Uszkodzona panewka

Postprzez Riki » 29 lis 2010, 23:28

mikolaj napisał(a): zawór SPV

SCV ;)

mikolaj napisał(a):Dziś odebrałem samochód, silniczek mruczy aż miło, chyba nigdy go w takim stanie nie miałem.


<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 30 lis 2010, 14:07

Najwazniejsze jest to ze madzia znowu jezdzi ...Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 30 lis 2010, 14:39

Jaksa napisał(a):Najwazniejsze jest to ze madzia znowu jezdzi ...Pozdrawiam J

no ale jakość też tu jest istotna...tzn jak jeździ!
no bo ile to aut jeździ po drogach, które to chcemy jak najszybciej wyprzedzić, z takich czy innych powodów.. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez glusio » 26 lut 2013, 19:33

Witam, posiadam mazdę 6 w której zatarło panewkę na 3 cylidrze korbowodową , po rozebraniu okazło się że już ktoś robił mój silnik panewki korbowodowe 0.50 czyli 2 szlif a główne nominalne , proszę o poradę co robic czy oddac wał do szlifu , czy lepiej wymienic silnik
proszę o poradę
pozdrawiam
glusio
 

Postprzez nynuch76 » 26 lut 2013, 20:47

To mechanik powinien zweryfikować stan silnika i podpowiedzieć co jest do zrobienia i podać koszty takiej naprawy. Mało prawdopodobne jest to że kupisz silnik w idealnym stanie technicznym one nie są coraz nowsze

galaxy s3-tapatalk®
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez flywin » 26 lut 2013, 22:42

jak wał miał 2 szlif to już nie ma sensu robić 3, lepiej kupić nowy bądź używany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Enduro » 28 lut 2013, 11:59

po zatarciu i tak 3 nie wyda..
E.
Ostatnio edytowano 28 lut 2013, 12:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Thadeuss » 1 mar 2013, 00:39

Witam wszystkich jestem tu nowy szukałem na forum lecz nie znalazłem
Posiadam Mazdę 6 2.0 citd 136KM zrobiłem kapitalny remont silnika wszystko nowe wał po szlifie nowe panewki główne i korbowodowe blok wytulejowany po honowaniu nowe Tłoki nowe pierścienie głowica po remoncie nowe uszczelniacze prowadnice nowe zawory.
Wpakowałem dużo kasy w ten silnik nie licząc swojej pracy.
Silnik złożony nowy olej filtry.
Silniczek odpalił chodzi cicho równo itd.
Lecz po nagrzaniu silnika pojawia się problem który spędza mi sen z powiek otóż zaczyna żarzyć się kontrolka oleju. :(
W pierwszym momencie myślałem że to czujnik wykręciłem czujnik wkręciłem manometr i co się okazuje że na zimnym silniku jest ciśnienie oleju 0,4 lecz gdy się rozgrzeje jest 0,1 .
I teraz pytanie do szanownych forumowiczów czy mając pompę olejową na stole kiedy wykręciłem z niej zawór zwrotny gdy ją myłem itd wtedy też pozwoliłem sobie na wydłużenie sprężynki dociskającej zawór czy może tym samym spaprałem sprawę?

Czy można dostać taki zawór wraz ze sprężynką ?

Drugie moje pytanie czy oringi uszczelniające rurki wychodzące z pompy olejowej są także dostępne?

Jeśli można byłbym wdzięczny za pomoc.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 00:02
Posty: 10
Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi

Postprzez Enduro » 1 mar 2013, 11:25

Thadeuss napisał(a):....
Lecz po nagrzaniu silnika pojawia się problem który spędza mi sen z powiek otóż zaczyna żarzyć się kontrolka oleju. :(
W pierwszym momencie myślałem że to czujnik wykręciłem czujnik wkręciłem manometr i co się okazuje że na zimnym silniku jest ciśnienie oleju 0,4 lecz gdy się rozgrzeje jest 0,1 ..
.....

Drugie moje pytanie czy oringi uszczelniające rurki wychodzące z pompy olejowej są także dostępne?

.

cisnienie na wolnych obrotach powinno byc rzedu 1,5 ATM a na wyzszych 3,5 ATM !
wg. mnie to albo masz bardzo kiepski olej w co nie wierze i nie pasuje do twoich zmierzonych wartosci
albo pompa oleju jest uszkodzona/ wyeksplatowana.
co do sprezynki nie moge sie wypowiedziec bo tam jeszcze osobiscie nie grzebalem.
na logike moge stwierdzic ze lekkie jej wydluzenie nie powinno na takie objawy wplynac, ale moze cos zle/odwrotnie lub w niekorzystnej pozycji zamontowales...
koniecznie musisz cos z tym robic bo innaczej...wiesz o co chodzi <glupek2>
ubolewam na tym stanem!
simmeringi sa dostepne osobno kosztuja kilkanascie pln w przeliczeniu z euro
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Thadeuss » 1 mar 2013, 13:56

Witam
Dziękuję za szczerą odpowiedź
Już zamówiłem właśnie zawór zwrotny w MazdaParts i oringi także.
Nie mi się wierzyć by pompa olejowa była padnięta przy przebiegu samochodu 180tys km ale po tym silniku już nic mnie nie zadziwi.
Jeszcze raz dziękuje.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 00:02
Posty: 10
Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi

Postprzez Piotr Bydgoszcz » 27 mar 2013, 11:41

Niewiele widać widziałeś pomp olejowych w tym silniku.... ja średnio mam jedna dobra na 4-5 uszkodzonych silników...Nie wiem jak sie skończyła Twoja historia ale stawiałbym na słaba pompe oleju znowu wywalać motor <oczy>
Remonty kapitalne diesli mazda 5,6, MPV.Wszystkie części silnikowe RF5C RF7J
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 14:21
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 RF5C 2004'

Postprzez Thadeuss » 28 mar 2013, 20:09

Witam w tym wypadku kolego byś przegral wymiana zaworu i oringów uszczelniających rurki zasilające silnik w ciśnienie oleju pomogly 100%.
Pompę rozebralem zero luzów jak nowa więc musi byc dobrze i jest.
Oringi przepuszczaly olej i po rozgrzaniu uciekal bokiem z tego tytulu byl spadek ciśnienia w kanale czujnika ciśnienia oleju.
Fakt że te pieruńskie origi 1 szt kosztuje 50zl oryginal ale czasem warto jest zaplacic 200zl za oringi niz kupic druga używaną pompę która może byc gorsza niż ta co się ją ma.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 00:02
Posty: 10
Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi

Postprzez Leoo » 28 mar 2013, 20:26

Thadeuss napisał(a):Witam w tym wypadku kolego byś przegral wymiana zaworu i oringów uszczelniających rurki zasilające silnik w ciśnienie oleju pomogly 100%.

Czy znalazł Kolega przyczynę rozszczelnienia oringów?
Czy w filtrze lub korku oleju pojawiły się drobiny metalu?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Piotr Bydgoszcz » 29 mar 2013, 17:57

Nim przegram ...myślałem ze przy składaniu silnika wymiana starych oringów zazwyczaj twardych i płaskich już na nowe to sprawa oczywista...Ja te oringi wymieniam zawsze na nowe.W zeszłym roku poprawiałem '''remontowany '' motor po kimś i najwiekszy wyciek był z pod zaślepki na bloku tam gdzie RF7 ma chłodnice oleju.Mechanik nie wymienił tego dużego oringu i złożył na starym:)
Remonty kapitalne diesli mazda 5,6, MPV.Wszystkie części silnikowe RF5C RF7J
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 14:21
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 RF5C 2004'

Postprzez Thadeuss » 29 mar 2013, 19:22

Niestety kolego Piotrze nikt nie jest nie omylny i nie ma ludzi wszystko wiedzących.
Człowiek uczy się na błędach które czasem kosztują.
Lecz mówi się trudno i żyje się dalej.
W grunt że końcowy efekt jest pozytywny autko chodzi jak zegarek.
Pozdrawiam

Zdrowych Spokojnych i Rodzinnych świąt Wielkiej Nocy.
Smacznego Jajka i Mokrego Dyngusa.
dla Wszystkich Kolegów z Mazda Speed.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 00:02
Posty: 10
Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi

Postprzez Piotr Bydgoszcz » 30 mar 2013, 21:23

Dokładnie jest tak jak mówisz .A jak się pamięta te błędy przy następnej naprawie:)pozdrawiam serdecznie
Remonty kapitalne diesli mazda 5,6, MPV.Wszystkie części silnikowe RF5C RF7J
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 14:21
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 RF5C 2004'

Postprzez banzai54 » 8 maja 2015, 09:59

Witam
Jadąc 2 dni temu do domu mazda zaczęła mi klepać w bardzo brzydki sposób więc zjechałem ją jak najszybciej na pobocze (max jakieś 200-300m) zgasiłem i już nie odpalałem w obawie o panewkę...
Odkręciłem miskę i smok był czysty (miał na sobie jakieś 2-3 opiłki niewielkie) w misce już było tego więcej takich bardzo drobnych opiłków wyglądających na miedziane. Powykręcałem wtryski (pomyślałem, że może wyklepało podkładki czy coś) podkładki były całe w ładnym stanie. Bez większego rozbierania poprzyglądałem się panewkom i oto co zobaczyłem – https://youtu.be/YazxUM33ui0

50k km temu był wymieniany wał, zatarł się na tym samym cylindrze... Wał był wymieniony na nominalny (po kupnie też dałem do sprawdzenia), głowica oddana do sprawdzenia, wtryski sprawdzone, wszystko umyte bardzo dokładnie, rozrząd nowy, tłoki z korbami były honowane i nie wiem co tam jeszcze z nimi robili w Izdebnie w lubelskim. Dwu masa była wymieniona na używana niestety telepało nią przy ruszaniu dość często – może to była przyczyna? i np słabszy wtrysk?
Poradźcie Panowie co robić z tym silnikiem.
Nastawiam się na wymianę dwu masy i nie wiem czy kupie kolejną niepewną używkę czy dam do regeneracji też nie pewnej... nowa to jeszcze niestety za droga zabawa :(
Wał mam nadzieje że uda się odratować. Gdzie najlepiej w lubelskim posprawdzać wtryski, wał, korby z tłokami, głowicę? Ew. jak nie w lubelskim to gdzie to zawieźć? I na co zwrócić szczególną uwagę, żeby ten silnik tym razem pochodził dłużej ^^ Jeździł na dexelia 5w30 jak się nie mylę i co 10k km był zmieniany.
Mazda nie dymiła jakoś za bardzo, czasem jak dostała mocniej to potrafiła sobie zadymić, ale tylko pod obciążeniem. Stojąc w miejscu i wkręcając ją nawet do 4-4,5k obrotów nie zadymiła. Oleju nie brała.
A i jeszcze rok remu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Też wywaliło ją z tej strony – po zrobieniu tego miałem spokój do teraz :(

Porozbierałem dzisiaj trochę silnik, głowica zdjęta... nagrałem jak chodzą tłoki z tą panewką jakby kogoś to interesowało ^^ (słaba jakość niestety)
https://youtu.be/hplgIdHmpQM
Zaniepokoiły mnie szpilki głowicy bo te z lewej strony silnika były jakby nadpalone po środku :/ a reszta ogólnie zaolejona przy wykrecaniu ale może to normalne. Zastanawiam się co zrobić, żeby obniżyć koszty remontu silnika. Czy np uszczelkę do kolektora ssącego mógłbym zostawić tą samą? Wymieniałem ją rok temu z innymi uszczelkami jak wymieniałem uszczelkę pod głowicą ^^ Teoretycznie wypadałoby kupić nową, ale sam nie wiem... może kupie i będzie spokój. Chyba nie ma co oszczędzać na remoncie, żeby za kilka/kilkanaście miesięcy znowu to rozbierać:/ Myślę o zaślepieniu EGR`u bo strasznie to syfi dolot i głowicę :/ wypadałoby wymienić na 100% uszczelkę pod klawiaturą, podkładki, nie wiem co ze szpilkami (wyglądają na przegrzane 4szt :/ , uszczelniacze wtrysków te od góry i od boku :( koszty samych części są masakryczne <płacze>
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 11 maja 2015, 00:04

to uszkodzenie tym razem czwartego korbowodu, moze byc spowodowane przy poprzednim remocie przeoczeniem uszkodzonia jednego korbowodu .
koniecznie daj do sprawdzenia korbowody, czy sa w normie..
niekiedy nie widac "jaja" ani nie czuc przy montazu..
P.S.
za free moge wyslac tobie 4 uzywane szpilki.
wiem, ze to nie fachowe i ryzykowne, ale jesli te lekko uzywane uszczelki dolotu i wydechu i klawiatury sa okay, to mozesz zaryzykowac..
uszczelka glowicy musi byc nowa, glowica do kpl. sprawdzenia i splanowania.
ubolewam na takim historiami, ale diesel nie wybacz bledow, nawet tych niewielkich...

pozdr.R
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 11 maja 2015, 00:11

Dzięki Enduro za pomoc :) chętnie bym kupił od Ciebie te 4 szpilki :) Na pewno będą mniej ryzykowne niż te nadpalone :/ A i ta przekręcona panewka jest na 1 korbowodzie od rozrządu, bo chyba się nie zrozumieliśmy :P
Powyciągałem dzisiaj panewki korbowodowe: na 1 cylindrze obróciło panewkę, 2 podtarta i z wżerami, 3 i 4 okropne wżery :/ Na głównych zdjąłem tylko 1 na próbę i nie wyglądała tak źle, jutro jak mi się uda to powrzucam fotki głównych :] Po zdjęciach tak słabo widać ale te wżery są na głębokość +/– 1mm
Co mogło być przyczyną tej sytuacji?
1.jpg
2.jpg

Jeśli byłby problem ze smarowaniem to najprawdopodobniej przekręciłoby panewkę na 4 cylindrze prawda?
A i 1 korbowód tak na 1 rzut oka wygląda jakby był nadpalony czy coś :/ od stopki na jakieś 3-4cm jest czarny taki, reszta wygląda normalnie.
Dwumasa jest wywalona ma straszny luz, może uda mi się jutro ją nagrać i wrzucić...
A i korbowody przy poprzednim remoncie nie były przeoczone :) były honowane czy coś :) jak pisałem wyżej :) także nie wiem czy po prostu źle to było zrobione czy coś innego spartolone czy wada materiału :(
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 11 maja 2015, 00:34

dziwna sprawa z tymi wzerami w panwekach..
<nie>
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6