Mazda3 BK LF 2008 2.0 150KM
Witam.
Dzisiaj poprawiłem działanie otwierania i zamykania windy według propozycji przez jednego z forumowiczów (niestety użytkownik ma usunięte konto i nie mam nawet jak mu podziękować
) i teraz działa idealnie,tak jak w oryginale
.
A więc zasilanie (wlutowałem się w przewody od zapalniczki, brązowa kostka, czarny przewód "–' drugi kolorowy '+') idzie do modułu zasilania z LM7805, który zmienia nam napięcie na 5V i dalej do nadprądowego wyłącznika prądu (polecam kupić układ zlutowany, i nie trzeba wlutowywać stabilizatora napięcia
) i reszta tak jak wcześniej.
Przewody puściłem za radiem i panelem klimatyzacji, nie trzeba odkręcać, następnie przewód zasilania tak jak wcześniej pisałem wlutowany w przewody od zapalniczki, a kabel usb od zasilania tabletu (2m) przeprowadziłem po prawej stronie tunelu środkowego (idzie tam oryginalna wiązka) do podłokietnika do gniazda zapalniczki
Dzisiaj poprawiłem działanie otwierania i zamykania windy według propozycji przez jednego z forumowiczów (niestety użytkownik ma usunięte konto i nie mam nawet jak mu podziękować

A więc zasilanie (wlutowałem się w przewody od zapalniczki, brązowa kostka, czarny przewód "–' drugi kolorowy '+') idzie do modułu zasilania z LM7805, który zmienia nam napięcie na 5V i dalej do nadprądowego wyłącznika prądu (polecam kupić układ zlutowany, i nie trzeba wlutowywać stabilizatora napięcia
Przewody puściłem za radiem i panelem klimatyzacji, nie trzeba odkręcać, następnie przewód zasilania tak jak wcześniej pisałem wlutowany w przewody od zapalniczki, a kabel usb od zasilania tabletu (2m) przeprowadziłem po prawej stronie tunelu środkowego (idzie tam oryginalna wiązka) do podłokietnika do gniazda zapalniczki
-
paradox_1
Super zrobione gratulacje. Wracam na forum (zibitenis) jako zibitenis1965 jeżeli będę mógł pomóc jestem do dyspozycji. Ciekawy wątek do wykorzystania w nawigacji i podłączenia audio do przycisku Tape/MD lub Media.
viewtopic.php?f=470&t=178377
viewtopic.php?f=470&t=178377
zibitenis1965 napisał(a):Super zrobione gratulacje. Wracam na forum (zibitenis) jako zibitenis1965 jeżeli będę mógł pomóc jestem do dyspozycji. Ciekawy wątek do wykorzystania w nawigacji i podłączenia audio do przycisku Tape/MD lub Media.
viewtopic.php?f=470&t=178377
Z widmo82 próbowalismy dojść kto mi pomógł i ja nie moglem sobie przypomnieć kto to był. Widmo82 jednej z wiadomości pisal że to może Ty byłeś.
A więc dziękuje

Wcześniej miałem podłączony tablet do Aux-a (mam oryginalne wejście w podłokietniku). Niestety jak kabel jest wpięty do tableta to nie można wykorzystać głośników wbudowanych w urządzenie i jakbym chciał np. posłuchać radia to wtedy nie słychać poleceń nawigacji z tableta. A głośnik z tableta daję rady
-
paradox_1
niestety nie pogodzisz wykorzystania dwóch sygnałów audi (radio i aux). Jedyne rozwiązanie słuchanie muzyki z tabletu i jednocześnie obsługa nawigacji. Być może nie sprawdzałem podłączenie dwóch sygnałów audio pod jednego Auxa gdzie równolegle będą wpięte sygnały z tableta i innego odtwarzacza audio. Podłączając złącze mini jack automatycznie odłączane są głośniki w tablecie. Można to zmienić ale to już ingerencja w złączu mini jack na płycie tableta (ale po co).
Super robota kolego ale mam jedną uwagę. Ten glut to zły pomysł. W lecie wszystko to odpadnie, układy spadną jeden na drugi i zwarcie gotowe ...
Moja rada, użyj innego kleju jeśli już chcesz to kleić.
Mam też kilka pytań:
– jak rozwiązałeś temat ładowania baterii tabletu ? Ktoś na forum wrzucił zdjęcie spuchniętej baterii od Nexusa 7, który był w Mazdzie 6 zamiast ori nawigacji. Pytanie czy problemem była temperaura ? Przeładowanie ? Chodzi mi o to czy ładujesz cały czas tablet zamontowany w aucie, czy też masz podpięty bez baterii ?
– czy uruchamiasz otwarcie "windy" automatycznie z uruchomieniem radia czy też robisz to ręcznie ?
Pozdrowienia i szacun. Sam powoli się zabieram za ten temat w Mazdzie 6. Tak się składa, że mam Nexusa 7 z padniętą baterią (trzyma jeden dzień) i planuję go wykorzystać do mojego celu.
Moja rada, użyj innego kleju jeśli już chcesz to kleić.
Mam też kilka pytań:
– jak rozwiązałeś temat ładowania baterii tabletu ? Ktoś na forum wrzucił zdjęcie spuchniętej baterii od Nexusa 7, który był w Mazdzie 6 zamiast ori nawigacji. Pytanie czy problemem była temperaura ? Przeładowanie ? Chodzi mi o to czy ładujesz cały czas tablet zamontowany w aucie, czy też masz podpięty bez baterii ?
– czy uruchamiasz otwarcie "windy" automatycznie z uruchomieniem radia czy też robisz to ręcznie ?
Pozdrowienia i szacun. Sam powoli się zabieram za ten temat w Mazdzie 6. Tak się składa, że mam Nexusa 7 z padniętą baterią (trzyma jeden dzień) i planuję go wykorzystać do mojego celu.
- Od: 6 kwi 2015, 11:27
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 121KM 2002
Dzięki.
Co do gluta to jest jeszcze dana taśma dwustronna.
W lecie zawsze daje matę na szybę.
Baterie próbowałem wyjąć ale nie można wtedy niestety włączyć taba.
Kabel od zasilania mam pociągniety do podłokietnika gdzie mam gniazdo ładowania i wkładam kiedy potrzebuję. Ponieważ nawigacji używam przeważnie tylko w trasie to włączam taba kiedy potrzebuje. Mam wszystko podpięte pod oryginalne przyciski, "open" – od otwierania windy a "tilt" od włączania taba.
PS.
Co do rozsadzania baterii to czytałem różne opinie na forach. Polecają nie ładować na full i nie rozładować do końca.
Najczęściej wybuchają baterie w Pentagramach, jest parę tematów w necie na ich temat.
Co do gluta to jest jeszcze dana taśma dwustronna.
W lecie zawsze daje matę na szybę.
Baterie próbowałem wyjąć ale nie można wtedy niestety włączyć taba.
Kabel od zasilania mam pociągniety do podłokietnika gdzie mam gniazdo ładowania i wkładam kiedy potrzebuję. Ponieważ nawigacji używam przeważnie tylko w trasie to włączam taba kiedy potrzebuje. Mam wszystko podpięte pod oryginalne przyciski, "open" – od otwierania windy a "tilt" od włączania taba.
PS.
Co do rozsadzania baterii to czytałem różne opinie na forach. Polecają nie ładować na full i nie rozładować do końca.
Najczęściej wybuchają baterie w Pentagramach, jest parę tematów w necie na ich temat.
-
paradox_1
Dzisiaj po pracy siadam do auta i oto przebieg 
Coś zaczyna pukać w zawieszeniu z przodu. Byłem na ścieżce diagnostycznej i wszystko ok, amory około 80%. Przejechałem się nie równą kostką i z lewego koła słychać głośne stukanie, jakby nic nie tłumiło nierówności. Jednak chyba padł właśnie lewy amor z przodu, co dziwne nie widać wycieków. Nie wiem jak to jest w tych mazdach, że u mechaników nic nie wychodzi na ścieżkach
Trzeba zrobić zakupy i od razu wymienić łożyska i poduszkę.
Coś zaczyna pukać w zawieszeniu z przodu. Byłem na ścieżce diagnostycznej i wszystko ok, amory około 80%. Przejechałem się nie równą kostką i z lewego koła słychać głośne stukanie, jakby nic nie tłumiło nierówności. Jednak chyba padł właśnie lewy amor z przodu, co dziwne nie widać wycieków. Nie wiem jak to jest w tych mazdach, że u mechaników nic nie wychodzi na ścieżkach
Trzeba zrobić zakupy i od razu wymienić łożyska i poduszkę.
-
paradox_1
W niedziele pielęgnacja lakieru (mycie, glinkowanie, nakładanie Meguiar's Ultimate Compound, Meguiar's Ultimate Liquid Wax) i szybka sesja 
-
paradox_1
Witam.
Wczoraj robiłem porządki w aucie i po dokładnych oględzinach okazało się, że zaczął wypływać olej z górnej poduszki silnika
Może ktoś wie lub pamięta dokładnie numer tej poduchy
(a może ktoś kupował w fordzie odpowiednik i pamięta numer)
Mam pytanie jakiego producenta szukać poduszek, może ktoś już wymieniał i może polecić
W intercarsie mają tylko ted-gum i yamato.
Na alledrogo znalazłem oryginał Mazdy
http://allegro.pl/poduszka-silnika-skrzyni-mazda-3-mazda-5-new-ory-i5310411381.html
Wczoraj robiłem porządki w aucie i po dokładnych oględzinach okazało się, że zaczął wypływać olej z górnej poduszki silnika
Może ktoś wie lub pamięta dokładnie numer tej poduchy
Mam pytanie jakiego producenta szukać poduszek, może ktoś już wymieniał i może polecić
W intercarsie mają tylko ted-gum i yamato.
Na alledrogo znalazłem oryginał Mazdy

-
paradox_1
Kupiłem używkę od M5 z 2010 r pasowała idealnie byle od silnika 2.0 koszt 50 zł
marcin255 napisał(a):Kupiłem używkę od M5 z 2010 r pasowała idealnie byle od silnika 2.0 koszt 50 zł
Nie bawię się w używki. Nigdy nie kupuję części mechanicznych itp używanych, nie wiadomo jaka była historia auta.
-
paradox_1
Hej
Ja miałem idealnie tą samą sytuacje 2 lata temu
Kupiłem tutaj:
http://allegro.pl/poduszka-silnika-ford-focus-mazda-3-wys-jakosc-fv-i5354224418.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe-620_Silniki+i+osprz%C4%99t-50821_Zawieszenie+silnika-50858_Poduszki+silnika-50860
Ja miałem idealnie tą samą sytuacje 2 lata temu
Kupiłem tutaj:

- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Ja mam FEBEST GMBH
Chyba według katalogu coś takiego:
http://fe-best.de/index.php?page=catalo ... &details=1
Kosztowała coś koło 250zł. Jest to olejowa poduszka silnika.
Chyba według katalogu coś takiego:
http://fe-best.de/index.php?page=catalo ... &details=1
Kosztowała coś koło 250zł. Jest to olejowa poduszka silnika.
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
kalesoon napisał(a):Ja mam FEBEST GMBH
Chyba według katalogu coś takiego:
http://fe-best.de/index.php?page=catalo ... &details=1
Kosztowała coś koło 250zł. Jest to olejowa poduszka silnika.
Zamówiłem również Febest, jutro ma przyjść
PS.
Dzięki panowie za rady.
-
paradox_1
Dzisiaj przyszła paczuszka z poduszka Febest (276 zł z przesyłką ) i od razu zabrałem się do roboty. Stara po wyjęciu bujała się we wszystkie strony, a nowa ledwo można przechylić w którąkolwiek stronę.
PS.
-1 zdjęcie po założeniu
-2 oznaczenie z opakowania
– następne foty oryginalna poduszka FoMoCo (wyszczególnione numery które mogą pomóc w doborze poduszki)
PS.
-1 zdjęcie po założeniu
-2 oznaczenie z opakowania
– następne foty oryginalna poduszka FoMoCo (wyszczególnione numery które mogą pomóc w doborze poduszki)
-
paradox_1
Poprawcie jeśli nie mam racji, ale przypuszczam, że w przypadku tej podusi jest "unisex" tzn. nie ma znaczenia benzyna czy diesel? 
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
paradox_1 napisał(a):Coś zaczyna pukać w zawieszeniu z przodu. Byłem na ścieżce diagnostycznej i wszystko ok, amory około 80%. Przejechałem się nie równą kostką i z lewego koła słychać głośne stukanie, jakby nic nie tłumiło nierówności. Jednak chyba padł właśnie lewy amor z przodu, co dziwne nie widać wycieków. Nie wiem jak to jest w tych mazdach, że u mechaników nic nie wychodzi na ścieżkach
Trzeba zrobić zakupy i od razu wymienić łożyska i poduszkę.
Po wymianie poduchy silnika przejechałem się po koste i okazało się, że nastała cisza która dobiegła z przodu auta. Okazało się że poducha już tak padła że wisiała na metalowych częściach jej a nie na tym gumowo-olejowym elemencie tłumiącym. To dlatego na ścieżkach diagnostycznych nic nie wykazywało w zawieszeniu
-
paradox_1
macvas napisał(a):Poprawcie jeśli nie mam racji, ale przypuszczam, że w przypadku tej podusi jest "unisex" tzn. nie ma znaczenia benzyna czy diesel?
Z tego co ja przeglądałem w necie to do dieselu 2.0 idzie taka sama. Ale w różnych rocznikach stosowali inne. Ja wysłałem emaila firmie w której zamawiałem numer VIN i dodatkowo zdjęcie starej poduchy na silniku. Moja na górze ma 3 takie zaokraglenia ale są też z dwoma i z jakimś dodatkowym uchwytem.
-
paradox_1
do diesla jest B32T-39-060A
BENZYNA ( 2.0) BP4S-39-060C
BENZYNA ( 2.0) BP4S-39-060C
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości