Trzaski dochodzące z tyłu (bagażnik/sedan) – rozwiązanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez vonnikita_75 » 8 maja 2015, 20:52

Witam Wszystkich,
Znowu mam problem z moją madzią. Ostatnio pojawiły się trzaski dochodzące z tyłu (bagażnik) – dźwięk ten bardziej przypomina odgłos tarcia coś o coś np. metal o metal ale to jest tylko moje wrażenie. Upierdliwe są szczególnie w jeździe z małymi prędkościami, po mieście, na nierównościach, wjazd do garażu. W trasie, przy większych prędkościach nic nie słychać. Myślałem, że to plastiki trące jeden o drugi itp. ale to nie to. Może to elementy metalowe w bagażniku? Przeszukałem forum i znalazłem podobne problemy tylko, że z BK (łączniki stabilizatora). 2 tygodnie temu samochód był na przeglądzie i wszystko było OK (amortyzatory itp.).
Cholera zmieniłem samochód z myślą o końcu problemów (poprzednio Citroen Picasso) a tu widzę nie kończącą się historię...
Może ktoś miał podobne problemy? Zanim pojadę do mechanika i wymieni (może niepotrzebnie) pół samochodu ktoś coś doradzi?
Pozdrawiam.

Dopisano 9 maja 2015, 17:45:

Jestem właśnie po jeździe w bagażniku. Trzeszczenie ewidentnie słychać od góry z lewej strony. Odgłosy nie pochodzą z elementów podwozia. Podczas jazdy "wymacałem" jakąś małą blachę przymocowaną śrubami do drugiej blachy i na nierównościach czułem wyraźne drgania (tak jak by jeden metal tarł o drugi). Jak się poprawi pogoda zanurkuję do bagażnika i przyjrzę się temu bliżej. Swoją drogą na obecną chwilę mogę stwierdzić, że producent odwalił niezłą fuchę – z tyłu praktycznie brak jakiegokolwiek wygłuszenia.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 08:20
Posty: 14
Skąd: Międzyrzecz
Auto: Mazda 3 sedan 1.6 MZR '11

Postprzez vonnikita_75 » 11 maja 2015, 23:09

Witam Wszystkich,
Powodem moich zmartwień okazały się łączenia. Okazało się, że dwa elementy metalowe zaczęły zbyt intensywnie pracować i tarły jeden o drugim – co dawało w efekcie niezbyt przyjemne dźwięki dochodzące z tyłu. Byłem gotowy oddać samochód do mechanika (naczytałem się za dużo), widziałem już potrzebę wymiany jakiś elementów podwozia, okazało się to niepotrzebne (potraktowałem dwa elementy WD-40) i dźwięki ucichły.
Na zdjęciu pokazałem śruby na których mechanizm bagażnika jest przymocowany do karoserii. Z drugiej strony blachy jest mały płaskownik aby usztywnić całą konstrukcję i właśnie ten płaskownik z karoserią wchodziły w niepotrzebne tarcie.
Jak sami widzicie problem był mały ale mógł doprowadzić do niepotrzebnych wydatków i to całkiem sporych. Jeszcze raz wg mnie potwierdza to niską jakość wykonania przez producenta ciekawy jestem czy BM jest tak samo wykonana?
Załączniki
Zdjęcie0023.jpg
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 08:20
Posty: 14
Skąd: Międzyrzecz
Auto: Mazda 3 sedan 1.6 MZR '11

Postprzez oldwin » 11 maja 2015, 23:12

w BM jest krok w tył.. jest klasycznie i zawiasy wchodzą w przestrzeń ładunkową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323