Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez CudownyBocianek » 6 kwi 2015, 01:01

Od siebie tylko dodam, że warto zainwestować w polifta w M6 ze względu na "ludzkie" nastawy zawieszenia. No chyba, że nie masz jeszcze plomb w zębach to możesz brać przedlifta....
Jeżeli chodzi o kwestie Mondeo vs Mazda 6 to i to i to będzie rdzewieć prędzej czy później. Mazda tylko lepiej wygląda i chyba jest mniej awaryjna niż Mondeo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez lukasgala » 6 kwi 2015, 18:47

Mógłbys rozwinąć kwestię zawieszenia często podróżuję i chodzi mi o komfort miałem 626 2000r po face i jeśli chodzi o podróżowanie to byłem bardzo zadowolony
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2015, 12:47
Posty: 7

Postprzez strazak700 » 12 kwi 2015, 21:04

Witam serdecznie wszystkich ;)
Zgłaszam się z prośbą o doradztwo. Mianowicie sprzedałem dzisiaj swoją Madzię6 kombi, rok 2005, lift, benzyna i przymierzam się do Madzi6 II generacji – również z 2.0 litrowym silnikiem benzynowym. Moje pytanie brzmi: czy II generacja Mazdy 6 w kombi jest dużo większa od I generacji? Czy rdza też lubi w niej tyknie nadkola? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Ostatnio edytowano 14 kwi 2015, 05:57 przez stachan, łącznie edytowano 2 razy
Powód: 8.3. + podział wątku.
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2012, 15:58
Posty: 42 (1/0)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 kombi GJ 2013

Postprzez zor-ro1970 » 20 kwi 2015, 20:10

Osobiści posiadam Mazdę 6 HB 2.5l. Przed zakupem testowałem jednostkę 2.0 i te 147 kucy jakoś nie przekonywało mnie bowiem w stajni posiadam też Mazdę 3 150 konną. Założyłem instalację LPG z lubfikatorem zaworów, jedna poprawka mapy i śmigam. Spalanie zależne od stylu jazdy 9-10 literków na trasie przy spokojnej jeździe do 11 w mieście i 14 w maxie przy prędkościach 180-200. V max to licznikowe 230km/h. Polecam!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez zakochany w 6tce » 26 kwi 2015, 00:23

Witam wszystkich i jednocześnie proszę o podpowiedź w wyborze. Chciałbym w ciągu kilku miesięcy kupić Mazdę 6. Planuje wydać około 45 tys + ok 5 tys na pakiet startowy. Interesuję mnie tylko benzyny, ewent + LPG, koniecznie z automatyczną skrzynią. Podpowiedzcie krótko proszę jako doświadczeni użytkownicy czy lepiej kupić 6 GG z końcowych lat produkcji (2007-2008) czy jednak szarpnąć się na 6GH 2008-2009.
Obie strasznie mi się podobają (GH bardziej), ale czy pomijając kwestię wyglądu zewnętrznego i wnętrza są jakieś słabe punkty trapiące te egzemplarze. GG będzie pewnie sporo tańsza, więc mogę po zakupie bardziej zaszaleć z serwisem/upgradem.
Jeżdżę obecnie SAABem 9-3 II, benz, 210 KM, który jeździ wspaniale i jest niemal niezniszczalny, ale zaczyna powoli doskwierać mi brak tzw wygód (dobrego audio, nietrzeszczącego wnętrza, sporego bagażnika).
Proszę o podpowiedź szczególnie w temacie:
1. Typowych, kosztownych usterek "nie serwisowych"
2. Na co nietypowego zwrócić uwagę przy zakupie co można łatwo przeoczyć robiąc standardowy przegląd przedzakupowy
3. Jak to jest z tą niesławną już rdzewiejącą karoserią. Rzeczywiście aż tak "ruda" wychodzi czy jest to raczej syndrom egzemplarzy powypadkowych
4. Planuję wydać ok. 40 000 pln (z jakiś zapasem jeszcze w razie czego) stąd chciałbym aby wszystko było tip-top. Czy iść w kierunku nowszego rocznika czy starszego ale na wypasie.

Zasadniczo mój dylemat polega na tym czy zostać przy SAABie, którego znam już od podszewki, w którego włożyłem sporo uwagi i który wbrew pozorom nie jest aż tak awaryjny czy szarpnąć się na japońca właśnie z uwagi na jakość, urodę, wygodę. Wybór skończy się na Madzi lub Saabinie, alternatywnie Hani Accord po 2008r, bo ta wcześniejsza mi się nie podoba.

Uff. Jak na powitanie to się rozpisałem. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź i pomoc.
zakochany w 6tce
 

Postprzez bpwiniu » 1 maja 2015, 13:24

Witam!
Przymierzam się do zmiany Madzi na nowszą. Bardzo przypadła mi do oka wersja TAKUYA. Do niedawna bylem zdecydowany na silnik 2.0 benzynowy. Patrzac po ofertach wszystkich silników zauwazyłem ze diesle są dużo tańsze. Czy może ktos mi to wytłumaczyć? A druga sprawa to jak sie maja skrzynie auto do manuali w Madzi. Mowie tu o rocznikach od 2010 (po lifcie).

Pozdrawiam.


WUja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 20:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Postprzez konik_kr » 3 maja 2015, 21:46

witam
przymierzam się do zakupu kombjaka GH 2010 polifcie 2literki benzynka disi i mam pytanie jak wygląda z rdzą w tych modelach czy coś poprawili bo moja GG rdza ją pożerała ze po 9 latach wymieniłem oba progi i zrobiłem reparaturki i wymieniłem błotniki przednie a po 2 latach sprzedałem. I teraz mi się nie chce już robić sobie takich kosztów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez xandrex » 4 maja 2015, 21:58

Ja jeździłem i 2.0 i 2.5, zdecydowałem się na kupno 2.5 a i tak czasami mam wrażenie, że przydałoby się parę więcej kucy, a więc moim zdaniem 2.5 to dobra opcja w benzynie. Co do spalania – według komputera – średnie spalanie w trasie pokazuje ok 7-8 litrów, w mieście nie pokazał mi średnio więcej niż średnio 11,2 litra. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy, ja jeżdżę różnie, nie piłuje zbyt często :) Co do zrobienia LPG na 2.5 to ktoś pisał na forum, że 2.5 średnio znoszą LPG ale nie wiem jak to jest na prawdę, jedynie cytuję to co wyczytałem gdzieś tam.
xandrex
 

Postprzez Weelkoo » 4 maja 2015, 23:23

bzdurą jest, że 2.5 jest niewiele mocniejszy – na papierze te 15% może dużego wrażenia nie robi ale jest wyraźnie odczuwalne, samochód jest zdecydowanie żwawszy (większy moment robi swoje) i jak na ledwie 170KM zbiera się bardzo fajnie (bo samochód jak na swoją klasę stosunkowo niedużo waży). Co do spalania to też nastawiałem się zgodnie z opiniami na dużo większy apetyt a tu na dystansie 7000km spalanie wychodzi mi o ~10% większe niż 2.0i w GG a podejrzewam, że różnica jeszcze zmaleje (GG na kołach 225/45R17 + 195/65R15, GH 235/35R19 + 225/45R18).

Jak masz Accorda 2.4 to tylko i wyłącznie 2.5. Jak zależy Ci na dynamice – to tylko 2.5 ;) Tyle, że najlepiej bez gazu i założyć wtedy ewentualnie (jak już musi być) na własną rękę w doświadczonym warsztacie – ograniczysz znacząco ewentualne problemy.

W kwestii "niewielkich" różnic – pod względem elastyczności i przy prędkościach poza terenem zabudowanym / przy prędkościach autostradowych to są naprawdę duże różnice:

http://www.zeperfs.com/duel3175-992.htm
http://www.zeperfs.com/duel3175-4713.htm

(co prawda nie ma GH 2.0 więc porównanie do GG 2.0 i GJ 2.0 ale można śmiało wyciągnąć wnioski – GH 2.0 bliżej osiągami do GJ)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1177 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez Michu_M6 » 5 maja 2015, 07:15

Weelkoo napisał(a):Jak masz Accorda 2.4 to tylko i wyłącznie 2.5.

Zgodzę się z powyższym... jeśli ktoś fruwał benzyną 2,4 litra to nie bedzie zaskoczony spalaniem w Maździe 2,5 :) a dynamika silnika 2,0 bedzie na pewno odczuwalnie słabsza.
Jeśli więc szukasz podobnych wrażeń z jazdy to skłaniał bym się ku 2,5 litrowym motorze i LPG montował bym "sam" – w wybranym na podstawie opinii warsztacie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez matthies » 5 maja 2015, 08:20

A ja bym się zastanowił i poszukał Amerykanki 3,7l V6 ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Danmazda » 5 maja 2015, 15:57

matthies napisał(a):A ja bym się zastanowił i poszukał Amerykanki 3,7l V6

Silnika jak najbardziej na tak, ale buda jak dla mnie jest nie ładna :)
Silnik w Hondzie 2,4 190 km nie robił na mnie wrażenia, może trafiały mi się sztuki które oglądałem z zajechanym motorem.
Mazda ma bardziej elastyczne silniki, jak będę kiedyś zmieniał na GH to tylko 2,5 170 km :D
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez matthies » 5 maja 2015, 18:46

danmazda napisał(a):buda jak dla mnie jest nie ładna

zawsze zostaje swap do EU :)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kopeczek » 11 maja 2015, 13:16

Witam. Przymierzam do kupna Mazdy 6 2.0 b z 2008r. Czy te roczniki korodują jak pierwsza generacja?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez zor-ro1970 » 11 maja 2015, 21:25

Miałem okazje jezdzić Acordem 2.4 190 pare kucy i mam porównanie co swojej Madzi 6 2.5 tylko 170 kucyków. Hm wrażenia? Hondy jak nie wkręcisz na minimum 4500 obrotów to nie jedzie, czujesz jakbyś miał pół mocy! A jak wkręcasz na obory bajka ale spalanie 15 literków!!Mazda wkręca się szybciej i tą moc i moment czuć niżej, nie musisz kręcić ostro i za tym idzie mniejsze spalenie
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez zor-ro1970 » 11 maja 2015, 21:26

Mam 2008 nie ma problemu z korozją
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez monTTana » 24 maja 2015, 14:46

Witam wszystkich użytmowników marki Mazda :D
To jest mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.
Przyszedł czasna Mazdę <spoko>
Przeszukawszy "internet" interesuje mnie Mazda 6 GH (2007-2012)
Ze paru podstawowych względów w grę wchodzi tylko diesel kombi.
Oczywiście przeglądałem to forum i inne też, artykuły, opisy, opinie itdddd i z tego co wyczytałem to wynika, że nic nie wynika <glupek2>
Za dużo informacji, opinii, opisów, DPF, Silnik, spalanie i po prostu się pogubiłem.
Wiem, że nie ma doskonałego auta ale jak każdemu zależy mi na jak najniższej awaryjności i taniej eksploatacji więc mam do was parę pytań, ale zanim je zadam chcę żebyście wiedzieli:
-tygodniowo robię ok 400-700 km
-trasa raczej mieszana 50-50 miasto-trasa
-często z dużym obciążeniem (4-5osób + bagażnik)
-tryb jazdy raczej ekonomiczny (ale nie zawsze)
-tylko kombi
-tylko diesel
-raczej do 2010-11 (nie młodszy ze względu na kieszeń)
-bogata wersja (ksenon, skóra etc)
No i przyszedł czas na pytania:
-silnik 2.0 czy 2.2
-spalanie
-DPF nieszczęsne urządzenie (na auto-świat wyczytałem, że wersja 2.2 nie ma problemu z DPF)
-mam zamiar zrobić tym autkiem ok 100tys km – do jakiego przebiegu warto wziąć to autko
-z którego roku? (często spotykam się z opinią typu '08 i '09 nie brać!!!!))
-na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie (dziwne odgłosy, dym z rury, kontrolki i co jeszcze???????)

Z góry dziękuje wszystkim za pomoc i wyrozumiałość
monTTana
 

Postprzez singo » 31 maja 2015, 17:09

2.5 ma spory moment obrotowy i ciągnie od dołu o wyższych obrotach nie wspomnę :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 21:17
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2008r GH 2.5 chip 187KM

Postprzez marcs » 30 cze 2015, 04:27

Witam. Przymierzam się do zakupu autka i biorę pod uwagę również M6.
Aktualnie jeżdzę 323f bj i od nowego nabytku oczekuję lepszego komfortu. Może jakieś propozycje innego wozidełka? Proszę Was o opinie.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 04:28
Posty: 7
Skąd: Niewiadów
Auto: MAZDA 323F BJ 1.6 16v 2001r.

Postprzez STARY1977MJ » 30 cze 2015, 08:08

Cytryna C5 exclusive z hydro i masz ciszę i komfort jakiego w M6 nie doświadczysz.A za około 40 tys już coś ciekawego myśle że znajdziesz.
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto