Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez tomi911 » 20 kwi 2015, 13:54

Ja też nie narzekam (chociażby z tego powodu, że prowadzenie na nich jest bardzo precyzyjne), bo dostałem je w spadku po poprzednim właścicielu, ale są głośne i ciut za twarde (to pewnie kwestia wylatania) i do tego pojawiają się tego typu drgania... Zauważyłem też, że ich kształt jest taki, że patrząc "od czoła" wyglądają na szersze niż w rzeczywistości są (jeśli kolega z pracy stoi obok swoim samochodem, gdzie ma Uniroyale w tym samym rozmiarze to Turanze wyglądają na szersze).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez scorseze » 20 kwi 2015, 18:41

Fabryczne Turanzy wg mnie są twardsze niż Dunlopy, bardzo dobrze mi się na nich jeździło i gdyby nie te drgania kierownicy (a były dość znaczne) to by jeszcze zostały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2011, 23:24
Posty: 53 (0/1)
Skąd: DJ, DW
Auto: Mazda 3 hatch 1.6 2007 benz.

Postprzez Michu_M6 » 20 kwi 2015, 19:59

scorseze napisał(a):Turanzy wg mnie są twardsze niż Dunlopy

może z racji wieku były twardsze? W końcu miały 7 lat :) jak na opony to już sporo :) Ważne że teraz masz lepiej, ciszej i nie trzepie na kierownicy <spoko> szerokości życzę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez CLAU » 20 kwi 2015, 20:18

Moze miales te Turanzy w wersji wzmocnionej i dlatego ? Ja jezdzilem na ER300 i ostatnie co moglbym powiedziec to ze sa twarde.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez wwd » 21 kwi 2015, 18:00

Ja na ER300 205/55R16 91V pomykam 4 rok ale zostało mi już tylko 3mm i mam ochotę je wyrzucić. Mimo prawidłowego ciśnienia, rotacji opon i zbieżności opony ząbkują i generują straszny hałas. Na mokrym są beznadziejne ale muszę przyznać, że opona jest twarda i na suchym trzyma rewelacyjnie. Po prostu czuć asfalt na kierownicy. Każda koleina i nierówność jest przeniesiona na ręce i tak samo kontrola nad samochodem jest bardzo dobra. Ale jak mówiłem to na suchym, natomiast na mokrym opona bardzo się ślizga. W najbliższym czasie planuję wymianę tylko nie wiem czy Conti Premiumcontakt5 czy Dunlop Sport Maxx Rt...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 10:49
Posty: 53
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Golf Plus

Postprzez scorseze » 21 kwi 2015, 23:03

CLAU napisał(a):Moze miales te Turanzy w wersji wzmocnionej i dlatego ? Ja jezdzilem na ER300 i ostatnie co moglbym powiedziec to ze sa twarde.

Nie pamiętam, wydaje mi się, że były to ER30 (nie 300). Pewnie twardość wynikała też z wieku opony (miała też już drobne pęknięcia). Ale – było, minęło. Pojeżdżę na Dunlopach więcej, to pewnie jeszcze się uwagami podzielę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2011, 23:24
Posty: 53 (0/1)
Skąd: DJ, DW
Auto: Mazda 3 hatch 1.6 2007 benz.

Postprzez CLAU » 22 kwi 2015, 06:36

ER300 moga byc wzmocnione lub nie w zaleznosci od indeksu, tak samo wystepuja w wersji run flat. Tych ostatnich nie polecam bo to skała a nie opona, tragedia w komforcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lantan » 22 kwi 2015, 12:35

Witajcie koledzy,

Jako, że przyszły mi ostatnio nowe felgi aluminiowe 15" muszę pomyśleć nad nowymi oponami letnimi (póki co mam stary komplet od 14"). Zastanawiałem się póki co poważnie nad Uniroyalami RainSport 3 w rozmiarze 195/50R15. Dużo z Was chwali tutaj Dunlopy BlueResponse. Pytanie zatem, czy warto dopłacać te 20-30zł na oponie i wybierać Dunlopy? Klasę zachowań na mokrym mają taką samą (A), natomiast Uniroyale gorzej wypadają w kwestii paliwożerności na tle Dunlopów (E vs C) oraz hałasu (te parametry są akurat dla mnie dość pomijalne, bo czy spali mi załóżmy 0,5l/100km więcej w tą czy inną stronę nie ma wielkiego znaczenia tak samo z dość niewielkimi różnicami hałasu). Pytam, gdyż moje aktualne doświadczenia z marką Uniroyal są jak najbardziej pozytywne (w poprzednim aucie miałem, a teraz mam zimowe opony). Zależy mi zatem najbardziej na prowadzeniu i przyczepności. Nie ukrywam też, że bardzo podoba mi się ten asymetryczny bieżnik, którego w Dunlopach brakuje :P

Pozdrowienia
Lantan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez matthies » 22 kwi 2015, 12:39

Jak ci się podoba i zawsze byłeś zadowolony to bierz UR3, różnice są bardzo subtelne choć śmiem podejrzewać że na mokrym jednak uniroyal może być lepszy
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Michu_M6 » 22 kwi 2015, 12:44

lantan napisał(a):w kwestii paliwożerności

po przejściu na Dunlop`y nie odczułem spadku spalania – a już na pewno nie w wielkościach 0,5 litra :) Odczułem tylko, że mam dużo ciszej i na mokrym jak dla mnie są super (wcześniej miałem 7 letnie Bridgestone`y po niemieckim właścicielu). Jesli Ci hałas nie przeszkadza to na spalanie nie patrz a na mokrym Uniroyal jest również bardzo dobry...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Danmazda » 22 kwi 2015, 13:00

matthies napisał(a):podejrzewać że na mokrym jednak uniroyal może być lepszy

Na pewno będą lepsze na mokrym. W służbowym aucie miałem założone uniroyal i byłem zaskoczony jak zachowywały się w czasie deszczu, tylko są troszkę głośne.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez lantan » 22 kwi 2015, 13:34

Czyli decyzja jest jedna – Rainsport :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez tadziomaru1 » 22 kwi 2015, 22:26

Hmmm...
Ja walczyłem właśnie o tą niewielką różnicę w hałasie. Okazało się, że jest w praktyce bardzo wielka, pisałem już tu o tym. Zdecydowanie jeszcze raz wybrałbym Dunlopy. Na mokrym są świetne i nie mają jodełkowego bieżnika który jest niestety dużo bardziej podatny na ząbkowanie.
Aha, jeszcze jedno, jeździłem też na Uniroyalach.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lantan » 23 kwi 2015, 00:33

Myślę, że jak ma się dobrze ustawioną geometrię/zbiezność i sprawny układ jezdny to ząbkowanie nie grozi na praktycznie żadnych oponach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez kamilq777 » 23 kwi 2015, 00:34

szybkie pytanie, mam felgi 16"
Parametry:
Rozmiar: 7.00x16
Rozstaw śrub: 4x100.00
Odsadzenie: ET 38,00
Otwór centralny: 63,40

chcialbym sie dowiedziec czy jak założe opony 205/55 będą ocierać? Wczesniej zalozone były o profilu 45 wiec problemu nie było. Musze znać odpowiedz do jutra. Z gory dzieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez benq323 » 23 kwi 2015, 01:06

W bj przede wszystkim będziesz miał duże przekłamanie na prędkości
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Michu_M6 » 23 kwi 2015, 07:35

lantan napisał(a): ząbkowanie nie grozi na praktycznie żadnych oponach

na ząbkowanie ma również wpływ rotacja opon co sezon i właściwe ciśnienie dostosowane do obciążenia auta :)
tadziomaru1 napisał(a):Zdecydowanie jeszcze raz wybrałbym Dunlopy
ja również – ze względu na spadek hałasu, chociaż w drugim aucie mam Uniroyal i uważam że to bardzo dobra opona :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez lantan » 23 kwi 2015, 08:19

Michu79 napisał(a):na ząbkowanie ma również wpływ rotacja opon co sezon i właściwe ciśnienie dostosowane do obciążenia auta :)


Jasna sprawa, to miałem również na myśli pisząc o sprawności całego układu jezdnego :) Ciśnienie oraz wymiana opon pomiędzy osiami to sprawa oczywista :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez tadziomaru1 » 23 kwi 2015, 18:40

No niestety, przykro mi, ale rozczaruję Cię, czy też Was, ale na ząbkowanie nie ma wpływu żaden z powyższych czynników, poza rotacją, której wpływ jest także niewielki, niestety.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lantan » 24 kwi 2015, 02:41

tadziomaru1 napisał(a):No niestety, przykro mi, ale rozczaruję Cię, czy też Was, ale na ząbkowanie nie ma wpływu żaden z powyższych czynników, poza rotacją, której wpływ jest także niewielki, niestety.


Nie opowiadaj głupot kolego :). Ludziki z kosmosu za to odpowiadają czy inne magiczne siły?
O ile na takie parametry jak bieżnik opony i styl jazdy kierowcy nie mamy wpływu (zakładam, że są to czynniki "z wyboru") to ciśnienie w oponach, stan geometrii/zbieżności, stan układu kierowniczego i zawieszenia oraz ogólnie rzecz biorąc prawidłowa eksploatacja jak najbardziej mają wpływ na to zjawisko. To, że przy chociażby autach przednionapędowych istnieje tendencja do ząbkowania opon na tylnej osi (z uwagi na charakter sposobu wprawiania ruch przedniej vs tylnej osi) nie sprawia, że "z urzędu" tył zawsze ząbkuje. Współczesne opony to nie jakieś gumowe odlewy robione na oko tylko przemyślane konstrukcje, zatem w autach użytkowanych w sposób przewidziany przez producenta, z właściwymi parametrami w/w układów ząbkowanie nie powinno występować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki