Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez duch1604 » 2 cze 2015, 17:32

Czy ma ktoś jakieś doświadczenie i potrafi poradzić czy lepiej wybrać dwumas LUK czy nieco droższy Aisin?? Czy droższe w tym wypadku znaczy lepsze? Czy niemieckie lepsze od japońskiego?? Będę zmieniał w lipcu i sie zastanawiam...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez xANDy » 2 cze 2015, 19:51

Byle nie było produkowane w Chinach.
Luk robi w Chinach ale robi i w "Germanii". Jakość jakości nierówna...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Koniu25 » 2 cze 2015, 21:09

Ja rozpoznać, który jest który?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez duch1604 » 8 cze 2015, 16:11

Nikt nic wiecej nie wie??
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez xANDy » 9 cze 2015, 11:05

Wiem, że niektórzy sprzedawcy ściągają z samych Niemiec a niektórzy...najtańsze.
Ja mam niemieckie. Leży ze sprzęgłem i czeka na montaż.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hubix » 9 cze 2015, 22:48

Witam

Panowie szybkie pytanie:

WARTO PCHAĆ SIĘ W REGENEROWANY DWUMAS Z AVANTI ?

Sprzęgło kupiłem AISIN, myślę nad dwumasem z Avanti właśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Janusz626 » 9 cze 2015, 23:12

Zdanie jest podzielone , moja odpowiedź brzmi nie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez turin6 » 10 cze 2015, 06:20

Zdania są podzielone bo pchać się ori dwumase ( z wymianą i sprzęgłem około 3 tys pln) zakładając, że wartość auta oscyluje w granicach 10-13 tys jest hmmmm no jakimś rozwiązaniem. M6 pierwszej generacji jest mega tanim samochodem i ładowanie takiej kasy ma sens gdy planujesz tym jeździć kilka lat.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 18:29
Posty: 4
Auto: Mazda 6 136 km 2003r

Postprzez Hubix » 10 cze 2015, 08:23

Jedyna alternatywa to nowy dwumas za 2 tys ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Koniu25 » 10 cze 2015, 08:31

Zależy jak szybko chcesz znowu wyciągać skrzynię. Kupisz ori nie będziesz już jej wyciągał,bo szybciej buda zgnije :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Janusz626 » 10 cze 2015, 09:50

Wsadzajac regenerowane kolo 2M obniżasz wartość auta, obniżasz trwałość przeniesienia momentu, obniżasz elastyczność pracy, ryzykujesz awarią skrzyni a przede wszystkim silnika a konkretnie wału korbowego.
Oszczędzisz 2kzł a możesz wydać później nawet 6-7kzł lub sprzedać auto za połowę wartości :(

Kalkulacja (dla mnie) jest prosta, dokładamy nowy ory dwumas i cieszymy się spokojną długą eksploatacją, i tak jak napisał kolega Koniu, prędzej auto zgnije niżeli nowy ory 2M padnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez xANDy » 10 cze 2015, 09:55

Zgadzam się z przedmówcami. Moja dwumasa jest w dobrym stanie mimo przebiegu (ok 240kkm), sprzęgło się kończy ale dwumasa jest ok. Za 10-15 lat to auto na pewno nie będzie już jeździć (rocznik 2002/3) ale nowa dwumasa (leży i czeka na montaż ze sprzęgłem) na pewno do tego czasu wytrzyma kolejne ćwierć miliona.
Ewentualnie mogę tanio odsprzedać moją starą dwumasę – jak ją wyjmę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kubsztyk » 10 cze 2015, 13:05

Te całe dwumasowe koła to jest chory wymysł napędzający biznes producentów części i serwisów. Ciekawe co by było, gdyby w takim autokarze trzeba było wymieniać dwumasę co 300-500 tys. km. Całe szczęście można sobie poradzić i wymienić koło dwumasowe na sztywne stosując odpowiedni dobór koła, tarczy sprzęgła i docisku, tak jak to opisał kolega NIKO40 w jednym z tematów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez klosek6 » 10 cze 2015, 13:11

Witam . Mam na sprzedaż ładny komplet Dwumasa używana w idealnym stanie docisk i tarcza cały komplet z bardzo małym przebiegiem sprzedaję , ponieważ wkładałem skrzynię 6 biegową i musiałem kupić cały komplet a ten do RF5C mam w idealnym stanie jak nowe wyjęte z mojego auta którym jeździłem i nic się nie działo , jak coś to za komplet 1000 zł
Tel 507-757-185
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez adriang » 10 cze 2015, 20:12

Czy koło dwumasowe jest takie samo do silnika RF7J w wersji 143 km jak do RF5C ?
Pytam gdyż na np. na allegro występują tylko wersje do RF5C (nowe) a do mojej same używki nieznanego pochodzenia....
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez klosek6 » 10 cze 2015, 23:22

Koło jak i całe sprzęgło nie pasuje od RF5C do RF7J są inne docisk jest z RF7J z samo regulatorem i większej średnicy .
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez kanciaty6 » 29 cze 2015, 05:38

klosek6 napisał(a):Witam . Mam na sprzedaż ładny komplet Dwumasa używana w idealnym stanie docisk i tarcza cały komplet z bardzo małym przebiegiem sprzedaję , ponieważ wkładałem skrzynię 6 biegową i musiałem kupić cały komplet a ten do RF5C mam w idealnym stanie jak nowe wyjęte z mojego auta którym jeździłem i nic się nie działo , jak coś to za komplet 1000 zł
Tel 507-757-185

Witam ten komplet jeszcze aktualny? Pozdrawian

Wysłane z mojego BIRDY
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez klosek6 » 29 cze 2015, 09:26

Tak jeszcze aktualne
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez slawczyk » 10 lip 2015, 10:59

Panowie i Panie.
Opiszę swoją przygodę z dwumasą. Przy około 150 kkm zacząłem odczuwać lekkie stuki z dwumasy. Przejechałem tak do 180 kkm (cały czas lekko stukało bez większych problemów) po czym zdecydowałem się na wymianę kpl. sprzęgła na oryginał. Kupilem więc dwumase LUK-a (kropka w kropkę to co było fabrycznie wsadzone) tarcza + docisk Exedy + łożysko + kpl. śrub. Łącznie 2800 zł. Tarczę i docisk miałem fabrycznie innej firmy (dopiszę później) i w sumie niepotrzebnie kupiłem bo sa w bdb stanie ale trudno. Łożysko szumiało bardzo mocno. Po wymianie całego kpl., przejechaniu 3 kkm zaczęły się problemy. Po powrotu z trasy 400 km samochód po prostu coś dusiło przy próbie ruszenia bez mocniejszego dodania gazu. Po rozdarciu wszystkiego raz jeszcze okazało się, że nowy LUK rozsypał się. Po dwóch miesiącach normalnego użytkowania zrobił się luz (gdy położysz koło na podłodze to ruszała się góra – dół wg osi. Luz wg ruchu wskazówek zegara z powrotem to normalna rzecz i nie o to chodzi). poza tym dwumasa LUK-a była dość "miękka". Przy gwałtownym dodaniu gazu np. na trójce słychać było dobicie masy do masy. Wysłałem na reklamację (10 dni temu) i brak odpowiedzi. I co robić? Używka czy regeneracja? Nowy Sachs za kolejne 2k mi się nie uśmiecha...
Początkujący
 
Od: 30 lis 2010, 08:10
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Krosno/Rzeszów
Auto: Mazda 6 MZR-CD TOP Sport Exclusive 151KM/340Nm
626 GE 2.0 16V + LPG
FZS600 Fazer

Postprzez Marecki » 16 lip 2015, 17:51

Jak każda część, również dwumasa podlega gwarancji producenta. Nie zastanawiałbym się nad regeneracją, czy kupowaniem nowego kompletu, ale na odzyskaniu pieniędzy od sprzedawcy lub wymianie na nowy. Za poważny zakup aby odpuszczać takie pieniądze.
Jeżeli nie będą się odzywać, wysyłasz wezwanie do zapłaty a następnie pozew do sądu.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6