Wkrótce całkowity zakaz poruszania się po miastach dieslami?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tadziol » 18 maja 2015, 09:17

nemi napisał(a):Widzicie podobieństwa do sytuacji z samochodami stare vs. nowe?

Nie.
Sorry,ale moje zdanie jest inne. Zdaje się,że to ustawa zabrania palenia w piecach na paliwo stałe śmieciami,plastykami,etc. i z tego tytułu możesz zostać ukarany grzywną.
Mój sąsiad pali tylko węglem,ale potrafi tak zasmrodzić całą ulicę,że poruszasz się w żółtym dymie.
To nie jest wina pieca,węgla czy miału tylko tego,że po prostu źle pali w tym piecu.Gdyby spalał inaczej problemu by nie było.
Zakazane jest używanie innych paliw w autach niż ON,LPG,PB.
One mogą generować inne spaliny smród etc....o umykającej akcyzie nie wspomnę ;)
Ale wystarczy zadbać o kondycję silnika/samochodu i nie będzie smrodził.A to czy auto smrodzi i kopci czy też nie powinno leżeć w rękach diagnosty,a dalej Policji czy ITD.
Co z tego,że posiadacz 1,9 TDI czy 2,0 TDCI będzie mieścił się w kategoriach uprawniających go do wjazdu,dajmy na to "zielonej" strefy,jeśli jego pojazd został odpowiednio "stjuningowany" i każde przyspieszanie nim owocuje sadzą ścielącą się po asfalcie ??
wg mnie : gęste sito na przeglądach rejestracyjnych i decyzja diagnosty jaka ma być naklejka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez nemi » 18 maja 2015, 09:25

tadziol napisał(a):Zdaje się,że to ustawa zabrania palenia w piecach na paliwo stałe śmieciami,plastykami,etc. i z tego tytułu możesz zostać ukarany grzywną.

...a dopóki takiej ustawy nie było, można było palić śmieciami i uprzykrzać życie innym. Teraz nowa ustawa ma sprawić, żeby inna grupa ludzi nie uprzykrzała życia innej grupie wyziewami z rury wydechowej i też będzie to prawnie zakazane i karane grzywną ;).


Jedno jest tylko bez sensu – uzależnianie od rocznika. Przez pierwsze powiedzmy 3-4 lata auto powinno domyślnie należeć do danej grupy, a potem w zależności od wyniku badań technicznych w takiej grupie pozostawać lub spadać do grupy niższej. Czyli 100% racji w tym:
tadziol napisał(a):wg mnie : gęste sito na przeglądach rejestracyjnych i decyzja diagnosty jaka ma być naklejka.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Michu_M6 » 18 maja 2015, 09:34

widmo82 napisał(a):Jestem za, ale tylko i wylacznie jeśli diagnosta po specjalistycznym badaniu wyda decyzję

Jestem za <spoko> ostatnio diagnosta pogonił mojego benzyniaka w gazie z przeglądu bo śmierdział jak kochenka gazowa – kazał wyregulować i wrócić.... i co? nie gniewałem się na niego.... zrobiłem – okazało się że sonda lambda uwalona była – i wróciłem i przepuścił....
Diagności jak chcą to mogą ale muszą wszyscy na raz zacząc chcieć – bo dziś się chyba boją że potracą klientów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez widmo82 » 18 maja 2015, 11:41

Z tymi piecami dobre porownanie. Jakoś nikt nie burzy się, że biedne spoleczeństwo i zmusza się ich do spalania normalnych paliw zamiast uzbieranych codziennie smieci.
Sam ogrzewam dom gazem. Blisko 10lat temu wkopalem butle z nadzieją, ze kiedyś jakaś władza/ekolodzy doprowadzą do tego, ze będą za takie EKO ogrzewanie dopłaty. Do dziś mój sasiad pali jakimś eko syfem w efekcie czego jeśli nie schowam auta do garażu to jest pokryte "pyłem wulkanicznym" ;/
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tadziol » 18 maja 2015, 12:28

nemi napisał(a):dopóki takiej ustawy nie było, można było palić śmieciami i uprzykrzać życie innym.

Przecież nadal możesz palić śmieci w piecu...ryzykujesz jedynie grzywną w przypadku gdy Ci to udowodnią.Podobnie jak z "opałem"....lejesz i jedziesz,nic się złego nie dzieje do momentu kontroli,prawda ?

nemi napisał(a):Teraz nowa ustawa ma sprawić, żeby inna grupa ludzi nie uprzykrzała życia innej grupie wyziewami z rury wydechowej i też będzie to prawnie zakazane i karane grzywną

Noooo...czyli masz benzyniaka z 2010 i zgodnie z ustawą prawo wjazdu do niebieskiej strefy,ale co nieco zmodyfikowałeś swój wydech i na miejscu katalizatora pojawiła się strumienica (a co !) oraz tłumik basowy (a jak !).
Jeździsz i trujesz...zgadza się ?
Bekniesz karę dopiero jak Ci udowodnią,że nie masz kata.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brii » 18 maja 2015, 13:18

tadziol napisał(a):Bekniesz karę dopiero jak Ci udowodnią

W ogóle wszystkie przepisy i regulacje są bez sensu bo działają dopiero jak Ci "udowodnią".

Spójrzmy prawdzie w oczy – nikt do samochodu o wartości ~5kzł ani nawet ~10kzł nie będzie wrzucał systemu oczyszczania spalin wartego 3kzł.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 18 maja 2015, 13:27

tadziol napisał(a):Przecież nadal możesz palić śmieci w piecu...ryzykujesz jedynie grzywną w przypadku gdy Ci to udowodnią.Podobnie jak z "opałem"....lejesz i jedziesz,nic się złego nie dzieje do momentu kontroli,prawda ?

Idąc tym tokiem rozumowania dalej będziesz mógł wjechać gdzie będziesz chciał czymkolwiek i "karę chłosty" dostaniesz dopiero jak ktoś się tym zainteresuje.

tadziol napisał(a):,ale co nieco zmodyfikowałeś swój wydech i na miejscu katalizatora pojawiła się strumienica (a co !) oraz tłumik basowy (a jak !).
Jeździsz i trujesz...zgadza się ?

Na to są przepisy już teraz i mogę tylko ubolewać, że nie są respektowane. Pisałem, że sam rocznik nie powinien być wyznacznikiem.
Muszę Cię jeszcze zmartwić – moje auto jest wyposażone w katalizator, EGR i oryginalny tłumik. A co więcej – nie jeżdżę samochodem do centrum zbyt często i używam auta tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Większe zakupy przywozi mi nowiutkie Iveco, a mniejsze przynoszę w rękach bądź załatwiam po drodze przy innej okazji.

Ogólnie jestem za tym, żebyśmy sami siebie chronili w możliwie racjonalny sposób (niestety nie jestem specjalistą w tym temacie i nie wiem, czy rządowa propozycja odniesie pozytywny wpływ i czy jest dobra) równoważąc koszty społeczne z odniesionymi korzyściami. Jeśli Warszawa się trochę odetka (szybszy czas dojazdu do pracy, mniejsze koszty jazdy samochodem) i poprawi się do tego jakość powietrza, to jest to chyba pożądane? Podkreślam: nie jestem w stanie określić, czy ta propozycja jest racjonalna, bo nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale wiem, że jest co poprawiać w naszych miastach.

Na moje oko, to propozycja rządowa jest naprawdę mało wymagająca – w przypadku benzyniaków klasa 5 to auta 14 letnie (a pewnie założenie jest już na 2016 rok, więc 15!), a Diesle mają klasę 4 jako 9 (lub 10) latki. Przecież to już dość wiekowe sprzęty.
W mniejszych miastach i miasteczkach (niskie zarobki) problem pewnie nie dotknie nikogo (poza wyjazdami do jakichś dużych ośrodków miejskich), bo takich stref nikt nie wyznaczy, a w większych aglomeracjach, gdzie zarobki są raczej wyższe tabor samochodowy też jest młodszy. Niemniej jednak nie dysponuję żadnymi statystykami, badaniami czy czymkolwiek takim, więc raczej są to moje spekulacje.

Niemcy zrobili ten krok chyba z 7 lat temu i ciekaw jestem jakie mają tego rezultaty, czy społeczeństwo miało przez to jakieś problemy i czy jakość życia się poprawiła. Niestety nie znam nikogo, kto odczuł to osobiście na własnej skórze.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Grzyby » 18 maja 2015, 13:42

nemi napisał(a):W mniejszych miastach i miasteczkach (niskie zarobki) problem pewnie nie dotknie nikogo (poza wyjazdami do jakichś dużych ośrodków miejskich), bo takich stref nikt nie wyznaczy,

I tutaj wręcz stwierdzę że się mylisz.
Właśnie nie zdziwię się jak to w tych "pipidówkach" (typu Kielce gdzie przez centrum lub w odległości kilkunastu metrów przebiegają główne drogi krajowe – po estakadach lub nie), władze wpadną na pomysł zrobienia "wielkiego świata" i wprowadzą takie strefy. Głównie dając pole do popisu lokalnym strażnikom wiejskim i znajdując kolejne źródło dochodu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 18 maja 2015, 13:50

Kasa z takich rzeczy raczej powinna wpływać do budżetu centralnego...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tadziol » 18 maja 2015, 14:01

brii napisał(a):W ogóle wszystkie przepisy i regulacje są bez sensu bo działają dopiero jak Ci "udowodnią".

100 % racji.Przecież nie jest inaczej...nie wolno jeździć po pijaku,ale tylko bóg jeden wie ilu "nawalonych" przemieściło się samochodem z punktu A do B łamiąc prawo ale unikając kary.

nemi napisał(a):Niemcy zrobili ten krok chyba z 7 lat temu i ciekaw jestem jakie mają tego rezultaty

Podam coś takiego : ostatnio rozmawiałem z moim klientem o DPF-ach. Ma firmę przewozową – autokary.
Stwierdził wprost : "wjeżdża z wycieczką do centrum Berlina i ma przygotowane 200 Euro na mandat (chyba tyle,bo nie pamiętam dokładnie),bo jego autobus nie spełnia jakiejś normy".Wychodzi go to taniej gdyby do tego grzmota miał montować DPF i móc legalnie wjeżdżać.
Dlatego :
brii napisał(a):Spójrzmy prawdzie w oczy – nikt do samochodu o wartości ~5kzł ani nawet ~10kzł nie będzie wrzucał systemu oczyszczania spalin wartego 3kzł.

to też 100 % racji <spoko>

nemi napisał(a):Idąc tym tokiem rozumowania dalej będziesz mógł wjechać gdzie będziesz chciał czymkolwiek i "karę chłosty" dostaniesz dopiero jak ktoś się tym zainteresuje.

Niestety tak.

nemi napisał(a):Muszę Cię jeszcze zmartwić (...)

Wcale mnie nie zmartwiłeś.To fajnie,że masz takie auto i tak je użytkujesz.Nie odbieraj tego co napisałem do siebie,to był ogólny przykład,może źle sformułowany.

Grzyby napisał(a):dając pole do popisu lokalnym strażnikom wiejskim i znajdując kolejne źródło dochodu.

Fotowykrywacze podróbkonaklejek.... <lol>

brii napisał(a):Kasa z takich rzeczy raczej powinna wpływać do budżetu centralnego...

taaa.....chciałbyś...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brii » 18 maja 2015, 14:31

tadziol napisał(a):Podam coś takiego : ostatnio rozmawiałem z moim klientem o DPF-ach. Ma firmę przewozową – autokary.
Stwierdził wprost : "wjeżdża z wycieczką do centrum Berlina i ma przygotowane 200 Euro na mandat (chyba tyle,bo nie pamiętam dokładnie),bo jego autobus nie spełnia jakiejś normy".Wychodzi go to taniej gdyby do tego grzmota miał montować DPF i móc legalnie wjeżdżać.

Wniosek – kara jest nieadekwatna, nie pełni roli prewencyjnej...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tadziol » 18 maja 2015, 15:02

Jak w wielu innych przypadkach na całym świecie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Yoki » 1 cze 2015, 13:25

https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez marcin255 » 1 cze 2015, 15:42

Tylko ciekawe – diesel pierwsza rejestracja 2013 po 2 latach ktoś wycina DPF ale klasa 5 zostaje :|
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez JohnnyB » 1 cze 2015, 21:03

Czyli mając diesla z datą pierwszej rejestracji w 2006 roku, który już posiadał DPF i spełnia normę Euro 5 będę musiał zrobić dodatkowe badania i pobiegać po urzędach aby wjecha do miasta......masakra.

To powinien diagnosta przyklejać taką naklejkę i odnotowywać w dowodzie z autoamtu przy przeglądzie okresowym. W odpowiedziach jawnie piszą że przeglądy są o kant pupy, bo są przeprowadzane nie rzetelnie....i po co w ogóle te przeglądy robić.....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez rafik89 » 1 cze 2015, 21:07

nie śledziłem całego wątku, więc nie wiem czy ktoś o tym wspomniał, ale napiszę. Chyba wszyscy zapominają o tym, że jak jakieś starsze auto wyemituje spaliny w strefie, w której może się poruszać to te spaliny i tak z prądami powietrznymi lub wiatrem przedostaną się do strefy, do której nie może wjechać. Efekt będzie taki, że strefy strefami, ale zanieczyszczenie nie zniknie, lub zniknie w bardzo niewielkim stopniu.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez zadra » 3 cze 2015, 19:09

A ja uważam,że i tak przede wszystkim chodzi o napędzenie rynku sprzedaży nowych aut..
Nas nie stać na takie luksusy, ale mieszkaniec Niemiec, Francji itp.. z chęcią wymienią auto co 4-y lata by mieć komfort wjazdu do centrum miasta.
Oczywiście kupi takie auto na preferencyjnych warunkach oddając swoje aktualne, stare(wszak 4-o letnie)auto w rozliczeniu i dopłacając tyle ile trzeba..
Takie zasady w naszym kraju dopiero raczkuja..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3296 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez brii » 3 cze 2015, 21:41

muunek napisał(a):A ja uważam,że i tak przede wszystkim chodzi o napędzenie rynku sprzedaży nowych aut..

Szczególnie ten argument ma to sens patrząc na to, że nastoletnie benzyny dostaną niebieską plakietkę ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marianek » 4 cze 2015, 08:05

Munek kto jak kto ale Francuzi jeżdżą jednymi z najstarszych aut w europie zachodniej, średnia wymiany auta u nich to 7-8 lat. W brew pozorom nie są bogaci i ich na to nie stać.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez zadra » 4 cze 2015, 12:34

Nie będę się spierał jaki naród jest bogatszy i jak niestarymi autami jeździ.
Mam swoją teorię(spiskową ;) ) i będę ją podtrzymywał.
Ta cała UNIA EU to dobrze obliczona na zyski machina,podobnie jak wszystkie systemy jakosci (iso/aquap/ S6 itd)
Monopolizowanie rynku na całego i czerpanie zysków z wyzysku słabszych gospodarczo rynków.
Ja z ekologią jak najbardziej będę optował ale tylko i wyłącznie z podejściem zdroworozsądkowym.
Jeśli wyprodukowanie nowego auta,użytkowanie go,utylizacja "starego"poprzedniego jeździdła jest ekologicznie uzasadnione,to ja jestem za wymianą,zakazami wjazdu starszych aut itp.
Jednak mam wrażenie,że to tak się nie da.. Tak samo,jak wykonanie rzetelnego pomiaru spalania i generowania tlenków CO2/CO/NOx dla spełnienie odpowiedniej kolejnej wyższej normy jest robotą "na sztukę" -byle przeszło laboratoryjnie w idealnych warunkach wg.zasad określonych w normie..
Czy 2 Lata starsze auto tak bardzo odstaje w rzeczywistości od auta młodszego ale z "nowszej generacji technologicznej" ? Wątpię.. Chodzi o kasę i wymuszenie.. Generowanie kosztów i odliczanie sobie ich w podatkach ktore ktos inny zapłaci.. Świat się kręci,co-nie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3296 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto