Przy 140 km/h zapalają się kontrolki ABS, DSC OFF i TCS/DSC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gabypaw » 26 maja 2015, 08:32

Jak w temacie. Kontrolki gasną dopiero po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika. Jeśli nie przekraczam prędkości 140 km/h to błąd się nie pojawia (zrobiłem tak 400 km i nic).
Po podłączeniu do kompa sczytałem błąd c1234 – błędny odczyt z czujnika ABS w prawym przednim kole.
Czy to oznacza uszkodzony czujnik czy może coś innego, bo jeśli czujnik to czemu błąd pojawia się dopiero przy 140?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2013, 12:16
Posty: 14
Skąd: Wieniec (Włocławek)
Auto: Mazda 6 2.0 SVT 147 KM 2007

Postprzez zas3k » 26 maja 2015, 10:31

może dopiero przy takiej prędkości różnica pomiędzy dwoma czujnikami jest tak duża że wyskakuje błąd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez Pawel 32 » 26 maja 2015, 10:49

Witaj miałem to samo po przekroczeniu 160km zapalały sie kontrolki po wymianie pierścienia ABS bo był jeden ząbek ukruszony . problem rozwiązany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez gabypaw » 26 maja 2015, 11:19

OK
Dzięki za sugestie. Dzisiaj podjadę do mechanika na podnośnik to obejrzymy dokładnie ząbki na pierścieniu.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2013, 12:16
Posty: 14
Skąd: Wieniec (Włocławek)
Auto: Mazda 6 2.0 SVT 147 KM 2007

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 26 maja 2015, 16:36

Wszystkie opony masz takie same, chodzi o wysokość. np. 205/55 muszą mieć wszystkie cztery ten sam profil.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez gabypaw » 26 maja 2015, 18:53

No więc jestem po wizycie u mechanika i niestety jestem głupszy niż przed wizytą.
Pierścień z zębatką sprawdzony i wygląda idealnie, żadnych wyszczerbień ani zabrudzeń (na wszelki wypadek jeszcze obczyszczony ).
Założony nowy czujnik ABS, skasowany stary błąd, wyjazd na autostradę i tym razem po przekroczeniu 130 km/h znowu to samo.
Więc po powrocie założony stary czujnik i sprawdzone szczelinomierzem odległości między czujnikiem a zębatką, w obu przednich kołach taka sama odległość.
W drodze powrotnej znowu ten sam błąd ale znów przy 140 km/h.
Po powrocie do domu podłączyłem komputer i na Forscanie ustawiłem monitorowanie prędkości wszystkich czterech kół i pojechałem sprawdzić, tym razem po lokalnej drodze więc doszedłem tylko do 110 km/h , ale wszystkie cztery koła wskazywały taką samą prędkość +/– 1 km/h.
Wszystkie opony są identyczne.
Nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2013, 12:16
Posty: 14
Skąd: Wieniec (Włocławek)
Auto: Mazda 6 2.0 SVT 147 KM 2007

Postprzez valdi2000 » 26 maja 2015, 22:39

witam
pierścień kolego, przejdź się i na forscanie wyjdzie jak na dłoni, które koło gubi impulsy, ja poradziłem sobie przysuwając lekko czujnik do pierścienia, tzn. zeszlifowałem lekko obudowę plastikową czujnika i czujnik poszedł głębiej do środka, tzn. bliżej pierścienia, i po problemie, powodzenia


pozdrawiam
Paweł
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 45
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez gabypaw » 27 maja 2015, 07:08

Które koło powoduje błąd to ja wiem, bo c1234 oznacza praw przednie koło. Problem w tym, że wszystko już z tym kołem sprawdziłem: zębatka wygląda OK, czujnik nawet był wymieniony na nowy a błąd i tak wyskakuje.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2013, 12:16
Posty: 14
Skąd: Wieniec (Włocławek)
Auto: Mazda 6 2.0 SVT 147 KM 2007

Postprzez valdi2000 » 27 maja 2015, 18:14

witam

no też miałem C1234, wszystko ok wyglądało a jak zmniejszyłem odstęp od pierścienia to przestała zapalać kontrolki, pilnik w dłoń i do roboty

powodzenia

pozdrawiam
paweł
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 45
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez Pawel 32 » 30 maja 2015, 13:13

valdi2000 masz racje tez tak sie dzieje,najlepiej jak wyciągniesz czujnik i dobrze oczyścić piastę pilnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez gabypaw » 31 maja 2015, 18:32

Dzisiaj zrobiłem to co zalecał Valdi2000. Tylko bałem się, żeby za mocno nie popiłować, więc spiłowałem delikatnie. Jutro będę jechał to zobaczę czy będzie efekt.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2013, 12:16
Posty: 14
Skąd: Wieniec (Włocławek)
Auto: Mazda 6 2.0 SVT 147 KM 2007

Postprzez gabypaw » 1 cze 2015, 20:18

Chyba za delikatnie spiłowałem bo kontrolki znów się zapaliły, ale tym razem przy 145
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2013, 12:16
Posty: 14
Skąd: Wieniec (Włocławek)
Auto: Mazda 6 2.0 SVT 147 KM 2007

Postprzez Pawel 32 » 23 lip 2015, 18:40

http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... #wp1025486

Dopisano 23 lip 2015, 18:42:

Podałem stronę tam jest podane odległość czujnika ABS powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6