Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Krzysiek1980 » 10 cze 2015, 19:24

A dlaczego powinien mniej wypić 10W40, skoro kolega wczesniej miał 5W40? Lepkość pozostaje taka sama w temperaturze pracy, a zmienil się jedynie parametr "zimowy". Ja bym nie zmieniał na 10W40 bo to nic nie daje, a na zimno gorzej smaruje i ma większe opory przy odpaleniu.

mnich napisał(a):Nie chce mi się wierzyć że tyle benzyniaków mazdy ma ochotę na olej z powodu niedbalstwa właścicieli.
Szwagier ma mazdę 323f , stracił prawko i samochód stał pod domem przez 3 lata, musiał kilka rzeczy wymienić ale w silniku nic nie robił, nie zapiekły się pierścienie i nie stwardniały uszczelniacze zaworów – oleju nic nie bierze.
Sam miałem kiedyś mazdę 323 c z silnikiem 1,5 i przez 6 lat użytkowania nigdy miedzy wymianami oleju nie robiłem dolewek.


Juz kilkakrotnie o tym samym pisalem, bo wychodzi na to że wszystkie auta sprowadzone to szroty, tylko co z takimi jak kolega i wielu innych, gdzie auta zaczęły im brać już w trakcie eksploatacji? W poprzedniej Maździe 626 olej widzialem tylko podczas wymiany, a przez cały okres użytkowania nic nie brała. Podejrzewam że jak 5W40 brała 0,7l to na 5W30 trochę więcej by wciągnęla. Ja tam dolewam olej i się przestalem przejmowac, tylko to ciągle kontrolowanie jest irytujące. Żeby chociaż była jakaś kontrolka niskiego poziomu oleju, to człowiek by mial spokojniejszą glowę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez tekknoraver » 11 cze 2015, 10:34

Mój błąd, przeczytałem ze pisze o 5w30 a nie 40...
Co do brania oleju przez "wszystkie" to w takim temacie jak ten to znajdziesz w 90% ludzi którym bierze olej, a rozejrzyj się naokoło ile ich jeździ, następnie to ile z takich zwykłych użytkowników by trzymało auto które bierze tyle oleju? I jakoś mi się nie chce wieżyc w te przebiegi typu 90tys i żłopie olej i to wina auta, mogą się zdarzyć takie przypadki ale to margines, a większość to możliwe ze to te tzw okazje,ewentualnie okazje juz się w pl nie sprzedają to puszczają je po normalnej cenie i ludzie się łapią,sam bym dał się złapać, mamy tutaj kogoś kto zrobił remont i pojeździć juz coś więcej? Mam na myśli 3-4 lata żeby się wypowiedział
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez CLAU » 11 cze 2015, 11:09

tekknoraver napisał(a):Mój błąd, przeczytałem ze pisze o 5w30 a nie 40...
Co do brania oleju przez "wszystkie" to w takim temacie jak ten to znajdziesz w 90% ludzi którym bierze olej, a rozejrzyj się naokoło ile ich jeździ, następnie to ile z takich zwykłych użytkowników by trzymało auto które bierze tyle oleju? I jakoś mi się nie chce wieżyc w te przebiegi typu 90tys i żłopie olej i to wina auta, mogą się zdarzyć takie przypadki ale to margines, a większość to możliwe ze to te tzw okazje,ewentualnie okazje juz się w pl nie sprzedają to puszczają je po normalnej cenie i ludzie się łapią,sam bym dał się złapać, mamy tutaj kogoś kto zrobił remont i pojeździć juz coś więcej? Mam na myśli 3-4 lata żeby się wypowiedział


A ilu jezdzi na codzien zdezelowanymi szrotami ? Bo ja jezdze do biura codziennie 100km i praktycznie wiekszosc czasu musze jechac na ustawionym obiegu wewnetrznym bo co rusz trafia się octavia/vectra/laguna/corolla/civic/bmw5/mondeo/a4/masa innych aut kopcaca na niebiesko, za ktora nie idzie jechac.

Jak ludzie kupuja A4 2.0 TFSI to tez nagle zmieniaja ? Bo ten silni kw audi tez bierze olej i jest to norma, ten typ tak ma. Ludzie jezdza wiekszymi sztruclami niz tylko autko, w ktorym zuzywa sie olej, zreszta nie trzeba daleko szukac, wystarczy to forum, gdzie mozna poczytac o "mega kompleksowym remoncie zawiechy w mazdzie" a jak sie zapytasz co zrobil to sie okazuje ze wymienil jedna tuleje z lewej strony na ted gum a z prawej sworzen firmy "japon parc" bo przeciez japonski i teraz jest "full wypas malina" bo przeciez on nie da 2000zl za pelna zawieche tyl i przod bo nie jest glupim januszem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez mnich » 11 cze 2015, 11:15

wlałem 10w40 bo tańszy a do zimy remont zrobię i zaleje 0w20 a co tam czemu nie :D
Tez jestem ciekawy czy po (np. 4lata) remoncie problem nie powraca ?

Dopisano 11 cze 2015, 11:19:

ktoś z zainteresowanych robił remoncik w Jaksie ?

Dopisano 11 cze 2015, 12:37:

Krzysiek1980 a długo już śmigasz na dolewkach, ile ci bierze ?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2014, 17:19
Posty: 24
Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM

Postprzez tadziol » 11 cze 2015, 13:42

CLAU napisał(a):wystarczy to forum, gdzie mozna poczytac o "mega kompleksowym remoncie zawiechy w mazdzie" a jak sie zapytasz co zrobil to sie okazuje ze wymienil jedna tuleje z lewej strony na ted gum a z prawej sworzen firmy "japon parc" bo przeciez japonski i teraz jest "full wypas malina" bo przeciez on nie da 2000zl za pelna zawieche tyl i przod bo nie jest glupim januszem.


1000 % trafienia i kwint esencja <spoko>
w ten sposób trafnie podsumowałeś X % forumowych posiadaczy mazdy i ich podejście do napraw.
mam zamiar wystąpić do członków zarządu o uhonorowanie Twojej wypowiedzi nagrodą specjalną w postaci konserwy pitnej na bazie wody i chmielu. <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mnich » 11 cze 2015, 16:38

Tadziol to wg Ciebie co powinien obejmować kompleksowy remont i czy rzeczywiście każda "usterka" takiej obszernej naprawy potrzebuje ?
czy np. jeżeli uszczelniacze zaworów puszczają to należy robić generalny remont czy wystarczy tylko je wymienić na nowe ?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2014, 17:19
Posty: 24
Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM

Postprzez Krzysiek1980 » 11 cze 2015, 17:17

mnich napisał(a):Krzysiek1980 a długo już śmigasz na dolewkach, ile ci bierze ?
Ja w sumie cieszę się krótko, bo od lutego ale widzę że im cieplej na zewnątrz to spalanie oleju wzrasta. Po prostu silnik szybciej łapie temperaturę roboczą. Jak zimą jeździlem po mieście na krótkich trasach i czasem wypad gdzieś dalej to ok. 1l/1000. Teraz jak liczę to dochodzi nawet do 1,3-1,5l/1000, więc niemało. Jeszcze zmienię markę oleju i przetestuję. Zastanawiam się nawet czy nie zmienić oleju o ciut większej lepkości – 5W40, bo już mnie denerwuje ta jazda z sercem na ramieniu i ciągłe sprawdzanie pod blokiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Fred.X » 11 cze 2015, 22:14

No widzisz a u mnie po zmianie na Total utrzymuje sie na poziomie 0,2 L/1000 km, a wcześniej było 0,5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Krzysiek1980 » 11 cze 2015, 22:18

I niby ten sam koncern co ELF i Dexalia :) Nie pamiętam czy Cię pytałem, ale czy lałeś olej o większej lepkości np. W40?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Fred.X » 11 cze 2015, 22:24

nie , było 0W30 Motul , Valvo 5W30 i teraz Total 5W30 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Krzysiek1980 » 11 cze 2015, 22:28

Kurcze, ciekaw jestem czy by pobór spadł i ogólnie jak silnik by się zachowywał na W40? Kidyś ta lepkość to byla norma, teraz na forach wszyscy polecają W30. Tylko właśnie jest pytanie, czy to marketing i pójście w kierunku ECO, czy faktycznie nowsze silniki są bardziej przystosowane do niższych klas lepkości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Fred.X » 11 cze 2015, 22:34

Producent tak naprawdę moze napisać co chce jeśli jest to jego wyrób :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tadziol » 11 cze 2015, 22:34

mnich napisał(a):Tadziol to wg Ciebie co powinien obejmować kompleksowy remont

wszelkie konieczne działania mające na celu naprawę jednostki napędowej tak aby usunąć wszelkie dotychczasowe jej usterki oczywiście patrząc przez pryzmat rachunku ekonomicznego takiej naprawy.

inaczej mówiąc : jeżeli trzeba wyleczyć ząb,to w gestii stomatologa leży dobór typu leczenia jak i materiałów do tego użytych w aspekcie możliwości finansowych zbolałego pacjenta i jego preferencji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez PP89 » 12 cze 2015, 12:29

Krzysiek1980, Tobie zmiana oleju przy takim zużyciu nic nie pomoże, no chyba że w niskiej cenie, to możesz eksperymentować, bo kasy nie szkoda :D
Zbieraj kase na remont, a teraz lej coś tańszego i będzie dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez Krzysiek1980 » 12 cze 2015, 18:22

Wiesz, człowiek się łudzi że coś pomoże. Spróbuje, na pewno nie zaszkodzi. Ja u siebie zauważyłem że silnik ma sporo syfu, bo po zmianie oleju na drugi dzień zrobił się ciemny. Teraz jak dolewam to jest dziwne zjawisko, bo olej jakby się nie mieszał, na dole bagnetu mam ciemny a powyżej jest klarowny. Zobaczę po kilku wyminach, bo mam nadzieję że to się trochę unormuje. Piszesz że zmiana oleju nie pomoże, ale w lutym jak kupiłem to brało mi sporo mniej niż teraz, bo prawdopodobnie na krótkich trasach silnik w pełni się nie dogrzewał i olej był bardziej lepki. Teoretycznie więc zmiana oleju na wyższej lepkości powinna ograniczyc ten pobór? Czy się mylę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez PP89 » 12 cze 2015, 18:33

Teoretycznie masz oczywiście racje. To powodzenia w testach i podziel się wynikami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez Krzysiek1980 » 12 cze 2015, 18:43

Nie dziękuję:) Podzielę się na pewno, ale nie tak szybko bo robię raczej mało kilometrów. W sierpniu może zaleję Maxlife 5W30, a jak spadnie trochę to jeszcze spróbuję Maxlife 5W40 lub Synpower 5W40. Trzeba testować, bo remont nie bardzo mi się widzi i to nie ze względu na kasę, a raczej porządny warsztat w okolicy i solidnych fachowców. Boję się że wydam kasę i nie będzie lepiej, albo jedno naprawią a inne popsują. Silnik mi śmiga dobrze, chmury za mną nie widać, nigdzie nie wycieka ani nie dostaje się do płynu chłodniczego <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez rymko » 12 cze 2015, 23:41

Całkowicie się z tobą zgadzam <spoko> problemem są nie tylko wysokie koszty naprawy, ale także <dupa> jakość wykonania usługi , czego doświadczyło X % użytkowników tego forum – proponujję konserwę w płynie od zarządu za tę wypowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez tekknoraver » 14 cze 2015, 13:18

Krzysiek1980 napisał(a):..Teraz jak dolewam to jest dziwne zjawisko, bo olej jakby się nie mieszał, na dole bagnetu mam ciemny a powyżej jest klarowny...

Miałem to samo na Castrolu jak robiłem dolewki zanim go spuścilem...

CLAU
Chyba źle mnie zrozumiałeś, pisałem o sprzedawaniu tych aut a nie zlomowaniu ich i dlatego za takimi jeździmy ;–).Jak widzisz moja tez polubiła oleju dlatego tu pisze z wami, poprzednia tez mi brała i tez jej się nie pozbyłem tylko wyleczylem, i też się zgadzam z tym "wypas remontami zawiechy" i w takim przypadku wwygoogluj "O panu Sławku i jego E61 · złomnik
" dużo prawdy o Polskich kierowcach co to myślą że da się tanio ;–)
I nie musisz nas wszystkich od razu atakować bo ja jednak widzę tutaj w miarę porządek na forum, czytam i przeglądam od długiego czasu i widzę że trochę ludzi się przewija, wpada na chwile, myśli ze magiczna rade dostanie a później znika jak się okazuje ze jednak remont z 500 nic nie da trzeba wyłożyć 2k ;–) Ale za to ci co długo tu siedzą służą zawsze wartościowa radą :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez CLAU » 14 cze 2015, 14:02

Ale ja cie nie atakuje, tylko punktuje Twoja pisaninie odnośnie "ile z takich zwykłych użytkowników by trzymało auto które bierze tyle oleju?"

I z mojego posta możesz sie dowiedzieć, że bardzo wielu. Połowa przecietnych uzytkownikow nie wie, ze im bierze olej, jezdza na wymiany do pana staszka a pan staszek od 20 lat kazdemu zalewa olej mineralny i wszyscy sa szczesliwy. Inna czesc tej gru py ma to w du pie i leje najtanszy 5w30, 5w40 z marketu bo woli dolewac a potem auto na gielde. A najmniejsza czesc probuje zainteresowac sie problemem, kombinuja z roznymi olejami lub remontuja silnik.

Wiec twoje generalizowanie jest błędne moim zdaniem patrząc na to co się *ogólnie* dzieje na drogach i ile samochodow (i nie chodzi tu o stare roczniki) jezdzi z usterkami silnika co widać jadać z takim typem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6