Mazda Xedos 6 CA '96

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez rafał88 » 4 cze 2015, 10:57

Nooo ogarnales sie dosyc z KL <spoko>
KL widac jedzie momentem zajescie <spoko>

Bedzie wiecej zdjec z komory jak to wyglada??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez KiRi » 4 cze 2015, 11:10

Będą, gdy Madzia wróci do domu :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez krzysek71 » 4 cze 2015, 11:55

Będzie porównanie jak złożę swego w piąteczek ale przyznam robi robotę <spoko>

Dopisano 4 cze 2015, 11:56:

Krzysiek kiedy odbiór?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez KiRi » 4 cze 2015, 12:22

Prawdopodobnie w niedzielę.
Kamil przesłał mi pełną wycenę, teraz szybko załatwię kredycik i lecę po auto :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez KiRi » 9 cze 2015, 21:54

No i nadszedł magiczny czas – wróciliśmy z Madzią do domu. Tak prezentuje się nowe serce, rewelacyjną robotę wykonał Radar88 ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji wielkie dzięki dla kolegi Krzysek71 za fajne sprzęgiełko i szybką reakcję. Polecam tego Allegrowicza ;)


Silnik chodzi elegancko, choć mam pewne uwagi ale poczekam z nimi przynajmniej pół roku, niech się tam wszystko ładnie ułoży. Samochód zyskał na dynamice, kultura pracy "nowego" silnika zalanego po korek olejem syntetycznym jest nieporównywalnie lepsza od poprzedniego motoru.
Dodatkowo wyszły inne sprawy. Jak to u nas, każdy chce pożenić innemu samochód jak taniej i w jakimkolwiek stanie. Mój bardzo fajny lakier przekonuje mnie do podejrzewania jakiejś poważniejszej przygody Madzi w poprzednich latach (wszak perełki nie istnieją ;) ), teraz okazało się też, że raczej na pewno w samochodzie nie pracował oryginalny silnik. Co gorsza, istnieje prawdopodobieństwo, że ten silnik to 1.8, a nie 2.0 V6. Przykra sprawa, gdy człowiek dba o swój samochód i dowiaduje się takich rzeczy.


Teraz trochę mniej fajna sprawa. Może komuś się przyda, więc poniżej prezentuję kompletną kalkulację usuwania skutków awarii i towarzyszących temu zabiegów. Postaram się wyszczególnić możliwie jak najwięcej rzeczy, żeby było widać że taka robota to nie tylko silnik i robocizna. Oczywiście są to koszta, które poniosłem w tym konkretnym przypadku, aczkolwiek można sobie z grubsza oszacować skalę inwestycji:

1) diagnoza w lokalnym warsztacie – 200 zł
2) laweta i transport samochodu do Radar88 (100 km z małym hakiem) – 300 zł
3) silnik (bez osprzętu, teoretycznie ok. 140 000 km przebiegu, z możliwością odpalenia) – 800 zł
4) zestaw rozrządu OEM z pompą wody [CarSpeed] – 650 zł
5) uszczelki pod pokrywy zaworów (2 sztuki) [CarSpeed] – 110 zł
6) paski wieloklinowe do osprzętu (2 szt.) – 52 zł
7) sprzęgło – 150 zł
8) nakrętki piast (2 szt.) – 28 zł
9) obejmy osłony przegubu (3 szt.) – 13 zł
10) olej przekładniowy – 14 zł
11) filtr oleju – 16 zł
12) olej przekładniowy – 14 zł
13) olej silnikowy – 90 zł
14) płyn chłodzący – 38 zł
15) silikon wysokotemperaturowy – 10 zł
16) farby wysokotemperaturowe (na pokrywy i kolektor dolotowy) – 75 zł
17) robocizna – 900 zł
Suma: 3 460 zł

Patrząc na powyższe można było oczywiście zbić mocno cenę rezygnując z wymiany rozrządu, sprzęgła i pasków osprzętu, ale...
1) w najbliższym czasie czekałaby mnie wymiana rozrządu = części + robocizna
2) za mniej niż pół roku stare sprzęgło odmówiłoby posłuszeństwa = części + robocizna
Fakt, że do każdej z powyższych operacji trzeba rozpiąć pół auta powoduje, że suma tych napraw prawdopodobnie zbliżyłaby się do kwoty którą zapłaciłem za wymianę motoru. Paradoksalnie, jeśli silnik rzeczywiście potwierdzi swoją wysoką formę, mogę wyjść na tej całej awarii korzystniej niż na dalszej eksploatacji poprzedniego motoru z perspektywą koniecznych napraw.



Teraz tylko przez 10 lat lać i jeździć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez radar88 » 9 cze 2015, 22:38

Pisz uwagi od razu ponieważ to jest istotne jak i dla mnie tak i dla czytających,jeżeli zrobiłem coś nie tak to każda uwaga jest złotem.
Laweta to :100km czewa-Ruda, Ruda -Teklinów 134km suma 234km ;)
Olej pół syntetyk 10w40 ;) Max Life

Pozdrawiam,
Kamil
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Kaszel91 » 9 cze 2015, 23:24

Rozkoduj sobie nr VIN i dojdziesz czy był KF(2.0) czy B6(1.6).
Tylko te dwa motory szły do X6
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez risto77 » 9 cze 2015, 23:26

Witam w szacownym gronie KLów <spoko>
Znam to uczucie kiedy auto zaczyna jechać z KL pod maską . Micha cieszy się tak szeroko, że gdyby nie uszy to śmiałbym się na "okrągło"
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez lukkil » 9 cze 2015, 23:29

jak to odbierasz i masz uwagi potem na forum? ja mówie nieeeeeee :(
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez KiRi » 10 cze 2015, 08:54

radar88 napisał(a):Pisz uwagi od razu ponieważ to jest istotne jak i dla mnie tak i dla czytających,jeżeli zrobiłem coś nie tak to każda uwaga jest złotem


Trochę za mało jeszcze miałem okazji pojeździć tym wozem. Po prostu z tego co zauważyłem to samochód czasami się "przydusza" przy przyśpieszaniu z niskich obrotów (np. poniżej 2000 obrotów na 3 biegu). Dzieje się to rzadko i zapewne w dużej mierze wynika z mojego niezbyt dobrego przyzwyczajenia do niższego zakresu obrotów. Poza tym rewelacja, wszystko chodzi elegancko.

lukkil napisał(a):jak to odbierasz i masz uwagi potem na forum? ja mówie nieeeeeee :(


To nie uwagi dotyczące roboty, do tej nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Źle to odebrałeś :)

Kaszel91 napisał(a):Rozkoduj sobie nr VIN i dojdziesz czy był KF(2.0) czy B6(1.6).
Tylko te dwa motory szły do X6


Fabrycznie był 2.0 V6, ale Radar88 mówił że nie zgadzały się oznaczenia. W dodatku silnik w komorze był starszy niż samochód, więc bankowo było już coś mocno rzeźbione przy aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez rafał88 » 10 cze 2015, 09:05

Nooo pod maska jest teraz "wow" <spoko> Probe robiles od 0-100km ?? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez julek » 10 cze 2015, 09:43

Wszystko cudnie pięknie, ale po co zostawiliście kolektor od xedosa ? <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez KiRi » 10 cze 2015, 09:59

Cash, baby, cash... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez witek » 10 cze 2015, 10:06

Z kosztów można by jeszcze trochę zejść :) jakie uszczelki pokryw zaworów że taka cena?
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez julek » 10 cze 2015, 10:17

Nie no kurde jak już wykładasz tyle chajsu to nie ma co się ze stówką liczyc na kolektor;/
Niżej parę faktów, które mnie zastanawiają:P

1) Wklejanie uszczelek pokryw na silikon??? Pozatym 10zł za silikon przecież tam poszła 1/10 tubki;p
2) Jak już wywalać tyle chajsu to byście ten kolektor założyli zawsze 10km więcej:P
3) Za jakie grzechy go zalaliście 10w40 :|
4) Oraz cena robocizny no sory, ale dla mnie to trochę przesada <boje się>

Mam nadzieję, że silnik trochę ci posłuży powodzenia w eksplatacji <spoko>

Ps. zmienił bym olej na 5w30 lub 5w40 :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez sylwo » 10 cze 2015, 10:20

julek napisał(a):4) Oraz cena robocizny no sory, ale dla mnie to trochę przesada <boje się>

Zrób to taniej :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Beny » 10 cze 2015, 11:06

Rozrząd średnio 300-350 zł,przekładka silnika od 500 zl wiec cena jak najbardziej ok.Do tego malowanie pokryw/ kolektora.

Niech Kl służy szerokości.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez KiRi » 10 cze 2015, 11:12

sylwo napisał(a):
julek napisał(a):4) Oraz cena robocizny no sory, ale dla mnie to trochę przesada <boje się>

Zrób to taniej :|


Kolega Julek już nie raz pisał mi, że robotę to za coca-colę pewnie by szło załatwić. Niestety w życiu wszystko wygląda inaczej.

Podobnie miałem gdy kiedyś chciałem odnowić felgi do Mondeo. W końcu zrobiłem to sam, bo kogo nie zapytałem to kwoty dość spore leciały. Za to każdy opowiadał, że max 200-300 i miałbym to gotowe z piaskowaniem i lakierowaniem proszkowym – "bo kolega robił". Kilka osób spławiłem mówiąc im, że dam im 400 zł i niech mi te felgi za tydzień przyniosą gotowe.
Tak to już u nas jest, że zawsze robił, mówił albo widział jakiś mityczny kolega...

Co do cen za silikon, itd. – ceny wpisałem po to, żeby ktoś rozważający taki temat miał poczucie ile elementów się na to składa. Ceny są zaokrąglone, nie będę wyszczególniał elementów po 2,50. Jest za to inna sprawa, i ten wspomniany wyżej silikon ładnie to prezentuje: jak chcesz usmażyć jajecznicę, to potrzebujesz 4 jajka. Ale patelnię też trzeba kupić ;)

Jeszcze z innej strony – w moim regionie ceny za robociznę były prawie dwukrotnie wyższe (w tym u osób znanych z forum), każdy chce przecież zarobić więc to nie dziwi. U Radar88 poza dobrą ceną jest jeszcze jedna sprawa, której nie kupi się za pieniądze – jest to uczciwy, pracowity i pomocny człowiek. Gdyby teraz się okazało że trzeba dorzucić za robotę jeszcze dwie stówki to też bym to zrobił, bo "mechanik" który nie ma klapek na oczach, zwraca uwagę na stan wozu i elementów "pobocznych", dzwoni i wyjaśnia każdy detal i służy pomocą i radą jest w obecnych czasach na wagę złota. SIlnik, odpukać, może zachowywać się w przyszłości różnie – przecież nikt do niego nie wejdzie, jest to używka a nie fabrycznie nowy motor – ale praca wykonana przez Kamila była warta zapłaconych pieniędzy i bez wątpienia jest to człowiek godny polecenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez risto77 » 10 cze 2015, 14:42

KiRi napisał(a):
sylwo napisał(a):... jak chcesz usmażyć jajecznicę, to potrzebujesz 4 jajka. Ale patelnię też trzeba kupić...


Nieprawda i jestem w stanie usmazyc ją bez patelni.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez KiRi » 10 cze 2015, 16:45

risto77 napisał(a):
KiRi napisał(a):
sylwo napisał(a):... jak chcesz usmażyć jajecznicę, to potrzebujesz 4 jajka. Ale patelnię też trzeba kupić...


Nieprawda i jestem w stanie usmazyc ją bez patelni.


Na blasze NIEkupionego nigdy pieca albo na rozgrzanym kamieniu – wyjątek potwierdza regułę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Szyna i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy