Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Ostatni wymieniłem tuleje w wahaczach z przodu i wahacze krótkie z tyłu, do tego zbieżność.
Dostałem wydruk, w załączniku może mi go ktoś łopatologicznie wytłumaczyć ?
Dostałem wydruk, w załączniku może mi go ktoś łopatologicznie wytłumaczyć ?
- Załączniki
-
zbieżność.pdf
- (244.1 KiB) Pobrane 67 razy
witam. pojawił się u mnie problem z prawym tylnym amortyzatorem. otóż osłona plastikowa blokuje się jak na zdjęciu. coś tam jest (zaznaczone) na siłowniku co blokuje ten amortyzator. przez to wszystko moja guma (widoczna na foto juz jest w kiepskim stanie). prosze o pomoc bo nie wiem co mam z tym zrobić.
z drugiej strony przez plastik też to czuje, ale ta osłona ma dużo luzu.
edit:
WYDAJE MI SIĘ że to jest to, co zaznaczyłem na zdjęciu.
z drugiej strony przez plastik też to czuje, ale ta osłona ma dużo luzu.
edit:
WYDAJE MI SIĘ że to jest to, co zaznaczyłem na zdjęciu.
Najprościej będzie go zdjąć i zobaczyć. Zdjęcie tylnego amorka to max 15 min roboty 
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Nic sie nie stanie jak zdejmiesz i zalozysz ponownie. Tylko jak zawsze uwazaj z sila przy dokrecaniu, bo mocowanie przy poduszce amorka potrafi peknac gdy za mocno dokrecisz.
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
dobra zrobiłem ale nie miałem czasu potestować. okazało się że na górze amora, gdzie oznaczyłem czerwona kreska na tym 2 zdjeciu nie ma metalu a jest guma i ona sie troche rozeszła. obszlifowałem ją dokoła wyczyściłem i teraz ta osłona ma luz, pojezdze i zobacze czy to co s warte. mam nadzieje ze nie musze ustawiać zbieżności. a amorki sobie wymienie w następnym roku
bardzo prosta czynność, przynajmniej z tyłu.
No to super
Z tyłu jest to stosunkowo łatwe zadanie. Co do zbieżności nie ingerujesz w układ kierowniczy więc nie ma tutaj potrzeby abyś ją wykonywał.
Ja niedawno wymieniałem wszystkie amorki na KYB i nie miałem tam gumy, tylko tak jak na zdjęciu metal.

Ja niedawno wymieniałem wszystkie amorki na KYB i nie miałem tam gumy, tylko tak jak na zdjęciu metal.
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Przejrzałem ostatnie 10 stron, ale nie natrafiłem na problem jak u mnie. Pewnie będzie znany
W mojej Maździe 3, 1.6D '05 mam taki problem że autem "macha" kiedy się jeździ po nierównościach. Jest to taki efekt, że podczas najechania na np. wystającą studzienkę to autem szarpie na prawo-lewo, jakby po koleinach jechać. Mam wrażenie, że bardziej podczas najeżdżania tyłem na nierówności.
Koła są standardowe, 16 cali ze standardowym rozmiarem opon. Auto mam stosunkowo od niedawna i dopiero je poznaję, ale z zawiasem coś na pewno trzeba będzie wykombinować, bo przy najechaniu na nierówność przy 100 kmh jak autem szarpnie na boki to trochę niekomfortowo się jedzie. Tłuc to się nic nie tłucze, tylko te "machanie"...
W mojej Maździe 3, 1.6D '05 mam taki problem że autem "macha" kiedy się jeździ po nierównościach. Jest to taki efekt, że podczas najechania na np. wystającą studzienkę to autem szarpie na prawo-lewo, jakby po koleinach jechać. Mam wrażenie, że bardziej podczas najeżdżania tyłem na nierówności.
Koła są standardowe, 16 cali ze standardowym rozmiarem opon. Auto mam stosunkowo od niedawna i dopiero je poznaję, ale z zawiasem coś na pewno trzeba będzie wykombinować, bo przy najechaniu na nierówność przy 100 kmh jak autem szarpnie na boki to trochę niekomfortowo się jedzie. Tłuc to się nic nie tłucze, tylko te "machanie"...
iwon44 napisał(a):Będę teraz wymieniał tulejki wahacza poprzecznego, "kości"
Mysle o wymianie tulei wlasnie wachacza poprzecznego (lewa i prawa strona). Na jakiej firmy czesci sie zdecydowales? Zapytam od razu na przyszlosc czy ogolnie do zawieszenia brac firme Lemforder czy inna? Zalezy mi na jakosci i bezpieczenstwie. Na cene na razie nie patrze ma byc najwyzsza półka.
Thanks
. A czy wymiana tych tuleji jest skomplikowana i jeszcze jedno czy oprocz nich zaleca sie wymiane czegos tak od razu w pakiecie tj. jakies sruby czy cos?
Wymiana tulei w poprzecznych czyli w "kościach" jest bardzo prosta. Odkręcasz tylko 2 śruby (po jednaj z każdej strony) i wahacz masz w rękach. Wybić stare tuleje też jest bardzo łatwo. Wprasować nowe można nawet w imadle.
Pamiętaj tylko, żeby dokręcać śruby jak już samochód będzie stał na kołach.
Pamiętaj tylko, żeby dokręcać śruby jak już samochód będzie stał na kołach.
Witam,
mam pytanie. Prawy przód mam w powietrzu na lewarku i gdy złapię koło i poruszam do siebie i od siebie, to mam luz. Nic nie huczy podczas jazdy przy skrętach, tylko przy 100 km/h czuję drgania jakby guzy na oponie. Czy to przegub i czy wymieniać parami lewy i prawy od razu?
mam pytanie. Prawy przód mam w powietrzu na lewarku i gdy złapię koło i poruszam do siebie i od siebie, to mam luz. Nic nie huczy podczas jazdy przy skrętach, tylko przy 100 km/h czuję drgania jakby guzy na oponie. Czy to przegub i czy wymieniać parami lewy i prawy od razu?
Ostatnio edytowano 7 lip 2015, 00:39 przez yezior, łącznie edytowano 1 raz
przegub nie ma nic do tego... chyba chodziło Ci o końcówkę drążka. Chociaż tutaj równie dobrze może to być sworzeń wahacza.
Skoro już podniosłeś koło to przyłóż rękę do każdego z tych elementów i sprawdź gdzie jest luz. Nikt za ciebie tego nie zrobi i nie zdiagnozuje Ci tego przez internet.
Skoro już podniosłeś koło to przyłóż rękę do każdego z tych elementów i sprawdź gdzie jest luz. Nikt za ciebie tego nie zrobi i nie zdiagnozuje Ci tego przez internet.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości