Mazda6 GG LF 2,0+LPG '06 AT

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez pablo33 » 16 maja 2015, 23:04

Marwis napisał(a):LPG już na pokładzie


I jak się jezdzi na LPG, spalanie zadowalające :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 01:16
Posty: 658 (3/4)
Skąd: Janow Lubelski
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 km Exclusive, 2006r. LPG Stag 300 Premium
Czarna Śliwka

Postprzez Danmazda » 16 maja 2015, 23:07

Ja swoją pierwszy raz zrobiłem trasę po wymianie sondy, trasa mi wyszła 9,3/100km :)
I nie była to spokojna jazda :D
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Marwis » 17 maja 2015, 12:16

Spalania na gazie jeszcze nie znam, taka spora butla powinna mi na 1,5 tygodnia do pracy wystarczyć.
A w jeździe nie ma różnicy, nie czuje kiedy się przełącza (przełączenie ustawione na 28*C)

Geniek napisał(a):... A olej w skrzyni wymień. Swoje już przelatał i parę latek też już ma.

Olej raczej fabryczny, bo nie ma nim nic w zapisach serwisowych. Mało automatów ludzie mają więc trudno jakieś sensowne porady zebrać. "Jak dobrze działa to nie wymieniaj, ktoś kiedyś wymienił i musiał do naprawy oddać" :)
Ogólnie skrzynia dobrze działa (chyba, mój pierwszy automat) jedynie zauważyłem że przy większym przyspieszaniu jak wbija 4 bieg to czuć wyraźnie szarpnięcie/stuknięcie.
Z tego co wyczytałem to jeśli już wymieniać olej to tylko metodą dynamiczną, a to trochę też kosztuje :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez WisniaUs » 17 maja 2015, 13:06

Marwis napisał(a): jeśli już wymieniać olej to tylko metodą dynamiczną,


NIe idz tą drogą!!!!!

Wmien grawitacyjnie ,co spłynie to spłynie a reszte uzupelnij i bedzie na lata.Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez Marwis » 17 maja 2015, 16:48

Ale spłynie pewnie tylko połowa oleju, to taka trochę lipa chyba a nie wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez WisniaUs » 17 maja 2015, 17:38

Tak,spłynie połowa ok 4 ltr i tak ma być.
WisniaUs
 

Postprzez brodaM6 » 18 maja 2015, 05:46

Oj ,a z konektora ,słyszałem ze jednyna słuszna wymiana to dynamiczna ,tak tez uczyniłem po zakupie trzy lata temu i jest <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Franiu2004 » 21 maja 2015, 07:09

Ja również wymieniłem dynamicznie. To fakt sporo to kosztuje, bo u mnie czysty olej zaczął lecieć po wpompowaniu ok12l (1l= +/– 60zł) – (po niecałych 8 litrach, bo z tego co pamiętam tyle wchodzi w skrzynie, jeszcze leciał brudny olej :/ ale to jest zabieg, który robisz raz na kilka dobrych lat.
Nie wiem czy spuszczenie połowy oleju i dolanie nowego to dobra metoda – wydaje mi się, że rozcieńczysz tylko ten "szlam" i tyle.
Jak wymieniałem to wyglądało to podobnie jak na poniższym filmiku (wymiana u tego samego mechanika)
https://www.youtube.com/watch?v=7oey5wVsrk0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 10:35
Posty: 31
Skąd: Poznań
Auto: BYŁA: Mazda 626 GF 2.0 115KM 2000r.
JEST: Mazda 6 GG 2.0 147KM 2005r. AT LPG

Postprzez Marwis » 23 maja 2015, 20:22

Po deszczyku
P1120102.JPG


Wracając do oleju w skrzyni, jak bardzo czerwony powinien być? U mnie na bagnecie jest raczej brązowy. Tak się zestarzał czy to może inny typ oleju?
P1120104.JPG
P1120106.JPG
P1120103.JPG


Jaki olej należy zalać, wg specyfikacji ma być ATF MV. Dexelia ATF MV nie jest łatwo dostępna; Motul MULTI ATF bez problemu można kupić i powinien pasować (wg jego danych Mazda JWS 3317, ATF M-V, 6-sp AT)
Filtr da się wymienić bez wybebeszania skrzyni?

Poszperałem trochę w necie, szarpnięcia przy zmianie biegu z 3 na 4 pod obciążeniem w tej skrzyni nie tylko u mnie występowały, niestety nie bardzo wiadomo z jakiego powodu. W jednym przypadku pomogło wyregulowanie zaworów, więc i ja niebawem będę musiał zajrzeć pod dekiel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Franiu2004 » 26 maja 2015, 06:54

Marwis napisał(a):Wracając do oleju w skrzyni, jak bardzo czerwony powinien być? U mnie na bagnecie jest raczej brązowy. Tak się zestarzał czy to może inny typ oleju?

No olej jest już brązowy – pora na wymianę. U mnie była podobna "breja" z tego co widziałem w dwóch pięciolitrowych butelkach:) Kolor jaki powinien mieć mniej więcej masz na filmiku, który załączyłem w poprzednim poście (dolny wskaźnik). Taki jest oczywiście nowy olej. Ja w tej chwili po przejechaniu ok 15 tyś po wymianie mam nadal czerwony ale już nie tak intensywnie (zaczyna wchodzić w brązowy).
Ja mam skrzynie zalaną dexelią niestety nie pomogę jakie zamienniki można dać...
U mnie delikatne szarpnięcie z 3 na 4 występowało tylko zimą i tylko za pierwszym przełożeniem po odpaleniu. Teraz już chodzi gładko. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 10:35
Posty: 31
Skąd: Poznań
Auto: BYŁA: Mazda 626 GF 2.0 115KM 2000r.
JEST: Mazda 6 GG 2.0 147KM 2005r. AT LPG

Postprzez oldwin » 26 maja 2015, 22:47

Marwis napisał(a):
Jaki olej należy zalać, wg specyfikacji ma być ATF MV. Dexelia ATF MV nie jest łatwo dostępna; Motul MULTI ATF bez problemu można kupić i powinien pasować (wg jego danych Mazda JWS 3317, ATF M-V, 6-sp AT)
Filtr da się wymienić bez wybebeszania skrzyni?


ten Motul jak najbardziej może być.. Dexelie dostaniesz np. w Fox Rzeszów http://www.fox.rzeszow.pl/OLEJ-MAZDA-DEXELIA-ATF-M-V-1L%284,253648,242281%29.aspx

Filtr wymieniasz poprzez zdjęcie miski olejowej skrzyni – na wcisk wchodzi, potrzeba nowy filtr + uszczelka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez Marwis » 28 maja 2015, 00:00

Wychodzi na to że w tych skrzyniach szarpnięcia z 3 na 4 to nie pojedyncze przypadki.
Filtr oryginalny u Foxa prawie 400zł :| Zamiennik VAICO w IC 218zł, w opisie jest że to do czterobiegowej skrzyni, ale wygląda tak samo.
Ciągle prószy mi się na silnik z izolacji spod górnej osłony, można się tego pozbyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez WisniaUs » 28 maja 2015, 00:06

Marwis napisał(a):Wychodzi na to że w tych skrzyniach szarpnięcia z 3 na 4 to nie pojedyncze przypadki.
Filtr oryginalny u Foxa prawie 400zł :| Zamiennik VAICO w IC 218zł, w opisie jest że to do czterobiegowej skrzyni, ale wygląda tak samo.
Ciągle prószy mi się na silnik z izolacji spod górnej osłony, można się tego pozbyć?


U mnie w 2011 roku jeszcze w usa zostal wgrany nowy soft do skrzyni w serwisie mazdy i szarpanie znikło.Gdyby nie to ze mialem tam kolege to pewnie bym tego do dzisiaj nie mial zrobionego.Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez matthies » 28 maja 2015, 07:37

Marwis można to wywalić i przykleić coś zupełnie innego. Sam to przerabialem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Geniek » 28 maja 2015, 09:52

Marwis napisał(a):Wychodzi na to że w tych skrzyniach szarpnięcia z 3 na 4 to nie pojedyncze przypadki.
Filtr oryginalny u Foxa prawie 400zł :| Zamiennik VAICO w IC 218zł, w opisie jest że to do czterobiegowej skrzyni, ale wygląda tak samo.
Ciągle prószy mi się na silnik z izolacji spod górnej osłony, można się tego pozbyć?

U mnie też w zimie lubi szarpnąć przy zmianie z 3 na 4. Dlatego z reguły po odpaleniu czekam parę minut aż się olej w skrzyni rozgrzeje i jest lepiej. Jak tylko temp na zewnątrz jest powyżej 0 to tego problemu nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez WisniaUs » 28 maja 2015, 20:04

Geniek napisał(a):Dlatego z reguły po odpaleniu czekam parę minut aż się olej w skrzyni rozgrzeje


Ja tak robie zawsze czy lato czy zima zawsze ruszam autem jak juz spadnie z obrotów (ssania) do normalnych.Inaczej nie ruszam z miejsca i moze i dlatego skrzynia mi śmiga jak nówka <spoko> <spoko> <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Geniek » 28 maja 2015, 21:22

WisniaUs napisał(a):Ja tak robie zawsze czy lato czy zima zawsze ruszam autem jak juz spadnie z obrotów (ssania) do normalnych.Inaczej nie ruszam z miejsca i moze i dlatego skrzynia mi śmiga jak nówka <spoko> <spoko> <spoko>

Pewnie tylko w lato to ze ssania schodzi momentalnie. A na moją skrzynię też nie mogę narzekać. Chodzi jak ta lala hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez oldwin » 28 maja 2015, 22:34

Marwis napisał(a):Filtr oryginalny u Foxa prawie 400zł :| Zamiennik VAICO w IC 218zł, w opisie jest że to do czterobiegowej skrzyni, ale wygląda tak samo.


jakieś chore ceny.. filtr jest do dostania za niecałe 100,– toż to kawałek zgrzanego plastyku z wkładem..

np. http://fenix.com.pl/2364-filtr-automatycznej-skrzyni-biegow-ft1210-proking-ford-focus-mazda-3-5-6-protege.html#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez WisniaUs » 28 maja 2015, 23:21

Wymiana oleju z filtrem,olejem i nową uszczelką powiedziano mi 350 zl. <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Marwis » 29 maja 2015, 01:28

WisniaUs napisał(a):U mnie w 2011 roku jeszcze w usa zostal wgrany nowy soft do skrzyni w serwisie mazdy i szarpanie znikło.Gdyby nie to ze mialem tam kolege to pewnie bym tego do dzisiaj nie mial zrobionego.Pozdrawiam

Zgraj mi na dyskietke :D
Trzeba by spróbować w ASO, tylko ciekawe czy będą potrafili zmienić soft :|
Geniek napisał(a):U mnie też w zimie lubi szarpnąć przy zmianie z 3 na 4. Dlatego z reguły po odpaleniu czekam parę minut aż się olej w skrzyni rozgrzeje i jest lepiej. Jak tylko temp na zewnątrz jest powyżej 0 to tego problemu nie ma.

U mnie temp. oleju nie ma to większego wpływu.
oldwin napisał(a):jakieś chore ceny.. filtr jest do dostania za niecałe 100,– toż to kawałek zgrzanego plastyku z wkładem..

np. http://fenix.com.pl/2364-filtr-automaty ... tege.html#

No to jest przystępna cena :)
Ten filtr jest do czterobiegowej skrzyni, w 5-biegowej jest taki sam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy