Opony letnie i wielosezonowe
Ja też nie narzekam (chociażby z tego powodu, że prowadzenie na nich jest bardzo precyzyjne), bo dostałem je w spadku po poprzednim właścicielu, ale są głośne i ciut za twarde (to pewnie kwestia wylatania) i do tego pojawiają się tego typu drgania... Zauważyłem też, że ich kształt jest taki, że patrząc "od czoła" wyglądają na szersze niż w rzeczywistości są (jeśli kolega z pracy stoi obok swoim samochodem, gdzie ma Uniroyale w tym samym rozmiarze to Turanze wyglądają na szersze).
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
scorseze napisał(a):Turanzy wg mnie są twardsze niż Dunlopy
może z racji wieku były twardsze? W końcu miały 7 lat

- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Ja na ER300 205/55R16 91V pomykam 4 rok ale zostało mi już tylko 3mm i mam ochotę je wyrzucić. Mimo prawidłowego ciśnienia, rotacji opon i zbieżności opony ząbkują i generują straszny hałas. Na mokrym są beznadziejne ale muszę przyznać, że opona jest twarda i na suchym trzyma rewelacyjnie. Po prostu czuć asfalt na kierownicy. Każda koleina i nierówność jest przeniesiona na ręce i tak samo kontrola nad samochodem jest bardzo dobra. Ale jak mówiłem to na suchym, natomiast na mokrym opona bardzo się ślizga. W najbliższym czasie planuję wymianę tylko nie wiem czy Conti Premiumcontakt5 czy Dunlop Sport Maxx Rt...
- Od: 2 lut 2008, 10:49
- Posty: 53
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Golf Plus
CLAU napisał(a):Moze miales te Turanzy w wersji wzmocnionej i dlatego ? Ja jezdzilem na ER300 i ostatnie co moglbym powiedziec to ze sa twarde.
Nie pamiętam, wydaje mi się, że były to ER30 (nie 300). Pewnie twardość wynikała też z wieku opony (miała też już drobne pęknięcia). Ale – było, minęło. Pojeżdżę na Dunlopach więcej, to pewnie jeszcze się uwagami podzielę.
Witajcie koledzy,
Jako, że przyszły mi ostatnio nowe felgi aluminiowe 15" muszę pomyśleć nad nowymi oponami letnimi (póki co mam stary komplet od 14"). Zastanawiałem się póki co poważnie nad Uniroyalami RainSport 3 w rozmiarze 195/50R15. Dużo z Was chwali tutaj Dunlopy BlueResponse. Pytanie zatem, czy warto dopłacać te 20-30zł na oponie i wybierać Dunlopy? Klasę zachowań na mokrym mają taką samą (A), natomiast Uniroyale gorzej wypadają w kwestii paliwożerności na tle Dunlopów (E vs C) oraz hałasu (te parametry są akurat dla mnie dość pomijalne, bo czy spali mi załóżmy 0,5l/100km więcej w tą czy inną stronę nie ma wielkiego znaczenia tak samo z dość niewielkimi różnicami hałasu). Pytam, gdyż moje aktualne doświadczenia z marką Uniroyal są jak najbardziej pozytywne (w poprzednim aucie miałem, a teraz mam zimowe opony). Zależy mi zatem najbardziej na prowadzeniu i przyczepności. Nie ukrywam też, że bardzo podoba mi się ten asymetryczny bieżnik, którego w Dunlopach brakuje
Pozdrowienia
Lantan
Jako, że przyszły mi ostatnio nowe felgi aluminiowe 15" muszę pomyśleć nad nowymi oponami letnimi (póki co mam stary komplet od 14"). Zastanawiałem się póki co poważnie nad Uniroyalami RainSport 3 w rozmiarze 195/50R15. Dużo z Was chwali tutaj Dunlopy BlueResponse. Pytanie zatem, czy warto dopłacać te 20-30zł na oponie i wybierać Dunlopy? Klasę zachowań na mokrym mają taką samą (A), natomiast Uniroyale gorzej wypadają w kwestii paliwożerności na tle Dunlopów (E vs C) oraz hałasu (te parametry są akurat dla mnie dość pomijalne, bo czy spali mi załóżmy 0,5l/100km więcej w tą czy inną stronę nie ma wielkiego znaczenia tak samo z dość niewielkimi różnicami hałasu). Pytam, gdyż moje aktualne doświadczenia z marką Uniroyal są jak najbardziej pozytywne (w poprzednim aucie miałem, a teraz mam zimowe opony). Zależy mi zatem najbardziej na prowadzeniu i przyczepności. Nie ukrywam też, że bardzo podoba mi się ten asymetryczny bieżnik, którego w Dunlopach brakuje
Pozdrowienia
Lantan
lantan napisał(a):w kwestii paliwożerności
po przejściu na Dunlop`y nie odczułem spadku spalania – a już na pewno nie w wielkościach 0,5 litra
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
matthies napisał(a):podejrzewać że na mokrym jednak uniroyal może być lepszy
Na pewno będą lepsze na mokrym. W służbowym aucie miałem założone uniroyal i byłem zaskoczony jak zachowywały się w czasie deszczu, tylko są troszkę głośne.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Hmmm...
Ja walczyłem właśnie o tą niewielką różnicę w hałasie. Okazało się, że jest w praktyce bardzo wielka, pisałem już tu o tym. Zdecydowanie jeszcze raz wybrałbym Dunlopy. Na mokrym są świetne i nie mają jodełkowego bieżnika który jest niestety dużo bardziej podatny na ząbkowanie.
Aha, jeszcze jedno, jeździłem też na Uniroyalach.
Ja walczyłem właśnie o tą niewielką różnicę w hałasie. Okazało się, że jest w praktyce bardzo wielka, pisałem już tu o tym. Zdecydowanie jeszcze raz wybrałbym Dunlopy. Na mokrym są świetne i nie mają jodełkowego bieżnika który jest niestety dużo bardziej podatny na ząbkowanie.
Aha, jeszcze jedno, jeździłem też na Uniroyalach.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
szybkie pytanie, mam felgi 16"
Parametry:
Rozmiar: 7.00x16
Rozstaw śrub: 4x100.00
Odsadzenie: ET 38,00
Otwór centralny: 63,40
chcialbym sie dowiedziec czy jak założe opony 205/55 będą ocierać? Wczesniej zalozone były o profilu 45 wiec problemu nie było. Musze znać odpowiedz do jutra. Z gory dzieki.
Parametry:
Rozmiar: 7.00x16
Rozstaw śrub: 4x100.00
Odsadzenie: ET 38,00
Otwór centralny: 63,40
chcialbym sie dowiedziec czy jak założe opony 205/55 będą ocierać? Wczesniej zalozone były o profilu 45 wiec problemu nie było. Musze znać odpowiedz do jutra. Z gory dzieki.
lantan napisał(a): ząbkowanie nie grozi na praktycznie żadnych oponach
na ząbkowanie ma również wpływ rotacja opon co sezon i właściwe ciśnienie dostosowane do obciążenia auta
ja również – ze względu na spadek hałasu, chociaż w drugim aucie mam Uniroyal i uważam że to bardzo dobra oponatadziomaru1 napisał(a):Zdecydowanie jeszcze raz wybrałbym Dunlopy
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Michu79 napisał(a):na ząbkowanie ma również wpływ rotacja opon co sezon i właściwe ciśnienie dostosowane do obciążenia auta![]()
Jasna sprawa, to miałem również na myśli pisząc o sprawności całego układu jezdnego
No niestety, przykro mi, ale rozczaruję Cię, czy też Was, ale na ząbkowanie nie ma wpływu żaden z powyższych czynników, poza rotacją, której wpływ jest także niewielki, niestety.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a):No niestety, przykro mi, ale rozczaruję Cię, czy też Was, ale na ząbkowanie nie ma wpływu żaden z powyższych czynników, poza rotacją, której wpływ jest także niewielki, niestety.
Nie opowiadaj głupot kolego
O ile na takie parametry jak bieżnik opony i styl jazdy kierowcy nie mamy wpływu (zakładam, że są to czynniki "z wyboru") to ciśnienie w oponach, stan geometrii/zbieżności, stan układu kierowniczego i zawieszenia oraz ogólnie rzecz biorąc prawidłowa eksploatacja jak najbardziej mają wpływ na to zjawisko. To, że przy chociażby autach przednionapędowych istnieje tendencja do ząbkowania opon na tylnej osi (z uwagi na charakter sposobu wprawiania ruch przedniej vs tylnej osi) nie sprawia, że "z urzędu" tył zawsze ząbkuje. Współczesne opony to nie jakieś gumowe odlewy robione na oko tylko przemyślane konstrukcje, zatem w autach użytkowanych w sposób przewidziany przez producenta, z właściwymi parametrami w/w układów ząbkowanie nie powinno występować.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki