Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero ≡USA style≡ – by pawcio1017™

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez talk_about85 » 9 maja 2015, 08:57

Strasznie droga ta Mazda :(. Nie znam sie az tak na mechanice wiec w tej materii nie bede pisal ale ciekawe co by bylo gdybys nie mial tych 3-4 tys. na remont i przypuszczam ze wieksza czesc ludzi kupujacych w dzisiejszych czasach uzywany samochod wydaje na niego praktycznie ostatnie pieniadze albo podpiera sie kredytem.... O tej sytuacji nie powinien zostac poinformowany poprzedni warsztat ktory robil silnik i ewentualnie miec roszczenia do niego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez rafał88 » 9 maja 2015, 09:16

Wg mnie spier...ona robota... Ludzie robia remonty i takie kwiatki nie wychodza, ja poszedlby do tych pajacow co robili remont i pokazal im jacy to są z nich "fachowcy"... I niech robia motor tumany...

Przeciez wiekszosc zrzuca olej po 1 tysiaku albo nieco pozniej a kolejne wymiany co 10-12-15kkm i jakos gladzi cylindra nie rysuje.


Szkoda tylko,ze trzeba motorownie 2 raz robic po tak krotkim czasie od remontu ..
A Ty pawciu tez pierdzielisz .. Jakby sie pierscirnir w tak szybkim tempie scieraly to ile by zostalo tych pierscieni po 100kkm??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzegorz K » 10 maja 2015, 14:15

Ja na mechanice się nie znam, ale mając swojego ZAUFANEGO mechanika też olałbym reklamacje w warsztacie, który spieprzył robotę za pierwszym razem...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez pawcio1017 » 11 maja 2015, 22:33

arafal21 napisał(a):Szkoda tylko,ze trzeba motorownie 2 raz robic po tak krotkim czasie od remontu ..
A Ty pawciu tez pierdzielisz .. Jakby sie pierscirnir w tak szybkim tempie scieraly to ile by zostalo tych pierscieni po 100kkm??



Nie pierdzielę tylko powtarzam co stwierdził mechanik po rozebraniu i oględzinach motoru :P Nikt nie mówi, że pierścienie docierały się 7tyś km, tylko że po ich dotarciu przez tych pierwszych kilkaset km powstał ponownie minimalny luz, który potem przyniósł takie skutki podczas dawania w palnik... Ojciec oglądał rozebrany silnik i rzeczywiście są spore rysy na pierwszym cylindrze. Panewki, wał, głowica na szczęście nie ucierpiały także jeszcze jest sens ratować ten silnik i z tego pozostaje się cieszyć.


Z tego co wiem jutro silnik ma jechać do Olsztyna do firmy, która zrobi tulejowanie, honowanie i złoży to wszystko do kupy. Jak się w miarę szybko ogarną to są szanse, że odbiorę złożone auto w sobotę będąc w Ostródzie. Po konsultacjach z Nynuchem dla pewności powiem żeby sprawdzili jeszcze ciśnienie oleju, czy oby na pewno pompa daje radę przy wysokich obrotach <oczy> I pozostanie mieć nadzieję, że będzie to dalej jeździć nie wybuchając przy 200 <faja>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez francesco_franco » 12 maja 2015, 06:33

No to powodzenia Kolego. Według mnie potwierdziła się stara zasada, że jak już ściągasz głowicę robisz panewki, pierścienie etc. to trzeba zrobić kompletnie wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Mieczyslaw » 14 maja 2015, 12:11

Ja tylko sie zapytalem co sadzi o tym Pawcio ;) swoja droga nie wiedzialem/zapomnialem, ze auto kupione od forumowicza i dokladnie opisana jest jego historia w NM.
Czytam co sie stalo i nie moge uwierzyc troche i moim zdaniem jest to kompletny brak wiedzy mechanika, ktory robil remont poprzednim razem. Takm mi przyszlo do glowy, ze nawet zarobic nie chcial bo wiekszosc mechanikow szuka jeszcze czegos do naprawy/poprawy podczas takich duzych napraw
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez pawcio1017 » 14 maja 2015, 19:47

Kolejne złe wieści...

Wczoraj cały silnik pojechał do wspominanego zakładu do Olsztyna. Po dokładnym pomierzeniu wszystkiego okazało się, że korbowód pierwszego cylindra jest krzywy (co też prawdopodobnie miało bezpośredni wpływ na przytarcie się tego cylindra...) :|

Jak by jeszcze było mało, pomierzyli dokładnie wał i jeśli mają dawać gwarancję to jednak też konieczny jest szlif bo przez ten cały bajzel panewki się już lekko przypiekły i nie ma sensu tego tak zostawiać...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez benq323 » 14 maja 2015, 22:32

Jedyne pocieszenie ze będziesz miał nowy motor ale całej reszty współczuję :/
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez marcin255 » 14 maja 2015, 22:43

Jakieś podejrzenia dlaczego taki bajzel ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez trzydziech » 16 maja 2015, 22:33

biedy Pawcio :( to kara za pozbycie się Z5 <nie powiem>
tak całkiem na serio to nadal opłaca się robić? nie lepiej wsadzić jakiś nieotwierany silnik z mniejszym przebiegiem? przykra sprawa.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez wilusjdm » 17 maja 2015, 17:53

Współczuje... nie dość, że szukałeś dłuższy czas (wymarzonej) M3. To teraz jeszcze musisz włożyć sporą ilość $ żeby to jeździło ehh... przykra sprawa. Najgorzej boli to, że osoba która to składała "umywa ręce" <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 15:08

o masakra :/ i to zaraz po kupnie auta takie kwiatki :/ Robisz dalej rozumiem?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez pawcio1017 » 20 maja 2015, 00:20

marcin255 napisał(a):Jakieś podejrzenia dlaczego taki bajzel ?


Jedyne sensowne wytłumaczenie skrzywienia korbowodu to spotkanie zaworów z tłokiem które miało miejsce zaraz po złożeniu silnika przez wspominanego "mechanika". Wszystko wskazuje na to, że uszkodzeniu uległy wtedy jednak nie tylko zawory... Panewki to już raczej tylko efekt opiłków z gładzi cylindra w silniku.

trzydziech napisał(a):biedy Pawcio :( to kara za pozbycie się Z5 <nie powiem>
tak całkiem na serio to nadal opłaca się robić? nie lepiej wsadzić jakiś nieotwierany silnik z mniejszym przebiegiem? przykra sprawa.


Żebyś wiedział, że coraz bardziej zaczynam żałowac sprzedaży czerwonej <glupek2> Co do drugiego silnika – jesteśmy na granicy opłacalności remontu, bo tak na prawdę jakiś sensowny, w miarę pewny silnik + robocizna wyszłoby nadal trochę drożej (wg Nynucha pasuje tutaj tylko motor od 3 lub od 5, a takich w sensownym stanie jest stosunkowo mało co za tym idzie, trzymają ceny). Plus będzie taki, że tutaj teoretycznie będę już wiedział co mam w środku i teoretycznie wszystko będzie nowe i z gwarancją, a przy kupnie używanego silnika też różnie bywa...


Wczoraj silnik wrócił z Olsztyna, do soboty powinno być już wszystko poskładane. Tylko trzymać kciuki, żeby jakieś kwiatki nie wyszły po drodze.


Żeby nie było, że przy aucie zastój – kupiłem gniazdo zapalniczki <lol> Uchwyt już jest, jeszcze tylko dorwę gniazdo bezpiecznika i można ruszać z montażem CB

IMG_20150520_000954.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez kalesoon » 20 maja 2015, 00:32

Jeżeli pojawiły się opiłki, poproś by dobrze smok olejowy wyczyścili i miskę, bo przez opiłki może się pompa zatrzeć (ja miałem przez to wymienianą pompę....).

Będzie dobrze! Będziesz miał silnik dobrze złożony, z gwarancją i na dobrych częściach – o wiele lepsza opcja niż najlepszy silnik z drugiego obiegu! Przy odpowiedniej eksploatacji posłuży Ci na setki tysięcy km ;) (też się łudzę, że taki los mnie spotka z moim remontowanym <faja> )
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez matthies » 20 maja 2015, 17:57

smok olejowy w benzyniaku?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kalesoon » 20 maja 2015, 20:22

matthies napisał(a):smok olejowy w benzyniaku?


Moja wiedza techniczna chyba się skończyła w tym momencie... Chodziło mi o elementy, które mają styczność z olejem, jak są opiłki metalu, to pasuje porządnie wyczyścić układ z zanieczyszczonego oleju.

Mea culpa! Jeżeli wprowadziłem kogokolwiek w błąd.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez caroleck » 20 maja 2015, 21:04

nie no Paweł współczuje ci wydatków :( w 4tysiach się zmieścisz ?? :)
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez rafał88 » 20 maja 2015, 21:05

Dlatego po remoncie nie jezdzi sie dlugo oleju, tylko 1kkm i zmiana. Zeby wlasnie pompa nie pompowala smieci. Choc ja mam 1.5kkm zrobione ponad:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawcio1017 » 21 maja 2015, 00:01

matthies napisał(a):smok olejowy w benzyniaku?


no a czemu by nie?


caroleck napisał(a): w 4tysiach się zmieścisz ?? :)


nie :(


arafal21 napisał(a):Dlatego po remoncie nie jezdzi sie dlugo oleju, tylko 1kkm i zmiana. Zeby wlasnie pompa nie pompowala smieci. Choc ja mam 1.5kkm zrobione ponad:/


Z tego co wiem olej był zmieniany 1000km po remoncie. Przy krzywym korbowodzie choćbym zmieniał olej co 500km to w końcu by to i tak raczej wyszło
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez rafał88 » 21 maja 2015, 07:57

Zle mnie zrozumiales :P Chodzi o to co kalesoon napisal, zeby uklad wyczyscic z syfu ;)

Szkoda ,ze podczas remontu swojej zpięć nie zrobiles foty smoka... Mniej wiuecej tak tok wygladalo po zdjeciu miski, tak akurat w dlon bylo.,

To dosyc Cie bedzie to kosztowac... <głaszcze> A kiedy ogolnie autko bedzie sprawne ,zeby dalej smigac?
Załączniki
Smok olejowy.JPG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy