problem ze wskaźnikiem temperatury – pomóżcie :–/
Strona 1 z 1
Witam,
Mam Mazdę 323f, 15 16V DOHC, 1997r,
Mam problem ze wskazaniem temperatury na desce rozdzielczej. Po przekręceniu kluczyka wskazanie temperatury od razu wskazuje najwyższą temperaturę (wskaźnik w zawrotnym tempie wędruje na H).
Nie ma znaczeni czy ciepły czy zimny silnik. Mimo wskazań wysokiej temperatury wiatrak się nie załącza. Po odpięciu kostki od czujnika uruchamia się awaryjnie.
Po wymianie czujnika 3 pinowego wkręconego w blok silnika nic się nie zmieniło.
Proszę o pomoc i pomysły.
Mam Mazdę 323f, 15 16V DOHC, 1997r,
Mam problem ze wskazaniem temperatury na desce rozdzielczej. Po przekręceniu kluczyka wskazanie temperatury od razu wskazuje najwyższą temperaturę (wskaźnik w zawrotnym tempie wędruje na H).
Nie ma znaczeni czy ciepły czy zimny silnik. Mimo wskazań wysokiej temperatury wiatrak się nie załącza. Po odpięciu kostki od czujnika uruchamia się awaryjnie.
Po wymianie czujnika 3 pinowego wkręconego w blok silnika nic się nie zmieniło.
Proszę o pomoc i pomysły.
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
Może tez być jakieś zwarcie na przewodach lub uszkodzenie w tablicy wskaźników.
Nikt raczej tego tak na odległość nie zdiagnozuje w 100%.
Stało się to nagle (np. po jakiejś ingerencji w elektrykę) czy tez jest od początku?
Uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Nikt raczej tego tak na odległość nie zdiagnozuje w 100%.
Stało się to nagle (np. po jakiejś ingerencji w elektrykę) czy tez jest od początku?
Uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie wiem od kiedy kupiłem samochód z takim dodatkiem i teraz próbuje to naprawić.
Dopisano 11 maja 2015, 19:05:
ale nie powinno być tak ze jak wskaźnik jest na H na najwyższym polu to powinien włączyć się wentylator ?
Dopisano 11 maja 2015, 19:05:
ale nie powinno być tak ze jak wskaźnik jest na H na najwyższym polu to powinien włączyć się wentylator ?
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
Jak wyjmiesz wtyczkę z czujnika to o ile sie nie mylę też wentylator powinien się włączyć.
W normalnych warunkach to Z5 trzeba aby trochę popracować aby się zagrzać na tyle by wentylator chciał się załączyć.
Jak wskaźnik zachowuje się po odpięciu wtyczki z czujnika?
W normalnych warunkach to Z5 trzeba aby trochę popracować aby się zagrzać na tyle by wentylator chciał się załączyć.
Jak wskaźnik zachowuje się po odpięciu wtyczki z czujnika?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tak własnie jest jak się wyjmie wtyczkę to się włączy.
po odpięciu spada na zero( po dotuleniu do masy znowu skacze do maxa).
po odpięciu spada na zero( po dotuleniu do masy znowu skacze do maxa).
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tak nowy kupiony 100 zł z groszami i dalej tak samo się zachowuje, już nie mam pomysłu
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
Pozostaje jeszcze opcja, że ten nowy czujnik jest "sprawny inaczej" bo nic więcej mi nie przychodzi do głowy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mam to samo, pisałem o tym w tym temacie
viewtopic.php?f=454&t=181736
Kupiłem nowe liczniki, będę to na dniach montował i powiem, czy wskazówka normalnie działa. Bo jeśli nie to .... Nie chcę nawet myśleć.
viewtopic.php?f=454&t=181736
Kupiłem nowe liczniki, będę to na dniach montował i powiem, czy wskazówka normalnie działa. Bo jeśli nie to .... Nie chcę nawet myśleć.
- Od: 4 maja 2015, 17:38
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM
okej to czekam na odp, bo już wszystko sprawdziłem i nie wiem gdzie jest przyczyna, a wentylator się nie załącza z podpiętym czujnikiem raczej, bynajmniej na postoju nie
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
mathow jak Ci poszło z wymianą zegarów??
A ma może ktoś kabel do podpięcia Mazdy do kompa???
I jeszcze jedna prośba może ktoś ma dostęp do schematów czujnika temperatury i odpowiedzialnych za nie sterowników???
A ma może ktoś kabel do podpięcia Mazdy do kompa???
I jeszcze jedna prośba może ktoś ma dostęp do schematów czujnika temperatury i odpowiedzialnych za nie sterowników???
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
Dragon1202 – popatrz do FAQ a znajdziesz tam wszystko co ci potrzebne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
sprawdzałem, ale temat z temperatura silnika został usunięty.
To jakie macie jeszcze pomysły z tym czujnikiem? został zmieniony na nowy i to samo na starym co na nowym po przekręceniu stacyjki od razu wędruje na max na H, i wentylator się też nie włącza dopiero po odpięciu wtyczki chodzi bo ma wtedy chodzić, pomocy
A i przekażnik ka32 sprawdzony
To jakie macie jeszcze pomysły z tym czujnikiem? został zmieniony na nowy i to samo na starym co na nowym po przekręceniu stacyjki od razu wędruje na max na H, i wentylator się też nie włącza dopiero po odpięciu wtyczki chodzi bo ma wtedy chodzić, pomocy
A i przekażnik ka32 sprawdzony
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
okej dzięki za odpowiedz bo miałem właśnie kupować zegary, tez dałem do elektryka właśnie ale nic nie znalazł narazie
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości