Mazda3 BK LF 2008 2.0 150KM

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez paradox_1 » 23 mar 2015, 11:59

Ostatnie w tym sezonie zimowym zdjęcia na felgach zimowych <oczko>
Załączniki
20150323_085044.jpg
20150323_084918.jpg
20150323_084930.jpg
20150323_085007.jpg
paradox_1
 

Postprzez paradox_1 » 9 kwi 2015, 20:31

Witam.
Dzisiaj poprawiłem działanie otwierania i zamykania windy według propozycji przez jednego z forumowiczów (niestety użytkownik ma usunięte konto i nie mam nawet jak mu podziękować :( ) i teraz działa idealnie,tak jak w oryginale <jupi> .


A więc zasilanie (wlutowałem się w przewody od zapalniczki, brązowa kostka, czarny przewód "–' drugi kolorowy '+') idzie do modułu zasilania z LM7805, który zmienia nam napięcie na 5V i dalej do nadprądowego wyłącznika prądu (polecam kupić układ zlutowany, i nie trzeba wlutowywać stabilizatora napięcia :D ) i reszta tak jak wcześniej.
Przewody puściłem za radiem i panelem klimatyzacji, nie trzeba odkręcać, następnie przewód zasilania tak jak wcześniej pisałem wlutowany w przewody od zapalniczki, a kabel usb od zasilania tabletu (2m) przeprowadziłem po prawej stronie tunelu środkowego (idzie tam oryginalna wiązka) do podłokietnika do gniazda zapalniczki
Załączniki
20150409_144518.jpg
20150409_144533.jpg
20150409_144456.jpg
20150409_145715.jpg
20150409_145722.jpg
przepraszam za jakość zdjęć
paradox_1
 

Postprzez zibitenis1965 » 17 kwi 2015, 13:32

Super zrobione gratulacje. Wracam na forum (zibitenis) jako zibitenis1965 jeżeli będę mógł pomóc jestem do dyspozycji. Ciekawy wątek do wykorzystania w nawigacji i podłączenia audio do przycisku Tape/MD lub Media.
viewtopic.php?f=470&t=178377
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2015, 21:42
Posty: 40 (1/4)
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 3 1.6

Postprzez paradox_1 » 17 kwi 2015, 14:26

zibitenis1965 napisał(a):Super zrobione gratulacje. Wracam na forum (zibitenis) jako zibitenis1965 jeżeli będę mógł pomóc jestem do dyspozycji. Ciekawy wątek do wykorzystania w nawigacji i podłączenia audio do przycisku Tape/MD lub Media.
viewtopic.php?f=470&t=178377

Z widmo82 próbowalismy dojść kto mi pomógł i ja nie moglem sobie przypomnieć kto to był. Widmo82 jednej z wiadomości pisal że to może Ty byłeś.
A więc dziękuje <spoko> za podpowiedź co do rozwiązania podnoszenia windy.
Wcześniej miałem podłączony tablet do Aux-a (mam oryginalne wejście w podłokietniku). Niestety jak kabel jest wpięty do tableta to nie można wykorzystać głośników wbudowanych w urządzenie i jakbym chciał np. posłuchać radia to wtedy nie słychać poleceń nawigacji z tableta. A głośnik z tableta daję rady ;)
paradox_1
 

Postprzez zibitenis1965 » 20 kwi 2015, 09:04

niestety nie pogodzisz wykorzystania dwóch sygnałów audi (radio i aux). Jedyne rozwiązanie słuchanie muzyki z tabletu i jednocześnie obsługa nawigacji. Być może nie sprawdzałem podłączenie dwóch sygnałów audio pod jednego Auxa gdzie równolegle będą wpięte sygnały z tableta i innego odtwarzacza audio. Podłączając złącze mini jack automatycznie odłączane są głośniki w tablecie. Można to zmienić ale to już ingerencja w złączu mini jack na płycie tableta (ale po co).
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2015, 21:42
Posty: 40 (1/4)
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 3 1.6

Postprzez renekm » 22 kwi 2015, 23:42

Super robota kolego ale mam jedną uwagę. Ten glut to zły pomysł. W lecie wszystko to odpadnie, układy spadną jeden na drugi i zwarcie gotowe ...

Moja rada, użyj innego kleju jeśli już chcesz to kleić.

Mam też kilka pytań:

– jak rozwiązałeś temat ładowania baterii tabletu ? Ktoś na forum wrzucił zdjęcie spuchniętej baterii od Nexusa 7, który był w Mazdzie 6 zamiast ori nawigacji. Pytanie czy problemem była temperaura ? Przeładowanie ? Chodzi mi o to czy ładujesz cały czas tablet zamontowany w aucie, czy też masz podpięty bez baterii ?
– czy uruchamiasz otwarcie "windy" automatycznie z uruchomieniem radia czy też robisz to ręcznie ?

Pozdrowienia i szacun. Sam powoli się zabieram za ten temat w Mazdzie 6. Tak się składa, że mam Nexusa 7 z padniętą baterią (trzyma jeden dzień) i planuję go wykorzystać do mojego celu.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2015, 11:27
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 121KM 2002

Postprzez paradox_1 » 22 kwi 2015, 23:58

Dzięki.
Co do gluta to jest jeszcze dana taśma dwustronna.
W lecie zawsze daje matę na szybę.
Baterie próbowałem wyjąć ale nie można wtedy niestety włączyć taba.
Kabel od zasilania mam pociągniety do podłokietnika gdzie mam gniazdo ładowania i wkładam kiedy potrzebuję. Ponieważ nawigacji używam przeważnie tylko w trasie to włączam taba kiedy potrzebuje. Mam wszystko podpięte pod oryginalne przyciski, "open" – od otwierania windy a "tilt" od włączania taba.
PS.
Co do rozsadzania baterii to czytałem różne opinie na forach. Polecają nie ładować na full i nie rozładować do końca.
Najczęściej wybuchają baterie w Pentagramach, jest parę tematów w necie na ich temat.
paradox_1
 

Postprzez paradox_1 » 1 maja 2015, 14:34

Dzisiaj po pracy siadam do auta i oto przebieg :)
uploadfromtaptalk1430483292193.jpg

Coś zaczyna pukać w zawieszeniu z przodu. Byłem na ścieżce diagnostycznej i wszystko ok, amory około 80%. Przejechałem się nie równą kostką i z lewego koła słychać głośne stukanie, jakby nic nie tłumiło nierówności. Jednak chyba padł właśnie lewy amor z przodu, co dziwne nie widać wycieków. Nie wiem jak to jest w tych mazdach, że u mechaników nic nie wychodzi na ścieżkach :(
Trzeba zrobić zakupy i od razu wymienić łożyska i poduszkę.
paradox_1
 

Postprzez paradox_1 » 5 maja 2015, 14:23

W niedziele pielęgnacja lakieru (mycie, glinkowanie, nakładanie Meguiar's Ultimate Compound, Meguiar's Ultimate Liquid Wax) i szybka sesja ;)
Załączniki
C360_2015-05-03-19-09-52-708.jpg
C360_2015-05-03-19-11-30-171.jpg
C360_2015-05-03-19-11-41-856.jpg
C360_2015-05-03-19-06-21-231.jpg
C360_2015-05-03-19-07-58-488.jpg
C360_2015-05-03-19-12-18-000.jpg
C360_2015-05-03-19-10-20-306.jpg
C360_2015-05-03-19-08-36-421.jpg
C360_2015-05-03-19-12-41-061.jpg
paradox_1
 

Postprzez paradox_1 » 25 maja 2015, 13:00

Witam.
Wczoraj robiłem porządki w aucie i po dokładnych oględzinach okazało się, że zaczął wypływać olej z górnej poduszki silnika :(
Może ktoś wie lub pamięta dokładnie numer tej poduchy :D (a może ktoś kupował w fordzie odpowiednik i pamięta numer)
Mam pytanie jakiego producenta szukać poduszek, może ktoś już wymieniał i może polecić ??
W intercarsie mają tylko ted-gum i yamato.
Na alledrogo znalazłem oryginał Mazdy
http://allegro.pl/poduszka-silnika-skrzyni-mazda-3-mazda-5-new-ory-i5310411381.html
Załączniki
20150525_110835.jpg
20150525_110914.jpg
paradox_1
 

Postprzez marcin255 » 25 maja 2015, 14:14

Kupiłem używkę od M5 z 2010 r pasowała idealnie byle od silnika 2.0 koszt 50 zł
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez paradox_1 » 25 maja 2015, 17:18

marcin255 napisał(a):Kupiłem używkę od M5 z 2010 r pasowała idealnie byle od silnika 2.0 koszt 50 zł

Nie bawię się w używki. Nigdy nie kupuję części mechanicznych itp używanych, nie wiadomo jaka była historia auta.
paradox_1
 

Postprzez blaze007 » 25 maja 2015, 19:39

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez kalesoon » 25 maja 2015, 21:40

Ja mam FEBEST GMBH

Chyba według katalogu coś takiego:
http://fe-best.de/index.php?page=catalo ... &details=1

Kosztowała coś koło 250zł. Jest to olejowa poduszka silnika.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez paradox_1 » 26 maja 2015, 10:29

kalesoon napisał(a):Ja mam FEBEST GMBH

Chyba według katalogu coś takiego:
http://fe-best.de/index.php?page=catalo ... &details=1

Kosztowała coś koło 250zł. Jest to olejowa poduszka silnika.


Zamówiłem również Febest, jutro ma przyjść :)

PS.
Dzięki panowie za rady.
paradox_1
 

Postprzez paradox_1 » 27 maja 2015, 22:18

Dzisiaj przyszła paczuszka z poduszka Febest (276 zł z przesyłką ) i od razu zabrałem się do roboty. Stara po wyjęciu bujała się we wszystkie strony, a nowa ledwo można przechylić w którąkolwiek stronę.
PS.
-1 zdjęcie po założeniu
-2 oznaczenie z opakowania
– następne foty oryginalna poduszka FoMoCo (wyszczególnione numery które mogą pomóc w doborze poduszki)
Załączniki
uploadfromtaptalk1432757671378.jpg
uploadfromtaptalk1432757791624.jpeg
uploadfromtaptalk1432757808842.jpeg
uploadfromtaptalk1432757820341.jpeg
uploadfromtaptalk1432757837863.jpeg
uploadfromtaptalk1432757863983.jpeg
paradox_1
 

Postprzez macvas » 28 maja 2015, 09:03

Poprawcie jeśli nie mam racji, ale przypuszczam, że w przypadku tej podusi jest "unisex" tzn. nie ma znaczenia benzyna czy diesel? :>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez paradox_1 » 28 maja 2015, 09:07

paradox_1 napisał(a):Coś zaczyna pukać w zawieszeniu z przodu. Byłem na ścieżce diagnostycznej i wszystko ok, amory około 80%. Przejechałem się nie równą kostką i z lewego koła słychać głośne stukanie, jakby nic nie tłumiło nierówności. Jednak chyba padł właśnie lewy amor z przodu, co dziwne nie widać wycieków. Nie wiem jak to jest w tych mazdach, że u mechaników nic nie wychodzi na ścieżkach :(
Trzeba zrobić zakupy i od razu wymienić łożyska i poduszkę.

Po wymianie poduchy silnika przejechałem się po koste i okazało się, że nastała cisza która dobiegła z przodu auta. Okazało się że poducha już tak padła że wisiała na metalowych częściach jej a nie na tym gumowo-olejowym elemencie tłumiącym. To dlatego na ścieżkach diagnostycznych nic nie wykazywało w zawieszeniu ;)
paradox_1
 

Postprzez paradox_1 » 28 maja 2015, 09:13

macvas napisał(a):Poprawcie jeśli nie mam racji, ale przypuszczam, że w przypadku tej podusi jest "unisex" tzn. nie ma znaczenia benzyna czy diesel? :>

Z tego co ja przeglądałem w necie to do dieselu 2.0 idzie taka sama. Ale w różnych rocznikach stosowali inne. Ja wysłałem emaila firmie w której zamawiałem numer VIN i dodatkowo zdjęcie starej poduchy na silniku. Moja na górze ma 3 takie zaokraglenia ale są też z dwoma i z jakimś dodatkowym uchwytem.
paradox_1
 

Postprzez marcin255 » 28 maja 2015, 13:19

do diesla jest B32T-39-060A
BENZYNA ( 2.0) BP4S-39-060C
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy