18 calowe felgi plus opony

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez TomaszDLB » 25 mar 2014, 21:27

Witam mam pytanie – czy do mojej mazdy 6 polift 2007 będą pasowały felgi Dotz Hanzo 17 cali 8J, rozstaw śrub 5x114,3, wymiar śrub 115. Obecnie na tych felgach są opony 225/60R 17 99H. Czy jak zamienię te opony na inne będzie wszystko OK, bo z tego co wyczytałem to chyba przy 17 calach opony będą musiały być 215/50 R17 17x7J ET60 ? Więc chyba nic z tego?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 12:44
Posty: 6
Auto: Mazda 6, benzyna 2000 cm

Postprzez DanielQuattro » 12 paź 2014, 22:03

Nie wiem czy Ci to pomoże, mam GH, koła ori 225/45 R18 7,5J

Ja mam za to pytanie czy jak wsadzę Felę od RX-a 8J to czy nie będzie nic tarło ?? Ma ktoś jakieś doświadczenie ??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 23:10
Posty: 497 (15/1)
Skąd: Wiedeń
Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel

Postprzez matthies » 12 paź 2014, 23:17

nie wiem jak w GH, ale w GG/GY felgi od rexa na luzaku wchodzą na kapciu 225/40, a widziałem że też ktoś bez problemu jeździł na 225/45 i jeszcze na glebie. Śmiem twierdzić, że w GH mimo wszystko jest więcej miejsca.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez DanielQuattro » 14 paź 2014, 10:49

OK, dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 23:10
Posty: 497 (15/1)
Skąd: Wiedeń
Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel

Postprzez Qropatfa » 25 gru 2014, 19:25

Panowie, chciałbym na wiosnę ubrać Madzię w obuwie z rexa więc moje pytanie jest następujące: jaki kolor najbardziej by pasował? Ori/gun metal/czarny | połysk/mat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2014, 20:08
Posty: 116 (0/1)
Skąd: RPZ
Auto: Mazda6 GG LF-DE 2006 2.0 MZR 151KM/180Nm |RX-8|A-Spec|Simota|

Postprzez Dominator » 25 gru 2014, 20:42

Jesli nie sa bardzo zniszczone to na 1 sezon zostawil bym ori, potem mozna isc w odcienie gun metal itp, tak jest w moj gust.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Jerry86 » 22 maja 2015, 01:35

Cześć,
Jakiś czas temu udało mi się zakupić okazyjnie od znajomego felgi R18 (zdjęcie poniżej).
Jako, że były zdjęte z M6 GG to nawet nie sprawdziłem ET i wziąłem, bo cena był dobra.

Dopiero przy poszukiwaniu opon doczytałem się, że mają ET 35, a to hardcore do mojej Madzi :)
Przymierzyłem opony 225/40, które udostępnił mi znajomy i przy mocnym obciążeniu tyłu + bagażnika połączonym z ostrym ruszeniem opona potrafi delikatnie otrzeć o rant nadkola.
Nie chciałbym go na razie giąć i myślę o oponce 215/40/18, która wg moich obliczeń powinna się sprawdzić jeśli nie będę woził bagażnika pełnego worków z ziemniakami :)

Jednak tu pojawił się kolejny problem. Takie opony w zdecydowanej większości mają indeks nośności max 89, a dla M6 GG sugerowane są raczej 91. Na tabliczce jest jednak napisane, że niby na tył można wsadzić nawet 87. Tak samo sugeruje w zimie wątek viewtopic.php?f=412&t=99823

W teorii 89 to nacisk na koło 580kg, więc i tak sporo ponad dopuszczalną masę całkowitą. Jednak zazwyczaj kategorycznie przestrzega się przed sięganiem po opony z niższymi indeksami niż zalecane. Może chodzi o momentaryczne dociążenia np. na nierównościach.

Ktoś może miał podobny problem, albo jeździ na oponach z podobnym indeksem?
Nie chciałbym stanąć pomiędzy wyborem: albo felgi albo gięcie parapetów.

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2015, 00:45
Posty: 5
Skąd: Lublin/Warszawa
Auto: Mazda 6 GG, 2005, 2.0 B, 141KM

Postprzez Dominator » 22 maja 2015, 12:18

Po pierwsze, to nie przejmowal bym sie tymi indeksami.
Po drugie, za wiele chyba wozic nie bedziesz wiec ok.
Jak zalozysz 215/40/18 to bedzie wizualne wrazenie powiekszonej szczeliny, pomiedzy opona a nadkolem ale powinno byc lepiej niz poprzednio jesli chodzi o tarcie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Yoki » 22 maja 2015, 12:21

A ją sądzę, że powinieneś dobrze temat przemyśleć aby nie płacić dwa razy, piszę to na swoim przykładzie.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Michu_M6 » 22 maja 2015, 12:34

Dominator napisał(a):Po pierwsze, to nie przejmowal bym sie tymi indeksami.

pozwolę sobie nie zgodzić się z tą opinią... znam przypadek gdy kolega jechał golfem na wielkiej feldze i oponie z poza "tabelki dla golfa" i.... opona pękła (wada ukryta opony) a później
– nie nie uznano mu gwarancji na oponę,
– a auto które przetarł bo go zniosło musiał naprawiać z własnego OC a swoje auto z własnej kieszeni bo był brak AC....
Czy warto dla indeksu ryzykować takie coś? naprawdę nie ma opon o właściwym indeksie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez tomi911 » 22 maja 2015, 13:21

Pozostaje też kwestia przekłamań na prędkości i dystansie – niższy jednak będzie ten profil, może niewiele ale będzie...
Bo profil 45 jak rozumiem nie da rady? Takie były chyba w 2.3 jako opcja: 215/45R18 89 W.
I tu jak widać jest indeks 89 a z motorem 2.3 jest chyba jednak cięższa.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Jerry86 » 22 maja 2015, 20:40

@Michu_M6
Opony, które mógłbym założyć powinny być 215/40 i niestety po przejrzeniu całego oponeo i prawie całego allegro plus w googlach nie znalazłem opon o takich wymiarach z indeksem 91, max to 89.

@tomi911
215/40/18 ma prawie identyczną wysokość co te na których obecnie jeżdżę czyli 205/55/16. Przekłamywanie prędkości mniejsze niż 0,5%
Sprawdzałem tutaj:
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... te#content

Profil 45 odpada, bo przy moim ET opona z szerokością 225 wystaje minimalnie poza nadkola.
Liczę, że 215 by była na styk (rant znajdowałby się chyba nad załamaniem/krawędzią opony co by dało może dodatkowy centymetr zapasu), ale przy wyższym profilu i ona by ocierała bo by była wyższa.

Nie wiem czy może jestem zbyt nowy i nie załadowało wczorajszego zdjęcia, więc wrzucę po prostu linka z tym jak felga wygląda po założeniu opon 225/40/18.

Mazdajpg_wwqaqea.jpg


Dlatego zastanawiam się właśnie czy ktoś w M6 GG jeździ na letnich z indeksem 89, skoro wg. różnych źródeł w zimie można np jeździć na 87, choć nie znalazłem potwierdzenia na 100%.
Może taka sama naklejka odnośnie wymiarów opon, ciśnienia i indeksu nośności jest dla całej pierwszej serii M6 i jest wzięta poprawka pod delikatnie cięższą GY?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2015, 00:45
Posty: 5
Skąd: Lublin/Warszawa
Auto: Mazda 6 GG, 2005, 2.0 B, 141KM

Postprzez mikiosowa » 11 lut 2017, 14:10

Pasują opony 225/45 r18 nic nie obciera wszystko gra nie wystają poza obrys auta mam zalozone w mazda 6 2006r.
Załączniki
20170211_121258.jpg
Początkujący
 
Od: 12 sie 2016, 09:54
Posty: 9 (0/2)
Auto: Mazda 3.0 v6 USA 2006r.

Postprzez Dominator » 11 lut 2017, 15:53

W hameryce to seria praktycznie więc bez zdziwien <czarodziej>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6