o ile pamiętam DOT3 (DITD).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2014, 09:56
Posty: 72 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2002r. RF4F

Postprzez boszax » 15 cze 2015, 16:30

Ja kilka miesięcy temu wlałem DOT4 mimo że wiedziałem że zalecają DOT3. Według mnie ktoś już pewnie dawno wyianił na DOT4 bo niektóre sklepy motoryzacyjne DOT3 już nawet nie sprzedają . Do tej pory zero problemów z hamulcami. Nie dopuść do zapowierzenia pompy hamulcowej i Absu i bedzei wszystko w porządku – wymień od razu płyn w układzie sprzęgła
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez rav 75 » 16 cze 2015, 06:15

DOT3 i DOT4 różnią się temperaturą wrzenia,nawet jeśli je ze sobą zmieszasz nic się nie stanie ( co innego DOT5.1). DOT3 jak najbardziej jest dostępny;sprzęgło zasilane jest z tego samego zbiorniczka,wymiana płynu wskazana.
Osobiście latam na DOT3,skoro tak zaleca producent...
rav 75
 

Postprzez kamsyk88 » 16 cze 2015, 09:16

dzięki panowie za info, a jak odpowietrzyć sprzęgło ?
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 21:31
Posty: 9
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16v ZL '98

Postprzez xedos1972 » 16 cze 2015, 11:01

odpowietrznik jest na wysprzęgliku z przodu samochodu ,jak polecisz przewodem hydraulicznym to znajdziesz ,procedura jak w hamulcach tylko element jest jeden .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez kamsyk88 » 16 cze 2015, 12:42

rozumiem że wtedy mam sprzęgłem pompować ?
i jeszcze odnośnie dot4, mogę go wlać bez obaw ?
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 21:31
Posty: 9
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16v ZL '98

Postprzez boszax » 16 cze 2015, 13:53

Tak pompować pedałem sprzęgła ale będziesz musiał go podnosić bo opadnie do podłogi i sam się nie podniesie jak w przypadku pedału hamulca ;)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez zadra » 16 cze 2015, 16:00

Skorzystam z okazji i zadam pytanie dot.ukladu hamulcowego.

Czy tylne zaciski(układ hamulca ręcznego)można w jakiś sposób regulować?
W 626ge była taka możliwość, a 323bj?
Dźwignia ręcznego podnosi się u mnie wysoko jak przęło mostu zwodzonego,dodatkowo słabo trzyma i zastanawiam się co zrobić,żeby ręczny chwytał na 3...5 klików.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tinek » 16 cze 2015, 16:16

muunek napisał(a):Czy tylne zaciski(układ hamulca ręcznego)można w jakiś sposób regulować?
W 626ge była taka możliwość, a 323bj?
Dźwignia ręcznego podnosi się u mnie wysoko jak przęło mostu zwodzonego,dodatkowo słabo trzyma i zastanawiam się co zrobić,żeby ręczny chwytał na 3...5 klików.

zaciski mają samoregulacje na tłoczku, regulacje od wajchy masz pod tapicerką – podciąganie linki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez zadra » 17 cze 2015, 07:04

regulacje od wajchy masz pod tapicerką – podciąganie linki

Trzeba zdjąć podłokietnik,żeby się dostać do śruby regulacyjnej, czy inaczej jest to opracowane?
W GE miałem prostą plastik-zaślepkę. Im nowsze tym kompliktowniejsze...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tinek » 17 cze 2015, 12:12

pociągnij za ten plastik co otacza wajchę i będziesz miał dostęp – klucz 10 i kręcisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez NeckUno1 » 17 cze 2015, 18:54

Dobrze jest mieć do tego celu dłuższą nasadkę 10mm i grzechotkę bo jest utrudniony dostęp do nakrętki od naciągu linki i zwykłym kluczem płaskim ciężko się kręci. Mnie uczono aby odpowietrzając hamulce zaczynać od koła, które znajduje się najdalej od pompy hamulcowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2014, 13:18
Posty: 33
Skąd: Boguszów-Gorce / Opole
Auto: Mazda 323F Bj 2001r.
1.6 16v Benzyna – ZM

Postprzez xedos1972 » 17 cze 2015, 19:55

bez abs to tak ,ale z systemem abs jest odwrotnie ,pierwszy przód i dopiero tył na załączonej pompie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez NeckUno1 » 17 cze 2015, 19:59

Dzięki za oświecenie, nie miałem o tym pojęcia :) Mógłbyś wyjaśnić dlaczego tak jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2014, 13:18
Posty: 33
Skąd: Boguszów-Gorce / Opole
Auto: Mazda 323F Bj 2001r.
1.6 16v Benzyna – ZM

Postprzez zadra » 20 cze 2015, 21:46

mieć do tego celu dłuższą nasadkę 10mm i grzechotkę bo jest utrudniony dostęp do nakrętki od naciągu

znalazłem i naciągnąłem; jest lepiej, ale hamulec jakiś taki drętwy pozostał. droga dźwigni znacznie krótsza, ale przy zaciąganiu mam wrażenie jakby między zaciskiem była gumowa piłka a nie tarcza hamulcowa.
przy wymianie klocków będę się musiał przyjrzeć zaciskom..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323