RF4F – dymi na czarno, szarpie, brak mocy, nie słychać turbo

Postprzez OBeK » 6 cze 2015, 11:29

Witam,

Pewnie gdzieś to już było ale nie znalazłem...
Dotyczy to Mazdy Premacy 2.0 DiTD 2003r (RF4F).

W przeciągu 2-3 dni moc po prostu uciekła, rozpędzanie i jazda 50-60kmh to szczyt możliwości w mieście przy czym za mną wtedy nikogo nie ma, bo takie kłęby dymu idą...

Ale do sedna... problemy jak w temacie:
    dymi na czarno,
    szarpie,
    brak mocy,
    nie słychać turbo, może się mylę ale takie mam wrażenie
    bardzo słabo wchodzi na obroty

Z rzeczy które są na "plus" albo sprawdzone:
    odpala od strzała na zimnym i ciepłym
    trzyma obroty, tzn nie falują na postoju
    kontrolka od świec nie wyrzuca żadnego błędu
    z korka oleju nie dymi
    miesiąc temu robiona głowica, poszła uszczelka
    po odpięciu boost sensora w zasadzie żadnej zmiany
    ok 2 lata temu wymienione uszczelki pod wtryskami i przelewów

Czy są jakieś rzeczy które mogę sprawdzić samemu powiedzmy "bez kosztowo" bo warsztaty od razu zakładają że padło turbo :| a nie chciałbym narazie wywalać worka kasy.
Ewentualnie podrzućcie temat w którym można by zgłębić podobny problem z ewentualnym rozwiązaniem.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Yard » 6 cze 2015, 13:18

1 przeczyść układ paliwowy
2 zmień paliwo
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez OBeK » 8 cze 2015, 19:51

Yard napisał(a):1 przeczyść układ paliwowy

Jakimś konkretnym sposobem, środkiem, czy czymś co jest dostępne na stajach marki STP itp. ?

Yard napisał(a):2 zmień paliwo

tankuję prawie zawsze na Orlenie, nigdy na stacji "krzak", więc czy może to mieć aż taki wpływ?

Jeszcze sprawdzałem czy turbo działa, zdjąłem rure która idzie do/z intercoolera i przy przygazowaniu słychać "świst" z turbiny. Odpiąłem dzisiaj na chwilę przepływomierz i od razu wywala błąd (podobnie jak przy boost sensorze, po odpięciu od razu błąd).
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Yard » 8 cze 2015, 19:59

STP lub inny Xeramic, Liqui Moly
Ja tankuję Dynamica od lat na jednej stacji Lotosu, a paliwo czasami bywa delikatnie mówiąc różne. Kolejne tankowanie i moc wraca i kopcić przestaje.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez OBeK » 12 cze 2015, 21:01

Uwaga.. Problem rozwiązany. Auto znowu rwie asfalt <rotfl>

Problemem nie okazało się paliwo czy coś a.... EGR i zawór nim sterujący.
Mechanik powiedział że zawór sterujący się kończy, a sam EGR się zacina. Aktualnie EGR zaślepiony i auto wróciło do życia.

@Yard, dzięki za chęć pomocy.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy