Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez tadziol » 29 kwi 2015, 08:26

taaaaa....? :| a ile ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez carles » 29 kwi 2015, 10:38

Ok. Zdecydowałem się jednak że nie biorę Castrola tylko wezmę tym razem Motul ale inny. nie jak poprzednio Eco Clean tylko Eco Energy –

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ikowy.html

Płacę za niego 190zł za 5 litrów w Intercars. On ma normę A5 czyli taką samą jak ten drogi Castrol który wymieniłem w moim poprzednim poście.

Po wymianie będę sprawdzał dokładnie jak tam spalanie tego oleju.

Pozdrawiam i dziękuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez carles » 30 kwi 2015, 09:53

Póki co pierwszy 1000km po miescie zrobiony – brak ubytku oleju.

Zobaczymy jak sie bedzie zachować później i poza miastem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez dexterxx » 30 kwi 2015, 19:47

Szanowni,
Jak mi się wydaje po nazwie tematu to dotyczy on spalania OLEJU.

Proszę nie zaśmiecajcie forum... potem trzeba czytać 30 stron o niczym :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2014, 00:41
Posty: 42 (2/1)
Skąd: Knurów
Auto: M6 GY1 2007 2.0Pb 147KM

Postprzez dobrzyn22 » 30 kwi 2015, 20:39

dexterxx napisał(a):po nazwie tematu to dotyczy on spalania OLEJU.

<spoko>

Dziękuję za zgłoszenie.

Proszę o powstrzymywanie się od OT i trzymanie się tematu wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wierzba76_90@ » 1 maja 2015, 18:19

witam!

Ja chce się podzielić z Wami moją historią i poradzić.

Kupiłem nie dawno autko, Mazda 6 2006 2.0 147. Myjka, plak, choinka zapachowa wiadomo spodobała się :) Stan oleju prawie max. Zrobiłem 200 km, stan oleju na środku. Aaaa może miałem za dużo i przepaliła, poprzedni wlasciciel zmieniał 500km przed sprzedażą. Dolałem pół litra, znów olej jest można jeździć :) zrobiłem kolejne 300 znów trochę ubyło.. A pewnie teraz ja za dużo dolałem, przepaliło, pies ją j***ł :) zrobiłem 500, dokupiłem olej, 4 litry zawsze taniej :) na 1000-1100 km spaliła mi 2l+. Olej Valvoline 10w40. Nad wydechami czarne plamy, silnik suchy, olej wiecznie czarny. Do mechaników. remont silnika.

Pytania:
1. Czy możliwa jest sytuacja że remont był niepotrzebny – zły olej, jakieś mniejsze problemy które mogły wpłynąć na spalanie? Oczywiscie mechanik przy mojej wizycie od razu zamówił części, kosztorys, wziął się do roboty.
2. Po remoncie powinienem zalać silnik olejem .... ? Zostałem przy tym samym (zostało mi jeszcze na dolewki ;) )
3. Niskie obroty, dłuższe trasy przez 3,4tyś i wymienić olej?

Czytając posty wyżej mogę uciąć parę wątków nie do końca związanych z tematem.
Remont wyniósł mnie 2050 zł (dużo?), chciałem dobre części, obiecali że będzie solidnie i ok, niedługo może będę mógł polecić Wam warsztat (ok. Ostrołęki).
Przebieg 210 000, wydaję się być nie kręcony, chłop sam sprowadzał 2 lata temu, wnętrze zadbane, nawet jakoś mocno rdza na nadkolach nie wychodzi.
W razie pytań, pomocy bardzo chętnie pomogę na priv.
Pozdrawiam!!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2015, 21:47
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2006

Postprzez Krzysiek1980 » 1 maja 2015, 18:55

Jak Ci spalił ponad 2l i to 10W40, to faktycznie nie ciekawie. Z drugiej strony, kto wchodzi na forum to pojawia się problem ze spalaniem oleju. Ja po remoncie bym zalał syntetykiem 5W30, bo taki jest zalecany do Naszych mazd. Kolorem to bym sie nie przejmował, bo jak Niemiec wymieniał Dexalie co 20 tys km, a dodatkowo nie wiadomo czy przed sprzedażą handlarz jeszcze nie przeciągnął tego okresu, to w silniku może być sporo syfu i nagaru. U mnie też dwa dni po wymianie olej bardzo pociemniał. Co do remontu, to drogo nie dałeś, bo z tego co czytam ludzie płacą średnio ok. 2,5k, tylko zalecają pierścienie oryginalne bo podróbki ponoć długo nie wytrzymują. Pytanie. Spalił Ci tyle oleju w trasie czy przy jeździe miejskiej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez wierzba76_90@ » 1 maja 2015, 19:04

A jakbym zrobił te 4 tyś. na 10w i wymienił na 5w? Taki zabieg wchodzi w grę?
Z jazdą to różnie, w tygodniu do pracy 2 km, w sobote niedziele zawsze jakiś wyjazd wypadnie 100 km.
Wydaję mi się że przy jakiejkolwiek jeździe takie spalanie to był problem.
Powoli się zastanawiam czy remont był konieczny..
Co do części, jak wspomniałem, prosiłem o porządne, oryginalne części, posiadam fakturę ale nie mogłem niestety znaleźć, opisane pierścienie, jakiś numer indexu po którym też nie udało się zlokalizować i nic więcej.. A może orientujesz się Ile powinny kosztować pierścionki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2015, 21:47
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2006

Postprzez Krzysiek1980 » 1 maja 2015, 19:12

Może Tadziol coś więcej napisze w sprawie cen, ale zadzwoń do ASO to Cię poinformują. Ogólnie części nie są drogie, tylko robocizna. Możliwe że trochę pospieszyłeś się z remontem, chociaż to na pewno pomoże. Większość z Nas ma problem brania oleju i w większości przypadków bierze głównie w dalszej trasie. Mnie po mieście prawie wogóle nie łyka, a wystarczy że przejadę nawet 60 km gdzieś dalej, to już widzę delikatny ubytek na bagnecie. A dlaczego miałeś zalany 10W40, skoro za granicą leją Dexalie 5W30? Najpierw trzeba było zrobić płukankę i przejść na dobry olej 5W30, wtedy po kilku wymianach i oczyszczeniu silnika byś zobaczył czy tyle samo by Ci chlapnął? Po remoncie nie baw się w żadne półsyntetyki 10W40, tylko zalać syntetyk 5W30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez tadziol » 1 maja 2015, 20:32

wierzba76_90@ napisał(a):Ile powinny kosztować pierścionki?

0d 350 do 550 pln w zależności od producenta.Do tego kompletna obróbka głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych,uszczelka głowicy OE Mazda ok.220 lub droższy zamiennik (?!).
Precyzyjna wręcz chirurgiczna robota i przygotowanie tłoków to podstawa.To wszystko może się wachać ok. 2,5kpln.

Krzysiek1980 napisał(a):Po remoncie (...) tylko zalać syntetyk 5W30.

I nic innego,a ja zawsze zalewam ELF EVO 900.Ogólnie zaczynam stwierdzać,że Dexelia to jakieś castrolo-pochodne syfili-smarowidło.... :|

wierzba76_90@ napisał(a):Z jazdą to różnie, w tygodniu do pracy 2 km

oj,cieniutko.....nie zdąży się motor dobrze rozgrzać ani olej....ryzyko "powtórki z rozrywki" jest duże.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Krzysiek1980 » 1 maja 2015, 20:41

tadziol napisał(a):oj,cieniutko.....nie zdąży się motor dobrze rozgrzać ani olej....ryzyko "powtórki z rozrywki" jest duże.


No własnie, mój mechanik też tak powiedział. Stwierdził, że jak oleju bierze w normie to lepiej dolewać i jeździć, bo remont nie zawsze może przynieść oczekiwane efekty i problem nawet w mniejszym stopniu ale może powrócić. Zresztą, nawet na forum były przypadki gdzie po pół roku od remontu chłopakom silnik zaczął znowu połykać olej.

To nie ma Tadziol co się dziwić, że te Nasze sprowadzone auta biorą olej, jak Niemiec na tej Dexalii popitalał przez 20k km z prędkościami autostradowymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez newuser » 1 maja 2015, 20:55

pisalem o tym kiedys ze mazda zalecajac interwaly wymiany oleju na 20tys km przegina ,nie stac na drogi olej lac tanszy ale czesciej wymieniac kropka ;)
Ostatnio edytowano 1 maja 2015, 23:02 przez newuser, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez tadziol » 1 maja 2015, 21:11

wiesz,co....silniki diesla też mają wymianę co 20 kkm i jakoś nie cierpią z tego powodu.a to czy mazda działała na szkodę klientów,to raczej są już rozważania zakrawające trochę na wokandę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Fred.X » 1 maja 2015, 21:14

newuser napisał(a):zalecajac interwaly wymiany oleju na 20tys km
nie zgodzę sie , jeśli olej jest powiedzmy na to "przygotowany" i silnik też , to jak najbardziej , auto które lata tylko trasy musiało przynajmniej 4-5 razy w roku stac w serwisie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tadziol » 1 maja 2015, 21:27

to ok.100 kkm rocznie,chyba,że masz na myśli auta floty
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez newuser » 1 maja 2015, 22:52

bywalo ze wymienialem olej co niecale 2 miesiace jak duzo jezdzilem, znajomi tez i nikt nie byl zdziwiony, o jakim staniu w serwisie mowisz jak to pol godz roboty max, jak to sie mowi jak sie dba tak sie ma...
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez wierzba76_90@ » 1 maja 2015, 23:10

tadziol napisał(a):
wierzba76_90@ napisał(a):Ile powinny kosztować pierścionki?

0d 350 do 550 pln w zależności od producenta.Do tego kompletna obróbka głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych,uszczelka głowicy OE Mazda ok.220 lub droższy zamiennik (?!).
Precyzyjna wręcz chirurgiczna robota i przygotowanie tłoków to podstawa.To wszystko może się wachać ok. 2,5kpln.


wg. mojej faktury:
uszczelka pokrywy zaworow korkowa 86 zł
uszczelka kolektora wydechowego 29 zł
uszczelniacz trzonka zaworu 8szt. 47 zł
uszczelniacz trzonka zaworu 8szt. 33 zł
uszczelka glowicy cylindrów 141 zł
uszczelka kolektora ssacego papierowa 4szt 61zł
uszczelka glowicy cylindrów 118 zł
zestaw pierscienie tloka 4 szt. 183 zł


Do tego panewki, planowanie głowicy, nabijalem klimatyzację. Czuję że jak odpowiesz to się wku.....e :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2015, 21:47
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2006

Postprzez Fred.X » 1 maja 2015, 23:18

tadziol napisał(a):to ok.100 kkm rocznie,chyba,że masz na myśli auta floty
miałem na mysli jakby wymieniac co 10 tys własnie w aucie flotowym , a wiem , że co niektóre potrafia i 70tys w roku :D

Dopisano 1 maja 2015, 23:19:

newuser napisał(a):bywalo ze wymienialem olej co niecale 2 miesiace jak duzo jezdzilem, znajomi tez i nikt nie byl zdziwiony, o jakim staniu w serwisie mowisz jak to pol godz roboty max, jak to sie mowi jak sie dba tak sie ma...
jakość usługi ASO czasami też zostawia dużo do życzenia , znam przypadki, ze wymiana odbywała sie tylko na fakturze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tadziol » 2 maja 2015, 16:03

wierzba76_90@ napisał(a):Czuję że jak odpowiesz to się wku.....e

ale dlaczego masz się wkurw..ić ?
to raczej ja tu robię wielkie oczy skąd takie ceny <oczy>
wierzba76_90@ napisał(a):uszczelka pokrywy zaworow korkowa 86 zł
uszczelka kolektora wydechowego 29 zł
uszczelniacz trzonka zaworu 8szt. 47 zł
uszczelniacz trzonka zaworu 8szt. 33 zł
uszczelka glowicy cylindrów 141 zł
uszczelka kolektora ssacego papierowa 4szt 61zł
uszczelka glowicy cylindrów 118 zł
zestaw pierscienie tloka 4 szt. 183 zł

ludzie niech ktoś to wytłumaczy byle logicznie i najlepiej czymś poparte....
dwie uszczelki pod głowicę ?? jedna tańsza druga droższa ? co dwie naraz wsadzili ?
uszczelniacze kpl za 80 zeta ? to z czego to jest ? z Unimilu ?!
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wierzba76_90@ » 3 maja 2015, 19:26

ja spisałem tylko nazwy, tak na prawdę pod nimi może się coś innego kryć. Póki co zrobiłem 500 km i ani grama oleju nie poszło..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2015, 21:47
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6