Napięcie po wyłączeniu silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pawelsz » 26 kwi 2015, 20:53

Panowie
Mozę orientuje sie ktoś z Was czy gdzieś w mazdzie 6 GG diesel pojawia się masa po wyłączeniu silnika?
Potrzebuje sterowania przekażnikiem żeby zadziałał po zgaszeniu silnika...
POnieważ + nie pojawia się wiec jedyna nadzieja że gdzieś pojawi się masa...

Pozdrawiam Pawel
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez brodaM6 » 27 kwi 2015, 10:35

Dopiero po stacyjce ma być masa <co?> ,napisz cos więcej ocb.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez pawelsz » 27 kwi 2015, 10:38

robię sterowanie otwieraniem nawigacją.
O ile otworzenie navi po stacyjce udało sie zrobić poprzez przekaźnjk z czasame działania to teraz muszę znaleść jakis sygnał sterujący który da impusl do zamkniecia nawigacji przy wyłaczeniu kluczyka.
Ponieważ nigdzie po wylaczeniu nie pojawia sie plus, szukam miejsca gdzie pojawi sie masa –.
Mam przekażnik kótry reaguje na pojawienie się własnie masy ale nie wiem gdzie tego szukać o ile jest cos takiego w samochodzie.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez tadziol » 28 kwi 2015, 14:34

z przekaźnika zasilania układu wtryskowego.będziesz miał nawet z opóźnieniem.
przez diodę prostowniczą łapiesz się za styk przekaźnika NO ten bez zasilania.katodą diody w jego kierunku.napięcie w momencie uruchomienia silnika nie "poleci" w stronę navi,a po wyłączeniu silnika w tym miejscu pojawi się masa (po prostu zamknie się przez odbiorniki silnika do masy).
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelsz » 28 kwi 2015, 21:14

Dzięki za podpowiedź.
A mozę wiesz gdzie znajdę 12v pojawiające się po przekręceniu kluczyka i nie zanikające na chwile przy uruchamianiu silnika
Szukałem już z miernikiem ale to sie można namachać samemu miernik-kluczyk
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez tadziol » 28 kwi 2015, 21:22

w tym samym punkcie,czyli na przekaźniku zasilania wtrysku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelsz » 28 kwi 2015, 21:23

no ale to chyba pojawia sie dopiero jak się odpali silnik.
Czy mozę pojawia sie przy przekręceniu stacyjki?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez tadziol » 28 kwi 2015, 21:28

pojawia się "po zapłonie".
albo na bezpiecznikach w kabinie poszukaj...musi też być
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelsz » 28 kwi 2015, 21:30

Dzięki
W weekend sprawdze.
W kabinie szukałem ale to upierdliwe zajęcie trzymać sonde od miernika i przekręcać klluczyk, mogłem coś pominąc albo źle zmierzyć bo nei znalazłem.
A powinno być bo np kontrolki i licznik nie gaśnie przy odpalaniu
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez tadziol » 28 kwi 2015, 21:42

bezpiecznik METER.....
powodzenia <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelsz » 28 kwi 2015, 21:50

Bardzo dziękuje za pomoc
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez zetek » 1 maja 2015, 20:37

Najłatwiej było by założenie przekaźnika, który gdy dostanie zasilanie to poda +, a gdy jest brak zasilania to będzie podawał –. Taki przekaźnik np. był instalowany w polonezie do pracy tylnej wycieraczki. Czyli podawał zmiennie + lub –.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez tadziol » 1 maja 2015, 20:40

przecież zwykły przekaźnik o stykach NO-NC-COM załatwi sprawę....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 2 maja 2015, 08:15

Będzie jakaś fotorelacja <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 2 maja 2015, 16:06

z czego ? jak podłączyć przekaźnik ?
to się na pokaz slajdów kwalifikuje... :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 2 maja 2015, 17:28

tadziol napisał(a):z czego ?

;P z lutowania wsowek pod stopki przekaźnika :P ,z moda kolegi
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 2 maja 2015, 20:04

nie wiem z czego się napiżdżasz....robi co chce,jego fura,to niech modzi do woli.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 3 maja 2015, 09:19

chcem zobaczyć co kolega wymyślił ,nie mogę :> jak zechce to pokaże<faja>
Chyba źle zrozumiałeś mój post ,bo ja sie tu z nikogo nie naśmiewać ,Napiżdżaczu <glupek2>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 3 maja 2015, 09:40

brodaM6 napisał(a):źle zrozumiałeś mój post

<faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelsz » 3 maja 2015, 19:43

No wiec zadziałało wszystko
Nawigacja otwiera sie po kluczyku i zamyka również po kluczyku

Ale niestety coś sie stało z wyswietlaczem klimy
Podłaczyłem nowy wyświetlacz ze sterowaniem nawigacją, nie wiem czy przed czy poliftowy był.
I przestało wyświetlac dane z klimy i nawiewu.
Zegarek, komputer i radio działa.
czyli swiatczyłoby to że wyswietlacz jest poliftowy. Wiec podłaczyłem stary i tez nie wyświetla.
Cos gdzies sie uszkodziło :(
Czy poliftowy wyswietlacz mógł uszkodzic radio (bo tam jest chyba sygnał do wyświetlacza)
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6