Mazda 626 GD FE '92 2.0 90km – Szynowóz

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Szyna » 12 maja 2015, 18:44

Jutro zaczyna się "ostre cięcie". Mechanik na dzień dobry się mnie pyta czy warto to robić <rotfl> Póki co się nie poddaje, zobaczymy co wyjdzie po "otworzeniu" niektórych części. ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 12 maja 2015, 21:02

Wymontowałeś cały środek łącznie z podłogą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Szyna » 12 maja 2015, 21:45

Wszystko poszło wek :P Tapicerka i podłoga będzie prana. Wszystkie maty wygłuszające będą wywalone i w ich miejsce pójdzie nowa, a w pozostałe miejsca będzie położona pianka kauczukowa czy tam silikonowa na wygłoszenia ;) Ale to po spawaniu.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 12 maja 2015, 23:38

No ja kładłem opalarką mate bitumiczną i na to 9mm pianka kauczukowa, 11mm lub 13mm też by spokojnie weszło. 280zł za cały środek. Zamawiałem na bitmat.pl
Wypruj fotele i wypierz tapicerkę w pralce jak ja. Drewniane boczki drzwi normalnie też pod wodą prałem i szorowałem. Jedyne co to błąd, że prałem gąbki z siedzenia.. jest bardzo gruba i trzeba ją dobrze wycisnąć, bo na słońcu nie wyschnie w środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 13 maja 2015, 06:47

Widzę, że okolica mocowania baku też podgnita. tam trzeba kombinowac zeby nie urwać podłogi zdjemujac bak. Cieszy mnie, że reanimujesz blachy :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2609 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Szyna » 13 maja 2015, 20:01

Podłoga od bagażnika już się pierze ;) Za fotele i kanapy wezmę się pewnie w weekend, będę zdejmował tylko tapicerkę i do pralki :)
Bylem dzisiaj zobaczyć postęp prac, niestety jeszcze nic nie ruszyli ale już stoi w środku. Rozmawiałem chwile z jednym z pracowników i już mnie wystraszył że to nie będzie tania zabawa :P Powiedział mi jeszcze ciekawostkę że jeżeli nie pomaluje od razu błotników w kolor to potem mogą wyjść mi tłuste plamy na podkładzie od konserwacji. Prawda to ? Nie chce na razie malować bo nie wiem ile to wszystko wyjdzie kasy :| a chciałem jeszcze zrobić sprzęgło i zawieszenie :]
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 14 maja 2015, 00:02

zawieszenie? uuuuuu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Szyna » 16 maja 2015, 20:37

Weekendowe robótki ręczne ;)
Zdjęcie0022.jpg
Zdjęcie0027.jpg

Rozbieranie tapicerki tylko dla tych co maja dużo czasu i cierpliwości :P
Wszystko trzyma się na takich drucikach które trzeba rozginać kombinerkami albo śrubokrętem.
Zdjęcie0026.jpg
Zdjęcie0029.jpg


A w międzyczasie coś tam zaczęli grzebać przy Madzi.
Zdjęcie0025.jpg


Zastanawiam się ile kupić mat do wygłuszenia podłogi i pianki kauczukowej.
Maty będę kładł w te same miejsca co była oryginalna, a pianka pójdzie na całą resztę i może w drzwi.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 18 maja 2015, 00:46

Obklej całą podłogę matami, nie zastanawiaj się tylko weź miarkę i policz wszystko :D ja już nie pamiętam.. Ale chyba niecałe 2 metry kwadratowe mi wyszły. U mnie czuć różnice wygłuszenia, z tym że muszę grodź wygłuszyć bo słuchać teraz silnik jak od podłogi zrobiło się ciszej...
Załączniki
maty.JPG
DSCN6420.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Szyna » 20 maja 2015, 21:24

Wczoraj prace wyglądały tak:
Zdjęcie0030.jpg
Zdjęcie0031.jpg

Dzisiaj byłem zobaczyć to maja już skończona prawie jedna i druga stronę. Teraz zostało im szpachlowanie, łatanie dziur w bagażniku, nadkolach i podłodze :P Potem zostanie czyszczenie i konserwacja.

Zastanawiam się czy kupić maty samoprzylepne czy te pod opalarkę ? A może nie ma różnicy ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 20 maja 2015, 22:44

Nie ma różnicy. Mata niby ma klej, ale jest sztywna jak plastik, dopiero "pod" opalarką się robi formowalna. Tzn są też bez kleju, tańsze. Ja bym je wziął bo ten klej nic nie daje.


Ile Ci w końcu powiedzieli za blacharkę, malowanie i za konserwację?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Szyna » 21 maja 2015, 18:18

A wiec tak, dzisiaj bylem zobaczyć i blacharka skończona. Błotniki wstawione, progi wstawione, podłoga i nadkola wyspawane. Błotnik jest wyszpachlowany i pomalowany podkładem tak jak próg, wszystkie oznaki korozji pomalowane specjalnym środkiem na rdze, wszystkie wgłębienia szparki i zagięcia zamalowane szczeliwem. Do tego zakonserwowane wszystkie profile i cala podłoga. Oczywiście wszystko było odpowiednio oczyszczone. Ogólnie to mi się podoba i chyba jestem zadowolony, cena pewnie trochę mniej bo za to wszystko powiedział 2000 zł plus moje blachy które wyszły 400 zł. Jutro zabierają się za sprzęgło, powiedzieli że max 500 zł wymiana, a za sprzęgło dałem 400 zł :P Do tego jeszcze muszę zamówić maty. Wiec póki co robocizna 2500, części 1000 <rotfl> , nie wspomnę o malowaniu i moim czasie... :D
Ta miłość jest ślepa :P
W sobotę odbieram samochód wiec zrobię jakieś dokładniejsze zdjęcia aparatem i będziecie mogli ocenić czy warto było wydać tyle kasy ;)
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez chmielu_KL » 21 maja 2015, 19:03

Szyna napisał(a):W sobotę odbieram samochód wiec zrobię jakieś dokładniejsze zdjęcia aparatem i będziecie mogli ocenić czy warto było wydać tyle kasy ;)


Warto czy nie to zależy jak to zostało zrobione... bo z tym bywa różnie no i czy auto zostaje u Cb do końca swoich dni jak tak to pewnie że warto. <spoko> Sam jestem przed podobnym zabiegiem , nadkola tył, nadkola przód, poszycia progów lub progi ;P i szczerze to nie chcę wiedzieć ile to wyjdzie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1840 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Payorez » 21 maja 2015, 20:35

A mi ktoś wmawiał w moim temacie, że 1100zł to dużo za robotę mój magik wziął.. wymiana progów, łatanie nadkoli, podłogi, wnęk, bagażnika + wymiana błotnika + wymienił mi od razu moje amorki i springi i na koniec to wszystko pomalował ( moim kupionym lakierem) i zakonserwował :D Zależy jak się do tego przyłożył. Ogólnie się trzyma. Od razu jak już piszę tutaj to zapytam za pamięci. W nogach pasażera gdy odkleisz matę bitumiczną z tej części ukośnej co już w nadkole się zamienia, jest jak by rozdwojona podłoga i od strony koła jest zwykła gumowa zaślepka. U mnie ona gdzieś wypadała i nie wiem czy mi tam woda nie naleci, ale chyba by nie zrobili pustej wnęki bez żadnego ujścia..? boje się, że tam kiedyś mi ruda zagości bo niczym tego nie zalewałem, a moglem jakaś oliwę wlać..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez DamianoV6 » 23 maja 2015, 01:10

Lepiej jakiś detergent który osuszy to i zaślepić żeby się nie ździwić po 2-3 latach.
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Szyna » 23 maja 2015, 16:09

Samochód odebrany. Za tą kasę myślałem że będzie lepiej to wszystko wyglądać. Znalazłem im dzisiaj jeszcze jedna dziurę która spawali. Zgubili mi śrubę od fotela i sworzeń od drzwi. Przy przełączniku gazu migają wszystkie 4 diody od wskaźnika paliwa, ale wszystko się przełącza i działa bez problemu. Jak zaczynam delikatnie poszczać sprzęgło przy ruszaniu to delikatnie coś bije, ale jak już puszcze całkiem to jest ok. Łapie dopiero przy max wciśniętym pedale, ale to może trzeba jeszcze odpowietrzyć albo podregulować przy pompce. Te korki co są w podłodze musieli dzisiaj jeszcze raz przykleić bo jak dotknąłem to odpadły. Ogólnie chyba naprawdę zacznę sam wszytko robić przy samochodzie :P
Zdjęcia może jutro, samochód i tak będzie stał pewnie kolejny tydzień bo muszę rozebrać kokpit, uszczelnić dmuchawę, położyć maty i poskładać wszystko do kupy. A po pracy mam nie za wiele czasu żeby zrobić wszystko w jeden dzień ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez KMBak » 23 maja 2015, 17:05

Masakra... W każdej dziedzinie życia i branży są dziś prawie same oszołomy. Ja mam wysokie wymagania wobec siebie, ale i wobec innych. Jak oglądam partactwo wokół to się dziwie, że rynek takiego mongolstwa nie zweryfikował... Ale nie – bo Ci co dobrze robią i biorą większą kasę już się zwinęli albo wyjechali. Zostały zasrane lemingi i garstka ludzi, którzy by chcieli, ale z jakiś względów nie mogą. Naprawdę wszystko schodzi na psy. A jak Ty czy ja czegoś wymagamy to patrzą na nas jakbyśmy byli nienormalni, że wymagamy.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Majk500 » 23 maja 2015, 19:57

Popieram przedmówcę <oczy>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Szyna » 24 maja 2015, 00:09

Jak odjeżdżałem to powiedziałem że jestem upierdliwym klientem i na pewno tam po niedzieli wrócę <rotfl>

Dopisano 24 maja 2015 0:12:

Aaa i jeszcze centralny nie działa ale to może wina baterii w kluczyku.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 24 maja 2015, 08:31

Szyna napisał(a):Łapie dopiero przy max wciśniętym pedale, ale to może trzeba jeszcze odpowietrzyć albo podregulować przy pompce.


Dolej płynu i pomachaj pedałem trochę. Kiedyś myślałem, że sprzęgło mi się kończy :)
Odpowietrznik od tego układu jest CHYBA przed skrzynią biegów.

KMBak napisał(a):A jak Ty czy ja czegoś wymagamy to patrzą na nas jakbyśmy byli nienormalni, że wymagamy.


<spoko> Dobrze prawisz człowieku. Każdy bierze hajs i mówi, że zrobił najlepiej jak się dało a nie raz bez doświadczenia sami byśmy ogarneli dużo rzeczy lepiej... Ja w ten sposób przepłaciłem za blacharkę, która nie wytrzymała roku.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2609 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy