wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2
Błąd wyrzuci w momencie kiedy nie będzie działał czujnik, a nie przekłamywał, ponieważ przez cały czas jego pracy zmienia się oporność i komputer wyłapuję to jako normalne działanie. odpowietrzyłeś dobrze układ? nie ubywa płynu? jak chodzi o czujnik to jest sugestia, bo sam wymieniłem tylko termostat. ogarnij temat ceny i zastanów się czy masz kasę z nim zaryzykować. czujnik będzie gdzieś na bloku.
P.S. czujnik można kupić za około 40zl
P.S. czujnik można kupić za około 40zl
Tylko jeżeli wraz ze wzrostem prędkości temp. spada, to dla mnie ewidentnie wina termostatu. Po prostu pompa wodna szybciej pracując schładza silnik. Sprawny termostat powinien to regulować, czyli otwierać się kiedy silnik osiąga zbyt wysoką temp. i przymykać jak jest zbyt niska. Chociaż na chłopski rozum, jak czujnik będzie podawał blędne dane to sprawny termostat też może za szybko otwierać. Po prostu kolega musi sprawdzić. Czytałem że termostat też można sprawdzić wkladając go do ciepłej wody i sprawdzając przy ilu stopniach się całkowicie otwiera.
Krzysiek1980 napisał(a):Chociaż na chłopski rozum, jak czujnik będzie podawał blędne dane to sprawny termostat też może za szybko otwierać.
Chłopie nie rób ludziom wody z mózgu. Termostat to czysto mechaniczne urządzenie, o ile widziałeś na oczy, a czujnik to elektryczne. Termostat reaguje tylko na temperature wody, a czujnik ją odczytuje i podaje dane do ecu. zresztą po co radzisz wymieniać termostat który został dopiero co wymieniony?
Wuyek napisał(a):Termostat wymieniłem, gdzie jest ten czujnik? na ile % to on, to jest sugestia czy diagnoza potwierdzona praktyką ?
Ostatnio edytowano 26 kwi 2015, 10:38 przez TeGiO, łącznie edytowano 1 raz
Myslałem że termostat jest sciśle powiązany z czujnikiem. No nic, człowiek się uczy całe życie a mechanikiem nie jestem. To że kolega wymienił nie oznacza że jest sprawny, pomijając fakt czy wymienił na nówkę? Nie radzę wymieniać, tylko na początek sprawdzić.
Czujnik temperatury tylko podaje dane do ecu, ktory na jego podstawie ustala mieszanke. Jak jest czujnik zepsuty i podaje do ecu temp na przyklad 0 stopni to wtedy ciagle jezdzisz na pelnym ssaniu i tym samym masz wieksze spalanie.
W 2.0 przed liftem jest to samo, czujnik jest pod cewką, przy miejscu przykręcenia kolektora wydechowego. Wszystko jest w manualu ale ludzie nadal nie chca do niego zagladac, wola czekac na odpowiedz zamiast dowiedziec sie od reki.
Dobra chłopaki. Poszukam czujnika i go wymienię. Termostat jest nowy, ale faktycznie to nie gwarantuje jego poprawnego działania. Przed wymianą był objaw niedogrzewania silnika (wskazówka nie dochodziła do połowy skali). Po wymianie silnik nagrzewa się bardzo szybko, wskazówka stoi w połowie. Nie zauważyłem zmian w spalaniu (ok 10-11l. Lpg/100km)
Dopiero teraz zauważyłem ten dziwny objaw przy 160. Najdziwniejsze jest że ta wskazówka przemieszcza się jak na obrotomierzu, tzn bardzo szybko. Jak depnę do 160 to spada momentalnie, jak tylko zwolnię do 120 to wraca do połowy. Patrzyłem na filmiki z działaniem termostatu i wydaje mi się, że to za szybko.
To jeszcze pytanie na koniec. W króćcu przy termostacie jest czujnik, od czego?
Dopiero teraz zauważyłem ten dziwny objaw przy 160. Najdziwniejsze jest że ta wskazówka przemieszcza się jak na obrotomierzu, tzn bardzo szybko. Jak depnę do 160 to spada momentalnie, jak tylko zwolnię do 120 to wraca do połowy. Patrzyłem na filmiki z działaniem termostatu i wydaje mi się, że to za szybko.
To jeszcze pytanie na koniec. W króćcu przy termostacie jest czujnik, od czego?
Ostatnio edytowano 26 kwi 2015, 15:16 przez Wuyek, łącznie edytowano 1 raz
Geniek napisał(a):Ja miałem podobny objaw. Jak jechałem spokojnie to temp niby trzymał OK. Ale jak go przegazowałem to od razu temperatura spadała tak do 1/3 skali. Potem się znowu stabilizowała na połowie skali. U mnie pomogła wymiana termostatu.
Jaki kupiłeś termostat? Możesz dać jakieś namiary na niego? Jaka jest temperatura otwarcia?
Dzisiaj przejechałem 40km z podłączonym interfejsem i niestety termostat do wymiany. Trzyma temp. 75st. Max na chwilke skoczylo na 82.
Czy do 2.0 leci taki, jak na foto?
Czy do 2.0 leci taki, jak na foto?
mechanik partacz nie potrafil odpowietrzyc ukladu na tym termostacie, stwierdzil ze ori musi miec jakis odpowietrznik lub cos w tym stylu wiec kupilem ori dla swietego spokoju bo wylatywalem z Polski i chcialem to miec zrobione przed wylotem i sytuacja sie powtorzyla, zmienilem mechanika i jakos dalo rade...mam lpg i trzeba sie czasem troche pomeczyc zeby poprawnie odpowietrzyc uklad, termostat sprawny- w garnku sie otwieral a w aucie nie mogl, to samo bylo z ori, wiec fordowski zostal i lezy, mam oczywiscie do niego rachunek, jak jestes zainteresowany pisz na pw
Jeżeli o mnie chodzi, to dziękuję. Jestem teraz w Niemczech i kupiłem termostat BEHR na ebayu. Przyjdzie, to będę montował. Przy okazji zauważyłem, że płynu chłodniczego mam za mało :/
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6