18 calowe felgi plus opony
Witam mam pytanie – czy do mojej mazdy 6 polift 2007 będą pasowały felgi Dotz Hanzo 17 cali 8J, rozstaw śrub 5x114,3, wymiar śrub 115. Obecnie na tych felgach są opony 225/60R 17 99H. Czy jak zamienię te opony na inne będzie wszystko OK, bo z tego co wyczytałem to chyba przy 17 calach opony będą musiały być 215/50 R17 17x7J ET60 ? Więc chyba nic z tego?
- Od: 6 sty 2014, 12:44
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, benzyna 2000 cm
Nie wiem czy Ci to pomoże, mam GH, koła ori 225/45 R18 7,5J
Ja mam za to pytanie czy jak wsadzę Felę od RX-a 8J to czy nie będzie nic tarło
Ma ktoś jakieś doświadczenie 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja mam za to pytanie czy jak wsadzę Felę od RX-a 8J to czy nie będzie nic tarło
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Od: 24 sie 2014, 23:10
- Posty: 497 (15/1)
- Skąd: Wiedeń
- Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel
nie wiem jak w GH, ale w GG/GY felgi od rexa na luzaku wchodzą na kapciu 225/40, a widziałem że też ktoś bez problemu jeździł na 225/45 i jeszcze na glebie. Śmiem twierdzić, że w GH mimo wszystko jest więcej miejsca.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
OK, dzięki
- Od: 24 sie 2014, 23:10
- Posty: 497 (15/1)
- Skąd: Wiedeń
- Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel
Panowie, chciałbym na wiosnę ubrać Madzię w obuwie z rexa więc moje pytanie jest następujące: jaki kolor najbardziej by pasował? Ori/gun metal/czarny | połysk/mat?
- Od: 6 sty 2014, 20:08
- Posty: 116 (0/1)
- Skąd: RPZ
- Auto: Mazda6 GG LF-DE 2006 2.0 MZR 151KM/180Nm |RX-8|A-Spec|Simota|
Cześć,
Jakiś czas temu udało mi się zakupić okazyjnie od znajomego felgi R18 (zdjęcie poniżej).
Jako, że były zdjęte z M6 GG to nawet nie sprawdziłem ET i wziąłem, bo cena był dobra.
Dopiero przy poszukiwaniu opon doczytałem się, że mają ET 35, a to hardcore do mojej Madzi
Przymierzyłem opony 225/40, które udostępnił mi znajomy i przy mocnym obciążeniu tyłu + bagażnika połączonym z ostrym ruszeniem opona potrafi delikatnie otrzeć o rant nadkola.
Nie chciałbym go na razie giąć i myślę o oponce 215/40/18, która wg moich obliczeń powinna się sprawdzić jeśli nie będę woził bagażnika pełnego worków z ziemniakami
Jednak tu pojawił się kolejny problem. Takie opony w zdecydowanej większości mają indeks nośności max 89, a dla M6 GG sugerowane są raczej 91. Na tabliczce jest jednak napisane, że niby na tył można wsadzić nawet 87. Tak samo sugeruje w zimie wątek viewtopic.php?f=412&t=99823
W teorii 89 to nacisk na koło 580kg, więc i tak sporo ponad dopuszczalną masę całkowitą. Jednak zazwyczaj kategorycznie przestrzega się przed sięganiem po opony z niższymi indeksami niż zalecane. Może chodzi o momentaryczne dociążenia np. na nierównościach.
Ktoś może miał podobny problem, albo jeździ na oponach z podobnym indeksem?
Nie chciałbym stanąć pomiędzy wyborem: albo felgi albo gięcie parapetów.

Jakiś czas temu udało mi się zakupić okazyjnie od znajomego felgi R18 (zdjęcie poniżej).
Jako, że były zdjęte z M6 GG to nawet nie sprawdziłem ET i wziąłem, bo cena był dobra.
Dopiero przy poszukiwaniu opon doczytałem się, że mają ET 35, a to hardcore do mojej Madzi
Przymierzyłem opony 225/40, które udostępnił mi znajomy i przy mocnym obciążeniu tyłu + bagażnika połączonym z ostrym ruszeniem opona potrafi delikatnie otrzeć o rant nadkola.
Nie chciałbym go na razie giąć i myślę o oponce 215/40/18, która wg moich obliczeń powinna się sprawdzić jeśli nie będę woził bagażnika pełnego worków z ziemniakami
Jednak tu pojawił się kolejny problem. Takie opony w zdecydowanej większości mają indeks nośności max 89, a dla M6 GG sugerowane są raczej 91. Na tabliczce jest jednak napisane, że niby na tył można wsadzić nawet 87. Tak samo sugeruje w zimie wątek viewtopic.php?f=412&t=99823
W teorii 89 to nacisk na koło 580kg, więc i tak sporo ponad dopuszczalną masę całkowitą. Jednak zazwyczaj kategorycznie przestrzega się przed sięganiem po opony z niższymi indeksami niż zalecane. Może chodzi o momentaryczne dociążenia np. na nierównościach.
Ktoś może miał podobny problem, albo jeździ na oponach z podobnym indeksem?
Nie chciałbym stanąć pomiędzy wyborem: albo felgi albo gięcie parapetów.

- Od: 28 lut 2015, 00:45
- Posty: 5
- Skąd: Lublin/Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG, 2005, 2.0 B, 141KM
Po pierwsze, to nie przejmowal bym sie tymi indeksami.
Po drugie, za wiele chyba wozic nie bedziesz wiec ok.
Jak zalozysz 215/40/18 to bedzie wizualne wrazenie powiekszonej szczeliny, pomiedzy opona a nadkolem ale powinno byc lepiej niz poprzednio jesli chodzi o tarcie.
Po drugie, za wiele chyba wozic nie bedziesz wiec ok.
Jak zalozysz 215/40/18 to bedzie wizualne wrazenie powiekszonej szczeliny, pomiedzy opona a nadkolem ale powinno byc lepiej niz poprzednio jesli chodzi o tarcie.
A ją sądzę, że powinieneś dobrze temat przemyśleć aby nie płacić dwa razy, piszę to na swoim przykładzie.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Dominator napisał(a):Po pierwsze, to nie przejmowal bym sie tymi indeksami.
pozwolę sobie nie zgodzić się z tą opinią... znam przypadek gdy kolega jechał golfem na wielkiej feldze i oponie z poza "tabelki dla golfa" i.... opona pękła (wada ukryta opony) a później
– nie nie uznano mu gwarancji na oponę,
– a auto które przetarł bo go zniosło musiał naprawiać z własnego OC a swoje auto z własnej kieszeni bo był brak AC....
Czy warto dla indeksu ryzykować takie coś? naprawdę nie ma opon o właściwym indeksie?
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Pozostaje też kwestia przekłamań na prędkości i dystansie – niższy jednak będzie ten profil, może niewiele ale będzie...
Bo profil 45 jak rozumiem nie da rady? Takie były chyba w 2.3 jako opcja: 215/45R18 89 W.
I tu jak widać jest indeks 89 a z motorem 2.3 jest chyba jednak cięższa.
Bo profil 45 jak rozumiem nie da rady? Takie były chyba w 2.3 jako opcja: 215/45R18 89 W.
I tu jak widać jest indeks 89 a z motorem 2.3 jest chyba jednak cięższa.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
@Michu_M6
Opony, które mógłbym założyć powinny być 215/40 i niestety po przejrzeniu całego oponeo i prawie całego allegro plus w googlach nie znalazłem opon o takich wymiarach z indeksem 91, max to 89.
@tomi911
215/40/18 ma prawie identyczną wysokość co te na których obecnie jeżdżę czyli 205/55/16. Przekłamywanie prędkości mniejsze niż 0,5%
Sprawdzałem tutaj:
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... te#content
Profil 45 odpada, bo przy moim ET opona z szerokością 225 wystaje minimalnie poza nadkola.
Liczę, że 215 by była na styk (rant znajdowałby się chyba nad załamaniem/krawędzią opony co by dało może dodatkowy centymetr zapasu), ale przy wyższym profilu i ona by ocierała bo by była wyższa.
Nie wiem czy może jestem zbyt nowy i nie załadowało wczorajszego zdjęcia, więc wrzucę po prostu linka z tym jak felga wygląda po założeniu opon 225/40/18.
Dlatego zastanawiam się właśnie czy ktoś w M6 GG jeździ na letnich z indeksem 89, skoro wg. różnych źródeł w zimie można np jeździć na 87, choć nie znalazłem potwierdzenia na 100%.
Może taka sama naklejka odnośnie wymiarów opon, ciśnienia i indeksu nośności jest dla całej pierwszej serii M6 i jest wzięta poprawka pod delikatnie cięższą GY?
Opony, które mógłbym założyć powinny być 215/40 i niestety po przejrzeniu całego oponeo i prawie całego allegro plus w googlach nie znalazłem opon o takich wymiarach z indeksem 91, max to 89.
@tomi911
215/40/18 ma prawie identyczną wysokość co te na których obecnie jeżdżę czyli 205/55/16. Przekłamywanie prędkości mniejsze niż 0,5%
Sprawdzałem tutaj:
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... te#content
Profil 45 odpada, bo przy moim ET opona z szerokością 225 wystaje minimalnie poza nadkola.
Liczę, że 215 by była na styk (rant znajdowałby się chyba nad załamaniem/krawędzią opony co by dało może dodatkowy centymetr zapasu), ale przy wyższym profilu i ona by ocierała bo by była wyższa.
Nie wiem czy może jestem zbyt nowy i nie załadowało wczorajszego zdjęcia, więc wrzucę po prostu linka z tym jak felga wygląda po założeniu opon 225/40/18.
Dlatego zastanawiam się właśnie czy ktoś w M6 GG jeździ na letnich z indeksem 89, skoro wg. różnych źródeł w zimie można np jeździć na 87, choć nie znalazłem potwierdzenia na 100%.
Może taka sama naklejka odnośnie wymiarów opon, ciśnienia i indeksu nośności jest dla całej pierwszej serii M6 i jest wzięta poprawka pod delikatnie cięższą GY?
- Od: 28 lut 2015, 00:45
- Posty: 5
- Skąd: Lublin/Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG, 2005, 2.0 B, 141KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6