MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia
U mnie było podobnie ,poscisnienie w przewodzie do egr było ale po chwili znikalo,oraz elektrozawór mi zaczynał terkotac.Okazalo sie ze miałem pomylone podciśnienia jak mechanik mi wszyskto po podlaczał to podciśnienie wróciło i elektrozawor ucichł.A ten dzwiek o ktorym piszesz moze pochodzic z egr ale równie dobrze co czesto się zdarza z pompy vacum,
Witam panowie mam mazde 6 136 koni przedlift. Przed świętami zakładalem sobie światła do jazdy dziennej i wyciagnalem cala obudowę filtra powietrza. Po zamontowaniu powrotnym zoskoczyl mnie jeden wężyk . jeden dłuższy jest wspięty od gory w obudowę a dwa krótsze są spięte niżej w obudowę w taka zamknięta jakby puszkę w obudowie. Niżej miałem jeden wlot zaślepiony. Został jeszcze jeden wężyk co szedł od jakby od jakiś czujnikow a zas do nich dochodził od egr. Nie pamiętając gdzie był wspięty wpielem go w ten zaślepiony. Wiem ze wczesniej tam go nie było. Mazda straciła jakby moc z turba. Niechce się zbierać. Wczoraj wypielem go zaslepilem ta zaslepka co była ten wlot i wężyk został nie podpiety. Wyskoczył check i auto w poślizgu. Podepne dziś pod kompa wieczorem może cos pokaże. Możliwe jest ze ten nie podpiety ma swoje inne miejsce jak nie w obudowie filtra? Dziś będę wiedzieć co to za błąd ale czytając ten wątek to pewnie p0404
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
Panowie sciagnalem spowrotem obudowę filtra. Posprawdzalem wezyki wszystkie ok. Wyczyscilem egr cały zabity był taka sadza. Uszczelke co miałem wczesniej żeby zaslepic juz miała dziurki wyzarte wiec dalem nowa. Zalozylem spowrotem wszystko i dalej błąd wyskakiwal co do błędu to elm nie może się połączyć z autem to niewiem dalej jaki. Przejechalem się jakieś 20 km Mazda dalej zamulona ale blad juz nie wyskakiwal. Wieczorem zrobiłem zas 20 km postawilem auto na godzinę i wrocilem do domu i turbina ozyla. Dziś rano jadąc do pracy tez wszystko ok.
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
Kolego ja się długo męczyłem z P0401 lub P0402 (już nie pamiętam), ale u mnie czyszczenie egr i sprawdzenie wezykow nie pomogło. Dopiero mechanik na moja prośbę rozebrał pompę podcisnienia, obrócił sprzęgło o 180° i wymienił łożysko. Po tym zabiegu Madzia odżyła, pompa już nie żegota i błąd się nie pojawia.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
a mozna wiedziec jaki koszt wymiany tego lozyska? U mnie moc zanika raz w tygodniu i wlacza sie check i auto w poslizgu. Jak wyzej opisalem ale teraz to tylko chwila pare sekund i zas wraca wszystko do normy.
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
Witajcie. Jak wygląda to sprzęgieł ko od pompy vacum i jak obrócić to przełożenie o 180 stopni. Zapala mi się błąd silnika i kontroli trakcji P0402 za duży przepływ powietrza EGR wtryski wężyki wymienione pompa vacum też ale nic nie obracałem w niej.
- Od: 12 lip 2014, 16:27
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0D 2004 rok
No ja niestety muszę cofnąć to co napisałem, że błąd sie nie pojawia. Podłączyłem się wczoraj Forscanem z telefonu i niestety P0402 znowu jest. Aczkolwiek u mnie ten błąd nie powoduje zapalania się checka. Tak, że sprawa u mnie nadal aktualna ale już nie wiem gdzie szukać 
Panowie jeszcze nie robilem nic przy pompie. Dziś wymienialem górny lewy [waaaco?]. Będąc juz z tej strony sciagnelem plastikowe nadkole ponieważ cos mi tam piszczalo( okazało się słabo do kręcony zderzak do blotnika). Po ściągnięciu widok był nie zaciekawy , znalazłem jedna wtyczkę nie podpieta. I teraz najważniejsze przy dokrecaniu pewnie dotknelem łokciem kable przy intercolerze. Odpalilem na chwilę żeby sprawdzic czy dalej piszczy i okazało się ze zas się pali check i auto w poślizgu. Posprawdzalem kable przy intercolerze i jeden był przetarty i zaizolowalem. Po następnym odpaleniu zas błąd wyskoczył ale po juz kolejnym znikł. Może ktoś mi powie co to za wiązka idzie i co to za wtyczka. Na zdjęciu widac czerwoną taśmę izolacyjną tam właśnie było przetarcie. Wogle kolo intercolera jest jedna wielka magia wszystko na tzw tytyrytki polapane. Szok
Wysłane z mojego BIRDY
Wysłane z mojego BIRDY
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
Koledzy. Może kto wie ( nie mogę nigdzie w żadnej serwisówce znaleźć) jakie powinno być prawidłowe podciśnienie wacum bo coś mi zaczęło syczeć w okolicach pompki. Czy na siłowniku sterowania łopatkami turbiny powinno być takie samo pociśnienie jak na pompce? ; może ktoś to przerabial? silnik RF7J
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6