Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Ok. Zdecydowałem się jednak że nie biorę Castrola tylko wezmę tym razem Motul ale inny. nie jak poprzednio Eco Clean tylko Eco Energy –
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ikowy.html
Płacę za niego 190zł za 5 litrów w Intercars. On ma normę A5 czyli taką samą jak ten drogi Castrol który wymieniłem w moim poprzednim poście.
Po wymianie będę sprawdzał dokładnie jak tam spalanie tego oleju.
Pozdrawiam i dziękuje
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ikowy.html
Płacę za niego 190zł za 5 litrów w Intercars. On ma normę A5 czyli taką samą jak ten drogi Castrol który wymieniłem w moim poprzednim poście.
Po wymianie będę sprawdzał dokładnie jak tam spalanie tego oleju.
Pozdrawiam i dziękuje
- Od: 13 lip 2011, 10:23
- Posty: 35
- Skąd: Wro/Byd/EPWS
- Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km
dexterxx napisał(a):po nazwie tematu to dotyczy on spalania OLEJU.

Dziękuję za zgłoszenie.
Proszę o powstrzymywanie się od OT i trzymanie się tematu wątku
witam!
Ja chce się podzielić z Wami moją historią i poradzić.
Kupiłem nie dawno autko, Mazda 6 2006 2.0 147. Myjka, plak, choinka zapachowa wiadomo spodobała się
Stan oleju prawie max. Zrobiłem 200 km, stan oleju na środku. Aaaa może miałem za dużo i przepaliła, poprzedni wlasciciel zmieniał 500km przed sprzedażą. Dolałem pół litra, znów olej jest można jeździć
zrobiłem kolejne 300 znów trochę ubyło.. A pewnie teraz ja za dużo dolałem, przepaliło, pies ją j***ł
zrobiłem 500, dokupiłem olej, 4 litry zawsze taniej
na 1000-1100 km spaliła mi 2l+. Olej Valvoline 10w40. Nad wydechami czarne plamy, silnik suchy, olej wiecznie czarny. Do mechaników. remont silnika.
Pytania:
1. Czy możliwa jest sytuacja że remont był niepotrzebny – zły olej, jakieś mniejsze problemy które mogły wpłynąć na spalanie? Oczywiscie mechanik przy mojej wizycie od razu zamówił części, kosztorys, wziął się do roboty.
2. Po remoncie powinienem zalać silnik olejem .... ? Zostałem przy tym samym (zostało mi jeszcze na dolewki
)
3. Niskie obroty, dłuższe trasy przez 3,4tyś i wymienić olej?
Czytając posty wyżej mogę uciąć parę wątków nie do końca związanych z tematem.
Remont wyniósł mnie 2050 zł (dużo?), chciałem dobre części, obiecali że będzie solidnie i ok, niedługo może będę mógł polecić Wam warsztat (ok. Ostrołęki).
Przebieg 210 000, wydaję się być nie kręcony, chłop sam sprowadzał 2 lata temu, wnętrze zadbane, nawet jakoś mocno rdza na nadkolach nie wychodzi.
W razie pytań, pomocy bardzo chętnie pomogę na priv.
Pozdrawiam!!!!
Ja chce się podzielić z Wami moją historią i poradzić.
Kupiłem nie dawno autko, Mazda 6 2006 2.0 147. Myjka, plak, choinka zapachowa wiadomo spodobała się
Pytania:
1. Czy możliwa jest sytuacja że remont był niepotrzebny – zły olej, jakieś mniejsze problemy które mogły wpłynąć na spalanie? Oczywiscie mechanik przy mojej wizycie od razu zamówił części, kosztorys, wziął się do roboty.
2. Po remoncie powinienem zalać silnik olejem .... ? Zostałem przy tym samym (zostało mi jeszcze na dolewki
3. Niskie obroty, dłuższe trasy przez 3,4tyś i wymienić olej?
Czytając posty wyżej mogę uciąć parę wątków nie do końca związanych z tematem.
Remont wyniósł mnie 2050 zł (dużo?), chciałem dobre części, obiecali że będzie solidnie i ok, niedługo może będę mógł polecić Wam warsztat (ok. Ostrołęki).
Przebieg 210 000, wydaję się być nie kręcony, chłop sam sprowadzał 2 lata temu, wnętrze zadbane, nawet jakoś mocno rdza na nadkolach nie wychodzi.
W razie pytań, pomocy bardzo chętnie pomogę na priv.
Pozdrawiam!!!!
- Od: 23 lut 2015, 21:47
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2006
Jak Ci spalił ponad 2l i to 10W40, to faktycznie nie ciekawie. Z drugiej strony, kto wchodzi na forum to pojawia się problem ze spalaniem oleju. Ja po remoncie bym zalał syntetykiem 5W30, bo taki jest zalecany do Naszych mazd. Kolorem to bym sie nie przejmował, bo jak Niemiec wymieniał Dexalie co 20 tys km, a dodatkowo nie wiadomo czy przed sprzedażą handlarz jeszcze nie przeciągnął tego okresu, to w silniku może być sporo syfu i nagaru. U mnie też dwa dni po wymianie olej bardzo pociemniał. Co do remontu, to drogo nie dałeś, bo z tego co czytam ludzie płacą średnio ok. 2,5k, tylko zalecają pierścienie oryginalne bo podróbki ponoć długo nie wytrzymują. Pytanie. Spalił Ci tyle oleju w trasie czy przy jeździe miejskiej?
A jakbym zrobił te 4 tyś. na 10w i wymienił na 5w? Taki zabieg wchodzi w grę?
Z jazdą to różnie, w tygodniu do pracy 2 km, w sobote niedziele zawsze jakiś wyjazd wypadnie 100 km.
Wydaję mi się że przy jakiejkolwiek jeździe takie spalanie to był problem.
Powoli się zastanawiam czy remont był konieczny..
Co do części, jak wspomniałem, prosiłem o porządne, oryginalne części, posiadam fakturę ale nie mogłem niestety znaleźć, opisane pierścienie, jakiś numer indexu po którym też nie udało się zlokalizować i nic więcej.. A może orientujesz się Ile powinny kosztować pierścionki?
Z jazdą to różnie, w tygodniu do pracy 2 km, w sobote niedziele zawsze jakiś wyjazd wypadnie 100 km.
Wydaję mi się że przy jakiejkolwiek jeździe takie spalanie to był problem.
Powoli się zastanawiam czy remont był konieczny..
Co do części, jak wspomniałem, prosiłem o porządne, oryginalne części, posiadam fakturę ale nie mogłem niestety znaleźć, opisane pierścienie, jakiś numer indexu po którym też nie udało się zlokalizować i nic więcej.. A może orientujesz się Ile powinny kosztować pierścionki?
- Od: 23 lut 2015, 21:47
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2006
Może Tadziol coś więcej napisze w sprawie cen, ale zadzwoń do ASO to Cię poinformują. Ogólnie części nie są drogie, tylko robocizna. Możliwe że trochę pospieszyłeś się z remontem, chociaż to na pewno pomoże. Większość z Nas ma problem brania oleju i w większości przypadków bierze głównie w dalszej trasie. Mnie po mieście prawie wogóle nie łyka, a wystarczy że przejadę nawet 60 km gdzieś dalej, to już widzę delikatny ubytek na bagnecie. A dlaczego miałeś zalany 10W40, skoro za granicą leją Dexalie 5W30? Najpierw trzeba było zrobić płukankę i przejść na dobry olej 5W30, wtedy po kilku wymianach i oczyszczeniu silnika byś zobaczył czy tyle samo by Ci chlapnął? Po remoncie nie baw się w żadne półsyntetyki 10W40, tylko zalać syntetyk 5W30.
wierzba76_90@ napisał(a):Ile powinny kosztować pierścionki?
0d 350 do 550 pln w zależności od producenta.Do tego kompletna obróbka głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych,uszczelka głowicy OE Mazda ok.220 lub droższy zamiennik (?!).
Precyzyjna wręcz chirurgiczna robota i przygotowanie tłoków to podstawa.To wszystko może się wachać ok. 2,5kpln.
Krzysiek1980 napisał(a):Po remoncie (...) tylko zalać syntetyk 5W30.
I nic innego,a ja zawsze zalewam ELF EVO 900.Ogólnie zaczynam stwierdzać,że Dexelia to jakieś castrolo-pochodne syfili-smarowidło....
wierzba76_90@ napisał(a):Z jazdą to różnie, w tygodniu do pracy 2 km
oj,cieniutko.....nie zdąży się motor dobrze rozgrzać ani olej....ryzyko "powtórki z rozrywki" jest duże.
tadziol napisał(a):oj,cieniutko.....nie zdąży się motor dobrze rozgrzać ani olej....ryzyko "powtórki z rozrywki" jest duże.
No własnie, mój mechanik też tak powiedział. Stwierdził, że jak oleju bierze w normie to lepiej dolewać i jeździć, bo remont nie zawsze może przynieść oczekiwane efekty i problem nawet w mniejszym stopniu ale może powrócić. Zresztą, nawet na forum były przypadki gdzie po pół roku od remontu chłopakom silnik zaczął znowu połykać olej.
To nie ma Tadziol co się dziwić, że te Nasze sprowadzone auta biorą olej, jak Niemiec na tej Dexalii popitalał przez 20k km z prędkościami autostradowymi.
pisalem o tym kiedys ze mazda zalecajac interwaly wymiany oleju na 20tys km przegina ,nie stac na drogi olej lac tanszy ale czesciej wymieniac kropka 
Ostatnio edytowano 1 maja 2015, 23:02 przez newuser, łącznie edytowano 2 razy
wiesz,co....silniki diesla też mają wymianę co 20 kkm i jakoś nie cierpią z tego powodu.a to czy mazda działała na szkodę klientów,to raczej są już rozważania zakrawające trochę na wokandę...
nie zgodzę sie , jeśli olej jest powiedzmy na to "przygotowany" i silnik też , to jak najbardziej , auto które lata tylko trasy musiało przynajmniej 4-5 razy w roku stac w serwisienewuser napisał(a):zalecajac interwaly wymiany oleju na 20tys km
tadziol napisał(a):wierzba76_90@ napisał(a):Ile powinny kosztować pierścionki?
0d 350 do 550 pln w zależności od producenta.Do tego kompletna obróbka głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych,uszczelka głowicy OE Mazda ok.220 lub droższy zamiennik (?!).
Precyzyjna wręcz chirurgiczna robota i przygotowanie tłoków to podstawa.To wszystko może się wachać ok. 2,5kpln.
wg. mojej faktury:
uszczelka pokrywy zaworow korkowa 86 zł
uszczelka kolektora wydechowego 29 zł
uszczelniacz trzonka zaworu 8szt. 47 zł
uszczelniacz trzonka zaworu 8szt. 33 zł
uszczelka glowicy cylindrów 141 zł
uszczelka kolektora ssacego papierowa 4szt 61zł
uszczelka glowicy cylindrów 118 zł
zestaw pierscienie tloka 4 szt. 183 zł
Do tego panewki, planowanie głowicy, nabijalem klimatyzację. Czuję że jak odpowiesz to się wku.....e
- Od: 23 lut 2015, 21:47
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2006
miałem na mysli jakby wymieniac co 10 tys własnie w aucie flotowym , a wiem , że co niektóre potrafia i 70tys w rokutadziol napisał(a):to ok.100 kkm rocznie,chyba,że masz na myśli auta floty
Dopisano 1 maja 2015, 23:19:
jakość usługi ASO czasami też zostawia dużo do życzenia , znam przypadki, ze wymiana odbywała sie tylko na fakturzenewuser napisał(a):bywalo ze wymienialem olej co niecale 2 miesiace jak duzo jezdzilem, znajomi tez i nikt nie byl zdziwiony, o jakim staniu w serwisie mowisz jak to pol godz roboty max, jak to sie mowi jak sie dba tak sie ma...
wierzba76_90@ napisał(a):Czuję że jak odpowiesz to się wku.....e
ale dlaczego masz się wkurw..ić ?
to raczej ja tu robię wielkie oczy skąd takie ceny

wierzba76_90@ napisał(a):uszczelka pokrywy zaworow korkowa 86 zł
uszczelka kolektora wydechowego 29 zł
uszczelniacz trzonka zaworu 8szt. 47 zł
uszczelniacz trzonka zaworu 8szt. 33 zł
uszczelka glowicy cylindrów 141 zł
uszczelka kolektora ssacego papierowa 4szt 61zł
uszczelka glowicy cylindrów 118 zł
zestaw pierscienie tloka 4 szt. 183 zł
ludzie niech ktoś to wytłumaczy byle logicznie i najlepiej czymś poparte....
dwie uszczelki pod głowicę
uszczelniacze kpl za 80 zeta ? to z czego to jest ? z Unimilu ?!
ja spisałem tylko nazwy, tak na prawdę pod nimi może się coś innego kryć. Póki co zrobiłem 500 km i ani grama oleju nie poszło..
- Od: 23 lut 2015, 21:47
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6