Błąd P 2187

Postprzez andryjan » 20 kwi 2015, 09:56

tadziol napisał(a):nie wiem,ale zastanowiło mnie to,że na dwóch odczytach masz różnicę 20 st.
gdzie temp.silnika podniosła się zaledwie o 4 st.


Zgadza się. Drugi pomiar był przy otwartej masce dlatego zbagatelizowałem tę różnicę 20 st., stwierdziłem, że tak po prostu może być. To jeszcze raz zapytam o ten filtr powietrza, co dokładnie miałeś na myśli pisząc o nim?.

Jeszcze pytanie co do ostatniego testu, czy on coś wniósł, czy można wyciągnąć jakiś wniosek?.

Dopisano 20 kwi 2015, 10:00:

tadziol napisał(a):więc skucha....


No nie skucha, bo pierwszy pomiar był przy zamkniętej masce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 20 kwi 2015, 11:29

Nowe pomiary :)
Załączniki
image.jpg
A tu podczas jazdy
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Tu widać jak wzrosła na postoju podczas tankowania,po przejechaniu ze 500 metrów spadła do 19
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez andryjan » 20 kwi 2015, 11:53

Dzięki brodaM6 za nowe pomiary. Wniosek taki, że wątpliwości wyższej temperatury na postoju przy zamkniętej masce zostały rozwiane. I wcale akacja nie musi odbywać się w Egipcie ;).
Ja wtedy na postoju stałem dobre 20 min (czyli raczej możliwe, że doszło do 46 st. na IAT), a zanim stanąłem silnik miał już z 75-80 st.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2015, 12:27 przez andryjan, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez marcin255 » 20 kwi 2015, 12:17

Walczyłem z P 2187 u mnie okazało się po wymianie kolektora ssącego że mimo nowych uszczelek łapał lewe powietrze , czerwony silikon temu zaradził
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Danmazda » 20 kwi 2015, 13:06

Trochę się w trące w rozmowę.
Pomiary robiłem w styczniu przy temperaturze koło 2st. pod chmurką. Temperatura powietrza na wlocie 41st. temperatura płynu chłodniczego 90st. Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza 1,91 g/s Co prawda mam mniejszy silnik. Testy robił po to by zdiagnozować nie prawidłową prace sondy szerokopasmowej.
W serwisie ASO podłączali pod kompa i nikt nic nie powiedział że wymienione wyżej parametry są nie prawidłowe, tak samo u Jaksy jak i w warsztacie który zajmuje się tylko diagnostyką komputerową.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez tadziol » 20 kwi 2015, 13:45

tadziol napisał(a):a od kiedy to silnik zasysa powietrze spod maski...

sorry Marcin moja wina <glupek2> nie wiem czemu zasugerowałem się BK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andryjan » 20 kwi 2015, 13:50

Tadziol, to teraz wróćmy do tematu właściwego. Test => wnioski?.
Jakieś inne sprawdzanie szczelności?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tadziol » 20 kwi 2015, 15:07

właśnie porównałem z LF-em,dzieje się dokładnie to samo,więc sądzę,że PCV można sobie darować.
ale z moich odczytów:
MAP:34 kPa
MAF:2,13g/s
RPM 639 obr/min
ECT:87 st.C
IAT:21 st.C

marcin255 napisał(a):Walczyłem z P 2187 u mnie okazało się po wymianie kolektora ssącego że mimo nowych uszczelek łapał lewe powietrze , czerwony silikon temu zaradził

czy aby nie będzie to samo ??
no i co z tym filtrem powietrza....?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 20 kwi 2015, 16:48

andryjan szczelność kolektora to jedno, ale sprawdź jeszcze szczelność przy bagnecie pomiarowym stanu oleju :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez andryjan » 20 kwi 2015, 18:53

tadziol napisał(a):czy aby nie będzie to samo ??

Zabieram się za sprawdzenie kolektora.
tadziol napisał(a):no i co z tym filtrem powietrza....?

Bardziej ja pytałem co z tym filtrem :). Pomiary z wyciągniętym filtrem identyczne, różnica tylko taka, że brakowało uszczelnienia z filtra i czasem zamuliło silnik.

Dopisano 20 kwi 2015, 18:54:

rymko napisał(a): sprawdź jeszcze szczelność przy bagnecie pomiarowym stanu oleju :)

Zgadza się, zwróciłem już na to uwagę, także na korek wlewu oleju. Uszczelki wyglądają OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tadziol » 20 kwi 2015, 21:08

tadziol napisał(a):no i co z tym filtrem powietrza....?
andryjan napisał(a): Pomiary z wyciągniętym filtrem identyczne

a P2187 nadal wraca nawet bez filtra ?
drążę dlatego,że pamiętam jak dawno temu użerałem się z Millenią,franca cały czas strzelała MIL-em po oczach (kodu nie pamiętam) i po długich walkach okazało się,że wystarczyło zastosować Ori filtr powietrza zamiast jakiegoś tam zamiennika.dlaczego....? po dziś dzień nie wiem,ale czasami są rzeczy o których nie śniło się mechanikom.
a napisałeś,że błąd się pojawił po wymianie filtra...oczywiście może to być zbieg okoliczności...też tak bywa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andryjan » 20 kwi 2015, 21:49

Tak, błąd wraca nawet bez filtra. Problem wystąpił po wymianie filtra, ale nie bezpośrednio po. Od wymiany do błędu minęło dobre 2 miesiące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tadziol » 20 kwi 2015, 21:57

czyli drań odpada...
zostaje nieszczelność kolektora ssącego,no i nie można wykluczyć,że sonda przed katem ma już dość i szaleje,a PCM interpretuje to jako zbyt uboga mieszanka.
ale najdroższe zostawmy na koniec.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andryjan » 20 kwi 2015, 22:18

Pamiętam tylko, że niedługo po wymianie filtra miałem lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym tak jakby układ się adoptował. Potem się uspokoiło.
Pytałem gdzieś na forum czy możliwe jest takie zachowanie z powodu nowego filtra, ale nikt konkretnie nie odpowiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 21 kwi 2015, 08:43

Słuchaj ,a ty przypadkiem przy filtrze powietrza nie masz tych zaworów,wężyków <co?> ,może tam któryś miesza
Załączniki
image.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez andryjan » 21 kwi 2015, 10:17

Mam, zwracałem uwagę czy są dobrze wpięte, ale jeszcze się upewnię. Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 21 kwi 2015, 10:59

To można wcale zlikwidować ,ponoć to zbędna pierdulka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 27 kwi 2015, 10:52

I jak dalej <dupa>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez andryjan » 27 kwi 2015, 11:28

Na razie sprawa trochę stoi w miejscu. Jednocześnie dałem felgi do gruntownej regeneracji (kilka dni roboczych), a mechanik chce trochę przeanalizować też w czasie jazdy.
Na razie nie zmuszam go do zadziałania (choćby rozbierania kolektora) w kontekście tego, że na 100 % zdiagnozowałem wywalanie błędu na postoju rozgrzanego silnika. Może jeszcze coś zdążą rozgrzebać przed majówką, a jak nie to zabieram auto i wrócę po urlopie (z błędem na szczęście można normalnie jeździć, choć kontrolka denerwuje, szczególnie w nocy wypalając oczy :)).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tadziol » 26 maja 2015, 21:05

tadziol napisał(a):
andryjan napisał(a):Obie przepływki pokazały to samo co mam aktualnie – ok. 1,8 g/s

mało trochę...

a czy takie wartości kolegę satysfakcjonują ?
taaaaa....zgadza się,to jest odczyt Twojego silnika.są również logi,ale to na życzenie specjalne.
generalnie mogę stwierdzić,że żelastwo jest uzdrowione i wyraża chęci do brykania po asfalcie.
P.S. powód P0302 też znalazłem i wyeliminowałem. Winowajca czeka na fotelu pasażera.
Jutro <telefon>
Załączniki
m6l3.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6